Uncategorized

رواية عشقت ملتزمة الفصل الثامن 8 بقلم ندى أنور

 رواية عشقت ملتزمة الفصل الثامن 8 بقلم ندى أنور

رواية عشقت ملتزمة الفصل الثامن 8 بقلم ندى أنور

رواية عشقت ملتزمة الفصل الثامن 8 بقلم ندى أنور

صدح صوت الرصاص من كل مكان وبدأ الاشتباك بين العصابه والفريق فسمع أدهم صوت هاتفه كاد أن لا يرد ولكن قلبه أحس أن هناك أمر ما فقام بالرد
أدهم بغضب. ألو 
البواب بخوف. الحق ياباشا الفيلا بتولع وأهل حضرتك جوا 
صدم أدهم وصاح به بشده 
أدهم بصراخ. والحرس فين نايمين على ودانهم 
البواب بخوف. فى عربيه نزل منها ناس مغطين وشوشهم ومعاهم اسلحه انا عرفت أهرب ولما رجعت لقيت كل الحرس ميت والفيلا بتولع 
أدهم بصراخ. اقفل 
مالك وهو يصيب أحد أفرد العصابه. مالك ياادهم 
أدهم بصراخ. الفيلا بتولع واهلى جوا 
أسر بغضب. هنخلص على العصابه بسرعه ونروح الفيلا ننقذهم
قام أدهم بضرب كل من يقابله أمامه من أفراد العصابه ولا يرحم أحد فقد تحول إلى أسد غاضب ووليك إن غضب الأسد يكون يوم بلا شمس ؛نهوا على أفراد العصابه فى اقل من نصف ساعه بفضل مهارات أدهم ثم استقل أدهم إلى السياره وقاد بااقصى سرعه وفى اقل من دقائق وصل إلى الفيلا وجد النار تأكل كل شئ وسياره مطافى وسياره إسعاف والناس تجتمع أمام بيته ذهب أدهم إلى الداخل لم يهتم بصراخ الناس عليه بأن لا يدخل 
*******
فى الداخل 
وجد أدهم سميه مغشى عليها قام بحملها وأثناء خروجه وجد مازن يدلف إلى الداخل 
مازن بصراخ. جننننننننه جننننننه ……سمع صوت صراخ جنه يااتى من الأعلى 
جنه ببكاء وصراخ. حد يلحقنى الحقونى عاااااااااا
صعد مازن إلى الأعلى بعد أن واجه صعوبه شديده وقام بفتح الباب بقدمه حمل مازن جنه التى لم تستطيع أن تقف على قدميها لحظه أخرى وخرج من الفيلا
وضع أدهم سميه فى سياره الاسعاف وكذلك مازن وضع جنه فى سياره أخرى وذهبوا إلى المشفى
*********
فى منزل حور 
كانت تجلس تقرأ وردها واحست بغصه فى قلبها حاولت حور أن تطمئن نفسها
حور بقلق. يارب استر يارب يارب 
سعاد بقلق هى الأخرى. مالك ياحور فى ايه 
حور بخوف وقلق. مش عارفه ياماما قلبى مقبوض اوووى حاسه إن فى حاجه هتحصل مش كويسه 
سعاد بنبره هادئه. استغفرى بس وحاولى تهدى إن شاء الله خير 
حور. يارب 
حور بداخلها. انا هتصل اطمن على البنات 
قامت بالاتصال على ريم 
ريم بمرح.السلام عليكم ياشحيبر قلبى هههه
حور بقلق.ريم انتى ومريم وعمر وطنط كويسين 
ريم باستغراب.اه الحمد لله احنا بخير …ثم أكملت بتساؤل. ليه فى ايه؟
حور بقلق. مش عارفه ياريم حاسه إن قلبى مقبوض 
ريم بقلق.طب أهدى
حور بخوف. معرفش ليه حسه إن جنه حصلها حاجه انا خايفه
ريم . طب رنى عليها اطمنى 
حور . طيب تمام استنى ادخلها معانا فى المكالمه 
ظلت حور تطلب جنه كثيرا ولكن الهاتف مغلق
حور بقلق. ريم جنه تليفونها مقفول وهى مش بتحب تقفله 
ريم بقلق. إن شاء الله خير ووووو لم تكمل ريم بسبب صياح صوت والدها وعمها
الحاج أحمد بحزن.لا إله إلا الله فيلا المقدم أدهم الشريف ولعت 
ريم بشهقه. ايه؟؟؟؟لا إله إلا الله طب حد اتأذه 
الحاج إبراهيم بحزن. بيقولوا لقوا أمه وأخته اغمى عليهم والإسعاف جت خدتهم 
كل هذا وحور تسمع حديثهم شهقت عندما استمعت الخبر وظلت تبكى 
ثم دلفت ريم إلى الشرفه 
ريم بحزن. حور 
حور ببكاء. سمعت كل حاجه ياريم 
ريم بحزن.بكرا الصبح إن شاء لله نحاول نعرف هما فى انهى مستشفى ونروح 
حور ببكاء. إن شاء لله 
ريم . إن شاء الله 
********
فى المستشفى
دلف أدهم ومازن يصرخون بالاطباء جاء فريق كامل وتم تحضير غرفه العمليات وأخذ الأطباء سميه وجنه
أدهم بخوف.يارب قومهم بالسلامه يارب يارب ماتوجع قلبى عليهم 
ثم وجد مالك وأسر يتجهون إليه 
أسر بقلق.طمنا ياادهم هما بخير 
أدهم بخوف . مش عارف بس دخلوا العمليات 
مالك . إن شاء لله هيكونوا بخير ماتقلاقش 
أدهم بخوف.يارب 
سمع أدهم صوت أذان الفجر فذهب إلى أحد الجوامع واده فرضه وعندما كان يسجد يبكى كثيرا 
أدهم ببكاء. يارب انا عارف إن عصيتك كتير اوووى بس يارب بلاش تعاقبنى فى اهلى يارب كفايه إن ابويا طلع قاسى يارب يارب قومهم ليا بالسلامه يارب 
وظل يناجى ربه كثيرا ……..وعلى الجانب الآخر كانت حور تصلى القيام وتدعى لأهل أدهم ولادهم أيضا 
وانتهت وسمعت صوت أذان الفجر واده فرضها وعندما كانت ساجده 
حور ببكاء. يارب يارب تحفظهم من كل شر واحميهم يارب قوم جنه ومامتها بالسلامه يارب يارب تحميهم وظلت هى الأخرى تناجى ربها كى يحفظهم 
حور ببكاء . يارب ماتوجعش قلب أدهم يارب …..ظلت تدعى الله كثيرا وبعد أن اده صلاتها امسكت مصحفها وقرأت سوره يس بنيه شفاء والده أدهم وجنه
************
فى المستشفى
ذهب مالك وأسر إلى مازن 
مالك . إن شاء الله خير والانسه جنه هتقوم بالسلامه
مازن بحزن.يارب يامالك يارب
أسر . طب تعال نصلى الفجر وندعى ليهم 
مازن بإماءه. حاضر 
ثم ذهبوا كى يؤدوا صلاه الفجر وظلوا يدعوا كثيرا إلى الله أن يحفظ جنه وسميه 
وذهبوا إلى غرفه العمليات مره أخرى ووجدوا أدهم يذهب إليهم 
وبعد قليل خرج الطبيب
أدهم بلهفه. طمنى يا دكتور هما عاملين ايه 
الدكتور. الانسه بخير بس عندها حروق بسيطه مع الوقت هتتعالج مش هتاخود وقت كبير …..ثم صمت قليلا وقال. بس للاسف الست الكبير دخلت فى غيبوبه مؤقته 
أدهم بحزن قال بداخله. الحمد لله 
مازن بحزن. طب هى هتاخود وقت طويل عقبال أما تفوق 
الدكتور .إن شاء الله لأ 
ثم رحل وقاموا الممرضات بنقل كلا من سميه وجنه إلى غرفهم 
وقف أدهم ومازن يراقبونهم من خلق الزجاج 
أدهم بداخله. يااارب تشفيهم يارب 
مر الليل على الجميع ولم ينم أحد بين قلوب حزينه وقلوب تدعى الله 
*******
فى صباح يوم جديد 
فى منزل حور ومريم 
أستعد الجميع للذهاب إلى المشفى ثم استقلوا السيارات وذهبوا إلى المشفى
*******
فى المشفى 
كان أدهم يقف أما بابا غرفه والدته وسمع صوت الحاج إبراهيم
الحاج إبراهيم بحزن. إن شاء لله هيكونوا كويسين ماتقلاقش
أدهم لم يرد عليه باى كلمه بل قام باحتضانه وقام باحتضان الحاج أحمد هو الآخر كل ذلك تحت نظرات حور التى تحاول أن لاتفلت دمعه واحده من عينيها 
سعاد بحزن. إن شاء الله هيكونوا بخير 
سميره بحنان. طب ياحبيبى قول لينا هما عاملين ايه 
أدهم الحزن يكسو وجهه. أمى دخلت فى غيبوبه مؤقته واختى عندها حروق بسيطه 
شهقوا البنات عندما سمعوا ما قاله 
حور بداخلها. لا إله إلا الله ربنا يشفيهم 
أتى مازن ومالك وأسر ورحبوا بالجميع 
ثم أتى الدكتور كى يفحص جنه وبعد قليل أخبرهم أنها بخير ويستطيعون رؤيتها 
دلف الجميع إلى داخل الغرفه 
جنه ببكاء. أدهم ….ذهب لها أدهم وقام باحتضانها 
أدهم. أهدى ياحبيبتى انا جنبك مش هسيبك تانى 
جنه ببكاء. ماما فين 
أدهم . ماما تعبت شويه بس هتكون كويسه 
جنه ببكاء . ماما حصلها ايه 
تدخلت حور قائله. إن شاء لله تكون كويسه 
انتهبت لها جنه قائله. حور ……ذهبت لها حور ووقفت بجوارها
امسكت جنه بيدها. انا بثق فيكى وبحبك وبحب كلامك قولى إن ماما هتكون كويسه
حور بابتسامه بسيطه. إن شاء الله هتكون كويسه وزى الفل ماتقلاقيش ثقى فى ربنا دى اهم حاجه 
جنه . إن شاء لله ….حاضر هثق فى الله أكتر وهدعى كتير 
وبعد أن جلسوا مع جنه قليلا ثم ذهبوا ولكن قبل أن يذهبوا نظرت حور على غرفه والده أدهم وكانت تدعى الله كثيرا أن يرد لها عافيتها وتكون على مايرام *******
فى مكان ما 
شخص مجهول. تصدق إنك غبى قولت ليك عايزهم يفحموا مايكونش ليهم أثر واديهم فى المستشفى
الشخص الآخر. والله ياباشا انا نفذت إللى حضرتك قولت عليه 
الشخص المجهول. انا عايزهم يموتوا بااى شكل لو ماسمعتش خبر وفاتهم بكرا هقطع خبرك
الشخص الاخر . ماتقلاقش ياباشا المره دى عندى خطه محكمه
الشخص المجهول. طب ايه هى 
الشخص الآخر . هى أن انا *********
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!