رواية رفيف الحب الفصل الخامس عشر 15 بقلم كالغيم
رواية رفيف الحب البارت الخامس عشر
رواية رفيف الحب الجزء الخامس عشر

رواية رفيف الحب الحلقة الخامسة عشر
حور//ادخل ادخل يا اخويا رجالة اخر زمن
بيكون حبيب داخل البيت ماسك الچاكت في ايده بأهمال وهو باين عليه الار*هاق من نوم العربيه
حور//تعاله هنا رايح فين
حبيب//هنام في مشكله
حور//تنام دلوقتي وشغلك
حبيب//انتي اخر واحده ممكن تتكلم دلوقتي عن شغلي
حور//خلاص هات مفاتيح المكتب
حبيب//خير هتروحي بدالي
حور//لا مش انت كنت عاوز حد يشتغل معاك وانا لقيتها
حبيب//وحياة اهلك مش فايق سيبيني في حالي
حور//مش بهزر علي فكره
حبيب//ومين بقي ان شاء الله
حور//رفيف كانت بدور علي شغل وانا قولتلها انك عاوز حد يشتغل معاك
حبيب//انتي عبيطه عوزاني اشغل بنت في المكتب
حور//فين مشكلتك
حبيب//انتي بتشوفي الاشكال اللي بتيجي بذمتك انا نفسي ببقي مش عاوز اتعامل معاهم
حور//بس انا مره جتلك مشوفتش اشكال بالعكس شكلهم ولاد ناس عادي
حبيب//ما هو المشكله في ولاد النااس بقولك ايه سيبيني انام وبعدين نتكلم
حور//جرب انت مش هتخسر علي الاقل النهارده بدل ما تقضيهاا نوم ياا فا*شل
حبيب//خدي وسيبيني انام
بتاخد حور المفتاح بنتصار لنجاح خطتهاا وبتجري علي الفون عشان تكلم رفيف بس مش بترد ف بتقرر تروح تخبط عليها
♡•••••♡
عيسي//فين الفطاااااار يا بشر
فاطمة//ما تهدا يلاا هي الدنيا طارت
عيسي//جعااان
فاطمة//ولا هتسكت ولا اقولك مفيش فطار
عيسي//خلاص سكتنا
فاطمة//روح بدل ما انت ملكش لازمه كده نادي خالتك تيجي تفطر معانا
عيسي//خالتي وبنتها ياستي ولا تزعلي نفسك
بتنزل فاطمه النضارة وبتبصله وهي متغا*ظه منه
فاطمة//لا خالتك بس بنتها يا حبيبي لما تروح النهارده تطلب ايدها شوفها
عيسي//مين قالك اكيد البت الخبا*صة دي
فاطمه//كمان يابجح ليك عين تتكلم لا مش هي بس زي ماا قررت مع نفسك اتجوزها مع نفسك يارو*ح ا*مك
بيروح عيسي يقعد جمبهاا وهو بيحاول يراضيها ويصلح ما تم افسا*ده
عيسي//هو انا ليا غيرك ياست الكل
فاطمه//انسااا والله لو ظهرت علي حقيقتك وبقيت بد*يل مش هيحصل شد رحالك مع نفسك وروح اطلب ايدها اللي اتعامل من الاول كأان مالوش ام يكمل للاخر
عيسي//ده انتي ست الستات يا فطوم انا هفهمك تعالي بس بعيد عن الخبا*صه دي
وانتي يااابت يا خد*امة جهزي الفطار ونادي علي الكوين عشان تفطر
بياخدها عيسي البلاكونة وهو بيحاول يراضيها عشان تيجي معااه وبتكون اسماء واقفه تضر*ب كف بكف وهي فاقده الامل فيهم وبتجهز الفطار
اسماء//ياااااخااااالتووووو
يارا//اي يابت بتنادي علي حرا*مي واي صوتك ده
بتكون اسماء واقفه ماسكة سندوتش بتاكل فيه وهي بتنادي علي خالتها بيفتح باب الشقه اللي في وشها وبتطلع يارا وهي متغا*ظه منها عشان مش بتحب الصوت العالي وبتكون اسماء قاصده تعص*بها
اسماء//قولي لامك مستنينها علي الفطار محدش هياكل من غيرها
يارا//باين من غير ما تقولي
اسماء//ابقي تعالي مع امك عشان عوزاكي
يارا//عوزاني ليه
قربت اسماء وهي بتكلمها وبتوطي صوتهاا عشان محدش يسمعهم او بالاخص امهاا متسمعش حاجه وبتكلمها وهي مبسوطه
اسماء//عيسي اتفق مع اسلام ان نتقابل النهارده وصحيت من بدري اشوف البس اي طلعت الدولاب كله وبرضو مش عارفه
يارا//وطبعا انا المنقذ بتاعكم مفيش غيري
اسماء//بلاش والنبي العظمه تاخدك لحد*فك من هنا هتيجي ولالا
يارا//جاية بس انتوا عرفتوا خالتو
اسماء//لا واوعي تكوني قولتي لامك
يارا//عيب عليكي متعرفش
اسماء//طيب يلا بسرعه مستنياكي
♡••••♡
رضوي//صباح الخير
اسلام//صباح النور
رضوي//الفطار جاهز
اسلام//لا افطري انتي انا نازل
رضوي//نازل فين هتقابلها دلوقتي؟
اسلام//هي مين
رضوي//اسماء
بيبصلهاا من طريقتها اللي اتغيرت فجاة باين انها مش عاجبها وبيحس انها غير*انه وهو بيكون متوقع كده لانها بتغ*ير عليه من وهي صغيره بس هو مش بيعلق عشان غير*تها متزدش او تحس ان حقها
اسلام//انا نازل الشغل
بتفرح رضوي وبيبان عليها وهو بياخد باله وبيكون متابع طريقتها من غير ما تاخد بالهاا عشان متحاولش تتصنع العكس
رضوي//احسن انك نازل الشغل وابقي اقابلها يوم تاني تكون اجازة فيه
اسلام//بقول كده برضو سلام
بيسيبها ويمشي وبيقرر يقولهاا بعد ماا اليوم يخلص لانها متهو*رة وممكن غير*تها تخليها تعمل اي حاجه
♡•••••♡
بتسمع صوت الباب بتعرف انها خالتها بتقوم تفتح بسرعه وبتكون فطرت عشان متقعدش معااهم
اسماء//اهلااا اهلاا وحشتيني ياخالتو والله بقالي كتير مشوفتكيش
خديجة//شوفي البت ما كنت لسه امبارح عندكم لحقت اوحشك
اسماء//يا زوزو انتي بتوحشينا وانتي قاعده معانا
خديجه//شكلك عاوز مصلحه
اسماء//اخص اخص والله اقعدوا بس افطروا ونتخا*نق بعد الفطار وهاكل انا ويارا جوه
بتاخد اسماء يارا وبتدخل الاوضه وبتتصد*م يارا لما بتشوف اللي اسماء عملته في الاوضه وبتكون فعلا طلعت الدولاب كله
يارا//ينهاااااار ابيض
اسماء//اممممممم بصي هنحلهاا هنحلها
يارا//تحليهااا مش نحلهاا دي الاوضه بقت شبه السوق
اسماء//خلصي بس عشان نلحق لاننا هنتقابل علي4 عشان عيسي يلحق يجي عندكم
بتبصلها يارا وبعدين بتبدا ترتب الهدوم وهي مش عاجبها وبيظهر عليها التو*تر كانها فكرتها بحاجه كانت نسياها
يارا//اانا مش فاهمه ظهر منين الموضوع ده فجاة هو من امتي اصلا انا واخوكي بينا كلام عشان تيجي في دماغة
اسماء//انتي مش عاجبك يابت ولا اي
بتقعد يارا علي السرير وهي ماسكة دريس في ايدها وبصة في اللاشئ
يارا//لا مش عاجبني عيسي عص*بي اووي هو انا مكنتش بسمع صوته يعني عص*بي وصوته عالي ومش فاهمه اصلا انتوا بتكلموا ازاي ده بيبقي مش طا*يق دبان وشة وبا*رد
اسماء//ده عيسي!!
يارا//اومال خالتك
بتقعد اسماء جمبها وهي بتضحك عليها وبتشيل الفستان من ايدها وهي بتمسك ايدها
اسماء//ااولا عيسي مش كده خااالص بالعكس لو عرف انك بتضا*يقي من الصوت العالي وانه بيتع*بك استحاله يعمل كده ولا هيعمل حاجه هو عارف انها بتضا*يقك عموما ومش عص*بي خالص بالعكس باله طويل وحنين وهتلاقي خا*يف عليكي مش بقولك عشان اخويا بس بجد والله كل قل*قك ده مالوش لازمه عيسي اليف خاالص وشبهك هتف*قعي مرارته وهيسكت مش هيز*لك زينا
يارا//يعني علي ضمانتك هصدقك
اسماء//وهديكي كتالوج كمان وضمان مدي الحياة اي يوم تحسي ان اضحك عليكي ابعتي المنتج بتاعنا تاني
بتضحك يارا علي كلامها وبتقوم معاها يختاروا حاجه تلبسها وهما بيرتبوا الاوضه تاني بعد ما اسماء هدتها
♡••••♡
حور//صباح الخير يالوزة
رفيف//صباح النور ياحبيبتي
حور//شكلي صحيتك من النوم
رفيف//عادي ولا يهمك في حاجه
بتطلع حور من جيبها مفاتيح وهي بتحطها في ايد رفيف
حور//في شغل يا انسة دي مفاتيح المكتب حبيب النهارده مش هيجي بدري
رفيف//طيب وهو انا هروح اعمل اي!
حور//يعني اي هتعملي اي هتعملي بوفتيك
بتبصلها رفيف وهي تا*يهه مش فاهمه حاجه بس بتقول لنفسها انها تمام بس عشان لسه صاحيه من النوم وبتاخد المفاتيح وبتسيبها حور وتدخل شقتها وبتدخل رفيف عشان تجهز نفسها وتنزل
♡•••••♡
بتترمي يارا علي السرير بتعب بعد ماا خلصوا ترتيب الاوضه
يارا//يالهوو*وووي اخيراا فر*هدت
اسماء//وانا كمان اووي
يارا//المهم اننا خلصناا واخيراا اخترنا اللي هتلبسي
اسماء//بصي هو انا ااه متحمسة وكل حاجه بس لما الوقت بيقرب بحس ان لا الغوا رحلتي عاوزة انام
يارا//عادي ولا كانك حاسة بحاجه روحي بقي هاتيلي حاجه اشربها وحاجة اكلهاا عشان بف*طس
اسماء//بس كده عنيه مش خسار*ة فيكي
بتقوم اسماء تعمل سندوتشات وعصير وبتعمل ليها قهوة
وبتكون يارا قاعده في الاوضه لوحدها بتقرر تخرج تروح البلاكونة لامها وخالتها علي ما اسماء تخلص وبتدخل اوضة عيسي بس قبل ما تروح للبلاكونة بتشوف النوت بتاعتها علي المكتب بتاع عيسي بتتصد*م وبتكون مش مصدقه وبتتمني يكون مفتحهاش ومش بتكون فاهمه هي وصلت هناا ازاي بتاخدها وبترجع اوضة اسماء بسرعه وبتدخل اسماء وبتاخد بالها ان في حاجه غريبه وانها متغيرة
اسماء//مالك في ايه
يارا//مفيش حاجه اتاخرتي ليه كل ده علي سندوتشاات
بتتعامل يارا عادي عشان اسماء متخدش بالها ان في حاجه وبتاخد السندوتشات وبتقعد علي السرير وجمبها النوت بتاعتها وبتبدا تاكل
يارا//ااكيد القهوة دي مش لياا
اسماء//لالا عملتلك انتي عصير
♡•••••••♡
بتنزل رفيف وبتروح المكتب وبتكون حور بعتالها العنوان بتاعه بظبط بتطلع الدور الرابع وبتجرب كل مفتاح لحد ما الباب بيفتح بتكون كل الانوار مقفوله بتشغل الكشاف في الموبايل لحد ما بتو*لع الانوار وبتدخل وبتبقي تا*يهه بس بتحاول تتعامل بتروح تعمل قهوة عشان تساعدها شويه وبتبدا تكتشف المكان لانه بيكون كبير ومو*ترها لانها متعرفش فيه حاجه وهي بتق*لق من الاماكن الكبيره
بتدخل اوضه بتفهم منها ان ده مكتب حبيب بيعجبها شكله جدا بس بيكون عندها مشكله مع المكتب اللي عليه ورق كتير وغير مرتب
بتطلع وبتخلص جولتهاا في المكان وبتلاقي واحد داخل عليها بيكون شكله غريب عليها
الدكش//قوليلي ياا انسة هو فين حبيب
رفيف//عاوز حاجه
الدكش//اااه سلامة سمعك ما قولتلك فين حبيب
بتكون رفيف بصاله بقر*ف وطريقه كلامه بتكون مش عجباها
رفيف//روح وتعاله بليل هتلاقي جه
الدكش//نعم يختي كلمي يا*بت قوليله الدكش عوزك هيجي
رفيف//ااااه بت قولتلي
بيطلع من جيبه مطو*ة وبيفتحها وهو بيلعب بيها قدام وشها
رفيف//بدايتها مسك
♡••••••••♡
حور//حبيب
حبيب//ايييه سبيني شويه
حور//اسيبك اي اخلص قوم الساعه بقت3وانت لسه نايم
حبيب//الله يبارك في اللي كان السبب
بيقوم بسرعه وكانه افتكر حاجه بتت*خض حور وبتبعد وهي بتبصله بذ*هول من تصرفه من ثواني كان نعسان
حبيب//بتقولي الساعه كام
حور//الساعة3
حبيب//يالهو*ي نسيت اسلام
بياخد الفون بسرعه وهو بيحاول يرن علي اسلام وبيدخل يغسل وشه وبيسند الفون قدامه
بيرد اسلام وبيكون حبيب مغمض عنيه بسبب الصابون اللي علي وشه
حبيب//انت فين دلوقتي
اسلام//في الشغل هخلص حاجه في ايدي وهروح عشان اقابل عيسي
حبيب//هتطلع من الشغل علي عيسي
اسلام//ااه عاوز حاجه
حبيب//انت بتهزر والله عموما متمشيش انا جايلك يا اخرة صبري
بيغسل وشه بسرعه وبياخد الفون وهو مستعجل
حور//ربنا يشفي
♡••••••♡
بيوصل حبيب عند اسلام وبيكون خلص شغل وبيطلع بيكون حبيب قاعد علي العربيه مستني
حبيب//يابني هو انت مفيش امل منك
اسلام//في اي
حبيب//هتروح تقابلها كده يلا قدامي
اسلام//يلاا فين
حبيب//مش معانا وقت انك تروح البيت خاالص ف هتلبس في العربيه
اسلام//ما انا لابس
بيبصلة حبيب بتقييم وبعدين بيبصله بيأ*س
حبيب//انت مروحتش تقعد مع بنت قبل كده
اسلام//لا
حبيب//ولا اتعاملت مع بنات
اسلام//لا هتعامل معاهم ليه انا شغلي كله رجاله نادرا لو لقيت بنت
حبيب//واختك دي اي اكيد بتعرف تتعامل معاها يعني الدنيا مش بايظه خالص
اسلام//هي رضوي بنات؟
حبيب//نعم!!
اسلام//قولتلي البس اي
بيحس حبيب باليأ*س وبيبقي مش فاهم اسلام هيقعد معاها ازاي وبيخاف يبو*ظ الدنيا ويعاملها كانها شغاله معااه او واحد صحبه
حبيب// ادخل البس واطلعلي انت كنت محتاج تدريب قبلها بسنه
بيدخل اسلام العربيه وبيقفل الازاز وبيعلق الچاكت بتاعه علي الازاز
حبيب//لا بتتكسف ومؤدب اووي يلاا
اسلام//انا مش بحب اللون ده انت جايبه لييية
حبيب//معلش اللون ده لولاد الناس مش ليك نسيت
بيخرج من العربية وهو بيبص بعدم رضاا عن شكله
اسلام//اانا مش عاجبني بربع جنيه
حبيب//والله شكلك حلو
اسلام//حلو اي القميص ده ضي*ق حاسس ان مش لابس حاجه
حبيب//مش ضيق هو ده استايله وبعدين انت قافل الزراير كلها ليه افتح اول3
اسلام//كمان لا بقولك ايه انسااااا مستحيل اروح كده
حبيب//والله جميل انت بس افتح دول كده وربنا يكرمنا
اسلام//ننهااا*ااار اسو*ح
حبيب//ااوعااا يعم العضلة عامله شغل مقولكش
اسلام//خلصت مش هروح كده ابداااااا انا مروحش احسن
حبيب//يابني اسمع الكلام بقي
اسلام//مش هيحصل
حبيب//كنت عارف انك ررر*خم وعملت حسابي اتن*يل في طقم تاني هيعجب السياده البسه يااا بي*ئة
اسلام//ربنا يستر مبقتش مرتاح لاختياراتك..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رفيف الحب)