Uncategorized

رواية معشوقة قلبي الحلقة السابعة عشر 17 بقلم روفيدة السيد

 رواية معشوقة قلبي الحلقة السابعة عشر 17 بقلم روفيدة السيد 

رواية معشوقة قلبي الحلقة السابعة عشر 17 بقلم روفيدة السيد 

رواية معشوقة قلبي الحلقة السابعة عشر 17 بقلم روفيدة السيد 

فهد ــ  مساك ايده  ونزل في ضرب   مخلاش  في حته سليمه  ..  حته مدلوش فرصه  ينطق…  لحد ما وقع علي الارض.  …..  وبص  لي  روفان  ومسك  ايدها  وراح علي العربيه  وكان باين عليه الغضب  والعصبي   كانه  كان عاوز يقتل قتيل..  

روفان  ــ  بدموع  فهد ووالله انا. 

فهد  ــ  بزعيق  انتي اي.  انتي غير مسئوله  واخده كل حاجه  ببساطة  .  فكري بقا  زاي  واحده  كبيره  وبلاش  الطفلة اللي جواكي  ده انتي غبيه  ..  وفضل  يخبط في العربيه  ..  انتي عارفه  لما بصيت عليكي وملقتكيش عند بتاع غز البنات  كانت هتتجنن  كانت بدور زاي المجنون. ولما شفت الكلب ده ماسك ايدك. دم في عروقي غلي.. انتي عارفه كان ممكن   يحصلك اي  او الكلب ده يعملك اي..  

روفان ــ  انا والله  مكنش قصدي..  كانت بس عاوزة اجبلك  وارد  لانك  تعبت معايا النهارده  كانت عاوزه افرحك  مكنتش اقصد ده كله يحصل.. وفضلت تعيط 

فهد  ــ  قلبه راق ليها  هو اها مضايق  بس عشان  كان خايف عليها  هو ميقدرش  يشوف دموعها..  شدها  واخدها في حضنه  وحط ايده علي شعرهاا ..  بس متعيطيش..  دموعك غاليه  انا مكنش قصدي  اني انزلهم  بس اتعصبت عليكي  من خوفي عليكي  والله  انتي روحي  ولما ملقتكيش  روحي  اتسحبت  مني.. 

روفان  ــ  انا اسفه   لو كانت عارفه  ده اللي هيحصل  .  مكنتش  راحت اجيب ورد..  ويارتني  رجعت  بورقة  ورد واحده بس????????

فهد  ــ  ومين قالك  انا عايز ورد.  انا ممكن  اخد حاجه احلي من الورد. وقرب منها واخد شفيفها معاه لرحله  طويله…  

……………………… 

عند  حازم  وسالي..  

حازم  ــ  كان نايم.  

سالي  ــ  كانت واقفه  .  بتفكر  في اللي هتعمله  هماا بقلهم شهر  هنا.  وبكره  هيرجعو  ف ميضرش  لو عملت فيه. كده………  وما كله الا ثواني  وكان حازم  قايم بيصرخ 

حازم  ــ  اعااااا وبينط  علي  السرير..  وبص للي  بتضحك  قدامه…  بتحطيلي  تلاج  يا سالي..  والله  لوريكي  يا مجنونه..  

سالي  ــ  بصراحه  مقدرتش اقاوم الطفلة  اللي جوايا  واعمل المقلب ده في جوووزي حبيبي  قرة عين..  وبعدين  فكرة  البت روفان  حلوة  برضو.. 

حازم  ــ  ال اي يا ختي  طفله  والله  لوريكي  بقا انا الشرير  اللي جوايا..  وطلع يجري وارها  ..  

…………………..

في مصر..

نورـ اميره…. مش اللي هناك ده عمر 

اميره ـ.فين 

نور ــ هناك  اهو وشورت عليه

اميره ــ اها هو 

نور ــ بس مين اللي قاعده معاه دى وبيضحكو كده لي زاي ميكون بيحبو بعض

اميره ــ تلقيها وحده متصحب عليها 

نور ــ وانتي ازي تسمحي بكده.. هو مش خطيبك برضو.

اميره ــ عملت انه مش فارق معاها بس من جوا بتغلي لانها بتحلها ومتقدرش تشوفه مع واحده غيرها  بس بتحاول تخبي.ده….. هو مش فارق معايا اصلااا  انا وافقت بس عشان.. ميقولش لفهد علي موضوع حاتم 

نور ــ بس يا اميره متكدبيش عليا انا عارفه انك بتحبي عمر ودلوقتي بتتحرقي من جواكي لانك شايفه مع غيرك..

اميره ـ انتي غلطانه يا نور.

نور ــ لا مش غلطانه.. ودلوقتي هتقومي معايا نروح عندهم وتشوفي البت  دي مين وبتعمل اي مع خطيبك واخدتها وقامت.

اميره ــ سيبي ايدي يا نور ميصحش اللي هنعمله ده

نور ــ لا يصح..  وراحوا عند عمر…    ازيك يا عمر

عمر ــ نور ازيك.. وبص لي اميره ازيك يا اميره بتعملي اي هنا ومقولتليش انك  هتخرجي يعني 

اميره ــ ونا اقولك لي.. ولا  لتكونش خايف اشوفك مع البت.اللي معاك.دي..

عمر ــ اميره انتي بتقولي اي.عيب كده

اميره ــ  بعصبيه واللي حضرتك بتعمله مش عيب 

يا استاذ تكون خاطب وتخرج مع واحده تانيه غير خطبتك..  يا محترم

عمر ــ ببتسامه قدر انه يدريها… مهو لو خطبتي كانت بتخرج معايا.. مكنتش شافت غيره خرجت معاه.. انما انا غلبان خطبتي قرشه ملحتي مش عارف ليه.. 

اميره ــ قربت من البنت اللي كانت متابعه الموضوع بصمت.. دلوقتي دورك خلاص يا شاطره تقدري تمشي  ومسكت ايدها و اخدتها بعيد عمر..  هو انت قولت لخطبتك تعالي نخرج وهي قالت لا.. 

عمر ــ اي يا ميرو بتغيري عليا ولا اي.. تؤتؤ انا كده ممكن تجيلي ساكته قلبيه

اميره ــ اااااي اغير وعليك انت لي  عمرو دياب ونا معرفش..

عمر ــ بصي لو حاولتي تخبي من هنا لي السنه الجايه بتغيري.وبص لنور اللي كانت متابعه الموقف بضحك.. بزمتك يا نور مش بينا عليها انها بتغير..

نور ــ انا مليش دعوه اعم. انا هسبكم واستنا مالك علي التربيزه اللي هناك باي..

عمر ــ اقعدي اقعدي انا زاي خطيبك برضو.. ها تحبي تشربي اي

اميره ــ هشرب

عمر ــ لا استني هطلبلك لمون عشان تهدي اعصابك… 

اميره ــ عمرررر.. 

عمر ــ خيييير.. بنضحكو معاكي يا شابه الله 

اميره ــ بضحك… هو انا ليه مش فاهمك يا عمر 

عمر ــ ومش هتفهميني  .. يا اميره.متفكريش اني نسيت موضوع حاتم واني سمحتك لا انا محبتش  احرجك قدام نور بس….وكمان احب اقولك احنا فرحنا هيبقا تانى يوم نزول فهد وروفان.. علطول انا اتفقت مع فهد علي كل حاجه…

اميره ــ لا كتر خيرك انك محبتش تحرجني..  تعرف انت حكمت عليا من غير ما تسمع منيي  وتعرف اي اللي عرفني بي حاتم. او اذ كان هو عنده حق ولا لا واللي معاه حقيقي ولا لا.. انت…… لما جيت اتقدمتلي انا فرحت لاني كانت بحبك من يوم ماتقبلنا في المطار… كانت برفض اي حد يتقدملي لاني كانت حسه انك عشاني انا مخلوق ليا بس…… بس انا دلوقتي بقيت بكرهك اوي.. وجوازي منك عشان فهد ميعرفش حكيت حاتم. مش عشان انا غلط لا عشان مش هقدر اشوف نظرة الشك في عيون الشخص اللي بنسبالي كان اب واخ وام وعيله..  وبعدين كفايه عليا اني شفته في عين الشخص الوحيد اللي حبيته واتمنيته من الدنيا…وسبته ومشيت

عمر ــ خبط ايده علي التربيزه جامد.. انتي مش فاهمه حاجه.. انا لازم اعمل كده. عشان احميكي الموضوع مش موضوع حاتم بس.. الموضوع اكبر من كده 

.. وتلفونه رن.

الو

شخص ــ اي يا باشا فكرت كويس ولا. لا 

عمر ــ انا مش هقدر اعمل اللي انت عوزه ده 

شخص ــ يبقا قول علي اختك يا رحمان يا رحيم.. وبعدها  خطبتك القمر فيديوهاتها هتمل البلد وده كله عشان انت مش عايز تنفذ اللي احنا عاوزينه 

عمر – لا  خاليك بعيد عن ااختي وخطبتي. انت فاهم..

شخص ــ يبقا تنفذ يا حلو.. 

عمر ــ حاضر هنفذ يوم فرحي.. 

شخص ــ دي اخر فرصه ليك يوم فرحك  ..  انا هكون موجود. لو معملتش اللي قولتلك عليه هقتل اختك. قدام عينك وافضح مراتك..

عمر ــ لا هنفذ متقلقش.

………………………

نوري عامله اي.. 

نور ــ مالك اتاخرت اوي 

مالك ــ اسف يا حبيبتي قلب مالك بس كان عندي شغل مهم ولازم يخلص

نور ــ خلاص عفونا عنك….

مالك ــ تسلميلي.. ها قوليلي تحبي تاكلي اي.. 

نور ــ اممم  ابغي سمك 

مالك ــ انتي تامري.. وطلبوا الاكل.. 

نور ــ  هسالك سؤال.. هو من يوم  ما طلبت ايدي من فهد وهو في دماغي…

مالك ـ، اسالي يا ستي

نور ــ هو انت ممكن يجي يوم تاخد ذنبي بذنب اختي واللي عملته في فهد وروفان…

مالك ــ بصي يا نور  انا لما حبيتك مشفتش اختك وكمان حبيتك عشان شفت فيكي الطيبه والحنان. شفت فيكي مراتي وام عيالي.. الي تقدر تصوان بيتي ونا غايب  …. كل اللي انا شفته فيكي خالني انسا اي حاجه اختك عملتها. وبعدين انا عمري ماخدك بذنبها ابدا عشان انتي ملكيش ذنب في ده انتي غيرها.. ولو انتي وحشه مكنتيش جيت وقولتي لفهد علي مكان روفان. ونتي متعرفيش روفان ولا عمرك قبلتيها…… 

اهو يا ستي جوبتك.. يبقا متساليش السؤال ده تاني

نور ــ ياااا يا مالك ربنا عوضنيي بيك . عن اهلي واختي وكل النااس اوعدك اني هشيلك فوق راسي طول العمر وهصوانك في غيابك قبل وجودك………..

.(عوض ربنا حلووو اوي يا جماعه اوعوا في مره تيأسوا من روح الله.????♥.. مابين غمضة  العين وانتبهاتها….يغير الله من حال  الي حال..♥… ربنا عظيم اووي يا جماعه قربوا منه وهتشوفوا قد اي هو عظيم ????♥  ودايما باب التوبه مفتوح ف متسدوش انت بغباك.. ???? ربنا مستنياك تروحلو ترجعله تدعيله.. نحن خلقنا للعباده  فلا تنسوا. اننا سوف. نترك هذا الدنيا ونرجع لرب الدنيا ♥ فلا تبخلوا علي رب العباد.. بالطاعه فوالله انه ليغفر لك مهما كان ذنبك.. استغفرو????????) روفيده السيد

…………………….. ……..

 عمر ــ عملت اي يا غيث

غيث ــ بحاول اوصله يا عمر

عمر ــ انت سمعت بودنك ناوي يعمل اي لو منفذتش..

وفجأة جاله اتصال

انت بتقول اي. الو الو

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية بريق الحب للكاتبة إيمان المهدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!