روايات

رواية خذلان الحب الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية خذلان الحب الفصل الثامن 8 بقلم ميرفت سعيد

رواية خذلان الحب البارت الثامن

رواية خذلان الحب الجزء الثامن

رواية خذلان الحب
رواية خذلان الحب

رواية خذلان الحب الحلقة الثامنة

عليا كانت قاعده مع مامتها في الاوضه وكانت بتأكلها الباب خبط ودخل علي
علي :اهلا علي ست الكل اللي خضتنا عليها
ام عليا ببتسامه:علي
ام عليا عارفه علي لان علي كان بييجي عندهم البيت ويعزمه علي الغداء))
علي ببتسامه:عامله اي النهارده
ام عليا:الحمدلله ياحبيبي كويسه
علي:خالي بالك من نغسك بعد كده علشان متقلقناش عليكي
ام عليا :تمام ياحبيبي
علي وهو ينظر الي عليا بضيق الللي متجهله وجوده :احم انتي كويسه
عليا ببرود ولم تنظر اليه:ايوه
علي :طب مش عايزه حاجه اجبهالك
عليا سكتت ومردتش عليه
نظر لها علي بحزن وندم :عن اذنكم
ام عليا باستغراب:في اي ياعليا

 

عليا وهي بمسح دمعه نزلت غصب عنها :في اي يا ست الكل
ام عليا :اي الي حصل بينك وبين علي
عليا :لا مش مفيش حاجه ياماما
ام عليا:في اي ياحبيبتي احكيلي
نظرت لها عليا بحزن وراحت حضنتها وبكت بوجع
ام عليا بخضه وحزن من بكاءها :مالك ياقلب امك احكيلي
*************
في مكان تاني كانت بتجري بخوف وبتعيط وبتنظر وراها بخوف وفجأة اتفجأة بنور قدامها قوي وعربيه بتخبطها جامد
نزل شخص من العربيه
:ياانسه ياحجه هي ما*تت ولا اي
شلها وركبوا العربيه ورحوا للمستشفي
هو:بسررررعه معايا واحده بتموووت
الدكاتره بسرعه اخدوها ودخلوا العمليات وهو وقف قدام غرفة العمليات
هو بغضب:يارب يعني اليوم اللي انزل في مصر يحصل كده
الممرضه لو سمحت عايزين حضرتك تحت علشان الحسابات
هو :تمام
نزل تحت

 

:اسم حضرتك اي
سليم :سليم الشاذلي
:تمام .حضرتك تقرب لها اي
سليم:لا ده انا..احم بنت خالتي
:تمام الحساب***
سليم:تمام
وفضل قاعد قدام غرفة العمليات لحد ما الدكتور يطلع
*************
كانت بتفوق وبتحاول تفتكر اللي حصل وهي فين
ليلي بخوف:انا فين اي اللي جبني هنا
دخلت عليها سهر
ليلي بغضب:اي اللي حصل واللي جبني هنا انطقي
سهر بحزن لان ليلي خدت عنها فكره وحشه :مفيش حاجه حصلت لك بس في حد عايز يتكلم معاكي ومكنش هيعرف يشوفك غير بالطريقه دي
ليلي باستغراب:حد مين ؟؟!
دخل صقر وكان حاطت شال علي وشه علشان مش تشوفه وشاور لسهر انها تخرج برا وفعلا سهر خرجت
ليلي بخوف:اانت مين
صقر وهو بيشيل الشال من علي وشه :متخفيش مني ياقلب صقر

 

نظرت له بصدمه وحزن وشوق وحب والم كانت عايزه تجري عليه وتحضنه وتقول له قد اي وحشها ومن نفس الوقت عايزه تروح تعاتبه علي كلامه ليها حاسه انها بتكره وبتحبه في نفس الوقت
ليلي بحده:عايز مني اي وليه كل التخطيط ده ابعد عني خيني امشي
صقر ببرود:ده في احلامك
ليلي :ليه ان شاء الله فاكر نفسك مين
صقر ببتسامه:حبيبك
ليلي:حبك برص قال حبيبك قال انا اصلا نسيتك من مان مش انت اللي قولت ليا انساني وانا نسيتك عايز مني اي
صقر بحزن:لا ياليلي اسعيني
ليلي بدموع حاولت متبينهاش:لا مش هسمعك مهما هتقول مش هصدقك كفايه بقا سبت لك البلد ومشيت اعمل اي تاني
صقر:والله ياليلي كا غصب عني انا …
ليلي:بلا غصب بلا بتاع كفايه وايعد عني اناني زي ما هنساك وابعد عني مش عايزه اشوفك تاني في حياتي ابعد عني يااخي
قالت اخر جملة لها بصراخ
صقر بحزن:ماشي هسيبك..النهارده بسس لحد ما تهدي لكن انا مش هسيبك علشان انا مقدرش علي بعادك ياليلي امشي هتلاقي سهر تحت في العربيه هتوصلك
ليلي:مش عايزه مساعده منك ولا منها انتم الاتنين شبه بعض
صقر:سهر اختيا اللي طلبت منا تعمل كده ياليلي علشان عايز اشوفك هي ملهاش ذنب
ليلي:ليها ولا ملهاش انا مش عايزه لا اشوفك ولا اشوفها اوعي .زقته ومشت
صقر :مهما عملتي مش همل ولا هزهق هرجعك ليا يا قلب الصقر
*****************

 

بعد مرور ساعتين ونص خرج الدكتور من غرفة العمليات
سليم:خير يادكتور
الدكتور: هي الخطبه كانت صعبه بس هي كويسه هننقلها دلوقتي غرفة الافاقه وكلها نص ساعه وتفوق
سليم:تمام شكرا يادكتور
الدكتور:العفو عن اذنك
سليم :اتفضل ..اووف بقا علي العطله دي بس لازم افضل لحد ما تفوق واشوف اهلها
*******************
حور راحت لمالك المكتب
حور:فاضي
مالك: ايوه فاضي تعالي
حور رجت قعدت علي الكرسي ومالك راح قعد قصادها علي التربيزه
مالك:وحشتيتي
حور:لا والله …بكاش انا كنت معاك من ساعتين
مالك بحب:انتي بتوحشني وانت معايا اصلا
حور:يلهوووي علي الكلام الجميل ده ..بتجيب الكلام ده منين

 

مالك:من عنيكي
حور:ماشي …بقولك اي انا بكلم عليا مش بترد روحت المكتب ملقتهاش متعرفش فين
مالك :احم لا عليا مامتها تعبت وهي دلوقتي محجوزه هنا في المستشفي
حور بقلق:بجد طب هي كويسه هي مالها
مالك:لا مامتها عندها القلب ونست تاخد الدواء فتعبت
حور:طب انا هروح اشوفها …سلام
مالكوهو بيمسك ايديها :استني مفيش تصبيره ولا حاجه لحد ما اشوفك
حور:اوعي بقا بطل
مالك برفع حاجب اوعي!! ماشي ليكي يوم ومسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه
في نفس الوقت دخل سليم لها ونظر لها بذهول من جمالها مكنش شايفها كويسه لما خبطها لان وشها كان مليان د*م مكنش باين لكن دلوقتي شفها بوضوع فضل متنح في جمالها لحد ما لاحظ انها بتفوق وبتتوجع
هي بوجه:ااااه..انا فين …انت مين
سليم:انتي في المستشفي
هي(قمر):ليه اي اللي حصل وانت مين
سليم بأحراج:انا سليم انا …
قمر:اي سليم يعني مش فاهمه بتعل اي هنا دكتور مثلا بس لا الدكتور بيبقا لابس بلطو انت اي انت مين ..
سليم:ااااااي ماسورة واتفتحت انتي بتغني وتردي علي نفسك اهدي لما اجوبك
قمر :سكت اهو اتكلم قول والله شكلك حرامي وجاي تقت*لني
سليم بنفاذ صبر:فعلا لو مسكتيش هقت*لك واخلص .انا اللي خبط بالعربيه وغلطة عمري اني اتنيل*ت وجبتك هنا كان زماني سبتك سيحه في د*مك وتمو*تي وخصت
قمر:بعد الشر عليا انشالله انت

 

سليم بضحك:انت اسمك ي
قمر:ليه هتصحبني ولا اي
سليم:ياصبر ايوب مش عايز اتن*يل اعرف خلاص
قمر بضحك:استني بسانت قفوش كده ليه بضحك معاك ..انا قمر
سليم:اممم اسم علي مسمي انتي فعلا قمر
قمر:متقولش كده بتكثف
سليم بضحك :بتكثف طيب ياختي ..انت مين اهلك علشان اكلمهم
قمر بحزن ودموع:لا متتعبش نفسك روح انت
سليم باستغراب:ليه في حاجه
قمر:مفيش ياسيدي هكلمهم انا
سليم:تمام عن اذنك
قمر بحزن:اتفضل ..ااه صحيح شكرا علشان جبتني هنا واحد غيرك كان سبني وخاف يساعدني علشان متحصلوش مشاكل
سليم:علي اي ده انا اللي المفروض اتأسف ليكي مكنتش مركز في الطريق وانتي طلعتي قدامي فجأه..عن اذنك
قمر بتسامه :اتفضل

 

سليم ماشي وبيتكلم في التلفون وفجأة خبط في حد
سليم: هو في اي النهارده
حور: انا اسفه مكنش قصد….ثم قالت بخوف :سليم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خذلان الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى