روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت ملاكي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت ملاكي الجزء الرابع والعشرون

رواية عشقت ملاكي البارت الرابع والعشرون

عشقت ملاكي
عشقت ملاكي

رواية عشقت ملاكي الحلقة الرابعة والعشرون

رأها داخل المسبح ،،،،،تسنجد بأحد
ابتسم إبتسامة خبيثة وذهب سريعا ل يخرجها ،،،،جلس على حافة المسبح
وأمسك يدها وأخرجها
زين بخوف مصطنع : هو في ايه
بيسان : كانت عايزة تموتني يا زين ،،،،، ملك دفشتني ،،،وانا مبعرفش اعوم
ملك بأندفاع: تكزبي ليه انا معملتش حاجة ،،،،والله يا زين
زين بغضب : انتي مش هتبطلي لعب صغار ،،،،،مش انا قولتلك اعقلي
كبري دماغك ،،،،، بس مفش فايده منك على فكرة ،،،،انا بكلم طفلة
التفت ل بيسان ،،،،، جهزي نفسك يا بيسان بكرا هنتجوز ،،،انا حضرت
كل حاجة ،،،،،هنرجع القصر بعد اشوي وهاخدك تنقي فستان الفرح
دقيقة دقيقتان امتلئت وجنتيها بدموع ،،،،ماذا يقول هل سيتزوج
الأن حضنه ليس لها فقد ل تلك الكاذبة من الأن ،،،،،،،من الأن ستراه كوالدها
التفتت بسرعة وذهبت قبل أن تبكي بصوت عال
أما تلك الخبيثة ،،،،،ابتسمت واخيرااا سيصلون للهدف
بيسان: بتتكلم بجد يا زين
زين بأبتسامة مصطنعة
ايوا يلا روحي غيري هدومك ل نرجع
اول ما ذهبت من أمامه ذهب يركض ل غرفة محمد ،،،،،،طرق على الباب بسرعة
محمد: هو في ايه
زين بدموع: م مراتك فين
محمد بعدم فهم: عايزها ليه
زين: مش ش وقتك نادي ع عليها تروح ل ملاكي ب بسرعة ي يا محمد
ذهبت مسك بسرعة ل ملك ل تطمئن عليها
محمد: طب ادخل وقولي في ايه
دخل الغرفة وجلس واتنهد تنهيدة عاليه جدا
زين: هنتجوز انا وبيسان بكرا
محمد: انتا هتنجن ،،،،، بتقول ايه
زين: جمال اول حاجة هيعملها بكرا انو يجي الفرح ل يقتلني
وانا لازم امسكه والحل الوحيد اني هتجوز بيسان
انا كلمت رجال الشرطة واتفقنا على كل حاجة ،،،،،مشان يقدروا يمسكوا
محمد: واذا ما قتلك
زين: هيجي وهيقتلني يا محمد والله سمعته
محمد: وبيسان
زين: هجيب اي واحد يعمل فيها مأذون ،،،،، كلوا رح يكون خطة يا محمد
كلوا جاهز بس ملاكي خايف عليها والله ،،،،، لما قولتلها اني هتجوز
صار وجها زي البركان ،،،،، وكانت ماسكة دموعها
محمد: طب متقولها يا زين مش احسن متشوفها زعلانه وانتا مش قادر على
زعلها
زين: ملاكي هبلة يا محمد إذا بقولها اي حاجة هتفضحنا والله
هتفضل تضحك ومبسوطة هي متعرفش تعمل حالها حزينه
محمد: طب هنعمل ايه بخصوص عمر
زين: بكرا بس ينتهي كل حاجة انا هحل مشكلته ،،،،،بس الاول نخلص
من جمال وبيسان
محمد: إنشاءالله بكرا هينكشف كل حاجة
زين: إنشاءالله
الجميع رجع إلى القصر وكانوا فقد اسماء وعبد الرحمن ومحمد الي يعرفوا
كل حاجة
وزين ذهب هو وبيسان ل يختاروا تجهيزات الفرح
………………
ملك: جدو
عبد الرحمن: مالك يا بنتي
ملك: عايزة غرفة لوحدي
عبد الرحمن بحزن : ماشي يا بنتي انا هطلب من الخدم يجهزولك اوضة
…………………………
أما ذلك العاشق ذهب ل بيته الذي اشتراه دون أن يعلم أحد
يبكي فقد ماذا سيفعل غير البكاء لكنه لن يستسلم ابدا ،،،،سيرجع ويترجاها
أن تسامحه ،،،،،فقد سيتركها ل يومين تكون هي ارتاحت ويكون فكر كيف
سيرجعها له
…………………………..
بمجرد أن الخدم جهزوا الغرفة دخلت لها تبكي بكل قوتها
بعد ما دفنت رأسها داخل المخدة ،،،، لكي لا احد يسمع صوتها
تبكي بدموع وقهر وشهقات ،،،،كانت تتوقع من الكل أن يخذلها الا زينها
ولاكنه هو سبب دموعها
ملك ل نفسها: طلع بيكذب عليكي يا ملك ،،، طلع بيحبها ،،،،، هي طلعت مش مريضة نفسية بس كذب عليا ليه
…………………………………
أما ذلك العاشق ،،،، ظل يبكي طول الليل لان التي يعشقها حزينة لاول
مرة تبكي ويتركها حزينه ،،،،،ولكنه يصبر نفسه للغد وسينكشف كل شئ
……………………………
جهز لكل شئ ،،،،ان كان شرطة ،،،او أمن ،،،،، وكل شئ
كان جاهز ،،،،جالس فقد ينتظر الفرح ل ينتهي كل شئ
…………………………..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءى الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى