Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسما محمود

وسليم راح يفتح الباب وطلع ادم
سليم :اي يا رخم حد يجي لعرسان دلوقتي 
ادم بضحك:انا غلطان يعم خد تلفونك اهو ومبروك يعم 
ودخل سليم لروح وملقهاش فا ضحك لطفولتها
سليم:روح انتي فين طيب 
روح من الحمام :هكون فين يعني ذكي اوى 
سليم بضحك:مش عاوزة ا مساعدة 
روح:استغفرالله اسكت يعم 
وخرجت روح وكانت لابسه بيجامه بينك وعليها دباديب صغيرة وكانت عامله ديل حصان 
سليم باعجاب:اي دا اي دا انا متجوز قمر يجدعان 
روح:بعد اذنك هو اسبوع خالي كل واحد في حالو 
سليم بغضب:يعني اي 
روح:اللي سمعتو الموضوع 
سليم:الموضوع ان 
روح قاطعتوه:مش.عاوزة اعرف حاجه انا هنام
سليم:براحتك يا روح انتي حكمتي عليا من غير ما تعرفي الموضوع 
مردتش روح عليه ونامت ونزل سليم وقعد علي البحر لحد الصبح
وطلع سليم الشاليه وكان بيبص لروح كتير وهي نايمه 
سليم:ياااة ياروح لو تعرفي الحقيقه واني انا اللي مظلوم لكن انتي دماغك ناشفه
والصبح صحيت روح ودخلت تاخد شاور وبعدها سليم صحي خرجت روح وكانت بتنشف شعرها وسليم بيبص عليها 
سليم:احنا هننزل القاهرة كمان ساعتين 
زعلت روح ومردتش علية 
سليم بعصبيه:لما اكون بكلمك تردي عليا فاهمه
وعيطت روح وعاوزة يسيب اديها راح زقها سليم
وحضرت روح الشنط وفي العربيه سكوت تام بين الاتنين لحد كا وصلت رساله في تلفون سليم 
سليم بص للتلفون بضحك ان ظهر حقيقتو 
سليم:قولتيلي بقا انك مش عاوزة تصدقيني صح طب بصي كدة الفديو دة 
وخدت روح التلفون وكانت ملاك في بيتها وبتعترف انها كدابه وسليم برء فرحت روح من جواها بس مش عارفه تكلم سليم ازاي 
روح:سليم انا كنت 
سليم:ششششش ولا كلمه كلها شهر ونتطلق وترجعي بيت جدك 
روح بصدمه:نطلق بس بسليم متوصلش للطلاق 
سليم:سمعتي انا قولت اي مش عاوز كلام وانزلي عشان وصلنا 
نزلت روح وطلعت الشقه وتعيط ودخلت اوضتها ومش عارفه تصالح سليم ازاي وافتكرت سارة وكلمتها 
روح بعياط:سارة انا بوظت الدنيا 
سارة:في اي ياروح وبتعيطي لي كدة 
وروح حكتلها اللي حصل بالتفصيل 
روح:هعمل كدة وامري لله 
سارة:انتي من الاول غبيه ياروح اتصرفتي غلط 
روح :عاوزاني اعمل اي يعني واحدة جاية تقولي هيطلقك وهيرميكي ابوسها يعني 
سارة :خلاص حصل خير اعمل بس اللي قولتلك عليه 
روح:حاضر اقفلي شكلو طلع سلام 
سارة:سلام 
سليم طالع متصعب ونفس الوقت عاذر روح لان الموقف صعب ودخل الاوضه كانت روح قاعدة
روح:سليم انا اسفه والله هي اللي ضحكت عليا وقالتلي هيرميكي ويحبسك وتزيد عياط 
سليم قلبو حن لروح ونفس الوقت مش عاوز يبين دة قدامها 
سليم:وانتي صغيرة تصدقي يا دكتورة يا كبيرة مش تيجي تسئاليني مين دى وتعرفي الموضوع لكن انتي اتصرفتي غلط 
روح بعياط اكتر:والله مكنش قصدى وحط نفسك مكاني ولسه هتكمل اعم عليها 
جري سليم عليها بسرعه وحاول يفوقها لكن مش بتفوق
وراح بيها المستشفي وعلقو محاليل 
الدكتور :اظهر ان مكلتش من امبارح وهي تحت ضغط عصبي تبعدو عنها الزعل تماما وركبنا لها محاليل عشان تقويها شوية 
سليم:هتفوق امتا 
بقلم اسما محمود 
ال دكتور:هي هتفوق دلوقتي 
سليم ؛شكرا جدا  يدكتور 
ودخل سليم لروح وكانت بداءت تفوق سليم كان ماسك اديها عشان يطمنها انو جمبها 
روح:انا جيت هنا ازاي 
سليم:تعبتي وجبتك هنا يستي 
روح:عاوزة اروح مش بحب المستشفيات 
سليم:نطمن بس عليكي والمحلول يخلص ونمشي 
روح: ماشي 
وبعد مدة خرجو من المستشفي ووق العربيه عند السوبر ماكت ونزل 
وصل العربيه وكان معاه شنطه كبيرة وادها لروح
سليم:اتفضلي يستي عشان بس متقوليش انو مش بيحبني 
روح بتفتح الكيس :عااااااا كل دى شكولاتات ومن اللي بحبها انا بحبك اوى يسليم 
سليم:كلي طيب ومتبهدليش نفسك 
وبدات تاكل روح وبهدلت بوقها واديها بص سليم عليها تاني ياروح اي اللي انتي عملتيه دة ???? 
بقلم اسما محمود 
روح:يعم هي اللي عملت فيا كدة ???? 
سليم بخبث:قربي بسرعه 
روح بغضه :في اي 
زقرب منها سليم وادها بوسه 
روح:انت قليل الادب 
سليم:بيقولو اني جوزك تفريبا 
روح بغضب:بس عيب يعني
سليم:بس عارفه طعم الشوكولاته حلو وغمز لها???? 
روح وشها احمر جدا واتكسفت جدا 
سليم:ياروحي علي اللي بيقلب طماطم دة 
روح ضحكت وبصت الناحيه التانيه 
ووصلو البيت وروح دخلت تاخد شاور ولابست بيجامه حلوة جدا
سليم:هنعيش جو الكرتون دة كتير 
روح:ما انا حلوة اهو 
سليم:دوري في الدولاب هتلاقي حاجات احلي ???? 
روح بكسوف:انا هنام 
سليم:تنامي لا دة احنا هنسهر انهاردة 
روح بتعب:نسهر بكرة لاني تعبانه من السفر و المستشفي
بقلم اسما محمود 
سليم:خلاص اللي يريحك تصبحي علي خير 
روح بنعاس:وانت من اهلو 
وخرج سليم يعمل مكالمه 
سليم: ها عملتو اي 
شخص :كلو تمام يدكتور سليم اطمن 
سليم:انا معتمد عليكو 
الشخص :خليك علي ثقه ومتقلقش يدكتور 
وقفل سليم مع الشخص ودخل نام جمب روح وحضنها وحس انو مطمن وهي جمبو 
في الصباح ….رن تلفون روح كتير جدا روح بنعاس :الو 
وكان ………هنعرف البارت الجي ????♥️ 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!