روايات

رواية أسيره تميم الفصل السابع 7 بقلم لارين

رواية أسيره تميم الفصل السابع 7 بقلم لارين

رواية أسيره تميم الجزء السابع

رواية أسيره تميم البارت السابع

رواية أسيره تميم الحلقة السابعة

-تمام مستني امر منك مع السلامه
-سلام
•عند مريم
كانت نايمه مرهقهه وتعبانه
سمعت صوت ضرب ن’ار
قامت مخضو’ضه
-يساتر يارب ف اي يارب احميني يارب
لقيت الباب اتكسر
والله ووقعتي ف ايدي يقطه
-اسلام
-سبني عشان خاطر ربنا سبني انت عاوز اي مني
قرب عليا ومسك سكي’نه
-انت هتعمل
-ولا حاجه هوديكي عند اهلك بس
لا استن ااااااه
ووقعت ع الارض
قامت مخضو’ضه
كابوس كابوس يارب
فضلت سهرانه لحد الصبح خايفه تنام
_______________________________________
عند تميم ف القصر
سحر: هتوديني عند مريم يابني
تميم: ايوا ياست الكل هخلص بس كام حاجه وبعدين هنروح ليها
-طيب يحبيبي
نازله من ع السلم
نور: اونكل تميم انا جايه معاكم
-هو احنا رايحين نتفسح
انا هودي خالتي وبعدين هنرجع نشوف حل
سحر: خلاص هناخدها معانا يابني مفيش مشكله
-طيب
________________________________________________
بعد وقت
-يلا ينور اركبي
سيف: انا هاجي معاك استني
تميم بأستغراب: لي انشاء الله
عاوز اشوفها مش بنت خالتي
تميم بتريقه: انت صدقت
-بتقول اي
-ولا حاجه يلا
في مكانن تاني
_______________________
-هتنفز انهارده بليل وهتجبهالي لحد عندي
-تمام يباشا
وقفل
خلاص هانت وهينتهي اخر شخص ف عيله عدنان
_______________________
عند مريم
كانت ف البيت بتعمل مكرونه بالويت صوص
وبتدندن
زي الهوه ياحبيبي زي الهوه
واه من الهوه ياحبيبي اه من الهوه
سمعت صوت الباب بيتفتح خرجت من المطبخ بسرعه
تميم: قمرري فينك
مريم: جايه اهو
سحر: وحشتيني يابنتي
-وانتي كمان وحشتيني
-اذيك ياسيف
=الحمدلله انتي عامله اي
-الحمدلله
-اومال فين نور
تميم: بتجيب شويه حاجاات من العربيه
-طيب اتفضلوو عقبال مخلص بقيت الاكل
تميم-استني انا جاي اساعدك
-طيب تعاله اتفضل
_______________________
•جه اليل
-يارب يكون الاكل عاجبكم
تميم-اي حاجه حلوه من ايدك ياجميل
وبعدين قال
-بعد اذنكم يجماعه انا عاوز مريم شويه برا
سحر-ماشي يحبيبي
خرجنا انا وتميم
تميم: تعالي نعد نتحت الشجره دي
-طيب
اتكلمت بتنهيده: ها يلا احكي جبتني هنا لي
مسك ايدي: تعرفي اني بحبك يامريم من زمان
-ازاي؟؟
بصي ياستي من 18 سنه
( فلاش باك )
-يا ماما انا عوزه اتجوز مريم
=بس ياحبيبي انت لسه صغير
صغير اي يماما انا مش صغير انا عندي ١٠ سنين
=قول لخالتك مليش دعوه
-يخالتو جوزيني مريم انا بحبها وهحافظ عليها والله
=انت مين قالك الكلام دا وعرفت كل دا منين
-معرفش بقا بس انا الي متاكد منو اني بحبها
=خلاص موافقه عوضي عليك يارب
-مريم مريم
=اي
-ماما وافقت اني اتجوزك ياقطتي
-ماثي ماثي
=طيب انتي بتحبيني
ردت بأبتسامه: اه
=يالهووي ع الضحكه الجميله ياناسس
باك)))
وانا من وقتها وانا بحبك وكنت بحبك من ساعت ولادتك
مريم بعدم اقناع: دا بجد
تميم بتكشيره: ايوا لي انتي مش مصدقه
-لا مش كده بس هي دي قصه الحب الي يطول شرحها
=امم يقمري
حسيت بعدم راحهه وحسيت بخوف مش زي مكنت حاسه امبارح
-كنت لسه هتكلم سمعت صورت ضرب نا’ار
تميم: ادخلي جواا بسرعهه
سحرر: ف اي تميم ف ايي
-اتكلمم خالتي ادخلي جواا وخدي مريم ومتخرجيش
سمعت صرخه وفيه حد اضرب بالن’ار
ببص لقيت تميم اضرب ف كتفوو
صر’ختت ولسه هجري عليه
حسيت بحد جه ضر’بني بحاجه ع دماغيي وبعدين محستش بأي حاجه تاني
فتحت عيني ببطء فيه وجع ف كل دماغي وف عيني بصيت حواليا لقيت نفسي ف اوضه فيه نور بس مش شايفه اووي لانو خفيف بصيت جمبي لقيت تميم مربوط ف عمود وفيه د’م ع هدومه كلهاا
همست بصوت واطي: تميم تميم اصحي عشان خاطري تميم
تميم بدا يفتح عينه ببطء وبدأ يتألم
اتكلمت: تميم انت كويس ها
لقيت الباب اتفتح
ودخل اسلام
اتكلمت بعصبيه وف نفس الوقت بوجع
-انت اي يااخي انت اي عاوز اي مني انا مشيت ف داهيه وبعدت وصلتو ليا ازاي
سمعت حد بيتكلمم من براا
عن طريقي ياحلوه
رديت بخوف: مين انت
دخل الشخص الي كان بيتكلم مكنتش شيفااه ف الاول لكن لما قرب مني شوففتو شفتوو واتصمدت
-مراد؟
-ايوا مراد ومش كده وبس
يا نووور نورر تعالي
دخلت نورر وانا معالم الصدمه كلها ع وشي عشره عمري صحبتي خانتني
نور: اي يروحي اتفجأتي
سمعتت صوت ض’رب نا’ر
مراد: فكوها بسرعه وسيبووه
يباشا مش هنلحق الشرطه براا
مرادد: طيب يلاا بسرعه
خرجو
تميم بص انا بفكك نفسي اهو
ومتخافش هفكك معايا
تميم بوجع: بسرعه يمريم
فكيت تميم وخرجناا من المكان وبعدنا عن المكان الي كناا محبوسين فيه
اتكلمت بوجع
ازاي دول اخواتك ازاي يعملو كده فيك وفياا هما مش اهلي
قرب مني ومسك وشي بين ايده وبعدين حضني
واتكلم: متخافيش خلاص
بعدت عنه واتكلمت بعصبيه
انا عوزه اعرف انتو مين وازاي يعملوو كده انتو اي ابعد عني انا ممكن اكون غريبه عنكم بس انتو اهل انتو استحاله تكونو اهلي
لقيت سك’ينه دخلت بطن’ي
بصيت لتميم بوجع
-لي عملت كده انا اذيتك ف اي
-اخدت حقق ابويا خلاص
-وانا دخلي اي
-داخلك ان ابوكي ق’تل ابوايااا وانتي صغيرره داخلك ف اي تعرفي ان انا الي قت’لت اهلك كلهم حرمتك منهم زي ما ابوكي حرمني من ابوياا وانتي كنتي اخر حد ف العيله كان لازم اعمل كده وخلصنا خلاص، بسبب ابوكي ابويااا م’اتت بحصرته ع خسارتووو ابوكي ماسبش ليه حاجه اخد منو كل حاجه اخد منو الانسانه الي كان بيحبها الي هياا امك وللأسف انتي طلعتي شبها لما كبرتي ودا الي خلهه نور اختي تعرفك لان ابويا كان محتفظ بصوره لامك عندنا طبعاا لما شافتك جت قالتلي ومن هنا بدأت اخطط لأنتق’امي من اخر فرد ف العيله ازاي بقا من ١٨ سنه عميي ومراد راحوو لابوكي يتفاهموو معااه عشان يرجعو حقنا ويرجعو الاسهم الي ابوكي خادهم بس هو مرضاش وطردهم ف عمي قرر يحر’ق البيت بالي فيه بس لااسف مكنش يعرف انك مع الدادده برا البييت وبعدين عمي اتح’بس لكن اخوايا مراد كان صغير وتحت السن القانوني ف القاضي طلعه برأه
وفعلاا البيت اتحر’ق ومحدش عرف يطلع منها
وبعدين
الداده اخدتك وودتك الملجأه والحجج المحترم بدر اتبناكي ورباكي عندو ولماا اختي شافتك قدرت اووصل لاول الخيط الي يقدر يوصلني ليكي اتفقت معاه يعاملك وحش يضر’بك واتفقت معااه يجبرك تتجوزي اسلام عشان كنت عارف انك هته’ربي واول حد هتفكري فيه هي نور
اتكلمت بكل وجع وكسره والم: انت ازاي كده
ضغط بأيدو ع السكي’نه وهو بيلفها ف بطني: عشان انا بكره’ك يامريم مع ان ف نفس الوقت بحبك وفوق متتخيلي وللاسف حبيتك غص’ب عني بس حق ابويا لازم اخدو حتي لو كان ع حساب الانسانه الي بحبها هتقولي ازاي هقولك صدقيني معرفش وعشان كده اختارت اني اموت’ك ع ايدي
رديت عليه بدموع وانا خلاص نفسي بيروح: انت مري’ض
اتكلم بتريقه وهو بيوقعني ع الارض: عارف سلام ياروحي
اخر حاجه شوفتها تميم وهو بيبعدد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيره تميم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى