Uncategorized

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد عبدالسلام

مالك: علي 
تاليا:اعدامي 
مالك في سره:للدرجادي عندك الموت اهون من انك تعيشي معايه 
مالك:هبقا رحيم عليكي اكتر من نفسك و هسيبك عايشه 
وسابهاا و طلع 
اسد:حور
حور:عايز ايه يا اسد هاا 
اسد:في ايه ؟؟!
حور:في انك بتضحك علياا بحركاتك 
اسد فهمهاا و ضحك:هضحك عليكي ازاي يعني 
حور:مش عارفه بتضحك علياا 
اسد:هضحك عليكي ليه يا حور هو انتي هبله 
حور:انت بتشتمني كمان 
اسد:هو انا قلت حاجه يا بنتي 
حور:انا بعد كده انساا انك تضحك عليا بحركاتك دي و مش عارفه بسكتلك ليه 
اسد و حصرهاا و بقا فوقيها و حور نايمه علي ضهرهاا
اسد:يمكن عشان بتحبني 
حور:اووي 
اسد:ايه 
حور :هاا قلت ايه هو انا اتكلمت
اسد:ماشي يا حور 
اسد:ساعه بظبط وعايزك تنزلي 
حور بنوم:انزل اروح فين 
اسد:مشوار مهم 
حور:مشوار ايه قولي 
اسد:ده اكبر معرض مجوهرات في باريس للمصممم ……..
حور:اه بسمع عنوو كتير اووي ده احسن مصمم مجوهرات 
اسد:يلا بقا بسرعه 
حور:طب انت ايه علاقتك ب المجوهرات
اسد:في واحده صحبتي عايزاني اروح قلت بلاش اكسفهاا وهي غاليه عندي اووي 
حور بغيره ووقفت علي السرير:ايه يا اخوياا 
اسد: مش عايزه تروحي برحتك انا هروح انا 
حور :انت مش هتروح 
اسد شدهاا وقعت عليه و بيتكلم وهي فوقه:م
قولتي ايه 
حور بتوتر:مش هتروح 
اسد:مش انا انا هروك عايزه تجي تعالي معايه مش عايزه برحتك 
حور:انا هاجيي بس بشرط 
اسد بتناكه:مش موافق 
حور:هنروح نقعد شويه و نمشي علطول 
 اسد:موافق 
حور:ماشي 
اسد عدلها:بسرعه بقا يا حوري 
اسد غير هدومه ب بدله سوده وفاتح اول القميص 
و البرفيوم الخاص بي 
وطلع 
اسد:بت 
حور:عايز ايه 
اسد:انتي لسه نايمه اخلصيي 
حور:نازله 
و شويه و حور لبست فستان احمر بكم و مفتوح من ورا شويه 
وشوز احمر 
اسد اول ماشفهاا سرح فيها وفي جمالهاا و قد ايه هي كل حاجه فيهاا رقيقه 
حور بتشاور قدام عيونه:اييي 
اسد:هاا 
حور:في ايه 
اسد مسكهاا من وسطهاا و قبلها في خدهاا 
وخدهاا وطلع 
السواق مركز في الطريق 
اسد حضنهاا:تعرفي بحبك قد ايه 
حور ضحكة:لا 
اسد : انا حبيتك بكل المعاني واولهم  حبيتك كا بنتي لو كنتي بتخافي و كنتي بتتحامي في حضني 
حور ضحكة:وانا دايما فعلا حاسك بابا 
اسد قبلهاا 
وبعد شويه كانت وصلت الحفله 
حور بتوتر:انا مستغربه المكان اوي تعاله نروح
اسد:عيب تتوتري وانا معاكي و مسكها من وسطهاا 
بعد شويه كان كل ضيف  في مكانه 
ليليان:اسد عامل ايه 
اسد قام ومد ايدو :الحمد لله يا ليليان وانتي 
ليليان:الحمد لله واحشني اويي 
كل ده و حور بتابع المواقف بكل برود 
حور:ويوحشك ليه بقا ان شاء الله 
اسد مسك حور من وسطاا و بيغير الحوار:حور مراتي 
ليليان:طبعاا عارفهاا عامله ايه 
حور من بين سنانها:الحمد لله 
ومشيت 
اسد بضحك:ينفع اللي قولتي ده 
حور:قلت ايه يا اسد ما انا ساكته اهوو 
اسد:واضح 
وشويه والعرض ابتدا للمجوهرات 
بعد العرض 
….:يتفضل الاستاذ اسد الباشا وبتقدم قطعه خاصه للمدام حور الباشا 
حور بعدم تصديق :هو قال ايه 
اسد ضحك لهاا:بيقول ان اسد الباشا قدملك قطعه خاصه 
حور: ايه انا انت بتقدملي قطعه خاصه 
اسد وبيحضنها: صدقيني مافيش حاجه هتبقا غاليه عليكي ولو اطول اجيبك الدنيا كلها هجبهالك 
حور بفرحه:انا مش عارفه اقولك ايه 
اسد:انا عارف كل اللي جواكي منغير ما تقولي كلمه
وطلعت استلمت طقم المجوهرات 
عند تاليا ومالك
مالك :تالياا 
تاليا:نعم 
مالك :دي شوية حاجات ليكي 
تاليا: مش عايزه حاجه منك 
مالك:انا غلطان ان جايبلك هدوم ووجبتلك كذا حجاب
تاليا بتردد:هااا بجد هاتها 
مالك:ماكنتيش عايزهاا 
تاليا:اسفه 
وبتمد ايديها تاخد الشنطه
مالك شدها من ايديها وجنب ودنها:انا لحد دالوقتي كويس معاكي 
تاليا في سرها:اوي 
مالك:ايه 
تاليا:لا مافيش شكراا 
حور :حلو
اسد:تحفه عليكي 
حور:بجد
اسد:وربنا انتي اي حاجه فيكي حلوه وانتي بتحلي اي حاجه يا حوري 
حور:شكرا 
اسد:يخربيت شكرا بتاعتك دي وبعدين قولتلك كذا مره شكرا بتاعتي مش بتبقا كده 
وشدها وقبلهاا
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!