روايات

رواية طبيبي الفصل الرابع 4 بقلم مريم فريد

رواية طبيبي الفصل الرابع 4 بقلم مريم فريد

رواية طبيبي الجزء الرابع

رواية طبيبي البارت الرابع

طبيبي
طبيبي

رواية طبيبي الحلقة الرابعة

ونبدأ بسم الله الرحمن الرحيم
ليل؛ اي
كمال؛ ايوا يا ليل انتي هتجي معايا الفيلا
ليل؛ بابا انت عارف كويس اوي اني مستحيل اكون موجوده في نفس المكان الي مراتك في
كمال بغضب ؛ ليللل مش بمزاجك انتي مينفعش تبقى لوحدك
ليل بغضب؛ انا طول عمري لوحدي
كمال؛ دا آخر كلام عندي
ليل؛ بابا لو سمحت سيبني على راحتي
كمال؛ ليل
ليل؛ ارجوك يابابا
كمال؛ لا يا ليل هتجي معايا
ليل؛ بابا
كمال؛ سمعتي قولت اي يلا روحي جهزي شنطتك
ليل؛ ماشي يا بابا
………………………
سمر؛ الو اي يا حيوان فين الصور
المجهول؛ معلش يا هانم هبعتهملك
سمر؛ بسرعه
المجهول؛ تمام
و اقفل
…. بعد شويه بعتلها الصور
سمر بابتسامه؛ طلعتي مريضه فعلا بس انا هخليكي مجنونه رسمي
……………….
ادهم؛ انا حاولت اخليها تتكلم بس
محمد؛ بس اي انت حبتها ولا اي يا أدهم بيه
ادهم؛ مش كدا بس انا عاوزها تتكلم من غير خوف
محمد؛ ماشي يا أدهم
ادهم؛ محمد بيه
محمد؛ ايوا يا أدهم
ادهم؛ ليل مالهش دعوه بمرات ابوها
محمد؛ عارف.. يلا انا همشي
ادهم؛ مع السلامه
و ميشي
………………….
في العربيه
ليل؛ بابا
كمال؛ نعم يا روحي
ليل؛ انا مش عاوزه مرات حضرتك ليها دعوه بيا
كمال بقيله حيله؛ ماشي ليل بس احنا في نفس البيت
ليل؛ انا مش بحبها
كمال؛ خلاص يا ليل عيب كدا دي مهمه كان في مقم مامتك
ليل بنفعل؛ لا طبعا دي مستحيل تكون زي ماما الله يرحمها
كمال؛ ليل خلاص بقا
ليل؛ ماشي بابا بس انا جيت عشان خاطرك بس
كمال؛ ماشي
…………………………..
دخلو الفيلا
سمر؛ اهلا وسهلا بأحلى لي لي في دنيا
ليل بضيق؛ بابا انا طلعه اوضي
وطلعت
كمال؛ معلش يا حبيبتي
سمر؛ لا ولايهمك يا حبيبي ليل بنتي
كمال؛ طيب يا حياتي انا اروح مشوار و هجي على العشا
سمر؛ تروح و ترجع بالسلامة
…………………
ليل بدموع و مسكه صورة مرام؛ انا مش عارفه اعيش من غيرك انتي و ماما انا بحبكم اوي
و فضلت تعيط
بس بعد شويه الفون رن
ليل مسحت دموعها و ردت
ليل؛ الو
ادهم؛ ايوا يا ليل انا دكتور أدهم
ليل؛ ازيك يا أدهم
ادهم؛ الحمد الله انتي عامله اي دلوقتي
ليل؛ مش كويسه
ادهم؛ ليل ممكن اشوفك دلوقتي
ليل؛ بصراحه لا ممكن بكرا بعد الكليه
ادهم؛ تمام ماشي
ليل؛ طيب انا هقفل
ادهم؛ سلام
قفلت……………………….
كمال رجع
سمر؛ العشا جهز يا عمري
كمال؛ طيب خلي حد يندي ليل
سمر؛ طيب سعاد سعاد
سعاد؛ ايوا ياهانم
سمر؛ روحي نادي ليل هانم قوليلها العشا جهز
سعاد؛ تحت امرك يا هانم
ورحت تنديها
……………………..
لاقت خبط على باب
ليل؛ ادخل
سعاد باحترام؛ العشا جهز يا هانم
ليل؛ مش جعانه و بعدين اي هانم دي انا اسمي ليل بس
سعاد؛ مينفعش ياليل هانم
ليل؛ انا اسمي ليل بس
سعاد؛ الي انتي عاوزه
ليل؛ قولي لي بابا اني نامت
سعاد؛ بس يا بنتي انتي لازم تكلي
ليل؛ لا مش عاوزه
سعاد؛ الي انتي عاوزه
و سبتها و نزلت
……………………….
سعاد؛ نامت حضرتك
كمال؛ طيب.
سمر؛ اكيد مش عاوزه تقعد معايا على سفره واحده
كمال؛ اكيد لا هي بس تعبانه شويه
سمر؛ لا عادي و لا يهمك
…………….. تاني يوم في الكليه
ليل كنت دخله و مستغربه الطلاب كلهم بيبصلها
واحده؛ ياحرام
التانيه؛ بجد صعبانه عليا اوي
واحده جت عليها؛ ليل انا اعرف دكتور نفسي شاطر جدا
ليل؛ اي دا اي الي انتي بتقولي دا اوعي
وزقتها
البنت؛ بجد واحده مريضه
جي واحد؛ انتي يترا بتعني من اي وراها الصوره بتاعتها
ليل بصدمه…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طبيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى