روايات

رواية دكتور نفسي الفصل الثاني 2 بقلم نوران أحمد

رواية دكتور نفسي الفصل الثاني 2 بقلم نوران أحمد

رواية دكتور نفسي الجزء الثاني

رواية دكتور نفسي البارت الثاني

دكتور نفسي
دكتور نفسي

رواية دكتور نفسي الحلقة الثانية

اسامه : الو ايوه يا فندم مع حضرتك دكتور اسامه ايوه عندي فعلا مريضه اسمها سلمي طب طب انا جاي حالا يا فندم لا في سوء تفاهم عن اذنك
جري بسرعه علي القسم
وائل : يا فندم الكاميرات باينه اهي لحضرتك انها سرقت اعمل اي اكتر من كدا مش عيب عليكي يا انسه شكلك بنت ناس ومحترمه ولبسك غالي وتعملي كدا لا وبتنصب علي الظابط كمان بدموع التماسيح دي وقال اي مظلومه ومريضه
الظابط محمد : اخرس هدوء مش عايز كلام واهدي شويه كل حاجه هتبان دلوقتي واهدي يا انسه بطلي عياط شويه
سلمي : دكتور اسامه الحقني مش انت قولت ليا تحاول اروح اماكن كتير ومسرقش واجري بعد كل جلسه أو بعد شهر من الجلسات انا عملت كدا ومقدرتش امسك نفسي وغصب عني سرقت بابي مسؤول كبير لو عرف باللي عملته هيقتلني
اسامه : الكلام ده حقيقي يا فندم ومعايا كل الاوراق اللي تثبت صحه كلامي والكرنيه بتاعي اني دكتور وهي فعلا مريضه عندي وبتتعالج يعني مش سرقه بجد وممكن تعوض صاحب المحل باللي هو عايزه مفيش مشكله خالص بس ملوش لازمه الفضايح
الظابط محمد : الورق فعلا سليم وحقيقي يعني البنت مكنتش تقصد يا وائل هتعوضك وعدي ليله اهلك دي علي خير
وائل : يا حول الله شوف سبحان اللي ربنا مديها كل حاجه الا الصحه مريضه يا عيني عليكي لا خلاص يا باشا متنازل ادم هتدفع حق الحاجه
سلمي بدموع : لا يا اسامه مش ضامنه يبتزني بتسجيل الكاميرا ده بعدين ارجوك خد منك التسجيل ارجوك يا حضره الظابط انا عايزه التسجيل ده
الظابط محمد : مفيش مشكله تاخد التسجيل ولا اي يا وئل مش كدا ولا ليك راي وكلام تاني
ةائل : لا طبعا يا باشا مليش راي تاني بعد حضرتك واهو كله بحسابه ولا اي يا انسه
اسامه : مفيش مشاكل خد حضرتك الفلوس اهي والتسجيل ده يلزمني عن اذن حضرتك يا باشا
وفي الطريق بره
سلمي بدموع : انت مش عارف شكلي كان عامل ازاي انا انا كنت بتمني الارض تتشق وتبلعني بابي ماسك منصب مهم وحساس في البلد لو عرف هيبهدلني
اسامه : بصي كل اللي مريتي بيه دلوقتي مفيد جدا لحالتك وانا هفضل وراكي انتي خلاص خلال جلستين هتكوني بقيتي كويسه ومش هتجيلي تاني رن الفون
جنا : انت فين يا أبيه وليد قاعد من الصبح وهريته شاي وجاتوه ومش عارفه اقوله اي علي تاخيرك اكتر من كدا
اسامه : اه ده انا نسيت خالص طيب طيب جاي حالا مش هتاخر سلام يا حبيبتي اسف يا سلمي لازم امشي حاولي تهدي نفسك وصدقيني كل حاجه هتتحل هبقا اكلمك سلام
وصل اسامه البيت
وليد : اهلا بحضرتك انا اسف اني هدخل في الموضوع علي طول بس اتاخرت وورايا شغل بس انا واهلي شايفين أن الخطوبه طولت زياده عن اللزوم وعايزين نتجوز بقا
اسامه : انا معنديش مانع نرتب وقت ونتفق أمتي الوقت يكون مناسب للجواز ليك وليها بعد قد اي من دلوقتي
وليد بفرحه : انا اتكلمت مع جنا واتفقنا فعلا خلال شهر شهرين بالكتير احنا هنكون جاهزين اتمني حضرتك بردو تكون جاهز أنا مستعجل جدا علي الجواز ومش قادر استنا اكتر من كدا
اسامه بابتسامه : علي خير ان شاء الله هتصل بيك واتفق معاك علي التفاصيل بس بعد ما ارتب اموري أن شاء الله بكرا هكلمك
رن الجرس ودخل شخص
فارس : ده بيت دكتور فارس دكتور نفسي هو ولا العنوان غلط ولا اي
ناهد : ايوه هو يا ابني في حاجه مالك عصبي كدا ليه معاك مشكله
اول ما ظهر اسامه وشاورت عليه أمه طلع فارس السلاح وقربه علي اسامه اتصدم الكل
ناهد : يالهوي ابني ابعد يا مجرم اسامه حبيبي مين ده اي علاقتك بيه
اسامه : اهدي يا امي مفيش حاجه اهدي يا استاذ بس اي اللي معصبك انت تعرفني
فارس : قاعد في العياده بتاعتك ساعتين وفي الاخر مش هتيجي ليه شغالين عندك اهنا ولا اي
اسامه : مين قال لحضرتك اني مش جاي انا بس كان عندي ضيوف هنا وخلصت كلام معاه وكنت راجع العياده اتفضل روح وانا جاي وراك والله مش هتاخر بس مينفعش اسيب راجل مع اهل بيتي واجي معاك
فارس : كلام مقنع امين انا ماشي لو مجتش خلال نص ساعه انا هشرحك وانت عارف انا ممكن اعمل اي ومش هخش السجن فيك ساعه واحده
اسامه : طبعا طبعا يا استاذ جاي والله وراك اتفضل مشي ورجع بص لوليد
وليد : الله يكون في عون حضرتك يا دكتور علي اتفاقنا ان شاء الله بعد شهرين الجواز مع السلامه
مشي ورن الفون
اسامه : ايوه يا ناديه خير تعبت وتعبتيني معاكي عايزه اي اخلصي
ناديه : في واحد مهبش دخل عليا وعمال يقول مش عارف ابقا حزين مش عارف نفسي اعيط نفسي احزن اعمل اي بس يا ربي عمال ينوح عندي هنا وبيقول أنه عنده ميعاد مع حضرتك اقوله اي
اسامه : اه صح ده مصطفي انا جايله حالا اوعي تخليه يروح في اي حته اه وبقولك اي يا ناديه صحيح في ظابط شرطه اسمه سيف كلميهولي خديلي منه ميعاد النهار ده لازم أقابله النهار ده سلام
مصطفي : مساء الخير يا حضره انا بجد متوتر جدا ومتضايق جدا ازاي انا مش عارف ابقي حزين اعمل اي قولي قولي اعمل اي عشان ابقي حزين حياتي سعيده وده شئ مقرف
بصله فارس بغضب : وانا مال امي حزين ولا سعيد ابعد عني بدل ما اقتلك وقتها بس مش هتبقا سعيد وهتروح للي خلقك حزين وهتفضل حزين
خاف مصطفي وبعد عنه
دخل اسامه ومعاه مصطفى
مصطفى : مش عارف يا دكتور حاولت كتير في البيت في الشغل في كل حاجه مش عارف ازعل مش عارف ازعل مش عارف اعمل ايه حضرتك قلت لي اروح المستشفيات واشوف الناس اللي بتموت رحت بس ما زعلتش قلت لي اروح السجن واشوف الناس المسجونه لدرجه ان انا قلت هنام في الشارع زي الناس الغلابه يمكن ازعل ومن البرد اتعب فضلت كده ما فيش فايده رحت اعمل ايه رحت داري وراجل على دماغه سيحت له دمه جه البوليس قلت بس هم دول لو دخلت السجن هزعل بس ما زعلتش ما فيش فايده الراجل جه واتنازل على القضيه عشان غلبان وانا بقيت متضايق ازاي انا ما حسيتش بالحزن ما حسيتش بالناس الفقيره ما حسيتش باي حاجه من الاحاسيس دي قلت خلاص انا هروح المحاكم شوف الناس وهي بتصوت وبتعيط وكده والمدافن والمقابر عشان اشوفهم وهم بيتدفنوا وازعل بس ما فيش فايده اعمل ايه يا دكتور اعمل ايه
اسامه بضيق : ارحمني أنا نفسي ترحمني يعني اعمل فيك اي قولي اعمل فيك اي بس مفيش فايده فيك اقولك علي حاجه انت مش هترتاح غير ما تاخد علقه محترمه ساعتها هتزعل اوي وجاب اسامه عصايه ونزل بيها فوقه ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دكتور نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى