روايات

رواية عشق الزمزم الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق الزمزم الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق الزمزم البارت الثاني

رواية عشق الزمزم الجزء الثاني

عشق الزمزم
عشق الزمزم

رواية عشق الزمزم الحلقة الثانية

اقتربوا منها يونس كان معادي بعربيته بالصدفة فرمل العربية و نزل منها:ـ انتوا بتعملوا اي
الشاب التاني:ـ دى اختنا يا باشا و تعبت و رايحين على المستشفى السكر وطي عندها
الشاب الاول:ـ ادعيلها ربنا يشفيها يلا بينا ننحقها قبل ما تموتـ
الشاب التاني بص له بتفاهم و هز راسه يلا
يونس بصلهم بشك و بص على الى في الأرض:ـ طب انا هوصلكم علشان توصلو اسرع
الشاب الاول بسرعة و خوف:ـ لا يا باشا متشكرين لسعدك
يونس بصلهم بشك لاقهم مش مظبوطين :ـ ولا متشكرين ولا حاجة هوصلكم يعني هوصلكم في مستشفى قريبه جدا مننا اركبو
الشاب التاني خاف و جري:ـ اجري يلا
يونس مسك الشاب الاول و ضربه بغضب و الشاب جري يونس نزل لمستواها:ـ يعني انسه يا مدام سامعني طب .. نهار اسود دا شكلها متخ..درة هما عملوا فيكي اي يا انسة فوقي
يونس شالها و اتجه لعربيته و مشي بعد وقت وصل بيته
الام بغضب:ـ كل دا تأخير يا استاذ هو دا الى مش هتتاخر كدا تقلقيني عليك يا يونس و مين دى نهار اسود هى حصلت ت
يونس:ـ يا امى مش وقت الكلام دا ادخل الاول و هشرحلك كل حاجة بس مش على الباب كدا خليني ادخل و هفهمك بعد اذنك
يونس دخل اوضة فاضيه و امو وراه اتصل على الدكتور و خرج:ـ دى واحدة لقيتها في الشارع بالمنظر دا زى ما حضرتك شايفة مش دريانة بحاجة
الام ضربت على خدها:ـ يا لهوى اوع يكون الى في دماغي انت عايز تجيب لنفسك مصيبة يا بني
يونس و هو دخل الصالون:ـ الحمدلله ربنا ستر… الو يا بنتي فينك يا استاذة…
يونس :ـ طب بكرا العصر تكوني عندي و لو ينفع تجي بدري عن كدا ياريت سلام
الام قعدت و قالت بسخرية:ـ تيجي و تسيب حبيبي القلب لوحده هو و الشغل طب والله عيب.. كتر خيرها انها تكرمت و ردت عليك عموما مش حبة اتكلم عنها دلوقتي اروح اشوف الى جوه دى يارب متكنش وراها مصيبة زى البرنسيسة الى مشيت
الام دخلت اوضة زمزم قعدت جانبها فضلت تحرك ايديها على شعرها و هى بتقرا القران بعد شوية الدكتور جاه و فحصها و عطها مهدئ و مشي يونس خرج و ساب مامته معاها و خرج هو حط ايده تحت رأسه :ـ زمان و مذل سمر و دلوقتي الاخت دى انا بقول نفتحو ملجأ احسن بس دول اهون عندي من الى كنت هتجوزها معرفش امي مانت داعي عليا باي لم خطبتها اهو راحت لحالها يا تري اي حكايتها هى كمان الحمدلله انى وصلت في الوقت المناسب
تاني يوم زمزم فتحت عيونها ببطء و ارهاق:ـ اااه
مامت :ـ حمدالله على سلامتك يا حبيبتي انتي كويسة حاسه باي
زمزم حطت ايديها على راسها:ـ حاسه اني مصدعة.. انا فين دا مش بيتي انا فاكرة انى كنت في الشارع و ناس بتجري ورايا و
يونس دخل بعصبية:ـ روحوا لحالهم المهم انكي بخير اي الى يمشيكي في مكان زى دا تنزلي من بيتك في وقت زى دا ازاي فين اهلك جوزك ازاي يسمح بكدا
زمزم بصت لفراغ خدت نفس عميق:ـ انا .. اطلاقت جوزي طلاقني و مشيت لانه مش بيتي مكنتش اعرف ان الى مستخبي ليا هو الغدر انغدر بيا من اقرب حد
يونس بهدوء:ـ فين اهلك طيب معاكي رقم حد من اهلك غير الزفت دا
مامت يونس:ـ اهدي عليها شوية مش شايفه عاملة ازاي
زمزم بهدوء:ـ انا اهلي سابوني و سابو الدنيا من زمان حماتي الى ربتني الحقيقة عمرها ما أصرت معايا حبتني زى بنتها و يمكن اكتر لدرجة ان كتبت كل ممتلكاتها ليا
يونس قعد على الكرسي بصدمة و مامته بتبصله بدهشة:ـ حماتك طب ليه و جوزك رايه اي
زمزم بدموع و وجع:ـ ولا اي حاجة استغل حبي له و خد مني كل حاجة بامضة صغيرة لاني كنت مشغولة في البيت اه صح انا أمية جاهلة زى ما بيقول خد مني كل حاجة من غير ما احس حتي…. اي رايك في واحدة نامت و صاحيت لقت راجل غريب في بيتها جوزي كان ماجور علشان امشي من البيت كتر خيره ان خلني امشي من غير فض..يحة كان ناوى يفض.حني قدام الكل
يونس قام بصدمة و ……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الزمزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى