روايات

رواية اوقعني الصعيدي في حبه الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية اوقعني الصعيدي في حبه الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية اوقعني الصعيدي في حبه الجزء الخامس

رواية اوقعني الصعيدي في حبه البارت الخامس

رواية اوقعني الصعيدي في حبه الحلقة الخامسة

فتحت جميلة بقها ببلاهة وقالت /هو دا حقيقي
هزت كلا من ورد وحبيبة راسهم
الوضع كان ان اول مالك دخل جريت عليه الحرباية الملونة اميرة وحضنته وكلبشت فيه وقالت بدلع/مالوكة وحشتني يحبيبي
مستغربش مالك لانها دايما كانت بتتلزق فيه
جريت جميلة عليها شدتها من شعرها وقالت بغضب /بقي انت يحرباية بتحضني جوزي وبتقوليلي وحشتني ي مالوكتي(قالتها بصوتها)
زينب ام مالك/سيبيها يجميلة يبنتي دي بنت خالتو
جميلة بشراسة /هو فيه واحده محترمه تقول لابن خالتها المتجوز وحشتني ياملوكتي وتحضنو ده حته مش اخوها انها تحضنه
مالك بحدة/سيبيها يجميلة ولمي نفسك واعرفي بتقولي اي
جميلة بعناد/مش سايباها غير لما تتربي ومتبصش لحاجة غيرها
مالك بصوت جهوري/سيبيها ي جميلة قولتلك انت مالك بيا اساسا
جميلة بدموع سابت اميرة وقالت/فعلا انا مالي بيك
وطلعت تجري علي الاوضة
بينما مالك شد علي شعره جامد بغضب ونفخ بضيق
كانت اميرة تبتسم بخبث وقعدت تعيط عياط مصطنع وتقول/انا مش عارفه انا عملتلها اي لكل ده دي واحده مجنونة
مالك بغضب ورفع سبابته في وشها وقال/حسك عينك يأميرة تجيبي سيرتها علي لسانك انت فاهمه
هزت اميرة راسها بخوف
الجد راضي بغضب /مالك تعالالي علي المكتب بسرعة
دخل الجد المكتب وثواني ودخل وراه مالك
الجد بغضب/انا جوزتك جميلة مفكرك هتعرف تصونها انما انت بتقل مع مراتك عشان بنت خالتك اللي عارفين هي عاوزه اي
مالك/انا عارف يجدي بس هي قالت كلام ميصحش ومهما كان هي بنت خالتي
الجد /بس دي مراتك وقبل ده بنت عمك هي اولة من بنت خالتك
مالك بتعب/خلاص يجدي هتأسفلها
الجد /اطلع لمراتك يلا
عند جميلة كانت قاعدة بتفرك في الاوضة وتقول /انا يزعقلي عشان الحرباية الملونة دي (كما اطلقت عليها) والله لوريهم
خبط مالك ودخل وقال/انا اسف بس مينفعش الكلام اللي قولتيه ليها ده
جميلة ببرود/مفيش حاجه حصلت انا خدت حقي مش محتاجة اسفك وبعدين احنا متجوزين اجبار فمش لازم نبين اننا بنحب بعض وبعدين انا عملت كده عشان مبحبش حد يجي علي حاجتي وانا قدام النااس مراتك
وخرجت وسابته واقف مكانه بصدمة من كلامها وغير هدومه ونزل وراها
لقاها قاعدة بتضحك مع زين وفارس وورد وجميلة وتقول/اه والله زي مبقولكو كده واحد بس كان بيعاكسني في الجامعة لوتله دراعه وفرجت الجامعة كلها عليه وقلت للعميد انه عمال يعاكسني في الرايحة والجاية راح المدير فصله اسبوعين عن الجامعة ولما رجع مقدرش يبص في عيني ههههه
تعالت ضحكات الجميع بينما مالك كان يقول بغيظ في نفسه/تنكد عليا فوق وتضحك تحت وانا اللي قولت هنزل الاقيها بتعيط ومنهارة وهي مقضياها ضحك بنت احمد الله يرحمك يعمي
عدي اسبوعين
وفي صباح هذا اليوم كانت الشمس تخترق اوضة مالك وجميلة كانت جميله تتقلب من بانزعاج من الشمس الموجهة نحوها فقامت بكسل
لقت مالك نزل الشغل
من اخر مره اتكلموا فيها كان كل شويه مالك يحاول يختلق كلام ويكلمها ولكن هيا كانت بطنشه
مالك اعترف في نفسه انه بيحبها وكان بيحاول يخلق اي كلام عشان صوتها وحشه
وفي مساء اليوم كانت جميله زهقانه طلعت الجنينة وهي قاعدة حست بحركة غريبة قدام القصر طلعت تشوف في اي حد كممها وخاطفها واسرعوا بالمشي بسبب صريخ امرأة قادم نحوهم!….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوقعني الصعيدي في حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!