روايات

رواية جامعة العشاق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة بدر

رواية جامعة العشاق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم منة بدر

رواية جامعة العشاق الجزء الرابع والعشرون

رواية جامعة العشاق البارت الرابع والعشرون

جامعة العشاق
جامعة العشاق

رواية جامعة العشاق الحلقة الرابعة والعشرون

مسك التليفون باستغراب وفتحة وأول لما شاف الرسالة وقراء محتواها عيونه وسعت من الصدمة وعيونه كانت أشبة بالنيران الخارقة …..
~ثوانى وكانت كيان فتحت باب المكتب وقالت
كيان :أنا أسفة ي دكتور ،،بس أنا نسيت موبايلي هنا ….
مراد حاول يهدأ علشان مينفعلش عليها وقال …
مراد :أى مستنية حد يبعتلك حاجة؟؟؟؟….
كيان نظرت بعدم فهم ولاحظت وشة الغاضب ولمحت تليفونها فى إيداة ..
كيان:لو سمحت ي دكتور ،،،تليفونى علشان أمشي …..
مراد بصلها بنظرة مليانه غيظ من تجاهلها لكلامه ورجع قاعد على كرسى المكتب …..
كيان :دكتور أنا بكلم حضرتك ممكن التليفون ؟؟؟؟
مراد تجاهلها تمام وكأنها مش موجودة
إضيقت كيان من تصرفاته وقفت قدامه وقالت بصوت عالى
كيان :عايزة تليفونى بعد إذنك علشان أمشى …
^مراد بصلها ببرود عكس البركان الا جواة وقال .
مراد :أنا إتكلمت وإنتى إستهزتى بكلامى ومحدش يتجرا يعمل كدة الا إنتى فأكيد مش هعدهالك كدة …
-كيان حست إنه بيستعبدها ولازم تنهى المهزلة دى دلوقتى حالا ….
كيان (بغيظ وكرة ):إنت فاكر نفسك أى واحد مغرور ومش شايف حد الا أنت بس …أنا مش هسمحلك تتعامل معايا كده.
”مراد بصلها بنظرة غامضة خوفتها أكتر وهيا بتحاول تبأن متماسكة وقوية أمامه ….
قام مراد وإتحرك ناحيتها وهو بيقول .
مراد :يعنى أنا مغرور ومش شايف حد ،،،،طب حلو وأى كمان
فى حاجة تانى ولا كدة بس ؟؟؟؟؟
كيان بدأت عيونها تفضحها لأنها مش قادرة تمسك نفسها من خوفها وقالت جواها ”ما تخبية القلوب تفضحة العيون ”
–مراد حس بخوفها وحاول يستغل دا علشان يسيطر عليها …
وبدأ يقرب منها أكتر علشان تنهار بس فى صوت جواة بيقولة
لا متخلهاش تكرهك أكتر من كدة …..
–مراد بين عقلة الا بيقولة قرب منها وقلبه إلا بيقولوا متخلهاش تكرهك بس هو كان قرب منها وخلاص بيمد إيدة علشان يشدها كان حد تانى إدخل بينهم ومسك إيد مراد
وكانت ……
^مراد رفع عينه باستنكار من الا إدخل بينهم ودخل إمته …
بس إنصدم وعيونه وسعت لما شاف تالين هيا إلا قدامه ..
تالين نظرت لية بنظرة إستنكار من فعله وقربه للبنت دى …
مراد شد إيدة من تالين وبصلها بضيقة ….
-كيان مش عارفة تتصرف إزاى فى الموقف المحرج الا مراد حطها فيه ومحستش بنفسها غير وهيا فتحه باب المكتب وبتجرى برة …
رجع مراد على كرسى المكتب وبعدم إهتمام قال
مراد :أى الا جابك هنا وإزاى تدخلى هنا من غير إستأذن …
-تالين بتحاول تدارى الغيرة والحقد وإفتكرت لما كانت طلعه من المستشفى وهيا مخنوقة وحزينة ومقدرش تروح من غير ما تشوفه وركبت عربيتها علشان تروح بس محستش بنفسها
غير وهيا هنا فى مكتبة …….
-قطع شرودها صوت مراد وهو بيقول :ب
(جيتى هنا لية دلوقتى !!!!!!!!!!!!!
تالين :جئت علشان أشوف الا بيحصل هنا بصراحة سمعت إن فى دكاترة بيستغلوا طلاب بس أول مرة أشوف و ….
–مراد قطع كلامها بنرفزة ونظرات مليانه ضيقة وإنتقام وقال
مراد :متتعديش حدودك معايا أحسنلك وبلاش أحسن إنتى تتكلمى على الاستغلال …..
ومسك شنطته علشان يمشى بس تالين إعترضت طريقة وقالت :
عايز منها أى ؟؟؟؟؟ بطردها لية فى كل مكان !!!!!
مراد بصلها بعدم إهتمام وقال :
يهمك ،،،،تعرفى يعنى …….
تالين : أيوا يهمنى وانت عارف كدة كويس ….
–مراد :مش عارف يمكن بحبها مثلا …..
تالين وجهه أحمر وقلبها بدأ يدق بسرعة ومليون سناريو فى دماغها بس إتغلبت على كل دا …
–تالين :إنت بتقول أى ي مراد إنت أكيد بتهزر صح …
مراد إتجاهلها ومشي وتالين من الصدمة مقدرتش تقف وقعدت على الكرسي من صدمتها وحبسه دموعها
تالين (لنفسها ):لا ي تالين مش هتنهارى لا محدش يستاهل إنك تزعلى علشان كلهم كدابين …..
~مراد ركب عربيتة علشان يمشي بس جي فى بالوا كلاموا
تالين عن كيان وقلبه بدأ يدق بسرعة وكان هينخلع من مكانه
حاول يتغلب على أفكارة وشغل العربية علشان يمشى …
^كيان كانت طلعت من الكلية وبتتمشى وسرحانه فى حياتها من يوم ما دكتور مراد ظهر وهيا كل حاجة إتبدلت وفى عز تفكيرها حد إعترضت طريقها رفعت عينها علشان تشوف مين
وجهه أحمر وعيونها وسعت لما شافته وقالت بخوف وهيا بترجع لورا. …….
كيان بتهتتة :فى أى إنت عايز أى ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جامعة العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى