روايات

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم منار همام

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم منار همام

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الجزء العاشر

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني البارت العاشر

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني الحلقة العاشرة

شهاب دخل لقي الرجاله متجمعين و مولعين نار قدامهم و سليم قاعد علي لأرض بيهوي للشاي علشان يغلي.. شهاب دخل و قعد
: هو انت اشتغلت قهوجي ولا اي يا سليم
اسر ضحك: سليم قلي هعملك شاي علي العضم مش هتشرب زيه تاني
شهاب: طاب ركز يا خوي بدل ما يغلي منك و يكوب
سليم: اوعا يا شهاب علشان ولله ما طايق نفسي و الدخان دا عماني
ادهم: اخلص يا زفت بقالي ساعه مستني الشاي بتاعك دا
فوق
كلهم متجمعين في اوضة كارمن بيهزرو و يضحكو معاده سلسبيل قاعده و باين علي و شها الحزن نفسها ترجع اوضتها،
هي مش قادره تصدق لحد دلوقتي ياااااه شيفها رخصيه لدرجه بس هي خلاص فاقة و مش هتكون رخيضه تاني زي ما هو شايفها

 

 

فاقة علي امها لما حطت اديها علي كتفها و اتكلمت بحنيه
: مالك
سلسبيل: مفيش يا ماما عايزه انام شويه
كارمن لاحظة
: ممكن تنامي معاي انتِ و جوري
سلسبيل: معلش مره تاني انا تعبانه
كارمن: علشان خاطري
جوري بحماس: ايوه بالله دي هتبقا سهره جامده
سلسبيل بيأس: ماشي
داليا “مرات اسر”
: طاب يلا علشان نسيب البنات ترتاح
فعلاً الستات راحت علي اوضهم
كارمن قربة من سلسبيل
: مالك
سليبيل انهارت في العياط
: ه… هو انا رخيصه يا كارمن راميه نفسي علي سليم
كارمن مسحت دموعها
: لا يا سلسبيل انتِ بس بتعتبري سليم حاجه تخصك و بدافعي عنها ممكن تكون الطريقه غلط بس علشان انتِ وخده عليها و بحكم ابن عمك و كدا

 

 

جوري بهدوء قربت منها
: حصل اي يا سلسبيل بينك و بين سليم
سلسبيل مسحت دموعها و حكتلها كل حاجه
كارمن: اعملي نفسك مش شيفاه و هو هيعرف بقيمتك سوى بيحبك او ليكِ اي اعتبار في حياته هيعرفه منه تبقي عملتي الي عليكي و منه ربتيه
سلسبيل: حاضر
جوري: يلا فكي كدا بس اصلا ابيه سليم ميستهلكيش
كارمن بحماس: بنات فيلم يوچين و ربنزل هيجي كمان خمس دقايق تعالو نسمعه
جوري: ايوه انا بحب الفيلم دا اوي
…..
شهاب دخل اوضته ولع النور لقي ادهم قاعد ببرود
ادهم: اهلاً اهلاً بالباشا الي مقضيه صرمحه مع بنات الناس
شهاب قرب و قعد قصاده و اتكلم بستغراب
: مش فاهمه
ادهم ميل شويه و قرب من شهاب بتحدي
: بص يا شهاب كارمن بنت اغله صاحب عندي يعنى زي بنتي
شهاب رفع حاجبه
: و بعدين
ادهم: بعدين انا مش برضا بلحرام يا شهاب و حضرتك مقضيها بو*س مره في الشقه عندك و مره في العربيه و المطبخ
شهاب قرب من ادهم و علي وشه ابتسامه جذابه

 

 

: طاب انا عايز ابو*س في الحلال يا باشا..شوفلي اقدر اشرب مع ابوها الشاي امتا
ادهم غمض عنيه بضيق
: شهاب انا مش بهزر
شهاب قام: ولا انا
ادهم: يعنى انت بتحب كارمن
شهاب: اممم مش بظبط بس مش ضروري اوي الحب يعنى كفايه اني عايزها
ادهم قام بغضب: شهاااااب كارمن مش لعبه
شهاب ببرود: و انا مقلتش بلعب انا عايزها و دخلت مزاجي ممكن اكون موصلتش لمرحلة الحب بس انا عايز اوصلها بعد جوازنا و هي حلالي وبعدين مش كل الجواز بيتبني علي حب يعنى في ناس بتتجوز علشان دي بنت ناس و مناسبه
ادهم: تمام هشوف معاد مع ابوها برضو بس لأصول لما ترجع هي و ابوها تروح تتطلبها
شهاب:عارف
… ادهم كان طالع بس وقفه سؤال شهاب
: هو مفيش ولا مرا عطيت معا امي قبل جوازكم
ادهم ابتسم بسخريه: عطيت!!!!… امك اول ما تمت الـ 18انا كنت كاتب عليها
شهاب غمزله: جامد يا باشا
…..

 

 

شهاب نزل بعد لما معرفش ينام لقي جوري و سلسبيل و معاهم كارمن قاعدين و بيتفرجو علي التلفزيون… شهاب قرب و قعد
: ببفرجو علي اي
كارمن اتعدلة في قعدتها
جوري بتركيز: الواد الحلو و البت ام شعر طويل
شهاب بهمس: مراد لو سمعك هيعقلك…
سليم من علي السلم: خياااااانه بتعملو اي
جوري بضيق:بنتفرج علي التلفزيون
سليم: اتفرج معاكم…. سليم ملقيش مكان يقعد قعد علي لارض…كارمن كل شويه تخطف نظرا علي شهاب الي طول القعده بيبصلها…. شويه و شهاب نفخ بملل… ضرب سليم علي قفاه
: ما تقوم تشفلنا امك صاحيه تعملي اكل، انا جعت
سليم بتركيز
: من شويه خبط عليهم و الحج قال نايمه و مش هيصحيها
شهاب: طاب قوم اعمل انت مكرونه

 

 

سليم: معرفش
شهاب مرضيش يقول لسلسبيل لان حس بيها زعلانه… و جوري الي مركزه جامد و مش هتقوم
كارمن فهمته و حمحمت
: احم انا كمان جعانه… هقوم اعمل و اعملك معاي
شهاب هز راسه و كارمن دخلت المطبخ…. بعد شويه
في المطبخ كارمن غطت الحله و لسه هتلف شهقة لما لقيت شهاب وراها
كارمن بتوتر: خمس دقايق و المكرونه تستوي
شهاب قرب منها: اممم براحتها
كارمن رجعت لورا: هي اي….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى