رواية غموض الحب الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم لولا
رواية غموض الحب البارت الثاني والأربعون
رواية غموض الحب الجزء الثاني والأربعون

رواية غموض الحب الحلقة الثانية والأربعون
لقى باب الشقه مفتوح استغرب ودخل اتصدم من اللي شافه حسام كان واقع على الارض وفي سكينه في صدره فجري عليه بسرعه وتابع بخوف ودموع حسام .. حسام مالك يحبيبي مين عمل فيك كددده .. حسام انت كويس وفضل يخبط على وشه وتابع بدموع وخوف ابوس ايدك رد عليا يحبيبي متوقعش قلبي ياحسام
حسام بصله بتعب شديد وهمس بتقطع: م ماز ن جو دي ابنها م م ولسانه تقل وسكت وراسه مالت الناحيه التانيه
مازن بصراخ ودموع لالالاااا حساااام وفضل يخبط على وشه وتابع بعياط لالا يحبيبي قوم انت بخير يا حسام وبص للسكينه وتابع انا هشيلها وهتبقى كويس وشال السكينه وتابع بانهيار حساام .. حسام قوم اوديك المستشفي انت هبتقى زي الفل والله هتشوف
وفاجاه الحكومه جات وتابع الظابط بحده سلم نفسك وارمي اللي في ايدك
مازن بصلهم بصدمه وتابع بعصبيه اسلم نفسي على ايه اوعا يا عم كده مش ناقص عبط عايز اخد اخويا للمستشفى ورمى السكينه وبيقوم حسام
فتابع الظابط بحده امسكوا وخدوا السكينه دي حطوها في الكيس ويلا
وبلفعل القوات راحت تمسكه فتابع مازن بعصبيه ودموع اوعااا منك لييه بقولك عايز اودي اخويا للدكتور حرااام عليكم انا معملتش حاجه
الظابط بحده خدوه والاسعاف جات هتاخد حسام بيه يلاااا
وبلفعل الاسعاف طلعت وشالته حطته على الترولي الحكومه بتشد مازن بلعافيه وبتتحرك بيه على السلم
مازن بعياط وانهياار حرااام عليكم اشوف ابن عمي طيب اشوفه واطمن عليه وهاجي معاكم وبص على حسام وهو نايم على السرير وبينزلوا على السلم قدامه وتابع بصراخ ودموع يااا حساااام قوم يحبيبي حسااام وفضل يعيط وبيحاول يروحله وهما ماسكينه فتابع ابوس ايديكم ورجليكم اروح معاااه اطمن عليه بس واروح معاكم والله هاجي معاكم اقسم بالله العظيم هاجي معااكم بس اشوفه ده اخويااا مقدرش اعيش من غيره ابوس ايديكم وفضل يتحرك بعصبيه وانهيار ومش راضيين يسيبوا لحد مانزلوا الشارع وبيطلعوا البوكس بلعافيه وهو مش راضي يطلع وباصص على حسام وهما بيطلعوه عربيه الاسعاف فتابع بصرااخ وانهياار يااحساام قوم يحبيبي قوم ياحسام طمني هموت عليك وفضل يشاور عليه وعايز يروحله وهما ماسكينه جامد وبيحاولوا يطلعوا البوكس فتابع بصراخ وانهيار عياط : ابوس ايديكم هشوفه بس .. اطمن علييه بس طيب ده اخويااا وابني حسواا بيااا والله معملتش فيه كددده
امين الشرطه زقه بقوه وطلعه وقفل البوكس وحسام اتنقل على المستتفى
——-
في الفندق عند امنيه كانت جهزت وواقفه لابسه الفستان طبقات كتير من الشيفون وواسع جدا لتحت ومن فوق بكم ومطرز رقيق وماسك من عندي الصدر وحجاب كامل والهيربيس والميكاب النود اللي لايق عليها جدا وكانت جميله فزغرطوا البنات بفرح لما شافوها وجودي كانت معاهم ومتوتره جدا وخايفه من حسام ليقول لمازن كل حاجه
ياسمين بدموع فرح اجمل ما رات عيني بجد وحضنتها
امنيه بدموع حبيبتي بجد والله
سميه امها بفرح ودموع يخرابي علي الحلاوه يا ناس بنتي زي القمر
امنيه بدموع والله انتي حبيبتي يا ماما بجد
وفاجاه لقيوا الباب بيتفح بسرعه وشهد دخلت وتابعت بعياط هستيري وخوف امنيه .. امنيه بيقولوا على النت حسام اتنقل على المستشفى مضروب في صدره بلسكينه ومتهمين مازن فيها
كلهم اتصدموا وصوتوا فتابعت امنيه بعياط نعممم انتي بتقولي ايه ودوني ليه حااالا ونزلت بسرعه على تحت
زينب بعياط وخوف: خويا اضرب بلسكينه ومااازن ازاي يعني لالا ده اكيد تخريف ونزلت بسرعه وراها
جودي كانت واقفه مصدومه بشده
فتابعت ياسمين بعياط وصدمه شهد انتي بتخرفي بتقولي ايه
شهد بعياط والله احمد قالي كده
نور بعياط انتوا لسه بتفكرواا مش وقته يلا ننزل
جودي بخوف ودموع يانهار اسود اي البلاوي دي ده طنط نرمين هتموت فيها لما تعرف تعالوا نروحلهم بسرعه
ياسمين بعياط وخوف اه اه يلا ونزلوا كلهم وراحوا في اتجاه المسشتفى وشويه وصلوا ودخلوا وهما ساندين نرمين اللي اول ما عرفت انهارت عياط وتعبت
يونس بدموع اجمدي يا مرات عمي مش كده هيبقى كويس
نرمين بعياط هستيري عااايزه ابني يا يونس .. حسام لو حصله حاجه هموووت .. همووت بلحيااا يارب .. يارب خدني انا يااارب وسيبه هو لاهله ومراته ياااارب
امنيه بعياط هستيري لالا يا ماما هيبقي كويس والله هتشوفي حسام قوي وقد اي حاجه والله هيعديها وهيبقى زي الفل مش هيوجعنا لالا هتشوفي ادعولوه بس ادعوا كتير
ياسمين عيطت وخدت امنيه في حضنها اللي فضلت تعيط بانهيار شديد
احمد بدموع هات اسندها عنك يا يونس وروح لزينب بتموت نفسها عياط عند الاوضه ومش عارف اهديها
يونس باس راس نرمين وسابها لاحمد سندها وراح يشوف زينب
صافيه بعياط وخوف يارب .. يارب استر يااارب يااارب خدني انا وسيبه هو نورعيني حبيبي لسه صغير
معتز بعياط وعصبيه بس ياما بس ندب انتي وهي الواد هيبقى كويس وهتشوفوا بعد الشر عليه متقولو كده
عايده بعياط وخوف ازاي يحصل كده ازاااي ومازن ايه اللي يضربه ده مستحيل ده مازن روحه فيه ايه الكلام الفاضي ده
شهد بعياط اه يا ماما مستحيل مازن يعمل كده وحسام هيقوم وهيقول بنفسه منه لله يارب اللي كسر فرحتهم وخلى خطيبته جات بلفستان المستشفى بلمنظر ده
ايمن بدموع خير يجماعه متخافوش هيبقى زي الفل باذن الله
عز بدموع زينب خاربه الدنيا هناك عند الاوضه ولمت الممرضين والدنيا كلها
نور بعياط هستيري : روحها فيه يا عمو روحها فيه بتموت فيه هو وسيف هي ليها غيرهم
احمد بحده ودموع بس يا نور مش وقته ندب يا تقويهم يا تخرسي خالص
قاسم بدموع براحه عليها دي عيله غصب عنها خايفه
نور بعياط انا مرعوبه يا قاسم خايفه علي حسام ومازن اوي وفضلت تعيط
قاسم حضنها وفضل يطبطب عليها وباس راسها وتابع بدموع ووجع اهدي يحبيبتي اهدي واجمدي انا حاسس بيكي والله اصل انا اعمل ايه الاتنين اخواتي وصحابي وماليش غيرهم انا حاسس اني مكسور وضهري مكشوف وسط حرب بجد اااه ياارب ارجوك يااارب استرهااا ونور فضلت تعيط في حضنه
منصور بدموع وخوف يارب يستر يارب ارجوك يارب احميه واحفظه وقومه بالف خير يارب
سميه بدموع خير يابنتي اهدي خطيبك هيقوم وهيبقي زي الفل والله قضاء وقدر يحبيبتي المهم يبقى بخير
محمد بدموع اجمدي يا امنيه مش كده
امنيه بوجع وعياط اجمد ايه وزفت ايه انا تعبت بجد حقيقي تعبت يااارب هموت من الرعب مايخلصوا ويطلعوا يطمنونا ده ايه القرف والرعب ده مش قادره استحمل يارب ارجوك كون معاه يااارب
عند الاوضه زينب عماله تعيط وبتحاول تدخل الاوضه
يونس بعصبيه ودموع يا بنتي اهدي بقى قولت مش هينفع دي عمليات
زينب بعياط هستيري وعصبيه : مش هينفع اييه انا ممرضه وهدخل لاخويا غصب عن اي حد سبني كده وبتتحرك
يونس بعصبيه ودموع يا زينب هيطلعوا يطمنونا اهدي علشان اللي في بطنك مينفعش كده
زينب بعياط ووجع : حسااام يا يونس اخويااا ياارب هموت لو حصله حاااجه ووطت على الارض وفضلت تعيط بهستريه
يونس دموعه نزلت وقومها وفضل يطبطب عليها وباس راسها وتابع اجمدي يحبيبتي اجمدي اخوكي هيبقى زي الفل والله ادعيله
زينب بعياط ووجع مين عمل فيه كده يوم فرحه منه لله اللي كان السبب كسر فرحتنا وقهرنااا اه يااارب اااه
يونس غمض عينيه بوجع وتابع بدموع ربنا ينتقم حقيقي مش عارف اقول ايه ولبسوها لمازن الغلبان اللي بيعتبر حسام زي احمد واكتر
زينب بعياط ووجع مازن ايه بس منهم لله منهم لله يااارب ورينا فيهم يووم عايزين يبوظوا عيلتنا ويقهرونا
وكلهم جم اتجمعوا عند الاوضه مستنين الدكتور يطلع وربع ساعه وطلع وكلهم كانوا متوترين جداا
يونس بخوف ها يا دكتور طمنا
الدكتور بحزن للاسف فقدناه البقاء لله ربنا يصبركم
كلهم سمعوا كلامه اتصدموا بشده والستات فضلت تصوت وتعيط
زينب بعياط وصراخ البقاء لله في مييين البقاء لله في مييين انت اتجننت اوعوا كده انا هشوف اخوياااا
امنيه بصدمه شديده همست البقاء لله ازاي يعني وغمضت عينيها ووقعت مغمي عليهاا فجري عليها يونس وتابع بدموع وخوف دكتور حد يجي بسرعه
الممرضات جريوا عليها ويونس خدها دخلها اوضه يكشفوا عليها وطلع يمسك زينب اللي عماله تصوت وتعيط
نرمين بعياط وصراخ لالالا ابني كويس اكيييد في حاجه غلط اوعاااا كده دخلني ليه لا ينورعين امك لالا انت كويس يحبيبي يااارب انا وانت لا يحبيبي لااا هموت فيهااا والله لو ده حصل اوعااا منك ليه كده دخلوني لابني
ياسمين بعياط هستيري : لا انت بتقول ايييه انت اكيد بتخرررف حسام ايه اللي مات
نور فضلت تصوت وتعيط وتابعت لا يا حساااام .. يا حسااام ده اكيد بيكدببب لاااا حسااام كويس وقاسم زيها مش مستوعب وعمال يمسكها ويسكت فيها بلعافيه وتابع بدموع يحبيبتي ابوس ايدك اهدي حراام الصويت ده وضمها جامد وهي بتعيط وتنهار في حضنه
احمد بدموع وصدمه انت بتخرف بتقول ايه مات ازاي يعنيي اوعااا كده احنا هندخل نشوفه
زينب بصراخ وعيااط اخوياااا ماممتش قطع لسااان اللي يقول عليه مااات اوعااا كده انا هدخله وبتزق الباب وبيمنعوها فتابعت بعياط وصراخ بقولكم اوعوا انا ممرضه وهشوووفه اوعوا انتوا مبتفهموش حاااجه وفلتت من ايد يونس وزقت الباب ودخلت لقيته نايم ومغطين وشه فاراحت شالت الغطا وتابعت بعياط هستيري حسااام .. حسااام قوم يا قلب اختك ومسكت ايديه باستها كتير وتابعت بعياط قوم ينورعيني قوم يقلبي هو انا ليا غيرك انت وسيف عايز تسبني يا حسام عايز تسبني قبل ماتشيل ابني .. حقك عليا لو زعلتك في اي مره بس بلاش عقابك يبقي قاسي كده لا يعمري مش هنقدر انا اه كنت بهتم بسيف اكتر منك بس ده لانه بعيد معرفش ان انت االلي هتسبني يعمرري وفضلت تبوس خده وجبينه وتابعت بعياط ابوس ايدك قوم واقولك علشان تعرف اني بحبك هسمي ابني حسام شوفت علشان تعرف اني بحبك اوي اهو ده انت اخويا ونورعيني قولي طيب هستخبي ورا مين لما سيف يجي يزعقلي ومين هيقولي انتي ورده بيتنا وينام علي رجلي وافضل العب في شعره مين يعمري قوم ماما عماله تعيط وتلطم قوم قولها انك كويس ده سيف هيموت لو عرف يا حسااام وعيطت بانهيااار وتابعت بصراخ لا يااا حساااام ابوس ايدككك قووم وفضلت تهز فيه وتابعت ماليش غيرككم ليه مصممين توجعوني لييه وحضنته وتابعت بعياط قوم ينورعين زينب قوم هنمشي وهنعملك احلي فرح …هنعملك فرح جميل قوم شوف امنيه والله زي القمر هتعجبك اوي قوم متقهرنيش يا حسام مش هقدر وحياتك اعيش من غيرك انت وسيف والله. مش هقدررر
يونس بعياط ووجع زينب قومي يحبيبتي وبيشدها
زينب بعياط وصرااخ لا سبونييي انا مش هقوم غير لما يرد عليااا
وكلهم كانت حالتهم صعبه وبيعيطوا وبيصرخوا من الالم فجات نرمين ومسكت ايديه وفضلت تبوس فيها وتابعت بعياط ووجع قوم يانورعين امك انت كويس يحبيبي انت زي الفل لالا انت مفيش فيك حاجه ده اكيد مبيفهمش وفضلت تبوس ايديه وتابعت بعياط هستيري قوم يا قلب نيرو قوم يعمري مين هيقولي يا نيرو واحشتيني ومابصدق اجي من الشغل علشان اشوفك ده انت وجودك جمبي بيهون عليا غربه اخوك هو انا ليا غيركم يا حسااام ده انتوا نورعيني تعبت وحملت وشيلتكم وربيت وكبرت واتسندت علي ايدي ومشيت اول خطوه وسهرت جمبك بليالي لما تتعب وبخدك في حضني كل ما تنجح وتفرح وافتخر بيك واخيرا خلاص بقيت عريس جاي بعد كل ده عايز تسيب نيرو وتمشي ده انت حته مني بلاش يا ابني تختبرني فيك والله ما هقدر ما انت عارف انك انت واخواتك نقطه ضعفي ياارب اموت انا وانت تعيش يارب تاخد قلبي مش مهم بس انطق وقوم شوف فرحك وعروستك وعيطت بانهيار وباست خده وجبينه كتير وقعدت جمبه وخدته في حضنها وحضنته جامد وتابعت بعياط هستيري لااالا يا ابني مش هقدررر يا ابني مش هقدررر اسيبك قوم رد عليااا يا قلب نيرو قوم قول لامك كلمه طفي نااري يا ابني طفي ناااري ده انا عايشه علشااانكم عشت عمري كله خايفه تروحوا مني وقولتلكم بلاش شرطه وحربيه بس رضيت علشان تحققوا احلامكم وعشت خايفه علي اخوك يروح مني وبقول انت قدامي تقوم انت اللي تروح يا حسااام ده انا مبعرفش انام غير لما تدخل البيت يا ابني ده انت عودتني على وجودك في غياب اخوك ده انا عيني مبتغمض غير لما بتيجي تبوس راسي وتقولي انا جيت خلاص يا ست الكل روحي ارتاحي وصرخت وتابعت هرتاااح ازاااي وهناااام ازااي في غياااابك ينورعيني قولييي
صافيه بعياط وانهياار عريس الجنه يا قلب ستك وعروستك من حور العين كسرتنا يا ابني كسرتنا هقول يارب بقى انا اعيش وحسام يمشي يااارب اللهم لا اعتراض بس نار بتكوينااا ناار مش راضيه تطفي
نرمين بعياط ووضراخ لاااا لاااا يامااا عروسته اهي زي القمر تعبت شويه وهتقوم دلوقتي وهيتجوزها مش هيكسرنا كده لا يااارب مش هقدر اعيش والله يااارب ده فوق احتمالي يااارب مش هقدر
معتز بعياط راح باس ايديه وجبينه وتابع بانهيار قوم يحبيبي قوم يا ابني متكسرنيش على اخر ايااامي قوم يعمري ياارب انا وانت لا يا حسااام يارب انا وانت لا يا ابني ووطى على ركبته بانكسار وباس ايديه وفضل يعيط
واحمد فضل يعيط وخد شهد في حضنه وهي منهاره بيحاول يسكتها ويونس مش قادر يقف وعمال يعيط بانهيار وياسمين منهاره في حضنه ونور قاسم كان منهار وقعدها على الكرسي وسندت راسها عليه وهي حاسه ان نفسها اتقطع وروحها بتطلع من العياط وابوه منهار واخواته وجده زيهم ومش قادرين يخلوه يبطل يعيط
————
في سينا في مكتب العميد الجديد بدل ابو ندى علشان تعبان
سيف يا فندم بقول لحضرتك فرح اخويا الوحيد طب اسمحلي انزل وانا لما ارجع هقعد مده اطول من بتاعتي
العميد بحده قولت مش هينفع يا حضره الظابط ده فرح وجودك مش هيفرق في حاجه كده كده العريس هيفرح والعروسه هتفرح وده يومهم مش هينفع تنزل لاي سبب من الاسباب وانت عارف كده كويس
سيف بتنهيده خلاص يا فندم اعتبر اني مقولتش حاجه عن اذنك
والباب خبط فتابع العميد ادخل فدخل عمر وباين على ملامحه الزعل الشديد وعينيه حمرا من الدموع فاستغرب سيف وتابع عمر بوجع لو سمحت يا فندم عايز انزل انا وسيف بيه اجازه ضروري وهنرجع تاني
العميد بحده منا قولت لا هو
عمر بمقاطعه ووجع لو سمحت يا فندم اسمحلنا علشان هو مبقاش فرح خلاص
سيف بستغراب مبقاش فرح ازاي يعني
عمر بص لسيف بوجع وغمض عينيه وتابع بدموع سيف انت راجل مؤمن بالله وبقدره مش كده ??
سيف خاف جدا وتابع في ايه يا عمر ماتقول علطول حصل ايه ???
عمر بوجع ودموع حسام تعيش انت البقاء والدوام لله يا صاحبي
سيف اتصدم بشده ودموعه لاول مره تنزل وقلبه وجعه وتابع بوجع ودموع: حسام مين ??? وضحك من بين دموعه وتابع حسام مين ياالا قطع لساانك وضحك وتابع بتفول علي اخوياا علشان عايزني انزل اجازه اخص عليك وعلي اللي عايزينك مش هنزل خلاص يا سياده العميد احنا اسفين عمر بيخرف
العميد حزن على وضعه لانه اول مره يشوفه كده فتابع ربنا يصبرك يا سيف
عمر بدموع ووجع: شد حيلك يا صاحبي عارف صعبه وتقهر منا مجرب الفراق ووجعه بس ابوس ايدك اجمد انا اول مره اشوف دموعك وعارف حقك بس علشان خاطري اجمد يا سيف انت بقيت الراجل الوحيد لامك وابوك دلوقتي
سيف بعصبيه ودموع انت بتخرف بتقول ايه حسااام مين اللي مات مين اللي قالك ااكلام الفااضي ده
عمر بدموع العميد اتصل قالنا وبيقول ان جات على النت لانها قضيه قتل ومتهمين فيها مازن علشان كان معاه وماسك السكينه
سيف اتصدم اكتر ودموعه نزلت بقهر وتابع بعصبيه وانهيار: لالا اكيد لا اكيد بتهزر حسام مين اللي مات ??? ده يارب اموت انا وهو لا حسااام ايه ومات ازاي يعني مش فاهم يعني مش هشوفه تاني ?? لالا مستحيل ده انا افديه برووحي بعيد الشر عليه قطع لسانك انت وكل اللي يقول عليه كده عمر بالله عليك قول انك بتهزر وان ده كلام فاضي صح ?? اكيد صح انا اكيد بحلم مستحيييل دي تكون الحقيقه انا مش مستوعب وسكت ثواني وتابع بوجع لا مستحيل حسام ايه اللي مااات وفضل يعيط وتابع انتوا اتجننتوا
عمر حضنه جامد وفضل يطبطب عليه وسيف انهار في حضنه وتابع بعياط هستيري ووجع اخويااا ياعمرر اخوياااا مين اتجرااا وعمل فيه كده ده انا مكنتش بسمح لحد يضربه بس واحنا صغيرين ولا يجي جمبه ولما لاقيته عايز يبقى ظابط زيي اقنعته بشرطه خوفا عليه من االقرف اللي انا عايش فيه ده وفضلت اكلم العميد واعرف شغال علي ايه وماسك قضيه ايه ولو حسيتها صعبه كنت من وراه بسلط العميد يرفض يديهاله ازاي يمووت ده انا عشت احافظ عليه حتى وانا بعيد انا مقدرش استحمل حاجه في حسااام يا عمر ده نصي التاااني يا عمر انا مبشوفش نفسي غيرر فيه ده انا دوست على نفسي وحياتي علشاان الون حياااته هو ورضيت بحاجات كتير اوي هتتعبني هو وكلهم ميعرفوش عنها حاجه لمجرد اني طول الوقت عاايز رااحته هو حتى لو على حساب نفسي علشاان ده اخويااا وحته مني ااازاي يمشي ويسبني ازااي قلبه يقف وانا اعيش ازاااي يا عمررر .. ازاي هونت عليه يعمل فيا كده ازاي قدر يكسررر ضهري كددده ازاااي قدر يمشي ويكسر سسيف العمر كله كدددده يا عمررر… ياااارب خدني ياااارب مش هقدر ارجووك انا جامد ومبحسش وعايش من غير مشاااعر ااه بس ده حسام ده قلبي اللي عايش بيه انا ماليش غيره هو وزينب الاتنين نور عيني ونقطه ضعفي وعايش علشانهم يااارب انا مش بضعف غير بسببهم متختبرنيش فيهم ياااارب ارجوك مش قااادر حاسس بناار جوااايا مش راضيه تطفي ومش مستوعبه الواااقع
العميد بدموع خده ونزلوا يا عمر هبعت معاكم كام واحد علشان لو عوزتوا حد يقف جمبكم الله يرحمه ويصبركم يارب
عمر بدموع تسلم يا سياده العميد وتابع لسيف بدموع حقك عليا ياريت اقدر اموت انا واسيبه هو عارف معندكش اغلى منه هو وزينب ده انت كنت بتمثلنا بيه وتقول انتوا زي حسام الله يرحمه يا صاحبي راح بدري علشان كويس ده يبخته عريس في الجنه وكلنا رايحين والله اجمد كده علشان خاطري انا مش متعود اشوفك كده
سيف بعياط هستيري وانهيار لالا يا عمر بعيد الشر عنك قطع لساانك يارب هو يبقي كويس واموت انا واريح واتعصب بعياط وتابع انا اللي في حربيه مش هو انا اللي حياتي اتعرضت للخطر الف مره مش هو انا كنت بمشي واجي هنا عارف سايبه معاهم علشان لو جرالي حاااجه ازاي يااارب هو اللي يموت ازاااي ياريتني انااا يااارب ياريتني انااا يعني ايه حساام مات يااارب انا اصلا مش مستوعب ولا هستوعب اني مش هاخده في حضني تاني ولا هيتصل يقولي واحشتني ومحتاجلك ااه يااارب من وجع قلبي عشت العمر كله واقف على رجلي وضربه واحده بس كسرتني وكسرت ضهري العمر كله وفضل يعيط بانهياار شديد وعمر بيحاول يقويه بس هو مش قادر يستوعب اللي حصل بردو
———-
في القسم عند مازن
ياسمين قاعده هي ومروان مستنين مازن يجي في مكتب الظابط علشان يشوفوا القضيه وكانت غيرت ولبست دريس اسود وطرحه سودا ومسحت كل الميكاب ووشها باين عليه التعب وعينيها وارمه وحمرا من الدموع
والامين خبط فتابع شريف الظابط ادخل
الامين تمام يا فندم مازن الرفاعي اهو
شريف بتنهيده تمام روح انت
مازن اول ما شاف ياسمين جري عليها بلهفه وتابع بعياط ووجع ياسمين .. ياسمين ابوس ايدك طمنيني حساام .. حساام اخبااره ايه وبص لهدومها بصدمه ووجع وتابع انتي .. انتي لابسه اسود ليه يا ياسمين ??? لالا ابوس ايدك وعيطت بانهيار وتابع ابوس ايدك اوعي تقوليهااا
ياسمين غمضت عينيها بوجع وقهر وفضلت تعيط وحضنته جامد وتابعت عريس في الجنه يحبيبي الله يرحمه ويصبرنا علي فراقه وعلي قد غلاوته كسرنا وقهرنا كلنا ده اخويا وياما وقف جمبي انا وانت مش قادره اتخيل مش هشوفه تاني ازاي
مازن اتصدم وقلبه وجعه بشده وتابع بعياط هستيري مين اللي عريس في الجنه لالا ابوس ايدك لااا قولي انه كويس يا ياسمين لااا وفضل يعيط فحضنته جامد فتابع بعياط هستيري لا يا حسااام لالا يحبيبي لااا يا ياسمين علشان خاطري قوليلي انه كويس ارجوكي مش هقدر اعيش من غيره ولا قادر نظرته ليااا مكنش عايز يموت يا ياسمين والله مكنش عايز يموت وكان عايز يكلمني وغمض عينيه وفضل يعيط بانهيار وياسمين زيه
مروان بدموع مازن ابوس ايدك اجمد يحبيبي وقولي حصل ايه انت لبست قضيه كفيله توديك حبل المشنقه
ياسمين بخوف وعياط لالالا يا مروان ابوس ايدك متقولش كده هنتصرف اديك شاايف ده مازن روحه في حسام ده زيه زي احمددد ده كان بيقعد معاه اكتر مني شخصيااا لا ارجوك طلعلي جوزي يااارب مش هقدر كفاايه علياا كده
مروان بدموع اهدي يحبيبتي حاضر والله هيطلع بس قولي يا مازن حصل ايه علشان تتقابلوا
مازن بعياط ووجع اخر حاجه هو قالي ان عايزني في حاجه ضروري فروحتله لقيته مضروب بلسكينه بس وشلتها وعيط بانهيار وتابع علشان متوجعوش والله العظيم مقدرتش استحمل اشوفها في جسمه انما والله عمري ما اقدر انزل دمعه منه مش تقولي قتل ده ابني وحبيبي واخويا مش ابن عمي لا ده انا مكنتش بترمي غير في حضنه علشان اشكيله واعيط عارف عني كل كبيره وصغيره وشهد على حبي لمراتي من ساعه ما كنا عيال صغيره
ياسمين بعياط الله يرحمك يحبيبي الله يرحمك كسرتنا منه لله االي عمل فيه كده والله يا باشاا مازن مقتلش حسام ده اخوه واكتر واديك شايف
شريف بحزن حسام الله يرحمه كان صاحبي وواجبي اجيب حقه وعارف علاقته بمازن بس سامحيني دي قضيه وبادله السكينه جوزك كان ماسكها وانا شوفته والمجني عليه في دار الحق دلوقتي فانا مش قدامي غير احوله للنيابه وفي التحقيقات هناك عرفتي تخرجبيه عرفتي معرفتيش معروف هيحصل فيه ايه
ياسمين بعياط وخوف لالا هنعرف وهتشوف وانا محاميه وهثبتلك انه معملش حاجه وبصت لمروان وتابعت بدموع روح للبيت بتاع النيل وخد اذن نيابه معاك وفرغ الكاميراات
مروان حاضر بس فهميني هتعملي ايه
ياسمين بدموع ووجع هو حل واحد مقداميش غيره علشان اطلع جوزي كفايه اوي اللي حصل
شريف واللي هو ??
ياسمين بدموع ووجع هطالب بتشريح حسام والطبيب الشرعي هيقولنا مات امتى والكاميرات هتورينا مازن جيه امتى ولان مازن قال جيه لقى السكينه في صدره يبقى هيتثبت انه اضرب قبل مايجي وكمان هنشوف من الكاميرا مين دخل غير حسام ومازن
شريف ااه كده بتفكري صح
مازن بعياط وعصبيه: بتفكري صح مين اوعي تعملي كدده سيف ظابط وهيعرف يطلع اخوه من المستشفى من غير مايتشرح اوعي انتي تفكري تشرحيه كفااايه كل اللي جراله من تحت راااسي حسااام ميتشرحش يا يااسمين
ياسمين بعياط ووجع والله يحبيبي علي عيني ومقهوره ده اخويا بس مضطره
مازن بعصبيه ودموع لالا سبيني انا االلي قتلته يا بااشا اناا بعترف اهو انا اللي قتلته بس محدش يجي جمبه
شريف بتنهيده للامين خدوا على الحجز يا رضا
رضا امرك يا فندم ومسكه وبيشده لبرا وياسمين خرجت مع مروان وهي بتعيط بانهيار ومروان بيطبطب عليها بوجع وحزن
فتابع مازن بعصبيه وعياااط وهو بيمشي بلعافيه مع رضا: لالا ابوس ايدك سبني اقنعها الاول حساااام ميتشرحش يا ياااسمين مش هسااامحك لو عملتي فييه كدده سيبيه والله سيف بنفوذه هيقدر يخررجه سلييم ابوس ايدددك متعمليش فيه كدده سيبيه يدفن زي ماهو علشاااان خاااطري .. انا اللي قتلته يااابااشااا .. يابااااشا انا اللي قتلته بس سبوووه محدش يشررحه وغلاوتي عندددك يا ياااسمين ماتعملييي كده فيييه كفاااايه انه ماااات بسببي وبسبب مشااااكلي ابوووس ايددددك وكان اختفى من قدامها ففضلت تعيط بانهيااار وهي مش قادره تقف ومروان ساندها وتابع بوجع انتي محاميه شاطره وفكرتي صح مفيش حل غير كده جوزك متهم اول في القضيه وبدليل واضح مش قدامنا حل غير اللي قولتيه اجمدي
ياسمين بعياط ووجع على عيني والله يا مروان ده اللي مات ده نورعيني واخويا ووقف جمبي كتير بس اعمل اييه يارب اعمل اييه مش بايدي مجبرره
مروان بوجع اهدي وقولي يارب وادعيلهم
ياسمين بعياط ياااارب .. يااااارب
——-
بعد 4 ساعات في المستشفى كانوا كلهم قاعدين تحت تأثير الصدمه ومعتز ومنصور تعبوا وعلقوا محلول في اوض والستات والبنات مش مبطلين عياط وخصوصا زينب ونرمين والرجاله بتقويهم وجودي اعصابها كانت تعبانه اوي ومصدومه من اللي حصل فستأذنت ومشيت
فجيه سيف فاول ما شافته نرمين تابعت بعياط ولهفه سيييف وحضنته وتابعت بعياط ووجع شوفت اللي حصل لاخوك ينورعيني .. شوفت اللي حصل لحسااام يا سيف
زينب يونس كان ساندها فتابعت بعياط وانهيااار ااه يحبيبي يا اخويااا يحبيبي ياا حسااام وفضلت تعيط
يونس بدموع تعالى شوف مراتك
عمر اتصدم من شكلها وفستانها اللي اتبهدل وشعرها اللي خرج من الطرحه والميكاب اللي ساح جري خدها في حضنه ففضلت تعيط بهستريه وتابعت اخوياااا يا عمررر اخويااا يااعمر اااه يارب هموووت عليه يااعمر يااارب خدني ياااارب مش قادره اصدق
عمر بعياط بس بس يحبيبتي بعد الشر عليكي اهدي ابوس ايدك مش كده اللي في بطنك هينزل وقعد وخدها في حضنه وفضل يطبطب عليها ويحضنها جامد
زينب بعياط ووجع حساام كسرني يا عمر حسااام ساب زينب لوحدهااا يا عمرر انا مااليش غيره هو وسيف ااه ياارب اااه يعني ايه مات وسابني يااارب يعني ايه ميشلش ابني وعيطت اكتر وتابعت ده كان طااير بابني من الفرح يا عمررر قالي هموت واشوفه يا عمر مشي من غير مايشوفه ويبوسه ويجيبله حاجات حلوه ويكونله الخال الحنين يا عمر مشي من غير مايتجوز ويبقي اب .. حسام مشي بدرري اووي ياعمر مشي بدرري اووي
كلهم فضلوا يعيطوا ويصرخوا تاني بسبب كلامها وعمر مش عارف يرد يقولها ايه بس فضل يطبطب عليها ويهديها وزيه يونس واحمد وقاسم مابيعملوا معاهم بس مفيش فايده
سيف بدموع ووجع طبطب على امه اللي كانت بتشكيله وبتعيط في حضنه وتابع فين اخويا .. عايز اشوفه
قاسم بدموع نزلوه تحت التلااجه بعيد عنك
سيف كان ساكت لانه حاسس انه مصدوم فتابع بوجع تمام هنزل اشوفه
يونس بخوف ودموع سيف هاجي معاك
سيف بوجع تؤ مش عايز حد معايا
نرمين بعياط ووجع لا يا ابني لا متشوفش اخوك كده مش هتستحمل ارجوك خليك هنا اخاف تشوفه كده يحصلك حاجه والله هموت فيها متبقاش ليااا غيرك ابوس ايدك يا ابني ورايحه تبوس ايده فشد سيف ايديه وحضنها جامد وتابع بعياط ووجع يا امي دي اخر مره سبيني ..هجمد قلبي واشوفه واملي عيني منه ارجوكي دي جيالي في مقتل موته كسرني وقهرني ده انتي عشتي تخافي عليا انا فمشي اللي محدش فينا كلنا توقعه سبيني معاه شويه عايز اشبع منه
يونس بدموع طب ارجوك سبني اجي معاك
سيف بوجع لا ومشي
فتابع يونس بدموع يا سيف علشان خاطري
سيف بعصبيه ودموع قولت لاااا مش عااايز حد ونزل
احمد بدموع حد يطمنا علي امنيه يا جماعه
شهد بعياط لسه جايه من عندها وامها واهلها هناك خاربين الدنيا لان امنيه دخلت في غيبوبه ورافضه الواقع ومش متقبله تفوق خالص
كلهم اتصدموا فنرمين فضلت تعيط بوجع وهستريه وتابعت حقك علي عيني يا بنتي كتير يااارب علينا كتيير مش هنقدر كدده فحضنها يونس وفضل يطبطب عليها
تحت عند سيف ماشي سرحان وبيفتكر كل ايامهم من ساعه ما وعيوا لحد دلوقتي وساكت ودموعه بتعبر عن اللي جواه وافتكر كلام حسام ليه لما سمعوا فيلم « the fault in our stars» مره في السينما
حسام بحزن خدت بالك من الجمله دي صعبه اوي
سيف بحزن اه وجعتني
حسام بضحك بتتوجع اوي انت اصله هتقولي
سيف بضحك تصدق انك حيوان اخرس خالص مسمعش حسك لاخر الفيلم
حسام لا بجد بص العمق بتقول ايه “” حينَ مات ” أغسطس ” قالت هايزل غرايس “ثم أدركت أن لا أحد أتصل به أبكي معه وهذا أكثر ما أحزنني فالشخص الوحيد الذي أردت أن أحدثه عن وفاة ( أغسطس ) هو ( أغسطس نفسه ) وأدركت حينها أن الجنازات لا تقام للأموات إنما تقام للأحياء
سيف بوجع طب والله فعلا صعبه بعيد الشر عنكم كلكم انا مقدرش لو حد فيكم حصله حاجه اني اعيش علشان هحتاجك انت وزينب اول ناس اعيط في حضنها
حسام بحب ربنا يديمك لينا يا غالي
بااااااك
سيف وقف عند التلاجه وتابع بوجع ودموعه بتنزل لو سمحت يا دكتور عايز اشوف حسام الرفاعي
الدكتور بحزن حاضر اتفضل وفتح ودخل وسيف وراه
وبلفعل فتحت الدرج بتاع حسام وشده لبرا وتابع بحزن هسيبك شويه وخرج
سيف قرب منه وشال اللي على وشه وابتسم بوجع وتابع بدموع وشك منور يبختك بتتزف في السما اجمل عريس في الجنه يحبيبي وعروستك حور العين ووطي باس جبينه ودموعه نزلت وتابع بس خد بالك احنا متفقناش على كده قولنا على العهد وفي ضهر بعض لاخر العمر ينفع انت عمرك يخلص قبلي وتسبني لوحدي كده طب انا عايز اشكي لحسام ان حسام مشي وسابني انت فين بقى تسند اخوك وعيط بانهيار وتابع طول عمري جامد وبتقولي يا سيف احكيلي وانا هسندك زي ما بتسندني بقولك وجودك انت واختك في حياتي مقويني وساندني كنت بتفركني بهزر معاك بس والله دي الحقيقه واديك لما مشيت وسبتني كسرتني وملقتش اللي يسندني شوفت انك كنت ساندني وباس جبينه وايديه وتابع نَفَسك اللي كان بيدخل ويخرج كان كفيل يحسسني بلامان والسند وعيط اكتر وتابع انا مش هقدر استحمل غيابك يا حسام انا موجوع ومقهور اوي سيف االرفاعي اتكسر يا حساام انت الوحيد اللي قدرت تكسره .. كسرته لما سبته لوحده ومشيت هو انا كان ليا اخ غيرك ده انت ابني واخويا الوحييد يا حسااام ده انا عشت عمري كله احافظ عليك واخلي بالي منك وحضنه وتابع بانهيار وغلاوتك عندي يا اخويا وغلاوتك عندي علي قد حبي ليك ووجعي عليك مش هيهدالي بال غير لو حطيت الكلب اللي عمل فيك كده في السجن وجبت حقك اخوك عايش وانت هتفضل عايش جوايا وبصله بوجع وتابع انت انا اصلاا احنا واحد طول عمرنا اازاي اصلا قلبك يقف قبل قلبي مش عدل نبدا كل حاجه سوا وتمشي انت قبلي وعيط اكتر وتابع بس والله انت هتفضل جوايا روحك مش هتفارقني دقيقه وهعوض غيابك وكلهم في عيني لحد ما اجيلك وعيط اكتر وتابع اجيلك واخدك في حضني بس ترد عليا الحضن كعادتك ايديك المرتخيه المره دي وانا بحضنك كسراني يا اخويا هنموت عليك ووراك من الوجع يا حسااام انا واثق انك في مكان احسن بس انا اللي مش قادر استوعب واعيش يا حساام سيف الرفاعي ضهره اتقطم انهارده يا حسام وحضنه وفضل يعيط
وبعد شويه طلع كان سامع صوت عالي فتابع بوجع بس بس في ايه
نرمين بعياط الحق بنت عمك عايزه اخوك يتشرح علشان جوزها محبوس رد عليها يا سيف
سيف غمض عينيه بقهر وتابع بوجع ودموع مازن معملهاش ياما فمضطرين
نرمين بعياط وعصبيه لالا ابني مش هيحصل فيه كده اخوك مش هيتشرح يا سيف لاا
قاسم بدموع ياخالتي مازن هيتعدم لو معملناش كده ارجوكي قدري الموقف بس
عايده بانهيار وعياط ابوس ايدك يا نرمين وراحت تبوس ايديها فنرمين شدتها فتابعت عايده ابوس ايدك علشان خاطري وخاطر العشره اللي بينا اديكي جربتي وجع الضنا وعارفه يعني ايه تتقهري على ابنك وحته منك حسام ربنا يعلم زيه زي مازن واحمد واكتر ده ابني بس فكري فيها شويه مازن هيروح مني لو موافقتيش بلتشريح ترضيها لمازن يا نرمين ?? ترضيها لابنك الكبير مش انتي دايما تقوليله كده
نرمين بعياط حضنتها وتابعت يا عايده فاهمه والله بس ابني مش هقدر اشرحه يارب مش هقدر ده نور عيني وحته من قلبي ده ياريت انا وهو لا ياارب
وزينب كان اتعلقلها محلول وفضلت تعيط بانهيار وتعب وهي قاعده في حضن عمر وتابعت بصوت موجوع وعياط: مضطرين يا امي ارجوكي وافقي نااار بتكويني وانا بقول كده بس مازن مالوش ذمب مالوش ذمب حسبي يالله ونعم الوكيل فيه اللي كان السبب
سيف حضنها وباس راسها بعمق وتابع بوجع ودموع عارف انها صعبه حسام ابنك الصغير وبقى عريس في الجنه خلاص وموافقتك دي هتنقذ ابنك الكبير من الموت وهو مالوش ذمب ارجوكي يا امي مازن اخر حد ممكن نفكر فيه بلاش تظلميه زي ما الدنيا ظلمته
ياسمين بعياط ووجع ابوس ايدك يا خالتي والله ما حبيبت قد مازن ومش هقدر اشوف فيه حاجه وحشه وحالف عليا ان معملش كده واعترف علي نفسه كمان وقال للظابط خلاص انا عملتها بس الظابط فاهم انه بيكدب فسابني اكمل القضيه ارجوكي وافقي كفايه قهرتنا على حسام انا اتيتمت وتعبت في حياتي كتير مازن هو عوضي عن كل ده ابوس ايدك سبيني اكمل القضيه واخرجه منها اعتبرينا ولادك وعيطت
نرمين بعياط خرجيه يابنتي مازن مالوش ذمب خرجيه واعملوا اللي تعملوا بس سبوني في حالي وفضلت تعيط في حضن سيف وياسمين نزلت مع مروان وهي بتعيط ومقهوره
——
تاني يوم في الدفنه كانوا كلهم ماشين ورا والرجاله قدام وشايلين الصندوق سيف وقاسم واحمد ويونس وعمر
والبنات والستات ورا بتعيط بهستريه وزينب افتكرت مواقف ليها معاه
نرمين بحده اختك معصباني قاال سيف قالها ان متحطش ميكاب ده منظر عروسه هتقابل ناس جايه تتقدملها
زينب بحده ماما والله انتي عارفه اني قاعده مش عايزه اقعد ولولا خاطر سيف وحسام عندي وكلامهم ليا مكنتش اتنيلت خالص
نرمين بحده شايف اختك يا حسام
حسام بضحك في ايه يا ماما اهدي مانتي عارفه صح انها مش عايزاه وبص على زينب وخدها في حضنه واكمل بعدين ماهي بسم الله مشاء الله قمر اهي من غير حاجه وهو اساسا اللي ميطولش ياخد النيرس الجميله بتاعتنا وباس جبينها
زين
****
حسام راح باس جبينها واكمل بحب بس بس اهدي خلاص والله لو زعلتك فعلشان خايف عليكي شايفه طلع زباله ازاي شوفتي ان انا واخوكي كنا صح ده انتي بنتنا يا زينب واغلى حاجه في حياتنا والورده اللي منوره بيتنا
زينب حضنته وتابعت بحب ودموع حقك عليا بجد يا حسام عارفه يحبيبي والله انكم كنتوا خايفين عليا وعمري مازعلت منكم
****
وشهد زيها كانت ماشيه ياسمين مسنداها وبيعيطوا وافتكرت موقف بينهم
حسام وصلها واكمل بحب يلا يا شوش اهو وصلنا خلي بالك من نفسك
شهد بحب حاضر تسلملي ياحسام تعبتك
حسام بحب بس يا هبله بطلي عبط وطلع فلوس من جيبه وحطها في ايديها واكمل خلي دول معاكي لو عوزتي حاجه هاتيها
شهد لالالا والله يونس وبابا مديني انا مش محتاجه حاجه لو عايزه مش هتكسف اقولك يا حسام انت اخويا
حسام بحب منا عارف يا قلب اخوكي وعلشان كده بديكي بعشم لان انا زي يونس وانتي زي زوزا واعتبريهم عربون لاول كشف عند دكتورتنا القمر
شهد ابتسمت بحب واكملت ربنا ميحرمنيش منكم يارب ولا من كلامكم الحلو ده
حسام بحب ولا منك يا شوش .. يلا اجري هتتاخري
شهد نزلت واكملت باي
حسام بحب باي ركزي كويس
شهد بحب حاضر
فرح صاحبتها ضربتها كتف بكتف واكملت بضحك مين المز ده يابت يا شهد
شهد برفعه حاجب اخويا الكبير اتلمي هااا
فرح بابتسامه مش قولتي يونس دكتور انما ده لابس لبس ظابط ازاي
شهد بضحك فرح اتلمي هاا انا بغير ده ابن عمي الرائد حسام الرفاعي وزي اخويا
فرح بضحك اوعاااا هو ده و
شهد بمقاطعه وهي بتبتسم وخاطب
فرح اختفت ابتسامتها واكملت الهي يسد نفسك زي ماسديتي نفسي يا بعيده
شهد بضحك يا شيخه اتنيلي وخشي شوفي الكيمياء والهم اللي احنا فيه
وسيف حط ايديه على الصندوق ولف راسه باسه وغمض عينيه بوجع وافتكر
حسام بتنهيده سيف انا عايزك تقنع اللواء يسبني ادخل المهمه الجديده
سيف بتنهيده لا مفيش الكلام ده انا قايلك من يوم ما دخلت طلما في 100 غيرك يعملوا حاجه اخرج برا المقارنه ومتبقاش ال 101 هو مش فرح انما لو انت بس فمش هقدر امنعك وهو مختاركش من ضمن مش علشان كفائتك قليله بلعكس كان عايزك واتكلمنا مره اطمن عليه لما تعب وكان عايزك جدا بس انا قولتله وجهه نظري فوافق لانه عارف انك الراجل الوحيد اللي قاعد مع ابوك وامك وانا مسافر اغلب الوقت
حسام بحده اه يعني طلع كلام حضرتك سبب رفض اللواء
زينب بتوتر حسام صوتك م
سيف رفع ايديه سكتها واكمل سيبيه سيبيه .. سيبي حسام بيه يزعق ويتعصب فاكر نفسه في القسم الباشا المحترم
حسام بحده سيف متبقاش بارد وتعصبني انت رايح تشتغل عارف انك ممكن مترجعش اصلا
بصتله زينب بصدمه فاكمل بنفس العصبيه فمش تبقى انت البطل الخارق اللي بيضحي علشان مصر وانا تحرمني من شغلي ومن مهمه ليها اسمها وتقلها زي دي انت مالك .. انت اصلا شغلك في الجيش
زينب بحده بس يا حسام ايه اللي بتقولوا ده
سيف بتنهيده بس يا زينب متعليش صوتك على اخوكي الكبير وبصله واكمل كمل كمل العرض عايزك تطلع كل حاجه جواك متكتمش انا مالي صح منا رايح اموت انا كمان فا ليه اخاف عليك
حسام بصله بندم واكمل سيف انا مقصدش حاجه بعد الشر عليك يحبيبي يخش انا وانت لا بس انا بصراحه حسيت انك عايز تحرمني من اني اكبر في مجالي ببعدي عن المهمه دي
سيف بتنهيده متقولش على نفسك كده يحيوان بعد الشر و يعني مش علشان انا صح شغلي في الجيش اخر الدنيا ومليش دعوه ومع ذلك اتدخلت وحاولت اطلعك منها بشياكه لاني بخاف عليك من الهوا ??
حسام بتنيهده سيف العمر في ايد ربنا ده كلامك و
سيف بحده وبمقاطعه بس ربنا مقالكش يبقى شغلك في محيط بلدك وتختار تطلع اخر الدنيا مع ناس تقيله وتحط نفسك في الخطر ويحصلك حاجه نقول ربنا اراد هو بردو ادانا عقل انا شغلي غيرك هو انا مجبر في خطر انما انت مش علطول فاختار بعقل .. انا مقولتش اتنازل عن كل المهمات بس اتحكم بعقلك وشوف اقل الخساير وتنهد بعمق واكمل خليني اتكلم بصراحه بقى يا حسام انا فعلا عمري على كفي ومش ضامن اشوفكم تاني دي حقيقه وانا متعود عليها
زينب بدموع سيف
سيف بتنهيده سبيني اكمل فانا عارف شجاعتك انت شبهي فكل حاجه مش بقلل من قدرتك لما خليت اللواء يرفض بس انا حرمتك منها لان نسبه نجاتك منها صعبه وانا لو مكنتش هحرمك علشان عمرك اللي انت مش عامله حساب ده همنعك علشان مينفعش يبقى احنا الاتنين في خطر بص ل دي وشاور على زينب وتابع هنسيبها لمين ??
زينب بعياط ممكن خلاص كفاياكم بقى
حسام بحزن حقك عليا يا سيف خلاص بص لزينب وتابع بحزن اهدي يا زوزا مفيش حاجه وباس راسها وتابع خلاص يا سيف محصلش حاجه
سيف بتنهيده وضحتلك بس علشان انا مقصدش اني اطلع بطل خارق وانت لا تمام
زينب بدموع حقك عليا انا يحبيبي هو ميقصدش انت عارف حسام
حسام راح باس راسه واكمل بحزن حقك عليا يا عم الناس انا مقصدش ازعلك هو انا ليا غيرك يا سيف
سيف حضنه واكمل بوجع حقك انت عليا اني منعتك من المهمه بس والله العظيم دي صعبه اوي وانت عارف انا روحي فيك يا حسام مقدرش اشوف فيك حاجه وحشه
حسام شدد من حضنه واكمل بدموع والله مقصدش اضايقك كده بجد حقك عليا انا ندمان من طريقتي وكلامي وبعد الشر عنك بجد قطع لساني
سيف بحب بس يا عبيط خلاص محصلش حاجه ده انت اخويا وصاحبي يا حسام ومسح دموعه واكمل انا لو زعلت من الدنيا كلها عمري ما زعل منك انت علشان انت انا
حسام ابتسم واكمل ربنا يديمك في حياتي وميحرمنيش منك ابداا يحبيبي
سيف بحب ويديمك ليا يا غالي وافرح بيك واشوفك اجمل عريس في بدلتك
بااااااك
سيف بدموع ووجع في سره: بس انا مشوفتكش في بدلتك انا شوفتك في اصعب وابشع وضع عشته في حياتي رغم كل خوفي عليك بردو مشيت وسبتني بس انت عندك حق انا رايح ممكن مرجعش فاازاي انا اعيش وانت تموت يا حسام وغمض عينيه بوجع وتابع في سره كانت ساعه مستجابه لما قولت على نفسك يخش انا وانت لا ياريت كان لسانك اتقطع ومنطقتهاش يحبيبي ياريت كنت فضلت انت وانا مشيت .. فاكر لما وصيتك على زينب ساعتها قولتلك بلاش احنا الاتنين نبقى في خطر هنسيب دي لمين اديك انت اللي سبتنا ازاي يحصل كده مش فاهم وفضل يبص حواليه وتابع زفتك حلوه والناس بتحبك وموجوعه عليك بقلب سلام يحبيبي سلام يا نصي التاني نام وارتاح لحد ما نتقابل ووعد مني وعد من اخوك يا حسام بحق قهرتنا عليك هجيب حقك تالت ومتلت مش هيجيلي نوم غير لما اعرف مين سبب وجعنا عليك ووصلوا ونزلوا الصندوق فتابع بدموع هتواحشني يا غالي هتواحشني اوي
وكلهم فضلوا يعيطوا فتابع معتز بعياط وهو تعبان ااه يا ابني ياريتني انا يا ابني ياريتني انا يحبيب ابوك ينورعيي ياريتني انااا وجعت قلبي يا ابني ااه يارب مش قاادر
فتابع سيف بدموع احمد اسند عمك وبص لعمر وتابع بوجع وانت روح لمراتك اللي عامله مناحه دي حرام الصويت
عمر هز راسه ب ماشي بوجع وراح شال زينب من الارض وتابع بعياط يحبيبتي حرام عليكي
زينب بعياط ووجع مش هقدر يا عمر مش هقدرر اعيش والله ااه يحبيبي يا اخويااا يحبيبي يا حساام وفضلت تعيط وحست بتعب واجهاد شديد
عمر بدموع يا زينب اللي في بطنك هينزل يحبيبتي خلاااص
زينب بعياط عمر امانه عليك توافق انا لو جبت واد هسميه علي اسم اخويا ارجوك
عمر بدموع يحبيبتي ده اخويا زيك وربنا يعلم مقهور عليه ازاي نجيب الواد ونسميه حسام هو احنا نطول وباس راسها وتابع بدموع ووجع وهو بيحضنها اهدي بس علشان حسام الصغير يبقى كويس ويجي بالف خير ارجوكي كفايه خساير مش هنستحمل والصويت يتعب اخوكي يرضيكي يتعب
زينب بعياط ووجع لالا ده نورعيني يارب كان كل تعب فيه يجي فيااا مش هصوت خالص والله خلاص انا اسفه وحضنت عمر وفضلت تعيط ووقفوا يدعولوا بعد الدفن واهل امنيه كانوا بيعيطوا بانهيار وهي حالتها صعبه ودخلت في غيبوبه ورافضه تقوم
في الحجز عند مازن كان بيصلي بوجع ودموعه مش راضيه تقف وبيدعي لحسام بلرحمه وافتكر موقف بينهم
حسام بمرح حبيبي يا ابن عمي واحشتني اقسم بالله الكام ساعه دول وراح قعد قدامه واكمل شوف ياخي يعني كنت معايا الصبح وبردو بتوحشني و
قاطعه مازن بضحك واكمل روح هاتهم انت انهارده يا حسام وكفاياك حورات
ضحك حسام بشده واكمل انت قفشتني يعني؟
مازن بضحك ده علشان انت اخويا الصغير وحافظك اكتر من نفسك بس مش عيب الكدب يا حضره الرائد
ضحك حسام وحضنه واكمل قلب اخوك انت والله بس وحياتك يا مازن الحب بيبهدل اجدعها وزير مش رائد وضحك
ابتسم مازن واكمل بتحبها خد خطوه يا حسام كفياك سكوت انت مش محسس البت بأي حاجه
تنهد حسام واكمل كله على الله يا ابن عمي ربك يسهل لما اتأكد ان مفيش حد في حياتها وقبلاني ولالا
مازن بحب باذن الله خير ياحبيبي ونفرح بيك يارب
حسام بحب يارب يا حبيبي هروح انا بقى زمانهم هيخرجوا وضحك وتابع معلش قطعت عليك لحظه انك تجيب الجو بس هموت واشوفها بجد
ضحك مازن واكمل عادي يا حبيبي ياسمين قدامي ليل نهار روح انت
حسام بابتسامه ربنا يفرحنا بيكم يارب يا غالي وميحرمكوش من بعض
مازن بحب تسلم يا حبيبي يلا اجري بقى علشان زمانهم طلعوا وقول لسمسم تروح تكلمني اطمن
حسام بضحك طب همشي انا يلا في رعايه الله يا بتاع سمسم وقفل الباب
مازن بضحك ابن جزمه مترباش بس هقول اي انا الكبير مضطر استحملهم
ورجع يشوف شغله
باااااك
مازن بدموع ووجع ملحقتش تفرح يحبيبي حقك عليا يغالي انا السبب وافتكر احر حاجه قالها حسام وتابع بدموع وبحده لما اخرجلها بنت الكلب واعرف جبت سيرتها ليه لو طلع ليها علاقه والله ما هرحمها وعيط اكتر وتابع الله يرحمك ويسكنك فسيح جناته يحبيبي هتواحشني اوي كان نفسي اشوفك واحضنك واودعك حسبي يالله ونعم الوكيل منهم لله اللي كانوا السبب منهم لله
وبعد 3 ايام كانوا صعبين جداا على عيله الرفاعي من وجعهم وحزنهم جات ياسمين مع مروان النيابه علشان النتيجه طلعت وبلفعل جايبه ان حسام اضرب بلسكينه الساعه 9:50 دقيقه الصبح بلظبط ومازن دخل من باب العماره 10:00 بلظبط فاتضح انه اتضرب قبل دخول مازن بس الكاميرات مجبتش حد دخل غير حسام ودي حاجه غريبه جدا بلنسبه للظابط االلي بيحقق
ياسمين تنهدت بارتياح وتابعت اظن كده جوزي يخرج براءه مش كده يا حضره الظابط
شريف بتنهيده اه طبعا بخلص الاجرائات وهيخرج خلاص وانا هشتغل على القضيه دي واحقق مع السكان لان مجاش ان خد طلع اصلا غير مازن وحسام
ياسمين بتنهيده شوفهم وشوف الباب الخلفي للبيت لان ممكن يكون خرج ودخل منه لو فيه كاميرات هتبين
شريف بتنهيده تمام جدا شكرا لتعاونك معانا
ياسمين بوجع ده شغلي يا حضره الظابط والجاني كان جوزي والمجني عليه اخويا فانا مش هتستخصر اتعب لحد ما اعرف الحقيقه معاك علشان ارتاح
شريف بابتسامه خير ان شاء الله
ولقيوا الباب خبط ومازن دخل وشكله تعبان اوي ومرهق فحضنته ياسمين وعيطت وتابعت واحشتني ينورعيني طمني عليك
مازن بوجع بردو عملتيها
ياسمين بعياط مازن مش وقته نتكلم في الكلام ده بعدين المهم يلا بينا دلوقتي كلهم مستنينك في البيت
مازن خرج معاها وهو تايه وموجوع جدا وركبوا تاكسي فاكملت ياسمين بدموع طب خلينا شويه هنا بلاش نروح اقف يسطا
السواق وقف فنزلت ومازن نزل معاها من غير ولا كلمه وقعدوا علي البحر فتابعت بدموع مالك يحبيبي
مازن بوجع حاسس اني تايه ومكسور وشايل ذمبه اوي طمنيني عن امنيه عامله ايه
ياسمين بوجع ودموع في غيبوبه لسه مفاقتش ربنا يقومها لينا بالف خير بس انت مالك يحبيبي بللي حصل ده قضاء وقدر
مازن بوجع لا يا ياسمين حسام كان يعرف حاجه عن جودي ومات وهو بيحاول يقولهالي
ياسمين بستغراب لا مش فاهمه يعني ايه قولي بلظبط قالك ايه وليه مقولتش كده في النيابه انا حتى لاحظت انك قولت شايل ذمبه كتيرر
مازن بوجع تؤ حق حسام لو من جودي انا هجيبه مش الحكومه
ياسمين بخوف مازن انت بتقول ايه جودي كانت معانا لالا متظلمهاش وهي هتعمل كده ليه اصلا
مازن بصلها وتابع بوجع حسام قالي جودي ابنها ومكملش تقدري تقوليلي واحد روحه بتطلع قدامي مفرقش معاه في اخر لحظه في حياته غير يقولي حاجه عليها دي ملهاش علاقه بموته !!!!
ياسمين اتصدمت وتابعت بدموع ووجع جودي ابنها !! مالو ابنها وايه العلاقه انا مش فاهمه انا هتجنن بجد
مازن بوجع مين سمعك انا دماغي مش سيباني في حالي وتعبت ودموعه نزلت بقهر
ياسمين بوجع مازن في حاجه غريبه حسام قالك ابنها مقالش ابنك او ابنكم
مازن بستغراب قصدك ايه هي اصلا مش هتفرق
ياسمين بوجع لا تفرق هو عارف انه بينطق اخر كلام هيقوله ومكنش قادر يقلبي عليه يتكلم فقال كلام قصير بس ليه معنى اكبر علشان تفهم بسرعه انا شاكه ان ابنها دي يعني جودي مش حامل في ابنك ده ابنها هي وممكن تكون كانت بتتبلى عليك اصلا وانت ولا قربتلها ولا نيله فاهو اكتشف فبعتت حد موته فمكنش هيقدر يقولك كل ده فقال جودي ابنها لان انت لما تعرف انه مش ابنك هتعرف مين ابوه وبلتالي هيبقى حد من طرفها القاتل لان مش عايزه حسام بقولك
مازن اتصدم بشده وتابع انتي بتقولي ايه انتي اتجننتي يظهر شغلك في المحماه خلاكي تعملي افلام وقضايا وخطط وتفكي كلامه بدماغك وخلاص مستحيل يكون كده انا قربتلها فعلا
ياسمين انت فاكر انك شوفت نفسك في حضنها ??
مازن بضيق ياسمين الله يرضى عنك مش وقته انا
ياسمين بمقاطعه رد عليا ابوس ايدك وطاوعني
مازن بتنهيده لا كل اللي فاكره اني قلعت تيشرتها بس وكانت واقفه بحمالات تقريبا بعدين نمت صحيت لقيت منظرها بيشرح لوحده
ياسمين فرحت بكلامه وتابعت بدموع مازن ارجوك ركز معايا انت لو قربتلها هتفضل فاكر شويه زي موقف التيشرت ده انما انت والله لا شكلك نمت فعلا وهي لبستهالك
مازن بحده انتي ايه الافلام اللي بتحكيها دي .. خدي بالك دي تاني مره تتهميها في شرفها
ياسمين بدموع ارجوك امشي ورايا ومش هتندم
مازن بحده اه خير هعمل ايه يعني هروح اتهمها زيك واقولها اللي في بطنك مش ابني
ياسمين بدموع لا هنعمل تحليل DNA
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غموض الحب)