رواية ظلم الايام الفصل الثاني 2 بقلم خاتون عبدالمنعم
رواية ظلم الايام الجزء الثاني
رواية ظلم الايام البارت الثاني

رواية ظلم الايام الحلقة الثانية
صفوت فعلا مشي وانا لوحدى في المركب بس مستريحة جدا محدش بيضرب ولا يزعق فضلت في المركب ٣ ايام والأكل قارب يخلص بليل سمعت صوت طلعت لقيت رجالة بتحط صناديق
شهد بخوف:انتم مين
محدش رد
شهد بزعيق :,انا بكلمك انت و هو انتم مين وآية الصناديق دى
محدش رد وسبوني ومشيوة بس واحد وهو نازل علي مركب صغير قال :الباشا بيقول هيتأخر حبة متخافيش لو حصل حاجة عندك فون ممكن هيكلمك علية ولو حولتي تتصلي بية دولقتي مش هيرد عليكي عشان الفون استقبال وبس وايوة صح بيقول هو مش نسيكي حقك محفوظ وحاجة تاني انا هكون تحت امرك في اي لحظة تقدري ترني علية من الفون اللي سيبة الباشا دوسي رقم ١ انا هاجي علي طول وفي خدمة في اي حاجة وغمزلي بطريقة قزرة الصنديق دي فيها اكل وشرب وكل حاجة ممكن تحتاجيها انا وبصتلة بقرف ومشي وسبني
شهد بستغراب :ربنا يرحمه منك يا شيخ انت وهو عدة اسبوع وصفوت مرجعش ومرة وحدة بليل لقيت الباب بيخبط انا اترعبت اصل البحر بليل بيكون شكلة مرعب اوي
شهد بخوف :مين
الحارس :انا الحارس افتحي الباشا اتصال وعيزك
شهد فتحت الباب بسرعة وبخوف :الو صفوت انت فين انت سيبني لوحدى لية انا خايفة اوي يا صفوت ارجع بقة
صفوت بمرح : اية وحشتك عمتا متزعلش يا ستي وبعدين في شغل كتير اوي والله مش فاضي اعمل اية وشك حلو علية يا شهد كل ما اعمل صفقة يجلي غيرها والله مش فاضي خالص بس بكرة هكون عندك وحقك محفوظ طبعا
شهد :حق اية وزفت اية انا مش فهمة حاجة انا مرعوبة ارجع بقة حرام عليك
صفوت : خلص يا شهد اسكتي وبطلي زن قولت بكرة خلص يا بت
شهد: هو احنا مش مفروض في شهر العسل هو في عريس بيسيب عرستة في سهر العسل بردة
صفوت: لا طبعا بس اصل انا بصراحة كدة استغليت فرصة جوزنا وشهر عسلنا وكنت بسلم بضاعة بملايين فقلت لو البضاعة اتسلمت هروقك بس بقة بصراحة كدة جالي اكتر من صفقة علي وشك عشان كدة انتي حقك محفوظ
شهد بعصبية :انا مش عوزة حاجة يا اخي انا مرعوبة وانا لوحدي وكل شوية الرجالة اللي بتجيل حاجات وتاخد حاجات في نص اليل دي انا بترعب منهم شكلهم يرعب
صفوت : حد فيهم قرب منك
شهد: لا بس
صفوت: خلص يبقة تسكتي وتحطي جزمة في بقة اقفلي بقة ونكمل كلما لم ارجع وبعدين برن عليك الفون مقفول لية
شهد :فاصل شحن وبعدين انت بتنكلم معابة كدة لية
صفوت :خلص خلصنا ادي الفون للحارس هو هيتصرف سلام
شهد بزهق :الو الو صفوت تتتتتتتتتتتتتتت يا رب بقة
الحارس بصلي بطريقة وحشو اوي وخد الفون ومشي وسبني تاني يوم صفوت جة فعلا كان غريب اوي زي ما يكون متخدر سكران مش عرفة بس متغير
صفوت وهو بيحضنها وهو زي السكران :وحشتني يا شهد تعرفي انا حطيت في حسابك مبلغ كبير اوي هههههه بس بقة لزم تعوضني يلا يلا استعدي انا هخش اخد دش ورجع بسرعة عشان انتي وحشاني اوى دي انا جايب معاية حاجة هتعجبك اوى
دخلت غيرة هدومي وجهزت وهو طلع ماسك كرباج في ايدة وطبعا لزم كان يشربني العصير
صفوت وهو ماسك كاس في ايدة والايد التاتبة كاس عصير: خدي اشرب دة بسرعة عشان انتي وحشاني
شهد: مش عوزة اشرب حاجة
صفوت بسكر: هتشربي غصب عنك اشربي
شهد خدة الكاس وشربتة كلة صفوت فضل يضحك ولف جاب خاحة من الدرج ولفلي
صفوت وهو ماسك الكرباج وبيشاور بية :شفتي دة احلي من الحزام مئة مرة دورة علية كتير في السوق هههههه لحد ما لقيت ومرة وحدة نزعل علية ضرب وإهانة وكل ما صوت يضحك ويقول صوتي زيدة علي صوتك اوي كنت زي المتخدرة مش حسة بحاجة كل حاجة زي الحلم وعمل كدة بكل جبروت وعنف واغتصاب بعد فطرة قام وهو بيضحك كنت مابين الفوقان والتخدبر وقال:لا بجد انتي كل مرة بتبهرني بجد مش خسارة فيكي العقد دة خدى
ورمي علية عقد زى اي بنت رخيصة قمت من جنبة وانا حسة اني بنت من البنات الرخيصة وهو بيشدني تاني ويعذبني تاني وعمل كدة اكتر من مرة لحد تعب والله ما كنت بخس بحاحة غير اني بحلم لا دي كابوس
صفوت بتعب :ياااااااه كل مرة احلي من اللي قبلها مش بشبع منك ابدا يا شهد
شهد بزهق وقرف :صفوت انا عوزة ارجع زهقت من المركب دى
صفوة بقرف : بكرة رجعني خدي دول كدك الاقرف وش غم حد يسب شهر العسل ويرجع لاقرف
ورمي علية رزمة فلوس ااااااة من اللي انا فية ومن الإهانة
رجعنا البيت وفضلت في العذاب شهرين وانا مش عرفة اتكلم حد فون مهو واخد فوني مني لم سمعني بكلم معتز وبشتكي منة وبطلب من اخوية يطلقني منة
##فلاش باك ##
اول ما روحت شحنت الفون بتاعي ولاول ما شحن اتصلت بمعتز
شهد بعياط:الو معتز الحقني يا معتز صفوت مش طبيعي ابدا دي شاز يا معتز بيضربني كل شوية
معتز ببرود :عيب يا شهد دى جوزك عيب تقولي كدة
شهد بعياط:معتز والله زى ما بتكلم كدة دي مش طبيعي طلقني منة يا معتز انا تعبت جسمي اتشوه من اللي بيعملة فية
معتز بنفس البرود :شهد انا مش فاضي لدلع دة عيش يا شهد وقفلي عليكي بابك جوزك راجل كسيب مش مخليكي محتاجة حاجة وكل بيت في اللي مكفية وبعدين لو اطلقتي هتعيشي ازى مطلقة هيكون العين عليكي اكتر من الاول عيشي يا شهد ومتشتكيش تاني مغيش ست محترمة تقول علي جوزها كدة سلام
انا كنت متفجاء من اللي اخواتي بيقولة ومرة وحدة لقيت قلم علي وشي من صفوت
