رواية دميتي الجميلة الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيلا ابراهيم
رواية دميتي الجميلة الجزء الثاني الجزء الرابع عشر
رواية دميتي الجميلة الجزء الثاني البارت الرابع عشر

رواية دميتي الجميلة الجزء الثاني الحلقة الرابعة عشر
حاولت شوق تبعده بصعوبه ولما بصت وشافت مهران بينهج من كم المشاعر اللي جواه وشوقه ليها وهو بيقول .. قال بأنفاس متقطعه وحشتيني.
شوق بصدمه وهي بتحاول تبعده اكتر وهو محاوط خصرها ومش بيسيبها. انت عرفت مكاني ازاي. .
مهران دفن وشه برقبتها وهو بيقول مش مهم المهم أن انتي معايا ..
ابعد يامهران .. بقولك ابعد . لكنه مش بيسمعالها لحد ما صرخت ياخالتي تعالي . وسمع صوت الخال بتقول في ايه يابنتي.
بعد بحرج وبسرعه وهو بيعدل شعره ..
الخاله مين ده.. قالت كلامها وبنت شوق بترمي نفسها على مهران اول ما شفتها. . فرح اووي وخدها بحضنه..
الخاله بصت لوش شوق اللي مش بيتفسر وسألت بهمس هو ده .
شوق حركت لسانها على شفايفها الللي اتسبست من التوتر وهزت رأسها. بالوقت ده مهران بيلعب بنته وعينيه على شوق.. ومركز معاها اوووي..
شوق معرفتش تعمل ايه ومشيت وسابتهم..
ولسا مهران هيحصلها وقفته الخاله وقالت رايح فين..
مهران. بصي انا عارف انها اكيد حكيالك عني وهي عندها حق وانتي عندك حق بس انا عاوز اصلح اللي عكيته مممكن .
الخاله والله عملته ده يتصلح برأيك ..
مهران مسح وشه وقال يتصالح شوق بتحبني وهتغفرلي النزوه دي .. ممكن اروح اكلمها..
وانت شايف النزويه انك تتجوز عليها .. النوويه يبني لما تعيش علاقه كده طياره مش تتجوز وحده تانيه ..
مهران ارتباك وقال أنا طلقتها..
الخاله ياسلام .. والله انتو الرجاله مالكمش أمان
مهران انا عشان شوق هتخلي عن الدنيا بحالها .
الخاله طب خنتها ليه
مهران بص عالأرض وحط بنتها عالكنبه… وقال دي حاجه مش هينفع اتكلم بيها الا مع شوق..
الخاله ياريتها تعرف تخليها تغفرلك الحاجه دي ..عشان البنت مجروحه اوووي
مهران ممكن اطلعها دلوقتي..
الخاله انا مش همنعك اتفضل..
ولسا مكملتش كلامها راحلها مهران بسرعه .
***********
وقف عامر قدام الباب وهو مرتبك خايف مش عارف يعمل ايه .. أو يقولها ايه.. خبط .. مره اتنين وتلاته لحد ما فتحت الباب كان وشها باين انها معيطه وعيونها حمرا وتحاول تنظم أنفاسها اللي بتخرج كأنها شهقات..
عامر ممكن ادخل .
دينا بهدوء بعدت عن الباب عشان يدخل ..
ارتاح عامر أقل حاجه سمحتله يدخل ومتكلمتش . دخل وقعد وهي واقفه وضامه ايديها على صدرها .
عامر فرك ايديها بتوتر وسأل بغباء مشيتي ليه..
رفعت حاجبها غيظ ..
عامر وقف ومشي لحد مابقى مقابل ليها احم… بصي مبدأيا انا عارف اني غلط.. بس البت دي انا مسحت فيها الشقه كلها وطردتها ..
دينا ….
عامر بصي هي والله كانت قبل ما اعرف انك رجعتي. واكيد حبيبتي دنيا مش هتحسبني عالماضي احنا قررنا نبدأ من جديد مش كده..
دينا. ..
عامر حاوط وشدها بكفه وقال اتكلمي ياحبيبتي اتعصبي قولي اي حاجه بس بلاش تسكتي…
دنيا مش هتحمل ..
عامر بابتسامه مش هتتحملي ايه ياروحي اطلبي تتشرطي برحتك وانا جاهز اعملك اللي انتي عايزاه..
دنيا مش هتحمل تخوني يا عامر.. مش هستحمل تخذلني تاني . مش هستحمل اتجرح منك انتي. بالاخص . الناس كلها مش يتهمني .. بس انت لا متحرحنيش. متجيش عليا..
عامر بفرحه .. اوعدك.. اوعدك عمرك ما هتشوفي معايا الا الحجات الحلوه اللي هتسعدك اكتر واكتر .. تفتكري ايامنا زمان في مره خليتك تباتي معيطه انا لو مكنتش مامتك الله يرحمها..
دنيا بعضه بلاش تجيبي سيرت ماما ارجوك..
عامر بابتسامه واحتواء حاضر من عنيا ياروحي . يلاا بقى تجهزي عشان نروح مكتب الكتاب وانا عاملك مفاجأه .
دنيا قطبت حواجبها مفاجأة ايه. .
عامر مش هتبقى نفاجأه لو قلتلك يلاا بقى بسرعه اجهزي .
دنيا حاسه ان قلبها طائر من الفرحه واخيرا هترجع تبقى مع عامر حبها الوحيد…
********
خرجت جنى من اوضتها والوقت كان متأخر عشان تشرب ميه. وكان النور مطفي.. دخلت المطبخ ولسا هتولع النور.. اتصدمت بحسن بيولع النور وواقف قدامها بابتسامه حست أن قلبها اتقبض لكنها اتجاهات وراح الثلاجه عشان تشرب ميه واول ما خلصت لسا هتمشي مسك أيدها وقال على فين..
جنى سيب ايدي .
تؤ تؤ تؤ في عروسه تكلم جوزها بالطريقه الناشفه دي .
حاولت تشد أيدها منه وهي بتقول متسوقش فيها اوووي انا اتجوزتك عشان ابني بس . ولسا هتمشي.. وقف قدامها وقال بوقاحه وماله عشان ابننا عشان المهم انتي مراتي..
جنى حست ان حسن بيلمح لحجات تانيه.. واتوترت اكتر وقالت لو سمحت ياحسن ابعد عن طريقي..
ابعد ليه ده قال كده وهو بيقرب منها اكتر وهي تبعد..
جنى لو سمحت بلاش الحركات دي .
حركات ايه .قال كده وهو بيحاوط خصرها وبيشدها ليه لحد مالزقت بيه .. ودفن وشه برغبتها وهي تحاول تزقه مش عارفه أما هو كان مستمتع اوووي وقال تصدقي انك وحشاني. واه رحيتك تجنن ..
سيبني ياحسن .
حسن .. اسيبك ايه انتي ناسيه أمننا عرسان والا ايه.
داست رجله ولسا هتجري مسكها وشألها وهو بيقول شكلك عاوزه تتعاقبي يا جنتي زي زمان فاكره وووو
**********
“عمران بيه ورد هانم اللي كانت مراتك ماتت..
عمران بصدمه ايه .. ماتت ازاي وليه .
حضرتك عمها قتلها عشان عرف أنها اتجوزت من وراهم وبقت مش بنت .. لكن
عمران ازاي ده يحصل وانت كنتو فين يابهايم..
مش مهم ياعمران بيه الأهم دلوقتي حضرتك لازم تشوف ده ..
عمران ايه ده . عشان يتصدم عمران بي.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دميتي الجميلة الجزء الثاني)