رواية سلطان والغرام الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم عائشة الكيلاني
رواية سلطان والغرام الجزء التاسع والعشرون
رواية سلطان والغرام البارت التاسع والعشرون
رواية سلطان والغرام الحلقة التاسعة والعشرون
بعد وقت فاقت رزان بصت لاوضة باستغراب حطت ايديها على راسها:ـ انا فين انا كنت في عربيتي و طفل وقف بيعيط.. نهار اسود دا انا طالعت مخطوفة اتخطفت خوانا يا متخلفة انا لازم امشي من هنا انفدي بنفسك يا روز بسرعة
رزان قامت من على السرير و حاولت تفتح الباب و بعدين بقت تخبط:ـ افتحووو انتوا متعرفش انا بنت مين افتحوو الباب يا بأر افتحوا الزفت دا
الباب اتفتح بصلها و صفر قفل الباب تقدم منها و هى بترجع لوراء بخوف:ـ خ خليك مكانك لتولع انت متعرفش انا بنت مين دا دادي هيوديك في ستين داهية يا حيوان انت بتقرب ليه .. بص انا . اعتبرني زى اختك هو انت معندكش اخوات بنات ولا اي
راسها خبطت في الحيطة الى وراها حطت ايديها على راسها بوجع ابتسم على لماضتها و خفت دمها :ـ وحشتيني اوي يا رورو كدا كدا تزعليني منك تو ملكيش حق
رزان من سؤ حظها كانت لبسه لبس روان اختها ما هما اخوات بقا و تؤام و صعب حد يعرفهم من بعض بسبب الشبه:ـ الله ربنا يترمك يا ابني ممتن امشي بقا لاني اتاخرت و مش عايزة
ادم:ـ انتي هتعملي فيها هبلة يا روان ولا بتسعبطي فكرك انى هسيبك بعد عملتك السودة فيا بتحلمي
رزان:ـ بس انا مش اسمي روان انا رزان سلطان الدمنهوري و معرفش بتتتلم عن اي
ادم بصلها عطها الفون:ـ افتحيه افتحي تلفونك بقولك
رزان:ـ اي الارف دا اتفضل بس متروحش عند الحاجات الخاصة بيا دا تصرف غير مسموح بيه تمام
ادم خد الفون و بدا يفتش فيه دخل على الفيديوهات و لاقها كرتون ابتسم باعجاب و طريقتها عطاها الفون:ـ لو انتي مش روان اومال انتي مين اسمها روان سلطان الدمنهوري اخت الرائد لؤي الدمنهوري و رجل الأعمال اسر الدمنهوري
رزان:ـ و عندها اخ اسمو مصطفى و الدلع صاصا
ادم:ـ انتي تعرفيها
رزان :ـ اختي التؤام بتاعي شبة بعض اوى بس الفرق انها مش لتغة يعني خطف بالخطأ سلام بقا اروح اشوف حالي و محتاالي باي باي
ادم مسك دراعها و واقفها مكانها:ـ بس انا مقولتش ليكي تمشي يا روز اختك معاها الفيديوهات و مالوا انا هخليكي رهينة… احنا هنتجوز علشان اى حركة غدر من اهلك انا عارف هعمل اي
رزان بعفوية:ـ لا دا انت عبيط بقا الا جواز الا و انا مالي بص رجعني و انا وعد مني همسح الفيديوهات صدقني هى فديوهات تهر.يب ولا تجارة أع.ضاء ولا اي اي الدنيا يا عمنا
ادم:ـ محدش قالك انكي حلوة اوى
رزان:ـ صاصا و لؤي و اصحابي و بعدين دى قلت ادب و سفالة انت واحد مش متربي و انا همشي من هنا يعني همشي من هنا .. ابعد عني يا زفت
ادم قبل.ها رزان بصتله بغضب و ضربت.ه كف قوي لدرجة انه رن مسك ايديها:ـ طب اسمعي بقا يا تتجوزني و تشتري عمر اخواتك انتي مش انا موافق اخرجك من هنا و من غير ما اهلك يحسو بغيابك بس نتجوز
رزان:ـ يا حبيبي افهم انا اتفه من انى اتجوز انا اتفه من التفاهة صدقني خليني امشي لو سمحت
ادم:ـ نتجوز الاول بس ساعتها ممكن تخرجي من هنا قولتي اي
رزان:ـ اوف لا طبعا نجوم السماء اقرب ولا انى انا اتجوز انت
ادم و هو خارج:ـ هسيبك تفكري يا روز قدامك نص ساعة تفكر قدامك نص ساعة
رزان حدفت المخدة عليه بغضب و بتشتمه في الفيلا كانوا الجميع قلقان على رزان
بعد ساعتين
غرام بدموع:ـ بنتي جرلها حاجة رزان مش من عاداتها تقفل تلفونها هاتلي بنتي يا سلطان اتصرف علشان خاطري
سلطان:ـ حاضر بس اهدي
سلطان راح يفتح الباب علشان يخرج فجأة لق رزان
غرام جريت عليها و هى بتبكي رزان اترمت في حضنها كانها بتسدمة قوتها منها كانت محتاجة للحضن دا اخيرا رجعت بيتها وصت اهلها
سلطان بغضب:ـ كنتي فين و قفلة تلفونك ليه ساعتين برا البيت من امتي و انتي بتتاخري عن البيت انطقي
غرام:ـ مش وقته انت مش شايف انها تعبانة
غرام خدت رزان و طالعت فوق رزان نايمة في حضن امها و مغمضة عيونها بتعب:ـ اتاخرتي ليه انتي مش عادك انكي تتاخري اتصلت بصاحبتك قالت انكي مقبالتهاش ولا شافتك و مفيش كلية النهاردة قولي حصل اي متخفيش
رزان بخوف و كدب الى باين في صوتها:ـ و انا فى العربية فجأة عطلت و الموبايل فصل شحن ف اتاخرت عقبال ما لقيت حد يساعدني بص هو دا الى حصل يا مامي انا اسفة
قالتها بدموع و حزن:ـ سامحوني علشان خوفت بابي و انتي عليا سامحيني
غرام بعدتها عنها:ـ انتي بتعيطى ليه حصل اي اي الى حصلك مالك يا حبيبتي رزان كلمني زى ما انا بكلمك ردي عليا يا حبيبتي بتعيطى ليه انتي خايفة علشان سقطي متخفيش يا حبيبتي هتعديها انا معاكي و بابا كمان مش هنسيبك بدا
رزان:ـ انا تعبانة اوى يا مامي انا بخاف لم بتبقي مش معايا بلاش تبعدو عني انتي و بابي بليز يا مامي
رزان مسكت فيها اكتر و مذلة مغمضة عيونها بخوف و تعب و هي بتلعن نفسها و روان في اوضة اسر
سمر واقفة قدام المرايا:ـ في حاجة
ميرنا و هى مربعة ايديها:ـ اتغيرتي اوى انتي بقيتي شيطان شيطان ماشي على الأرض انتي عايزة اي ليه ورايا في كل حاجة عايزة تدمري حياتي ليه اذيتك في اي علشان تكلميني بالطريقة دى هاا انت اي اااي يا سمر وصلت بيكي الق.ذارة و الحقا.رة انكي تبعتي لامي مكاني ليه لييييه يا سمر
سمر بابتسامة سخرية و وجع قفلت الباب :ـ ليه دا ليه و ليه و ليه انا أصرت معاكي اذيتك في حاجة يا ميرنا انطقي من يوم ما عرفتك و انا بقول عليكى اختي اختي الى بحكيلها اسراري اختي الى خانتن..ي و بع..تني بقولك ساعدني اهرب تقومي تستغلي كلامي و تساعدني في الهروب فجأة القي المديرة فى وشي اتعبقت بسببك ابشع العقوبات عايزة تعرفي ليه
سمر لفت وشها حطت ايديها على ضهرها و مزقت الفستان و ظ..هر الحرق الى في ض..هرها كان عميق ضهرها متشوه:ـ انا اتشوهت بسببك و بسبب صراحتك اصلا يا حرام ميرنا بتقول الحق و لو على رقبتها لكن سمر ف هى شيطان.ية صح
سمر سقفت بغضب و انهيار:ـ برافووووو برافوووو اوى نجحتي في اثبتك انى زبالة انا عمري ما احتاجتلك و لقيتك جانبي دائما متخلية عني من رغم كدا انا بعدي و خوفت عليكى اكتر ما خوفت على نفسي لكن انتي بسببك ات.شوه ج.سمي و سمعتي قولتي قدام عيني لمديرة انى عايزة اه.رب مع عشيقي صححح مش هو دا كلامك ولا انا غلطانة …. ثانيه واحدة رماح الى انا فضفض معاكي و حكت ليكى عنه و انى بيحبني بعتي له صور ليا مفبركة مع حد تاني صور قذرة زيك صح علشان يقولي انتي اقذر.ة بنادمة شوفتها صح بسسس علشان حبني انا
ميرنا بدموع:ـ انا اسفه ا انا عملت كدا خوف عليكى و انا كنت عايزاه يشوفني بس مكنتش اعرف انى باذيكي سمر انتي اختي
سمر بصتلها بوجع و كره:ـ مفيش اخت بتفضح اختها بدافع خوف عليها الاخت بت.ستر اختها مش بتفض.حها اخت لقت اختها عريا..نة تغطيها مش تفضح..ها اطلعي برا يا ميرنا اطلعي برا انا قذرة واحدة****مش دا كلامك الى كنتي مشية تقوليه عليا في الدار اطلعي برا و لو عايزة اسر خديه انا بكرهكك يا ميرنا بكرهك فوق ما تتخيلي اطلعي برا اوضي برررا
سمر راحت فتحت الباب و ربعت ايديها ميرنا بصتلها بدموع و خرجت سمر رزعت الباب و قعدت على السرير بتبكي مسحت دموعها:ـ الو يا دكتور
الدكتور:ـ انتي فين يا سمر هانم بتصل بيكي من بدري
سمر:ـ اي الى في التحاليل
الدكتور بحزن:ـ للاسف عند حضرتك سرطان في الرح.م
سمر بصت لسقف بوجع و الدموع في عيونها:ـ تمام يا دكتور مع السلامة
سمر قفلت مع الدكتور حطت وشها بين ايديها بوجع دقات قلبها بقت سريعة جدا كانسر كانسر… هتعملي اي يا سمر وجعي كبير مكتوب عليا اسمع الناس طب و ا انا مين يسمعني حتي اسر عايش معايا علشان شكلي حب شكلي اكتر ما حبني واخدني شكل مش اكتر لا و عقلي علشان امشي معاه الفندق انا لو قولت له انى عندي كانسر هيفرح حتي ميرنا ليها الى يسمعها انا بقا مليش حد
كملت بدموع وجع:ـ انا مليش حد هو انا عايشه ليه علشان حق ابويا الى مهما عملت ل هيرجع ولا هترمي في حضن امي زى ما كنت بعمل زمان انا تعبت…. انا راضية يارب والله العظيم راضية
سمر دخلت التواليت خدت شور غيرت هدومها و اتوضت لبست اسدال الصلاة و بقت تصلي و هى بتبكي بوجع و قهرة و بتفتكر كل الى حصلها و عملتوا خلصت و خرجت دخلت اوضة سلطان
غرام بعصبية:ـ اي الارف و قلت الادب دى مش تخبطي والله اهلك مش علموكي اننا لازم نخبط على الباب قبل نتهجم على الناس
سلطان:ـ غرام خير يا بنتي شكلك بيقول ان عايزة تقولي حاجة
سمر هزت راسها بهدوء:ـ فعلا في حاجة عايزة اقولها و لازم تعرفوها
سلطان:ـ و احنا سامعينك
سمر بسخرية:ـ. والله.. كتر خيركم.. بس قبل ما اقول الى هقوله احب اعرفكم بنفسي انا سمر هشام الدمنهوري زى ما هو مكتوب هشام امين الدمنهوري مش هو برضو الى متسجل على اسم بابا حضرتك لانه ملوش اهل هشااام امين الدمنهوري جوز سما البحيري اهلي الى اتحرمت منهم بسببكم بسببكم بقيت اسمع اقذ.ر الكلام و انى بنت حرام بس الى محدش يعرفوا ان سلطان باشا سجن ابويا ظلم
سلطان و غرام بصوا ليها بصدمة و……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سلطان والغرام)