صفوت بعصبية :عوزة تطلقي عشان مشوه جسمك طب تعالي وانا هشوهك صح يا بنت الكلب وفضل يشتم فية بابشع الشتايم ويوصفني بقزر الاوصاف ومل دة وهو بيجرجرني علي السلم -( وكلم انت تتخيلة زي ما انتم عاوزين الشتيمة والافاظ )
اليوم دة كان اصعب يوم في العذاب ضرب وإهانة وصلة بية أنة طفي السجائر في جسمي والغريب أنة كان مبسوط اوى وبيضحك ومن بعدها خد الفون مني وعملة استقبال مكتش بقدر اتصل بحد خالص رضة وسكت وقفلت بابي علي نفسي زي ما اخواتي ما قالة
##باك##
عدة سنة علي جوزنا وصفوت كل يوم يبحترع عذاب شكل خلص اتعودة علي كدة خاص جسمي نحس وفعلا بقية مشوها وش سليم جسم مشوة في يوم دخل صفوت علية وهو متعصب اوي قومت وقغت مستعدية عشان هيقول العذاب النهاردة ازاي
صفوت بغضب :شهد مش وخدة بالك من حاجة
شهد بهدوء:لا حاجة اية يعني
صفوت عصبية :احنا بقلني سنة ولسة محملتيش انتي بتخديد حاجة لمنع الحمل
شهد بستغراب :ابدا والله وهعمل كدة ازاي وبعدين انا مش بخرج من البيت ابدا وانت عامل الفون استقبال هاخد ازي حاجة تمنع و
الحمل دي حتي الدلفري انت االي بتتصل وانت اللي بتستلم
صفوت بعصبية :امممممم طب قومي هنروح للدكتور يكشف عليكي ويشوف انتي متأخرة في الحمل لية
شهد بطاعة :حاضر
قومت ولبست وكنت طوع جدا
كنت بطوعة عشان عرفة اني مليش ضهر ولو سند وفعلا رحنا والدكتور قال مفيش اي مانع بس هي مسالت وقت مش اكتر
رجعنا البيت وانا خلص مبقتش قدرة خلص تعبت اصل صفوت وحنا برة متوصاش في الاهانة استعداد ليوم من العذاب الجديد انا كنت بفكر مع نفس اخلص من حياتي ازي افتح باب العرببة وارمي نفسي ولا اعمل اية اخلص من اللي انا فية دة زي قلت اروح لاخوية كارم يمكن لم يشوف جسمي يحس بعذابي ويطلقني منة وياريت ما رحت وحنا مروحين
شهد :صفوت ممكن نروح نزور كارم وايناس
صفوت : لية كان حد فيهم. سال عليكي يا###### وشتيمة وحشة بس ماشي نروح عشان متقوليش اني حبسك
كنت بسمع شتمتي ومش قدرة ارد هعمل اية وانا لوحدى احنا مشين لقيت بيت بابا منور
شهد بستغراب :استني يا صفوت بيت بابا منور
صفوت :ايوة ما كارم وايناس عيشين فية
شهد :بس دى بيتي وانا مش عوزة حد. يعيش فية
صفوت :يعني اية
شهد :انا عوزة البيت فاضي انت بعتلي البيت فاضي
صفوت :دى حاجة بتعتك انتي مدخلنيش بينك وبين اخوكي
شهد :طب نزلني
نزلت ودخلت البيت واول ما دخلنا
ايناس :لوووووووووووووو العرسان جم يا كارم لووووووووووووووو.
كارم بصحكة سماجة : اخيرايا شهد افتكرني اني ليكي اخ عمتا مبروك يا حبيبتي مبروك يا عريس
ايناس :شوفتي جيتي علي الجواز ازي بقيتي قمر يا بت .
شهد :عوزك يا كارم لو سمحت لوحدك
كارم :ومالة عن اذنك يا ابوة تسب
دخلنا اوضة نوم بابا وترميت في حضن اخوية
شهد بعياط~: شوف صفوت بيعمل اي يا كارم .بيعذبني يا كارم
وفتحت البلوزة وكشفت ضهري كان مشوة من الضرب ومن التعذيب وانا منهارة من العيط اترميت في حضن اخوية بس غريبة اوى اية دة كارم مخدنيش في حضنة انا بس اللي حضنها وهو وقف صنم كأن حد غريب علية
كارم بعدني عنة: شهد استحملي دى جوزك عيشي يا شهد انا لو في أيدي حاجة عهملها بس دى جوزك ويعمل معاكي اللي هو عوزة
اية الكلام الغريب اللي بقول اخوية معقول مصعبش علية وآية الكلام دة انا عرفة اني الجواز عشرة طيبة وكلمة حلوة ومعملة طيبة وحب واهتمام من الطرفين بس اية الكلام اللي كارم بيقولة بصيت لكارم وقلت يعين دة رايك اني دة عادي و مش هتساعدتي اني ارفع علية قضية خلع علي صفوت
كارم :لية ترفعي قاضية هو مقصر معاكي في حاجة معتقدش اظن اني بيتك مش ناقصة حاجة وانتي مش ناقصك حاجة
شهد بستغراب :طب واللي انت شفتة والعذاب اللي بحكي عنة كل دة اية انا بتهان واتشتم بابشع الالفاظ وانت بتقول مش ناقصني حاحة
كارم بهدوء غريب :حبيبتي اهدي كدة وحسبيها انتي لو اطلقتي هتعيشي ازى مطلقة كلام الناس مش هيسيبك في حالك اعقلي يا شهد وعيشي وقفلي عليكي باباك محدش فينا فاصي لمشكلك وسبني وخرج قعدة فكرت الكل بيتخلي عني اخواتي بيتخلو عنى عشان اية محدش فيهم يشيل مسؤوليتي الله يرحمك يا بابا وفكرة اني لزم اخد حقي منهم قمت مسحت دمعي وخرجة ليهم وعلي وشي ابتسامة انتقام من الكل
شهد وبكل برود :ممكن اعرف يا كارم اللي مقعدك في البيتي
كارم بستغراب :بيتك دي بيت أبوية ولية فية
شهد ببرود :لا ملكش حاجة انا صحبة البيت اتفضل خد مراتك ومتقعدش هنا ممكن
كارم بغضب :في يا صفوت انت مش ليك كلمة علي مراتك ولا اية مش انت اللي قلت عقدة في البيت
صفوت برتباك :ايوة قلت بس انتم اخوات مع بعض انا مش لية دعوة وبعدين صحبة البيت مش موفقة انا مقدرش اتكلم
ايناس بعصبية :في اية يا بت مالك نفشة ريشك كدة في اية يا صفوت مش قادر تكسر مراتك انا اكسرها وراحة قيمة وكانت هتشدني كان شعري انا دخلت في حضن صفوت
حسيت اني دى فرصتي قلت زى ما هما بيعملوا انا هعمل قربت من صفوت اوى ولعب في زراير القيص وعملت نفيس بعيط
شفت يا صفوت اختك عوزة تمد اديها علية وتضربني
صفوت بتوتر :بس ايناس اسكتى دول اخوات مع بعض ملكيش دعوة انت متدخليش في وسطيهم
كارم بغضب :ولو ما خرجتش يا بنت امي وابوية هتعملي اية
انا استغليت الموقف اكتر وقربت من صفوت اكتر وعملت حركة صفوت بس اللي يعرفها وهمست في ودانة :عاوز تتمتع اوى وتعمل كل حاجة بمزاج عالي اوى خروجهم من هنا ومن العمارة وانا تحت امرك
كان غي مرة. وخو بيعذبني اتعورة والجرح لسة جديد صفوت كان مسكني من عند الجرح داس علية اوي انا اتوجعت هو البسط اوي وبصلي
صفوت بشهوة وبنفس الهمس :و لو معحبنتش
شهد الم. بهمس :متنفذ غير لم يعجبك وعملت حركة صفوت ببتجنن لم اعملها اتفقنا
صفوت بشهوة :من عيني بس هعمل اي حاجة
شهد الم لانة كان بيدوس زيادة علي الجرح. :كل اللي انت عوزة اعملة وانا مش هعترض ابدا
صفوت بابتسام بشهوانية :كارم انا بجد مش عرف اقول اية بس هي عندها حق هي القانون معها خلص يا ايناس وانت يا كارم ادامك اسبوع تسيب البيت والشقة عشان انا عوزها
وخدني وخرج مستناش حد فيهم يتكلم روحت كنت بنفذ كل حاجة يقول عليها لحد ما هو خلص مبقاش قادر تعبت مع اني كنت زي المتخدرة بس كنت قرفانة اوي من نفسي
صفوت بتعب :خدى.دول ليكي غير الفلوس اللي هحطها باسمك في البنك بس كل مرة من دة عجبتني اوى انهاردة اوى تعالي
بعد أيام من العذاب والقرف من نفسي صفوت سافر وغاب كتير مكنش هممني غيابة كنت بيرح جسمي من العذاب استعداد لعذاب جديد لم يرجع وفي صفقة مشبوهة من بتوع اضرب بنار مات كنت قعدة في الصالة بتفرج علي التليفزبون ما انا معنديش نت كان بيخاف اتواصل مع اي حد واطلب مساعد اي حد مكنش فية غير التلفزبون كنت قعدة وبقلب في التلفزيون ولقيت الباب بيتكسر اتخضيت
دخل ظباط وعساكر كتير
ظابط: فتشو البيت وهاتي كل حاجة واقبضة علي اي حد
شهد بخوف: ههو في اية انا معملتش حاجة
الظابط: اخرسي يا بنت انتي مين بقة عشقت صفوت
شهد برعب : لا انا مراتة هو فين
الظابط: مات اضرب بالرصاص ومات
مكنتش عرفة افرح ولا احزن بس كان احساس غريب خلص مفيش عذاب تاني جسمي هيستريح من العذاب فوقت علي ايد العسكري وهو بيشدني من ايدي
العسكري: قدامي يا روح امك.
شهدبخوف: ااانا معرفش حاجة ونبي سبني
الظابط: انجري يا ختي
خدني علي القسم وانا دخلة شوفت كل الرجالة اللي كنت بشفهم مع صفوت كنت منهارة وقفت حنبهم وانا مرعوبة منهم حبة ودخلت للظابط
الظابط: اللي هيسعدني ويعترف علي مكان المخدرات اللي مخزنها صفوت هعتبرة شاهد. مالك وهيطلع منها
محدش التكلم بس انا قولت: لوسمحت انا معرفش حاجة عن عن اللي بتقولة دة ارجوك انا عوزة اتصل باخوية
الظابط: انتي بقة البت بتاعة صفوت ولاعشقتة انتي هتعملي فيها شريفة.يا روح امك
شهد بدمع:ااااانا مش عشيقة صفوت انا مراتة ووالله معرفش حاجة عن اللي بتقولة دة اااانا كنت اعرف انة بيتاجر في المخدرات بس معرفش بيحطها فين .
الظابط. قام ومسكني من طرحتي وضربني قلم: قالو للحرامي احلف اعترفي احسلك ووعد.مني هعتبرك شاهد
شهد بنهيار:ورحم بابا معرف حاجة حتي اسالهم الظابط زقني وقعت تحت رجلبهم: حد فيكم يعرف البت دي
الكل: لا محدش يعرفها اول مرة نشفها
مع. انهم. شفوني كتير مع صفوت بس محدش قال حاجة
واحد. منهم قال: انا اعرفها يا باشا دي مرات الباشا الكبير الله يرحمة بس ملهاش دعوة باي حاجة
الظابط: يعني مكناش بتستلم ولا توزع ولا سلم بضاعة معاكم
الكل: لا هي كان اخرها تطلب مني اي حد فينا اكل يعني حاجات السوق مش اكتر حتي هي مكنتش بتظهر الباشا هو اللي كان بيدينا الورقة بالطلبات
الظابط. بصلي وانا منهارة من العياط ومتكومة في ركن الاوضة : هنشوف
شهد بعياط: لو سمحت انا عاوزة اكلم اخوية ممكن
الظابط: من حقك ادني الفون اتصلت بكارم اللي اتهرب مني وخاف يجي يخدني
شهد. بحزم بعد ما كارم رفض يجي: ششششكرا لحضرتك وقعد. علي الارض وانا نفس افوق من الكابوس دة
الظابط قرب مني: متقلقيش واضح من شكلك انك متعرفيش حاجة وكلام رجالة صفوت في صفك اكيد النيابة هطلعك منها
سهد بعياط.: والله العظيم معرف حاجة عن. صفوت كان يوم اسود يوم ما اخوتي رومي لية انا كنت ممرضة عمليات
الظابط.: طب اهدي انا اسف عشان ضربتك انا مش هنزلك الحجز. هخليكي هنا
شهد: شكرا لحضرتك
وفعلا فضلت قعدة لحد. الصبح تاني يوم النيابة جتة واتعرضة عليها وكل كلام رجالة صفوت كان في صلحي الكل اكد اني معرفش حاجة
وكيل النيابة: -مدام شهد احنا اسفين بس طبعا حضرتك مقدرة الموقف
شهد.: حححصل خير اااانا دلوقتي اقدر اخرج
وكيل النيابة: اكيد بس مش هتقدري تقعدي في البيت بتع صفوت لانة الحكومة صدرة كل حاجة ملك صفوت
شهد: ييعني مشهد اخد هدومي من هناك
وكيل النيابة: لا طبعا انا هعمل تصربح انك. تدخلي تاخد كل حاجة تخصك.
شهد: شكرا لحضرتك.
وكيل النيابة: احنا اللي اسفين. اتفضلي
خرجة من القسم وانا مش عرفة افكر انا بقيت أرملة وصلت البيت واخدة كل حاجة تخصني لميت هدومي كلها ورحت بيت بابا اصل الحكومة صدرة كل فلوس المرحوم الحمدالله سبو فلوس اللي كان بيحطها في البنك لية اول ما روحت اتصلت بمعتز مهو اخوية الكبير بردة
شهد: الو معتز شوف اللي كارم عملة معاية
معتز: شهد حبيبتي البقاء للة يا خبيبتي عرفت والله انا زعلت اوي علي صفوت معلش مقدرتش انزل بس هحاول انزل ها بقة يا ستي هتعملي اية بالفلوس اللي صفوت سبها دي سايب كتير مقلتيش ساب كام انا من رايي تعمل مشروع كبير وانا عندي حت فكرة هتكسبك.دهب
شهد:معتز انا بكلمك في ابة وانت بتقول اية كارم اخوك سبني لوحدي في النيابة وجاش يشوف مالي لم اتصلت بية
معتز:انتي عرفة كارم طول عمرة مش بيعرف يتصرف ها بقة مقلتيش صفوت ساب اية وكام
شهد.:اطمن يا معتز الحكومة خدة كل حاجة ملك صفوت انا رجعت علي الحديدة محلتيش غير معاش بابا ومرتبي دي لو رجعت شغلي بعد.اللي حصل
معتز:يعني اية انتي معكيش حاجة خالص
شهد: ايوة وحمد ربنا اني كل حاجة ملك صفوت خدتها الحكومة لانها فلوس حرام يا معتز
معتز: يعني انتي
شهد بمكر : علي الحديدة دي كنت هتصل بيك تبعد فلوس لحد ما اصرف معاش بابا
مهتز:والله يا شهد انا مديون ومعيش اسف يا شهد لزم اقغل
شهد:معتز انا اللي بقلك متتصلش بية واسفة اني افتكرة انك.ممكن تكون سندي انت واخوك
قفلت مع معتز وانا حزبنة وخد قرار اني هعشت في بيت بابا لوحد بعدها عرفت اني كارم ومراتة اطلقة ايناس ضحكت علي كارم وخدة منة فلوس واطلقت رفعة علية قضية خلع ومسكت مكان اخوها وكارم عيش لوحدة بصراحة مصعبش علية اصل عرف بعد كدة ان ايناس كانت شريكة صفوت في كل حاجة وكارم كان عارف وساكت وكمان كارم مصعبش علية عشان كنت بحكي كل حاجة بتحصل بيني انا والمرحوم وهو يرد ويقول عيشي وارضي بنصيبك لا ومراتة تقول يختي هو حد.طايل وهو كأن مش اخوية اللي بكلمة ولا بشتكي لية فعلا البنت بعد ابوها ضهرها مكسور وعدة شهر لا اتنين لا تلاتة ومحدش من اخواتي سال علية حتي بالتليفون ولا حتي عرفة عيشة ولا ميتة وفي اخر الشهر الرابع يعني قبل ما تخلص عدتي بحوالي 10او 15يوم
في يوم بليل كنت قعدة وبتكلم مع حد.من صحابي عشان ارجع شغلي لقيت باب البيت بيخبط
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
يا ترى مين بيخبط ؟؟
وياترى هيحصل اية اشهد ؟؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظلم الايام)