روايات

رواية علاقه مزيفه الفصل الثالث 3 بقلم مورا

رواية علاقه مزيفه الفصل الثالث 3 بقلم مورا

رواية علاقه مزيفه الجزء الثالث

رواية علاقه مزيفه البارت الثالث

علاقه مزيفه
علاقه مزيفه

رواية علاقه مزيفه الحلقة الثالثة

كان داخل الفرح وبيتكلم ف الموبايل فجاه
ااااه
عز؛ انا اسف بجد
عز جابلها موبايلها اللي وقع ع الارض
هدي؛ يلهوي ده اتكسر
عز: ماتخافيش انا اصلحو
هدي؛ لا لا ات بس
عز؛ لا انا اصلحهولك
هدي: لا بجد مش هينفع
جه صوت من وراها
ادم: ازيك ياهدي
كان ادم بيبوص قوي لعز
هدي بتوتر؛ ااز.. ازيك ياادم
ادم؛ مش اتعرفينا ولا ايه
هدي اترددت اكتر
عز؛ انا عز
سلمو ع بعض وادم كان هيموت من الغيره وعز حس بكده
ادم؛ ومرتبطين من زمان بقا
هدي حست جسمها تلج ومش عارفه ترود
لكن عز فهم كل حاجه من توترها ومن غيرته
عز: يعني شويه
ادم؛ ماشي…..
مشي ادم
عز؛ ههههه
هدي؛ انت بتضحك علي ايه
عز؛ ها… لا ولا حاجه
مشي عز دخل الفرح وهدي كانت متوتره قوي ودخلت وراه
.عز؛ حبيبك ده صح
هدي؛ كان
عز؛ مممم ولسه بتحبيه
هدي؛ كنت….
عز؛ طب ماتديله فرصه تانيه… شكله بيحبك
هدي بصتلت وسكتت
عز؛ عمتا ياستي انا هافضل معاكي اليوم كله لغايه ماتمشي عشان هو يقتنع
هدي؛ انت بتعمل كده ليه وانت ماتعرفنيش
عز؛ عادي يعني… انا حبيت انقذ الموقف وحسيتك متوتره ووشك بقا اصفرر
هدي: ايه؟ وشي اصففر ازاي يعني
عز: اهدي اهدي بقولك من الخضه بتاعتك يعني بقا اصفر…. انما دلوقت زي القمر
خجلت هدي من كلامه
…..
ادم ماشالش عينه من علي هدي وكان ايولع من الغيره
حمار اني خونتها بجد….
…..
خلص الفرح وعز وصل هدي وطلعت البيت
..
هدي: يانهار اسود ده اننا نسيت موبايلي معاه….
….
اخد عز موبايلها وراح صلحه وهي ماكنتش عارفه توصله خاالص
… رشا: مايمكن انتي ظلماه
هدي؛ ظالمه مين الموبايل معاه بقاااله اسبوع بحاله اكيد سرقه الحرامي
،رشا: مانتي اللي غلطانه رايحه تديله موبايلك ليه وانتي ماتعرفهوش
هدي؛ يابنتي صدقيني نسيته معاه لما ادم جه واتكلم معانا
رشا: طب والعمل
هدي؛ مش عارفه والله اعمل ايه
رن موبايل رشا
رشا: الحقي ده رقمك
اخدت منها هدي الموبايل بسرعه
هدي-الووو
عز: الو
هدي: انت ليه معاك موبايلي لغايه دلوقت
عز: اهدي طيب.. صدقيني حصلتلي ظروف وصلحتهولك ومالحقتش اكلمك
هدي؛ طب ايه انا عايزه الموبايل
عز؛ ياستي ادهولك…. معلش اصل انا لقيت مكتوب رشا وكانت اخر مكالمه فرنيت
هدي: اه دي صحبتي
عز؛ طب ياستي شوفي تحبي نتقابل فين واديهولك
هدي: ماشي…. نتقابل ف كافيه اسمه كوفي شوب
عز؛ اه اه عارفه ده… تمام
قفلو مع بعض
رشا: مش قولتلك يمكن ظلماه
هدي؛ ماشي انا نازله بقا عشان اخود منه الموبايل
رشا: تمام تحبي انزل معاكي
هدي: ماشي تمام
نزلو رشا وهدي وكانو رايحيين لعز
ادم: علي فييين وسايبين الشغل
هدي: اوووف..
رشا؛ رايحيين مشوار وجايين ع طول
ادم: رايحيين فين يعني
هدي؛ يلا يارشااااا بقا
مشيوا وماردوش عليه
ادم؛ ماشي ياهدي ماشي
……
وصلوا ع الكافيه وهناك هدي شافت عز قاعد
رشا؛ فين
هدي؛ اهو ده
رشا: يااااه ده موز قوووي يابت احسن من ادم الملزق بتاعك ده
هدي؛ اخرسي بقا
وصلو عندو
عز؛ ازيك ياهدي
هدي: ازيك… دي رشا صحبتي
رشا-اهلا اهلا
قعدو وشربو قهوه
عز؛ موبايلك اهو…
هدي؛ اه بس ماكنش فيه داعي يعني انا كنت اصلحو
عز؛ اصله وقع بسببي فكان لازم اصلحو انا
هدي؛ خلاص اوكيه
رشا: مش يلا
هدي: اكيد يلا
سلمت هدي علي عز وكانت مش عايزه تسيبه وتمشي
عز سلم عليها ومشيو ولكن كان عمال يفكر فيها وبص لموبايله علي رقمها وضحك
……
عدا اسبوع واتنين وهدي مش بتفكر غير ف عز
هدي؛ ياريتني كنت اخدت اي حاجه اتواصل معاه بيها….
كانت هدي نفسها تكلمه ولكن مش عارفه توصله خالص

كان قاعد سرحان ومتردد يرن عليها ولا لا…. ولكن مش لاقي حجه يكلمها بيها…..
ولكن قرر انه يتكلم معاها ويقول اي حاجه ولكن موبايله رن….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علاقه مزيفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى