روايات

رواية علاقه مزيفه الفصل الرابع 4 بقلم مورا

رواية علاقه مزيفه الفصل الرابع 4 بقلم مورا

رواية علاقه مزيفه الجزء الرابع

رواية علاقه مزيفه البارت الرابع

علاقه مزيفه
علاقه مزيفه

رواية علاقه مزيفه الحلقة الرابعة

ولكن قرر انه يتكلم معاها ويقول اي حاجه ولكن موبايله رن
……..
علي: ماما انا عايز اكول
سعاد؛ مافيش اكل
علي؛ ايوه وانا اعمل ايه دلوقت انزلي اشتغليلكواي حاجه
سعاد: انا برضو يابني
علي: اه انزلي امسحيلك سلم ولا لمي زباله او نضفي شقق اي داهيه المهم انا عايز اكول
سعاد: بقا كده يااابني
علي؛ اه كده….. وبعدين الزفته اللي مشيت عند صاحبتها دي اتفضل هناك ع طول
سعاد: اه اتقعود هناك شويه
علي؛ اه واحنا انتزفت ناكول منين احنا
سعاد: ماتنزل يااابني اشتغل كل الرجاله بتشتغل
علي: ماتسيبوني ف حااالي بقا يلا اتزفتي انزلي يلااااا
زقها علي وخلاها نزلت تشوف اي شغل
…..
هدي كانت عايزه تدخل لباباها وكانت متررده عشان مش بيكلمها من ساعه مافشكلت خطوبتها
هدي: بابا ممكن اتكلم معاك
كان كريم مش بيرد عليها
هدي: اتفضل مخاصمني كده يابابا
كريم؛ نعم
هدي؛ انت ليه مش فارق معاك سعادتي
كريم؛ سعادتك كانت مع ادم… ده شخص مش ايتعوض ابدا
هدي؛ بابا انت ماتعرفش سبب ايه
كريم؛ اكيد سبب تافه
هدي: لا مش تافه وانت المفروض تخليني اعمل اللي مرتحاله يابابا مش تخاصمني ده انا بنتك
كريم: لما تقولي السبب الاول ابقا اقف جمبك
هدي: ادم خانني يابابا كلم واحده غيري وكان بيقابلها وكان ايروحلها البيت لولا انا واجهته بكل حاجه
كريم؛ ايه! وانتي ازاي ماتقوليش
هدي: عشان عارفه انت ممكن تعمل فيه ايه… حبيت انهي الموضوع بهدوء من غير مشاكل
كريم؛ بس برضو كنتي قولتيلي عشان كنت علمته الادب
هدي: هان عليك تقاطعني يابابا
كريم؛ لا ياهدي انتي ماتعرفيش يابنتي انا كنت بلوم نفسي قد ايه بس برضو كنت بقول انك ماكنتيش سبتي ادم عشان شخص كويس كنتي لازم تقوليلي الحقيقه
هدي: ماكنتش حابه اعمل مشاكل
حضنها كريم ومسحلها دموعها
كريم: انا اسف يابنتي اوعدك اني عمري ماهخاصمك بلطريقه دي تاني
……..
نورا: اوووف انا هافضل كده ارن عليه وهو مش سال فيا
سلوي: يابنتي لازم تتقلي ماينفعش كده
نورا: اتقل ازاي يعني ده لو قعدت سنه ماكلمتهوش مش ايرن عليا
سلوي: مش بتشوفيه ف الشغل
نورا؛ اه وكل ماجي اكلمه بيداري وشه مني وبيقولي مش وقته احنا ف شغل والمفروض خطوبتنا بعد كام يوم ولا حتي عبرني
سلوي: كده مفيش غير سبب واحد
نورا: سبب ايه ده
سلوي: اكيد بيحب واحده تانيه
نورا: بتقولي اااايه يانهار اسود ده انا اخربها عليه وعليها
سلوي: لازم بقا تخلي عينك ف وسط راسك وتدوري وراه وتراقبيه وتشوفيه رايح فين وبيقابل مين عشان تلحقيه قبل مايخلع منك وتضيع كل املاتك نحيه الشركه والفلوس
نورا: عز مش ايبقا لحد غيري لا هو ولا فلووووسه
………
كانت قاعده ف الشارع وهي بتعيط ان ابنها طردها وعايزها تجبله فلوس ولكن هي مش عارفه تعمل ايه ولكن قررت تعمل زي ماقال
وكانت بتدور وتسال علي حد يكون عايز شغاله لغايه ماقابلت واحده
ليلي؛ اه ياطنط ماما كانت عايزه
سعاد؛ طب انا اهو يابنتي ممكن توصليلي ليها
ليلي: حاضر
اخدتها ليلي لمامتها
ليلي: ماما انا جبتلك شغاله اهوو
جوليا؛ تعالي يلا
جوليا؛ عايزه الشقه دي بتلمع من كل حاجه
كانت سعاد صعبانه عليها نفسها قووي من اللي كانت بتعمله وكانت بتعيط وهي بتنضف
…….
رشا كانت قاعده ع ااسرير بتفكر وسرحانه ونفسها انها تقابل الشخص اللي يغير حياتها وكانت بتعيط من حظها ومن اخوها اللي معذبهم وقاعد ف البيت
وقررت تنزل تقعود ف مكان وتفك عن نفسها شويه
نزلت رشا وراحت لقت مكان فيه كراسي وراحت قعدت فيه وكانت حزينه
شخص؛ لو سمحتي
رشا: نعم
شخص: انا اسف ااني بتطفل عليكي والله بس حاسك حزينه قوي
رشا سكتت ولكنها مشيت
شخص؛ استني خلاص انا اسف
مشيت رشا
شخص؛ ياتري مااالك
………
ف الشغل
ادم عينه اتطق عليكي
هدي: مش عاارفه اخلص منه امتي ده
هدي ا: انا عايزه اسيب الشغل ده واشتغل ف مكان تاني
رشا؛ اتشتغلي فين
هدي؛ مش عارفه المشكله مرتب الشركه دي حلو قوي ومش ضامنه الاقي زيها تاني ولا لا
رشا؛ اسالي الاول
هدي: ماشي
…..
هدي كانت قاعده سرحانه وموبايلها رن
هدي؛ الوو مين
؛ انا عز
هدي فرحت من جواها
هدي؛ ازيك
عز؛ عامله ايه
هدي: تمام…. بس انت جبت رقمي منين
عز؛ انا اسف بس انا اخدت رقمك من موبايلك…. ابقي اعمليه باسوورد بقا
هدي؛ هههه بس يعني رقمي معاك من ساعتها
عز؛ اه
هدي؛ اها…..
عز؛ زعلتي
هدي: لا عادي
عز؛تمام
رشا: عملتي ايه ف الشغل
هدي: اشششش بتكلم ف الموبايل
رشا: اه سوري
هدي: الو
عز؛ معاكي….. شغل ايه اللي بتكلمو عنه
هدي: ده موضوع طويل اختصاره يعني اني عايزه اغير شغلي
عز؛طب انا عارف شركه كويسه لو حابه
هدي؛ ايه ده بجد..
عز: طبعا
هدي: والمرتب
عز: المرتب***
هدي؛ ياااه ده احسن بكتير كمان
عز؛ خلاص انا اديكي العنوان وروحي وقوليلوا انا من طرف عز الدين
هدي؛ وكده ايعرفك
عز؛ اكيد ده حبيبي
هدي: اوكيه اروح بكره واشوف
……..
جه اليوم التاني وهدي راحت الشىركه اللي قالها عليها
هدي: يااااه انا خايفه قووي دي شكلها شركه كبيره…. دخلت وهي متوتره قووي وكان كله بيبوصلها ومستغربين مين دي
سالت هدي علي اوضه المدير ودخلت
لقت شاب قاعد بس لافف الكرسي وقاعد وشه الناحيه التانيه
هدي بتوتر: احم…. لو سمحت…… انا.. انا جايه اعمل انترفيو…. انا من طرف استاذ عز الدين
لف الشاب بلكرسي
مش قولتلك ده حبيبي
هدي بصدمه؛ 😲

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علاقه مزيفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى