رواية جامعة العشاق الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منة بدر
رواية جامعة العشاق الجزء الخامس والعشرون
رواية جامعة العشاق البارت الخامس والعشرون

رواية جامعة العشاق الحلقة الخامسة والعشرون
كيان بخوف رجعت لورا لما شافت الشخص الا قدامها حاطط حاجة على وشه وبيقرب عليها
~~كيان :إنت مين وواقف قدامى كدة لية ؟؟؟؟
الشخص الخفى لسة بيقرب و…..
–كيان قلبها بيدق بسرعة من الخوف والتوتر …
كيان :ثوانى كمان وهلم عليك الشارع لو مبعتش عن طريقى ؟؟؟؟؟!
كان خلاص بينها وبينوا الشخص الخفى خطوات بسيطة
وكان بيمد إيدة إتجاة وجهها بس كيان لفت وجهها وضربتة على وجه فوقع القناع الا كان لابسة ….
–كيان عينها وسعت من الصدمة لما شافت وجه وقالت بتعب
كيان /إنت ….حرام عليك أنا كنت موت من الخوف ….
أيمن (بضحك)/أنا معرفش إن بقا قلبك خفيف كدة ….
وبعدين أنا قولتلك أنا هقبلك بس هفاجئك …..
كيان إستغربت من كلامه وقالت .
كيان //قولتلى…..قولتللى إمته إنت أكيد غلطان إنت معرفتنيش حاجة ……
أيمن //أنا بعتلك رسالة وبأن عندى إنك شوفتيها ……
كيان إفتكرت إلا حصل لثوانى وأفتكرت إنها مخدتش تليفونها من مراد ……
أيمن إستغرب سكوتها ولاحظ الخوف والتوتر الا باين على وشها
أيمن /فى حاجة إنتى كويسة ……وبعدين إنتى شوفتى الرسالة ولا لا …..
–كيان إحترت إنها تقول الحقيقة ولا تكذب بس لو قالت الحقيقة أيمن أكيد هيفهمها غلط وبأن على وشها الحيرة والتوهان …..
~~أيمن حاسس إن كيان مخبية حاجة بس مش عارف يحدد هيا أى وعايز يسألها بس مش عارف هيجبهالها إزاى …
فاتكلم وهو متردد وقال …
أيمن /كيان إنتى مترددة كدة من أية إنتى عايزة تقولى حاجة ….وبعدين تليفونك فين أنا رنيت عليكى ومكنتيش بتردى …..
كيان /بصراحة تليفونى مش معايا …….
أيمن /فين طيب ؟؟؟؟؟!!!!!
كيان /أنا كنت بدور علية فى الكلية وكنت مستعجلة علشان أروح وخليت زميلة ليا تجبهولى لو لقيته ……
أيمن حاسس إن كلامها مقنع وإنها مش مخبية حاجة بس تعابير وشها لما بتكدب بتبان علية فضل ساكت لثوانى وهو بيحاول يقنع نفسة بكلامها ….
أيمن /خلاص ….يالا علشان نروح علشان منتاخرش ….
كيان فى نفسها بأستغراب يترا هيكون فى أى ….
–أيمن حس بحريتها وقال .
~~أيمن /معلش أنا ناسى إن مشفتيش الرسالة …أنا كنت بقولك
إن فى شاب جاى يتقدم النهاردة ل هند ونتعرف عليهم
طلبت منى إنى أجيبك علشان هيا متوترة ومحتاجاكى جنبها …..هيا كانت بقول رنت عليكى بس إنتى مكنتيش بتردى …..
كيان /أنا أسفة غصب عنى والله….
أيمن /لا …ولا يهمك حاجة ….بس يالا دلوقتى علشان منتأخرش …….
وصلوا عند البيت كيان طلعت البيت عندهم الاول جهزت ونزلت كان أيمن إستناها تحت البيت وأول لما لمحها نزلة قلبه دق من جمالها الطبيعى ورقتها وخجلها وإتمنى لو تكون
دى من نصيبه ……..
^^طلعت كيان عند هند وساعدتها وهيا بتجهز …..
كيان بفرحة وهيا بصة لعند بعد مجهزت /
بسم الله ماشاء الله قمر ي حبيبتى ربنا يتمملك على خير.
هند (بتوتر )/ بجد ي كيان …يعنى حلوة …..
بصتلها كيان بفرحة وقالت /مش شايفة نفسك ولا أى…قمر ي حبيبتى 💙……….
وسط كلامهم كان فى صوت تحت عند إتكلمت بلهفة
هند /شكلهم وصلوا ي كيان ….قلبي بدى يدق بسرعة حاسة إن هيغمى عليا ….
-كيان ضحكت وقالت /لا متخافيش دا كلوا عادى ……
الجماعة طلعوا وقبلهم أهل هند وكان الكل مبسوط والفرحة سائدة على وجوة الجميع……..ويعتبر إتفقوا على كل حاجة …….
–وهند خدت القهوة وطلعت وسلمت على الموجودين وقعدت جنب عريسها الا كان ميقلش جمال عنها هو كمان ..
وبعدين إستأذن العريس علشان يطلع يتعشاء برة وعزمنى وعزم أيمن كمان وإطريت إن اوافق بعد إلحاح من هند ….
~نزلنا سوا إحنا الأربعة وكان محمد عريس هند عندة عربية .
وركبنا وكانت هند ومحمد قعدوا فى الكرسى الخلفى …..
وكنت متبعاهم من مراقبة العربية شوفت نظراتهم لبعض
كنت غصب عنى ببتسم وأنا شايفة الفرحة الا فى عيونهم ببعض وإتمنيت إن أعيش نفس الإحساس ….
أيمن /عقبالك ي كيان منفرحوا بيكى……
كيان /شكرا …وعقبالك إنت كمان …….
ردت هند وقالت /عقبالكوا إنتوا إلاتنين ي كتاكيت تفرحوا بيكم قريب إن شاء الله…….
-وصلوا عند مطعم فخم ونزلوا أيمن بص لمحمد وقال /
أى ي عريس معاك فلوس ولا محتاج ……..
محمد بصلة وضحك وقال / لا ..متقلقش معايا …..
دخلوا وقعدو على ترابيزة قريبة من باب المطعم بحيث كل الا يدخل أو يخرج يشوفوة….
وجية الجرسون وأعطاهم المنيو علشان يطلبوا ….وكل واحد طلب . الا هو عايزة ……..
وعدة وقت وهما بيتكلموا سوا ومبسوطين بس سعادة كيان مدمتش لما شافت مين إلا داخل ….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جامعة العشاق)