روايات

رواية عائله الدمنهوري الفصل الثالث عشر 13 بقلم تسنيم نصار

رواية عائله الدمنهوري الفصل الثالث عشر 13 بقلم تسنيم نصار

رواية عائله الدمنهوري الجزء الثالث عشر

رواية عائله الدمنهوري البارت الثالث عشر

عائله الدمنهوري
عائله الدمنهوري

رواية عائله الدمنهوري الحلقة الثالثة عشر

سماح :تاخد تكلمها دلوقتي
كريم :لا خليها في وقت تاني وانا هكلمها وكمان علشان ورايا شغل
سماح :تمام يا حبيبي ربنا معاك يا قلبي
كريم :يا رب يا أمي ادعيلي والنبي
سماح :بدعيلك والله يا ابني لا الله الا الله
كريم :محمدا رسول الله
عمر :انا جيت
كريم :نورت البيت اي عملت اي
عمر :اخذت اذن من النيابه وهروح المستشفى اهو يلا علشان نروح مش عايزين نتأخر
كريم :حلو يلا انا جاهز اهو
……. في المستشفى……
عمر :هو فين المكان اللي في الكميرات
الدكتور :مين حضرتك علشان تعرف المكان ده
عمر :انا الرائد عمر ومعايا اذن من النيابه علشان اشوف الكاميرات
الدكتور بخضه :اتففففضل يا حضرة الظابط
عمر:مين اللي مسئول هنا
الموظف بخوف:انا يا حضره الظابط
عمر :تمام هو حصل اي عطل في الكميرات الاسبوع اللي فات
الموظف :ايوه بس رجع بسرعه
عمر :تمام هاتلى يوم ( )
الموظف :حاضر
………. وفعلا الموظف جاب اليوم المطلوب وعمر قعد يدقق في الأحداث لغايه اما لقى إثبات ان الدكتور مجدي هو اللي متفق مع الممرضين على أنهم يقولو كلام ضد كريم وفيه اتفاق بينه وبين احد الممرضين انه يحط الفلوس في غرفة……
وده كان إثبات ان كريم مش هو اللي عمل المصيبه دي وإثبات ان دكتور مجدي هو اللي عمل كده اخد إثباتات علشان يوديها المحكمه
…………. بعد مرور شهر من الأحداث عمر كان كسب القضيه ودكتور مجدي وكل اللي معاه تم القبض عليهم وكريم كان خلاص هيرج لأهله
……. في البيت الكل كان بيجهز علشان كريم راجع وكريمان كانت فرحانه جدا انها هتشوفه بس كانت زعلانه منه علشان هو مش بيكلمها
واخيرا كريم وصل
آلاء بفرحه:ماما تعالي بسرعه ابيه كريم جه
سماح بفرحه جريت حضنت كريم وزغرطت
كريم :عامله اي يا ست الكل
سماح :بخير طول ما انت بخير يا حبيبي
كريم :يا رب ديما يا أمي. هو بابا وجدي وعمي فين
سماح :تلاقيهم في المكتب عند جدك يا حبيبي
كريم :حاضر يا أمي هروح بقى اسلم عليهم واطلع اريح شويه
سماح :ماشي يا ابني بس مش هتاكل الأول
كريم :مش جعان دلوقتي هبقي انزل على الغداء
سماح :ماشي
…. كريم دخل المكتب لجده ووالده وعمه محمد قعد معاهم شويه يتكلموا وبعد كده طلع علشان ينام
………… بعد مرور وقت طويل جه وقت الغداء كريمان طلعت علشان تصحى كريم علشان يتغدوا
كريمان بتخبط على الباب مردش عليها راحت فاتحه الباب ودخله علشان تعبت من الخبط
كريمان :اصحى يا كريم يالا اي النوم ده كله
كريم :اممممممم
كريمان :يلا يا كريم اصحى كلم جدو
كريم :………..
كريمان قعدت جنبه على السرير وراحت مخبطه على كتفه براحه
كريم قام صحي وقال :هو انا دخلت الجنه ولا اي
كريمان :ايييي
كريم :هو انتي من حوريات الجنه صح ولا انا بحلم ولا في اي
كريمان بكسوف واستغراب :كريم انا كريمان
كريم بمشاكسه :طب بقولك اي ما تفكك منهم وتعالي نقعد مع بعض شويه
كريمان بصدمه :نقعد فين
كريم :هنا
كريمان :هو انت اتهبلت ولا ايه
كريم :اتهبلت علشان بقول لمراتي تعالي نقعد مع بعض
كريمان بضحكه استهزاء :مراتك مراتك فين وامتي يا ابو مراتك مراتك اللي ضربتها يوم كتب الكتاب وهزقتها قدام الكل مراتك اللي بعترت كرامتها في الأرض
كريم بحزن :خلاص يا كريمان يلا ننزل وانا اثبتلك قدام الكل ان انا بحبك قد اي وان انا اللي عملته ده كله كان غصب عني
………. في منزل الدمنهوري تحت…..
الجد :تعالي يا كريم يابني
كريم :انا عايزكم في موضوع مهم يا جدي وياريت تسمعوني للآخر
الجد :في اي يابني في حاجه حصلت ولا اي
كريم : ايوه يا جدي موضع مهم جدا
الجد :قول يا كريم يابني
*كريم حكي كل اللي حصل معاه في المستشفى وان هو قال المشكله لعمر وهو حلها في الفتره اللي المفروض كان مسافر فيها بس هو مكنش مسافر هو كان عند عمر علشان يحلو المشكله وان الحمد لله اتقبض على مجدي وكل اللي معاه وانا اسف جدا يا كريمان على كل اللي عملته معاكي *
(الكل كان قاعد في صدمه)
سماح :يا عين امك يابني مقولتليش ليه علشان ابقى معاك لي مخلتنيش ابقى واقفه جنبك لي مقولتش لحد لي كنت لوحدك في المصيبه دي
كريم :خلاص يا أمي الموضوع اتحل وانا مكنتش لوحدي انا كان معايا عمر وبقولك يا كريمان لو عايزه نكمل مع بعض الفرح يوم الجمعه ان شاء الله لو مش عايزه وعايزه تتطلقي انا موافق وعمري ما هعترض علشان ده حقق يا بنت عمي
كريمان :……………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عائله الدمنهوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى