رواية سماء الأيهم الفصل التاسع 9 بقلم ريتال أحمد
رواية سماء الأيهم الجزء التاسع
رواية سماء الأيهم البارت التاسع
رواية سماء الأيهم الحلقة التاسعة
بت و المصحف انت واقعه و محدش سما عليكي.
الهام ضحكت بكسوف وهيا سرحانه و قالت : اه اه .
ميريهان: اه ايه يسطا ؟؟
الهام فاقت و استوعبت هيا قالت ايه : ايه لا أقصد اوف بقى انت لسه هنا ليه اطلعي عاوزه انام …و زقتها طلعتها بره الغرفه .
ميريهان مشت و هي بتضحك و اول م دخلت غرفتها لقت مسج من رقم مجهول بيقول : ايه ي ميمي اوعي تكوني نسيتيني.
ميريهان قلبها دق برعب و دموعها نزلت وهي بتقول : معقول ؟؟…لا لا مش معقول و صرخت……..
عند اسد دخل غرفتوا بفرحه وهو بيقول في نفسوا : الهامي اممممم الهام الأسد الهام ملكي وبس و ابتسم بفرحه لما جت على بالو .
عند سماء واقفه مع والدتها بضيق وهيا بتقول : مش هتجوزو ي ماما مش متجوزه اتحججي اي حجه قولي له عندها دراسه لما اخلص دراستي الاول انا استحاله اتجوزوا ي ماما .
هند بتعب : طب اهدي يبنتي خلاص ماشي هقول له كده س رب خير بقى .
و في الصعيد جعفر قال لي ابنه : ايه ي ولدي خولاص جهزت الشنط كلياتها عاد ؟
سعيد : اه خولصت كل حاجه ي بوي يلا باذن الله هتكون ليا على آخر الاسبوع .
جعفر ضحك : متسبقش الأحداث عاد يولدي واحنا اهو جهزنا كل حاجه و هنسافر وكلوا خير باذن الله انت ادعي وقول ي رب بس يولدي .
نرجع عند ميريهان الي صرخت لما لقت مسج من حبيبها الي سافر الجيش من سنه ونص ومسكت الفون بايد مرتعشه: يعني يعني كده هتيجي تخطبني امتى ؟
وقفلت الفون بسرعه وهي بتقول : انا شكلي اتسرعت كان المفروض اقول الحمد لله على السلامه الاول يوه بقا انا انام احسن ليا .
و تاني يوم الصبح صحت ومسكت الفون بلهفه بس لقت مفيش رد و مشفش المسج ف اضايقت شويه .
وعند سماء والدتها كلمت عمها وبعد تعب كبير وافق و اخيرا .
سماء بتفكير : امممم ابعت اسال عنو ولا استنى لو بعت هوا اممممم لا لا ابعت انا و خلاص انا لو مبعتش مش هيبعت و سكتت بزعل بس المفروض هوا يبعت يسأل ..ضحكت بسخريه على نفسها يبعت يسأل ايه احنا لسه متعرفين امبارح انا هبعت له اقول له ازيك عامل ايه و خلاص ..و مسكت الفون و بعتت له .
عند الهام الي صحت و راحت لي ميريهان الي كانت مضايقه بسبب انو مردش عليها لسه .
الهام بنكش: ايه يقمر مالك كده واقفه كده ليه الله في ايه يبت مالك .
ميريهان بضيق : مافيش حاجه و اسكتي بقى انا راحه البس علشان الجامعه .
الهام بستغراب: مالها دي الله ؟
و في مكان تاني واحد بيكلم شخص في الفون و هو بيقول : اه هيا الي بعت لك صورتها دي دي شكلها حبيبتوا المختفيه .
المجهول ٢: بس دي فاتحه لي صفحه معجب تكون حبيبتوا ازاي بقى.
المجهول الاول : صدقني انا حاسس كده نظاراتهم بتقول كده خلينا بس نجيبها و اهو منها نشوف و بعدين لو كانت مجرد فان بيدج عاديه كان عمل لها باك ليه ولا حتى قبل طلب الصداقه على فيسبوك معان حسابوا برايڤت على فيس بوك و مش بيقبل اي حد من الفانز سيبك من كل ده انت مشفتش أنها كانت متواجدة في الحفله ولا ايه ؟
المجهول ٢: امممم عندك حق خلاص تمام هرن على الرجاله تجيبها النهارده و هي راحه الجامعه هيا بتروح مشي مش كده ؟
المجهول الاول: اه بتروح مشي و ابتسم بسخرية.
عند سماء رنت عليها هنا وهي بتقول : بقولك ي سومي انا هعدي عليكي نروح مع بعض .
و فعلا عدت عليها هنا و اتمشوا مع بعض وفي نص الطريق قالت سماء: ثانيه ي هناء هدخل البقاله ولا تيجي معايا .
هناء : لا لا مش عاوزه .
تسريع احداث عند المجهول قال بعصبيه و قدامه بنت : مش دي ي غبي مش دي …..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سماء الأيهم)
ممكن تطولى البارت شوية