روايات

رواية عشقني ولكن الفصل الخامس 5 بقلم آية عرفة

رواية عشقني ولكن الفصل الخامس 5 بقلم آية عرفة

رواية عشقني ولكن الجزء الخامس

رواية عشقني ولكن البارت الخامس

عشقني ولكن
عشقني ولكن

رواية عشقني ولكن الحلقة الخامسة

ذهب ريان علي غرفتها وهو مدايق جدا ان حور رفضاه وانها مش عاوزاه ، ولكن هو يعشقها فهو يعتبرها نفسه وروحه ، بس هي لا تعلم بهذا

فتح الدفتر الذي يعبر به عن الذي بداخله ليمسك القلم ويبدا أن يدون حبه لها….اه لو تعرفي ايتها الفتاه الي اي حد وصل معي عشقي لكي فأنا احببتك من دون علمك وحبك يكبر بداخلي لدرجه انك سرتي حوريتي فأنتي ملكي وستظلي انتي عشقي الابدي ايا كان بموافقتك او لا سااحصل علي عليكي لتبقي على اسمي وبعدها سيأتي الحب ، لقفل دفتر الذكريات وهو شارد ف غدا ستكتب على اسمه

عند حور كانت تقعد في غرفتها ومعها والدتها
مها……..حور عشان خاطري انا بقالي ساعه
معاكي وبحاول اقنعك
حور بدموع……بردوا مش عاوزاه مش بالعافيه
كمال وهو يدخل الغرفه…..انا مقلتش بالعافيه ياحبيبتي انتي اللي مصعبه الموضوع علي نفسك
حور……..انتوا اللي عايزين تجبروني ، علي حاجه انا مش عاوزاها حضرتك عمرك ما جبرتني مش يوم ما تجبرني يبقا علي جوازه أنا مش عاوزاها
كمال بهدوء…….انا اتكلمت مع ريان واتفقنا بكره في عيد ميلادك هنكنب الكتاب ، والفرح بعد اسبوع
حور بدموع……… واضح انك فعلا مش بتجبرني
كمال بحنان…….ياحبيبتي والله ريان احسن اختيار ليكي انا لو مش بحبك كنت وافقتك علي اللي بتقوليه دا وبكره تقولي بابا كان صح

قال كدا ليقبل رأسها يذهب خارج الغرفة ، لتنظر
مها لها وتردف…..حور باباكي عنده حق ، ادي لنفسك فرصه تعرفي ريان تركني مشاكلكم على جنب ممكن
لتردف حور……..ماما لو سمحتي سبيني لوحدي
انا عايزه افضل لوحدي شويه ممكن
مها…… ماشي ياحبيبتي

تركتها مها وذهبت من الغرفه لتذهب بااتجاه غرفتها
لتدخل وتنظر الي زوجها…..في اي ياكمال انا عمري مكنت اتوقع انك تجوز حور بالطريقة دي وهي رفضا
كمال…….انا خايف عليها يامها، وكمان انا عايز مصلحتها وهي مع ريان انا متأكد من داحور بنتي انا عارفها كويس مندفعه وعنيده ومبتعملش ساعات حساب للي قدمها عشان كدا انا متأكد ريان هيستحملها ويستحمل عنادها وياخد باله منها
مها…… ربنا يهديها

داخل غرفة حور اول ماوالدتها خرجت ، قامت قفلت الباب بالمفتاح وطلعت الموبيل وقامت بالاتصال على احمد ليأتي رده …..الو
حور…….الو اي يااحمد
احمد……اي ياحور مال صوتك
حور بدموع…… بابا عايز يجوزني يااحمد
انت لازم تيجي تطلب ايدي بسرعه
احمد…….طب واحده واحده كده وفهميني
حور…….ابن عمي طلب ايدي وبابا وافق
وكتب كتابي هيبقا بكره
احمد…..طب قوليلي ياحور اعمل اي هو انتي
فاكره لما اجي اطلب ايدك اهلك هيفضلوني
انا عن ابن عمك عيلتك استحاله توافق بيا
حور بصدمه وبكاء……يعني اي وانا اعمل اي
وانت ببساطه هتسبني لحد تاني
احمد ……حور انا مقولتلكيش اني هسيبك ، انا مقدرش اصلا اتخلا عنك وانتي عارفه دا كويس
وكمان انتي بتقولي كتب كتابك بكره يعني انا مش هقدر اعمل اي حاجه ، الحل في ايدك انتي ياحور
حور بسرعه…….اي هو الحل
احمد…..انك تهربي والليله عشان لو فضلتي اكتر من كدا يبقا خلاص ، بكره هتتجوزي ابن عمك
حور……. اهرب لا طبعا أنا مقدرش اعمل كدا
احمد…….وفيها اي ياحور بدام هنكون مع بعض
يبقا انتي اللي مش عايزه تتنازلي عشاني
انتي لو بتحبيني فعلا كنتي هتوافقي
حور…….يااحمد أنت عارف اني انا بحبك ، بس اني اهرب انت عارف هما ممكن يعملوا فيا اي لو عملت كدا ، وكمان بابا أنا كدا بكسر ثقته فيا
أحمد……مش هيقدروا يعملوا حاجه ، لاانك اول متهربي وتيجيلي هكون مجهز المأذون
ونكنب كتبنا عالطول يعني هتبقي مراتي
ومحدش ليه عندنا حاجه
حور……لا يااحمد مقدرش اعمل كدا
احمد…….. خلاص ياحور براحتك أنا اللي غلطان
خليكي وبكره يتكتب كتابك علي ابن عمك
اعرفي أن النهارده اخر فرصه ليكي لو مطلعتيش بليل من البيت مش هيبقا قدامك حل تاني غير انك
تتجوزي أبن عمك وانا مقدرش اعيش من غيرك ياحور انت حياتي كلها ، حور أنا بحبك

حور وهي تفكر في الكلام الذي قاله وانها بالآخر ستتزوج ابن عمها وان فعلا اليوم هو اخر فرصه لها للهروب لتردف…….احمد ، انا موافقه
احمد بفرحه………بجد انتي بتتكلمي جد صح
حور بتردد…….اه جد مش قدامي حل تاني
احمد….. ماشي ياحبيبتي هبعتلك عنواني في
مسج عشان تجيلي عليه ، وانا هجيب ماذؤن
ومتخافيش عيلتك هتزعل شويه لكن في الاخر
انتي بنتهم مهما زعلوا منك مسيرهم يجي اليوم وينسوا مش احسن ما تكملي حياتك مع حد مش بتحبيه ، إنما أنا هشيلك جوا عنيا
حور…….أنا متأكدا من كدا ، أحمد انا هطلع بليل
بس لما أتأكد أن كلهم ناموا
أحمد…. ماشي ياقلبي وانا هبعتلك عنواني في مسج
حور …… ماشي باي

قفلت حور مع احمد وهي ناويه علي شئ واحد
وهو الهروب الليله
فهل ستنفذ هذا الشئ ام لا

اما عند أحمد نظر الي الموبايل بعد أن قفل معها ليردف…..كدا اللعب احلو اوي ، انتي هتقعي تحت ايدي ياحور ، وسعتها مش هرحمك ، وبعدها بقا اكمل انا لعبتي مع رهف وتدمير العيله دي هيجي واحده واحده بالتدريج بس اكسرك انتي الاول

نعم فالشخص الذي يحب رهف هو نفسه الذي يحب حور ويتكلم معهم ويخدعهم تحت مسمي الحب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقني ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى