روايات

رواية عشق الروح الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم سارة محمود

رواية عشق الروح الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم سارة محمود

رواية عشق الروح الجزء الثامن والثلاثون

رواية عشق الروح البارت الثامن والثلاثون

عشق الروح 2
عشق الروح 2

رواية عشق الروح الحلقة الثامنة والثلاثون

الفصل العاشر
#الجزء_الثاني ⁦🖤
مالك قاعد علي البحر ووللاسف نزلت من عينه دمعه صعبه قووي دمعه حزن وجرح …والي زود تعبه لما سمع اغنيه شرين ..وهيا بتقول حبيته بيني وبين نفسي ومقولتلوش عل الي في نفسي معرفش ايه بيحصلي لما بشوف عنيه مبقتش عارفه أقوله ايه معرفش ليه خبيت عليه بضعف اووي وانا جنبه وبسلم عليه ….مالك مقدرش يمنع غضبه وفضل يخبط بايده علي الأرض غبي غبي يامالك انتا متستهلاش ابدا …وفجاءه جه طارق وقرب منه …مالك بص ولقاه طارق …طارق ازيك يااستاذ مالك …مالك ..بتعب الحمد انتا عامل ايه ياطارق وياريت تشيل الألقاب …طارق دا شي يشرفني .اننا نكون اصحاب ..ممكن اقعد ..مالك طبعا ياطارق اتفضل ..طارق قعد وكانت حالته متقلش كتيرر عن مالك هو كمان امه تعبانه وحياته متلخبطه وكمان ظهور ريحان والي حصل بينهم لخبطه اووي اكتر من الاول ..طارق لقي مالك سرحان وشكله مهموم اووي .طارق ممكن اعرف مالك لو مكنش يديقك…مالك ..بابتسامه حزن ….للاسف انا واحد غبي وضيعت من ايدي اكتر حاجه بحبها في حياتي كلها طارق ..ازاي 🤔🤔 انا مش فاهم بس كل حاجه وليها حل ..مفيش حاجه تستاهل الحزن دا كله …….
مالك لسه هيتكلم ..بس جاله تليفون وكانت مريم أخته …
مالك مردش عليها بس هيا رنت تاني ..مالك رد عليها واول ما سمع صوتها بتعيط قلق وعرف أن في حاجه وخاف لا تكون زهره حصلها حاجه …مريم ..الحق يامالك ..اونكل مالك تعبان اوووي ونقلناه علي المستشفي …مالك قام وقف ووشكله اتغير …ازاي دا حصل وأمته مريم بعد مانزلت من البيت ارجوك تعالي بسرعه يامالك لان طنط ريحان عاوزك ..مالك انا جاي حالا…طارق خير يامالك في ايه ..مالك وهو بيركب العربيه ..عمي تعبان اووي ونقلوه المستشفي ..طارق انا جاي معاك …. بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤في الفيلا زهره لسه قاعده زي ماهيا متحركتش ابدا …وحزينه اوووي ………
زهره مصدومه وبتبكي بكاء يقطع القلب من شدت جرحها من مالك …هيا خلاص تعبت وجابت اخرتها منه ..زهره ببكاء اناخلاص مش عاوزك انا عندي امووت اهون من اني ارخص نفسي اكتر من كده ..ياه يامالك لدرجادي حبي وحياتي ملهمش عندك اي تمن ياخساره يامالك ياخساره عمري الي ضيعته في حبك …في الشركه عند ادهم …ادهم جاله تليفون وعرف بلي حصل ونزل هو كمان جري علي المستشفي …
في المستشفى ..وصل مالك ودخل العنايه المركزه وللاسف الدكاتره جوه ومحدش لسه قال حاجه .خالص.كل ده وريحان …😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
مموته نفسها علي حبيب عمرها وشريك حياتها …ومحدش للاسف عارف يهديها …وبعد دقايق وصلت ريحان ..ريحان انتوا وقفين كده ليه وبابا فين …ريحان الام قربت منها وحضنتها ابوكي …تعبان اوووي ياريحان …انا هموت لو جراله حاجه …ريحان ..لا انا بابا كويس بابا مستحيل يقدر يبعد عني …وصرخت صرخه هزت جدران المستشفي بابا ..
ادهم ..اهدي يابنتي ابوكي كويس ياريحان اهدي ومتعمليش كده وزهره حضنتها وهيا بتبكي كمان وخايفه علي اخوها ..
وولاسف محدش قادر علي ريحان …وفجاءه ريحان البنت
أغمي عليها …ولسه هتقع بس كان في. ايد قريبه اووي ومستحملش يشوفها..بتوقع طارق كان مسكها في اللحظه .المناسبه💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝💝..
ووقعت في حضنه …واخر وش شافته كان وشه ..ريحان بضعف قبل ما تفقد وعيها ..بابا …الكل اتفاجي بطارق وخافوا اووي علي ريحان ..هما عارفين هيا وابوها مرتبطين ببعض ازاي …مالك الابن ريحان فوقي ..ريحان …طارق حد يشوف دكتور بسرعه … بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤وفعلا جه الدكتور وطلب من طارق يحطها علي السرير
ويخرج ..طارق نزلها وكان حزين عليها اوووي مع انه المفروض يفرح … لكن كان قلبه بيتقطع عليها ..طارق جه يخرج ..بس ريحان كانت مسكه أيده …وحاولوا يشليوها لكن محدش قدر …وكأنها كانت بتتحدي الدنيا كلها بمسكت ايدين طارق ..الدكتور كشف وعطلها حقنه مهدئه ..ريحان طمني بنتي جرالها ايه ..الدكتور ..ياجماعه اهدوا هيا كويسه
بس هيا عندها صدمه عصبيه من خبر تعب بابها وكلها دقائق وهتفوق وهتبقي كويسه …ادهم وصل المستشفي وعرف بلي حصل وكان حزين اووي علي عمه وكمان علي ريحان بعد ما عرف بلي حصل …طارق لسه قاعد جمب ريحان والكل حاولوا كتيرر أنهم يشيلوا ايدين ريحان لكن مفيش فايده ادهم احنا اسفين يابني تعبناك لتاني مره بس ازاي عرفت بلي حصل طارق حكاله الي حصل ادهم بحب لطارق الي دخل قلبه من اول نظره شافه فيها ..ربنا يحميك يابني .طارق متشكر لحضرتك ..طارق كان فرحان اوووي أنه قريب من ريحان ولامس ايديها ..بس كان نفسه تكون فايقه ويكون برضاها ..⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩
في اوضت مالك …وبعد ما الدكاتره كشفوا عليه …وخرجوا
ريحان ..طمني يادكتور ارجوك …الدكتور الحمد لله عدت علي خير وهو كويس الكل فرح وحمد ربنا علي سلامتك مالك..الدكتور هو طالب يقابلكم كلكم ودا غلط لان الكلام هيتعبه …ريحان انا عارف هو عاوز ايه …..انا هدخله ..وقبل ما تدخل ..راحت لادهم الابن …ادهم روح البيت وهات زهره فورا ..الكل استغرب من طلبها وخصوصا انها عارفه انها تعبانه ومش هتقدر تيجي ..ادهم حاضر وفعلا ادهم نزل علشان يجبها…ريحان راحت ناحيه مالك …تعالي معايا يامالك .ندخل لعمك.وخدته ودخلت لجوزها وسط دهشت الجميع بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود ⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩🖤🖤⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩ادهم كان وصل علي الفيلا ..وطلع علي اوضت أخته …
واول ما دخل اتفاجي بزهره نايمه علي السرير ودموعها علي وشها بس شكلها غريب ..ادهم بخوف جري عليها وحاول يصحيها بس هيا مستجبتش خالص ..ادهم جاب برفان وبدء يفوقها لانها كانت اغمي عليها من التعب..زهره وهيا بتفوق اه ليه عملت كده انا بحبك يامالك …بحبك اكتر من روحي ..اه
ادهم اتصدم لما سمع كلامها وعرف بحبها لمالك وان اكيد دا سبب حزنها ..لأنه هو كمان فاكر مالك بيحب ريحان …ادهم فوقي ياحبيتي انتي كويسه زهره بتعب انا كويسه هو حصل ايه ..ادهم انا. جاي من المستشفي علشان اخدك معايا……
زهره بتعب تاخدني فين ..ادهم حكالها كل الي حصل …..
زهره برعب حقيقي ..وعمي مالك عامل ايه دلوقتي..ادهم
الدكتور بيقول أنه عدي مرحله الخطر ..ادهم مكنش راضي يخدها وهيا تعبانه..بس زهره صممت تروح تشوف عمها مالك والي بتعتبره اكتر من اب ..في المستشفى في اوضت مالك وبعد ما صمم أن يحكي الي حصل قدام الجميع وبعتزر منهم
الكل اتصدموا لما عرفوا وخصوصا محمود وادهم وزهره ..
مالك العم بتعب انا عارف اني غلط بس والله عملت كده غصب عني علشان بنتي …سامحوني ارجوكم سامحوني .
الكل وقفوا جمبوا …وقبلوا اعتازره ..وفهموا هو عمل كده ليه بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود ⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩محمود…كفايه ياحبيبي انتا تعبان وبعدين كله خير …ومالك وزهره كمان ولادك ..مالك بس انا غلطت لما فرقت بينهم يامحمود …محمود بدموع علي اخوه وصديق عمره ..محمود حصل خير يامالك …وانتا موجود اهو وانتا الي هتجوزهم أن شاء الله ….زهره قربت من اخوها ..كفايه يامالك ..احنا خلاص فهمنا ومقدرين عملت كده ليه …
في اوضت ريحان …ريحان لسه نايمه …ومريم وطارق قاعدين معاها …وهيا لسه مفقتش ..مريم …انا هروح …اطمن علي عمي مالك …وهرجعلها تاني ..طارق اتفضلي حضرتك …طارق اعجب بمريم اووي وقد ايه هيا رقيقه والبصه في وشها بتريح …واتمني لو كان عنده اخت زيها ..طارق ..اول ما مريم خرجت …قرب من ريحان وحط ايديه علي شعرها …وفضل يتأمل فيها وهيا نايمه …وقد ايه شكلها حلو ..وهادي ..بس الي زعله أن الحزن والتعب باين عليها …طارق ….اه لو تعرفي ..بحس بايه وانا قريب منك ..
احساس غريب مش قادر اوصفه حتي مش عارف ان كان حب او كره …وقرب ايديها الي مسكاه وباسها…ريحان بدءت
تفوق وتحرك ايديها وطارق حس بيها وفرح اووي علشانها..
⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩ريحان فتحت عنيها واتصدمت لما شافت طارق جمبها.
ريحان قامت قعدت وشدت ايديها منه … وبزعيق انا فين
وانتا ازاي تقعد جمبي كده وكمان تمسك ايدي …انتا اكيد
مجنون…طارق ..انتي ايه مفيش فايده فيكي …علطول عامله زي القطر …كده …ريحان قامت ووقفت قصادها وبعنادها.المعروف ….ريحان ..علشان انا كده ..وانا مسمحلكش انك تكلمني كده …انتا فاهم …طارق انتي مغروره وقليله الزوق …ريحان جن جنونها علي الاخر وفقدت السيطره علي نفسها. ..ورفعت ايديها علشان تضربه بالقلم بس أيده كانت اسرع ومسك ايديها جامد …انتي انسانه
وقحه ..ومغروره …وللاسف عيلتك دي خساره فيكي كلهم ناس محترمين ومتوضعين الا انتي انا مش عارف انتي طالعه لمين….ريحان ابعد عني ياحيوان ..انتا اكيد. مجنون
وحسابك معايا كتر اووي ..وهتشوف هعمل ايه ..طارق ساب ايديها وريني هتعملي ايه …ريحان ..انتا شايف نفسك علي ايه ..انتا مش حلو اووي يعني ..إنما أنا مغروره بجمالي وعيلتي ..وانا متاكده ان محدش يقدر عليا ….طارق بغيظ
مسح شعر بعنف …انتي واثقه من نفسك اووي ولونك متستاهليش …وانا عن نفسي محبش ابصلك ..ريحان بعند
وعصبيه لأنه جرحها في أنوثتها …ريحان لمعت في دماغها فكره …وقربت منه ..انا دلوقتي هعرفك أن مفيش واحد يقدر عليا ..وفجاءه قربت منه وباسته بكل رقه ….طارق كان للحظه هيستجيب ليها لكن محبش يقرر غلطته تاني .ويضعف قصادها ويخليها تصدق نفسها اكتر …طارق زقها بعيد عنه …وبكل قوه لطشها بالقلم علي وشها………
بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود⁦❣️⁩🤔🤔 ⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩صدمه رهيبه وهدوم ما قبل العاصفه …ريحان محستش غير والقلم نازل علي وشها ريحان حطت ايديها علي وشها
وبصتله ….أن ما دفعتك تمن القلم دا …مبقاش انا ريحان
الغمري …وسابته وخرجت كل دا حصل وشافته مريم …..
ريحان خرجت وهيا هتموت من قهرها منه …مريم ريحان استني ابوكي فاق وعاوز يشوفك …ريحان اول ما سمعت
جرت علي اوضته ونسيت الي حصل …مريم بحرج من طارق
مريم انا اسفه …طارق بحزن وخجل منها حضرتك بتعتزري علي ايه ..مريم بعتذرلك بالنيابه عن ريحان لانها عمرها ما هتعتزرلك انا غصب عني سمعت كلكم وشوفت الي عملته
طارق عادي محصلش حاجه ..بعد ازنك …ومشي طارق وهوا جواه نار لو خرجت ممكن تولع في الدنيا كلها …بعد دقائق وصلت زهره مع ادهم .ودخلوا ..لعمهم …وكانت ريحان كمان دخلت وطمنت عليه ….زهره جرت علي عمها وحضنته سلمتك ياعمي …مالك بحب الله يسلمك ياحبيبتي ……
مالك العم ..قرب يامالك …مالك قرب ..وهو مش قادر يبص في وشها بعد الي عمله فيها …زهره انا هستاذن اناياعمي
وجت تمشي بس عمها مسك ايديها ..استني يابنتي انا عاوز اعترفلك بحاجه …زهره بدموع خير ياعمي ..مالك العم حكالها كل حاجه حصلت بينه وبين مالك زمان وقد ايه مالك بيحبها …وبيعشقها من صغرها …زهره مكنتش مصدقه ….. بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود⁦❣️⁩⁦❣️ ⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩الي حصل والي عمها عمله فيهم …مالك انا اسف يابنتي صدقيني مالك عمل كده علشاني انا ….سامحيني يابنتي
زهره بدموع ارجوك كفايه ياعمي ..وبعدين متعتزرش مني
حضرتك مقامك كبير اوي عندي …مالك حضنها ربنا يسعدك يابنتي ..ومسك ايد زهره وحطها في ايد مالك الي كان فرحان اووي وحاسس أنه بيحلم …مالك من فرحته مقدرش يمنع نفسه وحضنها قدام كل الموجودين وفضلوا يبكوا وهما حضنين بعض ….الكل كان فرحان ودموعهم نزله من شدت فرحتهم ….مالك العم …لقي مالك سرح وكان هيبوس زهره
مالك انتا ياولد انتا اتجننت …مالك وزهره بعدوا عن بعض وهما محروحين اوووي …مالك ..ايوه كده واوعي تنسي نفسك …ولازم تعرف انك ملكش دعوه بيها لحد يوم الخميس
مالك اشمعنا يوم الخميس ..مالك علشان هيكون يوم فرحكم الكل اتصدم وفرحم اووي ريحان ..الصغيره ..مبروك يامالك مبروك يازهره …زهره الام حضنت بنتها والكل كانوا فرحانين اووي ….ادهم ومريم كانوا قاعدين مع بعض ودخلوا لعمهم وعرفوا الي حصل وادهم كمان قرر أنه يتجوز مع مالك ….
بس مريم كانت خايفه ومش مستعده لمده بس مقدرتش تتكلم .. .في البيت عند طارق …⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩طارق كان مخنوق اوووي ..وللاسف امه كمان تعبت ودخلت في غيبوبه واطروا ينقلوها علي المستشفي ربنا يستر .في المستشفى وبعد ما الدكتور اطمن علي مالك وكتبلهم علي خروج …وخروجوا كلهم استعداد لرحيل للمنزل
مالك استاءن من عمه ادهم أنه عاوزه يخرج يتكلم مع زهره شويه …وادهم وافق. .بس زهره مكنتش راضيه لانها لسه مجروحه وزعلانه منه …مالك بحب ..علشان خاطري يازهره وفقي ومش هتندمي انا عارف انك زعلان ومجروحه ودا حقك وانا زي ما جرحتك هداوي الجرح ده …بس تعالي معايا
زهره مقدرتش ترفض ومشت معاه …وهما في العربيه مالك عمل تليفون ..بس زهره مفهمتش هو بيتكلم علي ايه وبعد دقائق وصلوا لمكان علي البحر زهره احنا فين انا مش فاهمه حاجه …مالك معلش ممكن تصبري ودلوقتي هتعرفي كل حاجه ..ومعلش لازم اربط عنيكي ..علشان عملك مفاجاءه
زهره ..انا …مالك حط أيده علي شفايفها …هش هش ياريت متتكلميش ..وتسمعي كلامي مالك قرب منها ..اوووي. ..
ومسك ربطه وربط عينيها وهيا قلبها بيدق اوووي لأنه قريب منها …مالك مسك ايديها …وفجاءه اشتالها زهره …انتا اتجننت ..نزلي …مالك بحب ..انا قولت اصبري ..وخلاص قربنا نوصل …..وبعد دقائق مالك نزلها وهيا متغاظه منه اووي ولسه هتتكلم ….مالك شال الربطه …..زهره انصدمت وعيطت وفجاءه…وبحمده انتهي البارت.عشق الروح بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩ فصيل طويل اهوه تعويض عن فصل امبارح عاوزه تفاعل كبير والا هزعل وجيب ناس تزعل 😂😂😂😂😂😂تفتكروا زهره انصدمت ليه …وهل يتم الجواز ولا هتحصل حاجه تانيه …تفتكروا ايه نهايه عند ريحان وهل هتفضل كده ولا هتتغير..تفتكروا طارق هيعمل ايه وممكن امه تموت قبل ما يعرف ايه الي حصل معاها.وهيعمل ايه ما ريحان وايه اخرت عندهم هل دا بدايه حب ام بدايه قسوه ملهاش مثيل .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى