رواية ضحيه الصقر الفصل التاسع 9 بقلم رنا
رواية ضحيه الصقر الجزء التاسع
رواية ضحيه الصقر البارت التاسع
رواية ضحيه الصقر الحلقة التاسعة
عهد بتدخل:احم احم يا رب ما اكونش اتأخرت
معاذ:لا يا حبيبتي متأخرتيش ولا حاجه
شهد بتاخد شنطتها وتقف: عن اذنكم بقي اسيبكم تاخدو راحتكم
عهد:خليكي قاعده
شهد: لا كفايه كده اروح اشوف حمزه خطيبي
صقر:الاء
الاء: نعم
صقر: عرفت مين اللي عمل كده ودفعته التمن
الاء بفضول: مين
صقر: علاء صاحب مروان
الاء بإرتباك اول ما سمعت اسم مروان:وعملت ايه
صقر:حبيبتي متخافيش انتي مرات الصقر اللي متخافش ابدا
الاء بحب بتحضن صقر :صقر انا بحبك اويي
صقر بحب:وانا بعشك يا قلب صقر
ام شهد بترن عليها: الو يا ماما
ام شهد بحده:انتي فين
شهد:انا مع حمزه
ام شهد :كويس هاتيه وتعالي علي البيت
شهد:ليه
ام شهد بحده: قولت هاتيه وتعالي
بعد وقت شهد بتوصل البيت هي وحمزه
شهد: ايه ياماما كنتي عيزانا
الام بجديه: اه عيزاكم تعالو
حمزه: نعم يا طنط
الام بجديه: انت غلطت مع شهد امتي يا حمزه
حمزه بإستغراب: غلطت ازاي يا طنط مش فاهم
الام بجديه:لا انت فاهم وفاهم كويس اوي
شهد بإرتباك : كلام ايه اللي بتقوليه ده ياماما
الام: اسكتي انتي…ها قولي يا حمزه بتغلط مع بنتي ليه وانا كنت هجوزهالك وامنتك عليها
حمزه فهم مقصد ام شهد: حضرتك ايه الكلام اللي بتقوليه ده استحاله اصلا اعمل كده انا بحب شهد وبخاف عليها
ام شهد بتطلع اختبار الحمل: وده يبقي ايه
حمزه بيتمني ميكنش اللي في باله صح: بتاع مين ده
ام شهد: بتاع الست هانم
شهد بتوتر: لا مش بتاعي
حمزه بغضب: اومال بتاع مين
شهد بخوف: ده بتاع صاحبتي
حمزه بيقوم وبيمشكها من شعرها:قوليلي غلطتي مع مين
شهد ببكي: سيبني يا حمزه
حمزه: مش هسيبك غير اما تنطي
شهد: معاذ خطيب عهد
ايمي:مرحبا جوردن
جوردن بملل:ماذا تريدي
ايمي: ماذا بك يا فتي فلتهدأ من روعك
جوردن: انا مشغول جدا فلتخبريني ماذا تريدي
ايمي: انا اتيه ألي روسيا
جوردن بخضه: متي
ايمي: غدا عزيزي …الم تشتاق لي بعد
جوردن: وماذا عن زوجك
ايمي:لا تقلق بشأنه فهو لا يريدني
بتستني ايمي الكل يكون نام وتاخد شنطتها وتهرب بتنزل تتسحب علي السلالم وبتسحب شنطتها وراها من غير ما حد يحس
بيدخل مروان الڤيلا في الوقت ده وبيشوفها نازله بشنطتها تتسحب:ما كنتي قولتيلي كنت وصلتك بنفسي بدل ما تهربي كده
بتتفزع ايمي من الصوت وتبص ناحيه مصدر الصوت:مروان ..د..ده انا كنت هروح عند صاحبتي
مروان بيسحبها من شعرها وراه :تعالي
بياخدها مروان الاوضه وبيضر’بها لحد ما جس’مها بيطلع د’م
تاني يوم الجد بيعرف باللي حصل
الجد:البت دى تتق’تل
فوزى:اسمعني يا ابوى
الجد:خولص الحديت بتك ناقصه ربايه والكل عيعاملها زين عشان يتصلح حالها ومفيش فايده
فوزى شاف ان ابوه معاه حق فعلا :اللي تؤمر بيه يا ابوى
الجد بزعيق:مروان
مروان:نعم يا جدى
الجد:مرتك تتق’تل النهارده
مروان:امرك يا جدى
مروان بياخد ايمي اللي طول الطريق بتترجاه ميموتهاش
مروان:بقولك ايه اخرسي خالص
مروان بياخدها صحرا وبيطلع مسدسه وبيصوبه ناحيتها وبيضر’ب رصاص كتير لحد ما بتمو’ت
الاء:عملت ايه في علاء
صقر بضحك:بيتظبط ….يلا انا عاملك مفاجأه
الاء بفرحه:مفاجأه ايه
صقر:هنروح الملاهي
الاء بتلبس وبتنزل لصقر:انا جاهزه
صقر بيحط ايد الاء في ايده وبيخرج يركبو العربيه
صقر:حبيبتي هو كده في خطوره علي البيبي؟!
الاء:معرفش يا صقر
وهما بيتكلموا بيخبطوا في عربيه ويعملوا حادثه
صقر بيفوق بخضه بيلاقي نفسه في المستشفي:الاء الاء
الممرضه:صقر بيه فاق يا دكتور
الدكتور بيدخله:الحمدلله انك فوقت يا صقر بيه
صقر بفزع:مراتي فين
الدكتور بحزن: للأسف كان في خطورة علي الجنين ومقدرناش نلحقه
صقر : اهم حاجه هي كويسه؟!
الدكتور:الحمدلله هي كويسه
صقر بيروح لألاء بيلاقيها منهاره:ابني ابني يا صقر ما’ت
صقر بيروح يحضنها:ربنا هيعوضنا يا حبيبتي
شهد انفصلت عن خطيبها بعد اللي عرفه عنها
وعهد بتنفصل عن معاذ بعد ما بتعرف خيانه خطيبها واختها
ومروان خبر قت’له لأيمي بيوصل للبوليس وبياخد حكم اعدام
وايمن بيتجوز
صفيه بترجع الصعيد
والسكرتيره اخدت جزائها
بعد مرور خمس شهور
الاء بحزن:صقر البيبي واحشني اوى
صقر:ربنا هيعوضنا يا حبيبتي متشيليش هم …بيكمل بمشاكسه: سيبك بس انتي وحشتيني
تمت…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضحيه الصقر)