روايات

رواية خادمتي الفصل الثالث 3 بقلم فرح أحمد

رواية خادمتي الفصل الثالث 3 بقلم فرح أحمد

رواية خادمتي الجزء الثالث

رواية خادمتي البارت الثالث

خادمتي
خادمتي

رواية خادمتي الحلقة الثالثة

مروان: اي كان دي مين انتي تقعدي هنا بحترامك فاهمه
رحاب: مروان عيب كده
مروان :اي العيب في اللي بقولو المفروض تحترم اي حد في البيت ده
دخل مروان المطبخ لقي حوريه بتعيط
مروان :حوريه انتي بتعيطي لي تعالي ورايه
وخدها مروان وراح الجنينه
مروان :اهدي ممكن اعرف انتي بتعيطي لي
حوريه بعياط: علشان انا محبش الاهانه ابداا ولا ده مكاني اصلا انا مضره اشتغل هنا
مروان: واي اللي مخليكي مضره
حوريه بصتلو وسكتت
مروان :احكيلي انتي هربانه من اي
حوريه: انت فاكرني عامله حاجه غلط ولا اي
مروان: احكيلي يمكن اقدر اسعدك
ولسه حوريه هتبدا تحكي سمعت صوت ابنها بيعيط عياط شديد جريت لي ابنها وسابت مروان
حوريه: هو انا كنت هحكيلو طب لي هيعملي اي يعني ياارب ساعدني
مروان هو في اي لي مركز معها كده اي كام حكيتها انا سعتها بس علشان صعبت عليه بس بردو لازم اعرف هي ورها اي
ومر ايام واسابيع وشهور وكانت حوريه مابين شغل القصر اللي بقت تخدم الكل في وبين ابنها وكانت في الوقت ده كلو مشفتش مروان غير كام مره
ومحمود اشتغل في محل ملابس وكان الفلوس اللي يجبها يصرفها علي الكيف وسوسن نزلت تشتغل علشان تعرف تاكل وتدفع الأيجار بتاع الشقه
وهيثم بيدور عليهم وناوي ليهم الشر اول ما يلقيهم
وفي يوم كان القصر مليان بالناس والزغاريط والاغاني علشان فرح مروان وصافي ولاكن حدث شئ لا أحد يتوقعو أين صافي
مروان :ازي يعني راحت فين الناس يقولو علينا اي
والد صافي: انا برن عليها مش بترد
كريمه: في ورقه لقتها اهي
مروان مسكها يقرها واتصدم
<<<صافي انا اسفه يا مروان اسفه ليكو انا مش قد الجواز حاسه اني أصغر من المسؤليه دي سامحوني>>
مروان بغضب: بنتك حطيت راسي في الطين
سلوي بغضب: طب والعمل اي دلوقتي
مروان نزل علي المطبخ شد ايد حوريه وخدها علي الاوضه فوق والكل مستغرب اي اللي بيحصل
سلوي :أقف عندك يا مروان اي اللي بيحصل ده
مروان :حوريه هي العروسه يا سلوي هانم
الكل بقه يبص لمروان وحوريه بصدمه
حوريه: اي الكلام اللي انت بتقولو ده
سلوي: علي اخر الزمن هتتجوز خدامه
مروان :عندك حل تاني للي بيحصل ده
وشد مروان حوريه تحت صراخها ودخلها الاوضه
حوريه: انت فاكر اني هوافق اتجوزك
مروان: غصب عندك هتوافقي عارفه لي علشان مبعتش لي هيثم ومحمود اخوكي علي مكانك وتبقي رجعتي للنار برجليكي
إنما أنا هتجوزك فتره ومش هلمسك وبعد كده هطلقك
حوريه بخوف وحيره كانت لسه هترفض فكرت في ابنها ومستقبلو فأرجعت نفسها ووفقت
مروان: متنزليش من هنا خالص هطلعلك الدفتر تمضي عليه بس تمام
حوريه تمام
وتم الزواج وكان مروان وحوريه قاعدين في اوضه واحده
حوريه : هو انا هنام هنا ولا اي
مروان باستهزاء: اي الاوضه مش من مقامك
حوريه بغيظ :فعلا انا مقامي اعلا من الاوضه دي
مروان: كان مصدوم من طريقه ردها
فين ابنك
حوريه :ابني تحت
مروان :انزلي جيبي ابنك ونامي في الاوضه اللي جنب دي
وفي صباح يوم جديد مروان صحي يدور علي حوريه مش لقيها نزل لقها بتعمل قهوه في المطبخ
مروان :انتي بتعملي اي هنا
حوريه :بعمل قهوه لسلوي هانم
مروان :سيبي اللي في ايدك ده وتعالي
مروان :سلوي هنام بعد ازنك القصر مليان خدامين لي حوريه هي اللي تعمل القهوه
سلوي :لان حوريه خدامه هنا
مروان :كان دلوقتي لا حوريه مراتي واحترمها من احترامي تمام
وخد حوريه وطلع علي فوق
مروان: ممكن بقه تفهميني انتي حكايتك اي
حوريه: ما انت عارف كل حاجه
مروان :مش كل حاحه اعرفها وبعدين عايز اسمع منك احكي
حوريه انا هربانه من اهلي
مروان وبعدين
حوريه بدموع انا كنت متجوزه واحد جارنا وفي يوم وهو راجع من الشغل عمل حادثه ومات اهلو اتبرو من ابنو وطردوني من البيت ومعرفتش اخد منهم اي حق وأهلي بدل ما يقفو جانبي لا عايزين يجوزوني لواحد شم،ام وبلط،جي فا قررت اني اهرب واربي ابني بعيد عنهم اول ليله نزلت فيها القاهره اصل انا من اسكندريه انت خبطتني بالعربيه ومن سعتها وانا هنا وغيرت رقمي علشان محدش يوصلي وانت كمان ظلمتني اهو ودبستني في الجوازه دي
مروان وانا مش هظلمك يا حوريه انتي هتربي ابنك علي الاقل من غير متبعدي عنو او تنشغلي في حاجه ومش هقرب منك وده وعد مني لحد ما حياتك تستقر انتي وابنك مقابل انك تكوني زوجتي لفتره مؤقته
حوريه وانا موافقه بس تأمني حياتي انا وابني
مروان ماشي ياحوريه
حوريه ماشي
محمود يما يما عرفت مكان بنتك خلاص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خادمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى