روايات

رواية عشق الروح الفصل الأربعون 40 بقلم سارة محمود

رواية عشق الروح الفصل الأربعون 40 بقلم سارة محمود

رواية عشق الروح الجزء الأربعون

رواية عشق الروح البارت الأربعون

عشق الروح 2
عشق الروح 2

رواية عشق الروح الحلقة الأربعون

الفصل 12
#الجزء_الثاني
في شركه الغمري .طارق بعت عمرو باوراق الصفقه الجديده
لأنه مشغول ومش عارف يروح .عمرو وصل الشركه وكانت اول مره يروحها..عمرو وصل عند السكرتاريه وكانت نورا مندمجه في الشغل ووشها في المكتب .عمرو صباح الخير ياانسه ..نورا صباح النور وهيا لسه وشها في المكتب .عمرو ممكن اقابل استاذ مالك ..نورا رفعت وشها وتلاقت بعمرو عمرو اول ما شافها سرح في جملها ونورا كمان بس اتحرجت وبصت في الارض ..نورا احم هو حضرتك قصدك استاذ مالك ولا عمه .عمرو ها بصراحه مش عارفه اصدي يعني انا اخو.
الاستاذ طارق الشريك الجديد وكنت جايب اوراق الصفقه
نورا هو حضرتك طب اتفضل معايا لان الاستاذ مالك منتظرك من زمان ..في فيلا الغمري ادهم اقنع أهله أن هو ومريم هياجلوا جوازهم شويه وعرفهم وجهت نظر مريم وكلهم فهموا ووفقوا …في اوضت ريحان البنات كلهم قاعدين مع بعض .وكل وحده سرحانه في حبيبها ..مريم .ريحان هو انا ممكن اسالك سؤال ..ريحان اسالي ..مريم بحرج هو انتي ليه عملتي مع طارق كده ..ريحان جن جنونها لما سمعت اسمه بس مسكت نفسها ..ريحان لأنه انسان سافل وقليل الادب .مريم بلوم .وعتاب لا ياريحان حرام عليكي اناصحيح معرفوش بس شكله انسان محترم انتي مشفتيش شكله اول ما وقعتي ولا وهو قاعد جمبك انا حسيت ان الدمعه هتنزل من عينه عليكي …زهره بعدم فهم مممكن افهم في ايه ومين طارق ده …مريم حكلتلها كل الي حصل ..زهره اه افتكرته دا الي شفناه في الكليه قريب …وكمان انا افتكرت أن بابا قالي أن هو الي اتبرعلي بدمه يوم الحادثه ..مريم ايوه هو ده طارق يازهره …زهره بعتاب هيا كمان انتي غلطانه ياريحان
ليه عملتي كده ..ريحان انا حره محدش ليه دعوه بيا انتوا فاهمين وسابتهم ومشت….زهره البنت دي عنيده اووي وعندها دا هيوديها في داهيه….مريم .انا خايفه عليها اوووي
بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود⁦❣️⁩⁦⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩زهره ربنا يستر انا اكتر وحده عارفها وعارفه انها مش هتسكت ..في الشركه وبعد ما عمرو اتعرف عليهم وقدم اوراق الصفقه واعجبوا بشغلهم وبعمرو وأخلاقه كمان …..
عمرو تمام كده هستاذن انا .ادهم هو طارق مجاش ليه انهارده في مشكله ولا حاجه عمرو بحزن لا مفيش مشكله بس امي تعبانه شويه وهو راح يزورها وانا قولت اجيب الورق ادهم الف سلامه عليها ربنا يشفيها يابني عمرو بحزن يارب ..وخرج عمرو وهو حزين علي امه اووي بس اول ما شاف نورا وبصلها نسي حزنه وابتسملها ومشي نورا حست أنه حزين اووي بس فرحت انها شافته ومش عارفه ليه …
في المستشفى عند طارق طارق قعد جمب والدته وكانت شكلها خلاص كأنها بتودع .طارق غصب عنه نزلت دموعه كم شدت حزنه علي امه …طارق مسك ايديها وباسها..ربنا يشفيكي ياامي ..انا مش عاوزك تموتي انا مش هقدر اعيش
من غيرك ..انا مليش غيرك ..انتي عارفه اني طول عمري كان نفسي يكونلي عيله واخوات وصحاب لكن للأسف مليش
وانا مش زعلان انا راضي بقدري بس هحزن اوي لو انتي فرقتني …الام ..بدءت تفوق …الام بتعب طارق ..طارق بسعاده مسح دموعه زي الاطفال وبفرحه انتي فوقتي ياامي
حمدل علي سلامتك ..الام بتعب وصوت واطي الله يسلمك يابني …بص ياطارق ..انا خلاص يابني انا حاسه ان امر ربنا قرب اووي ..بس مش عاوز اموت قبل ما عترف بذنبي قدامك …والي غلطت في حقه زمان يسامحيني ساعتها هقابل وجه كريم وانا مرتاحه ..طارق هو مين ياامي قوليلي عليه وانا هجبهولك …الام …هقولك يابني علشان اموت وانا مرتاحه……… بقلمي ملكه الاحساس ساره………… محمود⁦❣️⁩⁦❣️ ،⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩في فيلا الغمري ….الكل رجع من الشغل .وكلهم اتجمعوا علي السفره علشان يتغدوا..ادهم الأب ايه رايك يامحمود
هنعمل الفرح في فندق ولا في جنينه الفيلا .محمود ..انا راي نسيب العرسان هما الي يختاروا ..ريحان الام ..ولا ايه يازهره ز هره بحرج الي انتي عوزينه ياطنط انا موفقه عليه وبحب بصت لمالك انا ميهمنيش غير اني اكون مع مالك وبس …
مريم ..ياسيدي علي الحب ..زهره اتحرجت اووي لما خدت بالها من كلامها قدمهم وطلعت تجري مالك ابتسلم وفضل يبص عليها لحد ما ختفت من قصاده.ادهم .غمز لمالك ماتهدي ياعم مش قوي كده ..مالك بحب لا اوي واوي كمان
ادهم ربنا يسعدكوا.يامالك ..مالك ويسعدك ياادهم انتي ومريم …ويجمع بينكم علي خير. ..ادهم ياررب دا حلم حياتي ..وفجاءه نزلت ريحان وهيا متزوقه وسايبه شعرها.
وحطه ميكب بسيط وهادي وكان شكلها يجنن ..الكل اتفاجي بيها لان عمرها ما حطت ميكب ابدا ..مالك ابوها انتي ريحانه فين ياريحان .ريحان عندي ميعاد مع وحده صحابتي …
ريحان الام ..ماشي بس متتاخريش ..ريحان حاضر ياامي باي ..زهره ومريم استغربوا وحاسوا أن وراها حاجه كبيره اووي …ريحان في العربيه ورنت علي طارق ..ازيك ياطارق طارق الله يسلمك جبتي رقمي منين ..ريحان دي حاجه سهله اووي .. بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود⁦❣️⁩⁦❣️ ⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩انتا فين ..طارق انا في الشركه ريحان طب تسمحلي اجيلك عاوزه اتكلم معاك …طارق باستغراب عاوزه تتكلمي معايا انا …ريحان ايوه عندك مانع طارق لا طبعا اتفضلي
ريحان دقائق وهكون عندك ..سلام ..طارق مكنش مصدق نفسه ..ونسي خالص تصرفاتها الوحشه واتمني انها تفضل كده علي طول .طارق حاسس ان جواه حاجه بتشده ليها علطول بحب اشوفها بتوحشني اووي وهيا معايا بعشقك عندها بحب شقوتها …معقول ياطارق تكون بتحبها ..معقول اكون الي حاسس بيه ده حب معقول بحبك ياريحان وفضل طارق في دوامه التفكير في ريحان وإحساسه ناحيتها وفي نفس الوقت في امه والسر الي كان اخيرا هيعرفه بس الدكتور دخل وطلب أنه يخرج علشان ترتاح …………..
طارق لسه في مكتبه ودخلت السكرتاريه استاذ طارق الانسه ريحان الغمري طالبه تقابلك ..طارق قام ووقف وكان سعيد للغايه أنه هيشوفها ..طارق خليها تتفضل .. وهنا دخلت ريحان الي خطفت قلب طارق للمره الاولى وقلبها دق بشدها اول ما شافها .. وهنا بس اتاكد من إحساسه وأنه بيعشقها مش بس بيحبها ..ريحان بثقه قربت وسلمت عليه ازيك يااستاذ طارق …طارق ازيك انتي ياريحان ..وياريت تقوللي ياطارق وانا اقولك ياريحان …ريحان دا شي يسعدني ..
طارق اتفضلي تشربي ايه ..ريحان عصير مانجا ..طارق طلبها عصير …ريحان انتا طبعا مستغرب من طلب زيارتي بس انا جيت علشان اقوللك ايه رايك نفتح صفحه جديده وننسي الي فات ونكون أصحاب ..طارق بسعاده حقيقه اكيد طبعا دا شي يشرفني …ريحان… يعني خلاص صافيه لبن طارق بحب حليب ياقشطه …ريحان طب هستاذن انا طارق ما لسه بدري خليكي معايا شويه ريحان ابتسمت ..طارق قصدي يعني
ريحان انا اتاخرت ولازم امشي وبعيون كلها جراه سلام ياطارق…طارق بحب باين عليه اووي سلام ياريحان. .
بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود⁦❣️⁩⁦❣️⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩ ..ريحان خرجت وهيا فرحانه اوووي أنها اتصافت مع طارق وبقوا اصحاب…في فيلا الغمري ادهم كلم طارق علشان يطمن عليه وعلي والدته ..وطارق فرح اووي بمكالمه ادهم لأنه حبه اووي ومش هو وبس لا كل عيلته..ومرت الايام وطارق وريحان قربوا من بعض اوووي وطارق اتاكد أنه بيعشق ريحان ومستحيل يقدر يعيش من غيرها وريحان
كمان حبته وكان فرحانه اوووي معاه .. وادهم وزهره بيجهزوا علشان فرحهم قرب ..وفي يوم ام طارق تعبت اووي
امه كانت عارفه من عمرو أنهم عملوا شركه وكمان شاركوا ناس مهمين في البلد وعرفت مين هما وللاسف دا الي تعبها اكتر ..الام طلبت طارق وعمرو وهما دخلوا ..الام بتعب …
طارق كلم ادهم الغمري صاحب الشركه الي انتوا بتشتغلوا معاها …عمرو باستغراب ليه ياامي هو انتي تعرفيه..الام اسمع الكلام يابني مفيش وقت عمرو حاضر كل ده وطارق مصدوم ومش فاهم اي حاجه ..عمرو اتصل بادهم الي استغرب اووي هما عاوزينه ليه بس ممنعش وراح علشان خاطر طارق …ادهم وصل المستشفي ..واول ما نزل حس بحاجه غريبه قوي شعور غريب وجديد عليه وكل ما يقرب منهم يحس أنه بيتخنق اكتر … وفجاءه ….وبحمده انتهي البارت⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩🤔🤔⁦❣️⁩⁦❣️⁩عشق الروح بقلمي ملكه الاحساس ساره محمود
تفتكروا هيحصل ايه وايه السر الي بيربط بينهم ولو كان السر دا بيربط طارق بعيله الغمري ايه هيكون رد فعل عيله الغمري الي ميعرفوش حاجه عن الموضوع ده تفتكروا لو طارق ابن ادهم ادهم وزهره هيعملوا ايه تفتكروا جواز زهره وادهم هيتم ولا للقدر راي اخر واخيرا لو ريحان عرفت أن طارق قريبها هل هتفرح ام هتحزن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى