روايات

رواية عشقني ولكن الفصل الثاني 2 بقلم آية عرفة

رواية عشقني ولكن الفصل الثاني 2 بقلم آية عرفة

رواية عشقني ولكن الجزء الثاني

رواية عشقني ولكن البارت الثاني

عشقني ولكن
عشقني ولكن

رواية عشقني ولكن الحلقة الثانية

وحشتيني ياملكه قلبي
حور……..وانت كمان وحشتني …عامل اي
احمد…….ببقا كويس لما اشوفك
حور …..انا حبيت اشوفك قبل ما اروح علي المحاضره عشان مش أتأخر
احمد……طب مينفعش تفضلي قاعده معايا شويه
حور……انت عارف لو عليا عايزه افضل معاك عالطول
احمد…….. خلاص قعدي معايا شويه
حور…..بس كده هتأخر
احمد برجاء……طب لو قولتلك عشان خاطري
لتردف حور باابتسامه….. حاضر

ليقعدوا هما الاثنان باالكافيتريا ليردف
احمد……. تشربي اي
حور……..لا مش عايزه حاجه
ليضع يده على يدها ويردف….. وحشاني اوي
لتبعد حور يدها بسرعه…..اي اللي عملتوا دا
ليردف احمد بضيق…… في اي ياحور ماانتي عارفه اني بحبك ، عشان كدا مبقدرش اسيطر علي مشاعري
وانا معاكي انتي عارفه انتي بالنسبه ليا حياتي ياحور
حور بخجل من كلامه……..انا عارفه انك بتحبني
وانا كمان والله بس معلش انا مش حبا كدا
لما يبقا في بينا حاجه رسمي الاول
احمد بحب…….اكيد ياحبيبتي متقلقيش
اخلص انا بس اخر سنه ليا وخلاص الامتحانات
قربت وهاجي اطلب ايدك عالطول
حور ……. ماشي طب هقوم انا عشان
الحق المحاضره ومتأخرش اكتر من كدا
احمد…….. ماشي ربنا معاكي
حور……انا وانت يارب باي

ذهبت حور علي محاضرتها فهي تدرس بكليه العلوم
***********************
في قصر عيله الشافعي ،وفي غرفه سلميان الشافعي دخلت ابنته ساميه لهو لترف…بابا
سليمان…….نعم
ساميه……عملت اي في الموضوع اللي قولت
عليه لحضرتك
سليمان…..انا لسا ياساميه مفتحتش ريان باالموضوع اللي انتي قولتي عليه
لتردف ساميه بتنهيده…..يابابا انا عايزه ريان يتجوز بنتي عشان ابقا متطمنا عليها ، انت عارف انها بنتي الوحيدة ويعتبر هما الاتنين متربين مع بعض
يعني ريان اكيد مش هيبقى عنده مانع
سليمان….. ماشي ياساميه انا هتكلم مع ريان
النهارده في الموضوع دا وربنا يقدم اللي فيه الخير
ساميه….. يااااارب ، ماشي يابابا عن اذنك

عند ريان في الشركه كان يقعد على مكتبه ومطلع صور حور علي شاشه موبيله ليقول لنفسه….خلاص هانت ياحوري ، هانت اوي وهتبقي ملكي، انا استنيت كتير اوي عشان اخد الخطوه دي ، قولت اني لو طلبت ايدك قبل الجامعه هيقولوا صغيره اديكي تميتي 21 سنه ، انا مش مصدق طفلتي الصغيره
بكره هتمهم
بس خلاص الانتظار اللي انا استنيتوا هينتهي

احببتك من دون حساب أو قيود
عشقتك وحسب امري ولا اعرف الي اين
سيقودني هذا العشق ولكني عندي امان تام
انهو سيكون اليكي انتي يامحبوبت قلبي

قال هذا الكلام هذا العاشق

اما عند حور في الجامعة
قاعده مع صديقتها هنا
هنا…….اي ياحور في واحده عيد ميلادها بكره
وتبقي مكشره بالطريقة دي
حور…….مفيش ياهنا بس بفكر في حاجه
هنا…….اي اللي واكل عقلك ياجميل ، امم ولا اقول انا ابوحميد صح
حور بحب وهي تتكلم……هو في غيره واكل عقلي
احمد دا بقا كل حيااااتي ودنيتي يابنتي
بس اه في حاجه تانيه
هنا…….طب في اي فهميني
حور بقلق …….انتي عارفه أن خلاص الامتحانات
علي الابواب وبعد الامتحانات احمد هيجي
يطلب ايدي خايفه لااحسن عيلتي متوافقش
مع ان واثقه أن بابا مش هيبقا عنده مانع
وجدي بردوا
هنا بضحك……..طب وانتي عايزه اي غير كده
ان ابوكي وجدك هيوفقوا
حور بزهق…..يابنتي منا قولتلك مليون مره
عندي ابن عم مبطقوش بيدخل في كل حاجه تخصني حشرلي نفسوا في حياتي غصب عني
انتي عارفه في مره اقنعت بابا أن انا اللي اسوق
عربيتي واجي بيها الجامعه لوحدي ، واتحرك انا بيها من غير سواق بعد فتره زن مني قد كدا عليه واااافق
واول ما ريان عرف قالوا لا ياعمي بلاش هي لسا صغيره ومش مسؤوله وكمان افرد فقدت توازنها في السواقه اي اللي ممكن يحصل عارفه ايه الي حصل
هنا….ايه
لتردف بضيق اكبر…..راح بابا بعد مقعدت اقنعه 3 ساعات وواافققام قايلي لا مفيش طلوع من البيت
غير بالسواق غير كدا لا ودا اخر كلام عندي
لتكمل بغضب…..انتي عارفه كان نفسي اعمل فيه ايه
هنا بضحك…….. اي
حور بغيظ……..كان نفسي اجيب سكينه واضربها في قلبه واخلص منه بقا كاتم عفي نفسي بتحكماته عليا
يعني بعد ماقعدت فترة كبيرة واقنعت بابا جيه هو ببساطة وقال لا خلاص بقا كلمته مجابه
لتردف هنا بضحك….. يخربيتك وعلي كدا ابن عمك دا عنده كام سنه كبير صغير
حور…..امم مش عارفه بصي هو حوالي حاجه وتلاتين يعني كبير
هنا…..امم وعلي كدا هو حلو
حور……. بتسألي ليه اوعي تكوني اعجوبتي بيه
هنا…… ليه هيفرق معاكي بحاجة
حور بضحك……..لا طبعا أنا قصدي انصحك ، يعني اللي زي دا اصلا يابنتي الواحده تهرب منه، شخص قفل ومتحكم وعايز كلمته هي اللي تمشي انا في مواقف كتييير اوي غير موقف العربيه ، خلاني بكرهوا ومبطقش حته اقعد معاه
هنا…….خلاص يابنتي انتي شكلك مغلوله منه اوي
حور ……اه خلينا نغير بقا السيره دي عشان اتفقلت

اما في مكان اول مره نزوره
ويكون هذا المكان في السجن
ويوجد شخصا فيه
الشخص بغل……..خلاص هانت وكلهاااا ايااااام
وهطلع وهنتقم منكم علي كل السنيناللي ضاعت مني في المكان دا وهطلعوا علي عنيكم انتم كلكم
وتدمير عيله الشافعي هيبقا علي اااايدي

وهنا ياقمرات البارت بتاع النهارده خلص
تفتكروا مين الشخص دا 👉
وريان جده هيقولوا اي
وهل سيوافق ام سيختار عشقه لحور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقني ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى