رواية تزوجتها لاجلك الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا تامر النشار
رواية تزوجتها لاجلك الجزء الخامس عشر
رواية تزوجتها لاجلك البارت الخامس عشر
رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الخامسة عشر
وعندما فتحت الرسائل انصدمت كثيرا.
كانت تري الصور التي باعتها مجدي ومن ثم توترت كثيرا عندما رن عليها.
مجدي بسخريه/ ها عجبتك الصور.. انا عندي منهم كتير لو حابه تتفرجي عليهم تيجي بكره بليل انتي فااهمه.. ولو مجتيش مش محتاج اقولك انه الصور هتوصل ل حبيب القلب.. تشاوي يا قطه.
مجدي اغلق معها وهي وضعت الهاتف جانبا وهي في قمه صدمتها.
كانت في صدمه لا توصف وتوتر وخوف وكانت جالسه تفكر ماذا تفعل في هذه المشكله.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه مليكه..
كانت مسترخيه علي السرير وتفكر في حديث والدتها بخصوص موضوعها هي وشادي.
بعد دقائق.. رن هاتفها.
مليكه بإستغراب/ ده بيرن عليا ليه ده.
اجابت مليكه ومن ثم تحدثت بتساؤل/ نعم عايز ايه.
مجدي بإبتسامة شر/ انا لقيت الحاجه اللي هذل بيها سما.
مليكه بإستغراب/ وايه هي.
مجدي بمكر/ لو عايزه تعرفي بجد.. هي هتيجيلي بكره ممكن ترقبيها وتيجي وراها واهو بالمره تعرفي ايه هي الحاجه دي وتشوفيها وهي بتتذللي عشان تاخد الدليل اللي هيخسرها شادي.
مليكه بإبتسامة/ تمام اتفقنا.
اغلقت مليكه الهاتف وتركته جانبا وغفوت دون ان تفكر في اي شئ.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه سما…
كانت جالسه تفكر ماذا تفعل حتي وجدت الحل.
سما في داخلها بإنتقام/ هو مفيش غير حل واحد.. وهو اني اقتله.. اناا لازم اقتله.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
صباااااحااااا..
علي مائده الافطار..
كانوا جميعهم جالسون غير قابلين بعضهم تماما.. ماعدا سما التي كانت في عالم اخر ف هي كانت تفكر ماذا تفعل ل تخلص من مجدي.. وكانت تسال نفسها هل القتل هو الحل الصحيح ام ماذا تفعل.
صافيه بتساؤل/ مالك يحبيبتي سرحانه في ايه ومبتكليش ليه.
سما بإنتباه وابتسامه مزيفه/ انا بخير يا خالتو وانا شبعت الحمدلله.
سما صعدت الي غرفتها دون ان تسمع رد اي احد منهم.
شادي وهو يقوم/ طيب انا رايح الشغل.. مع السلامه.
سعاد وصافيه/ مع السلامه.
صافيه بنظره اشمئزاز الي مليكه و عائلتها/ انا هقوم بقي لحسن الفطار بقي طعمه وحش اوي.
ورد بهمس ل مليكه/ هي مالها بتاعملنا كده ليه وكأننا قتلنلها قتيل.
مليكه بهمس ل ورد/ متخديش في بالك هي علي طول كده.
قامت صافيه الي غرفتها وتحدثت سعاد بإبتسامة/ معلش يا حبايبي هي علي طول كده حقكوا عليا.
كريمه بإبتسامة/ الغلط مش عليكي يا سعاد الغلط عليها وهي مسيرها هتعرف غلطتها دي كويس.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
مسااااءااا..
في غرفه سما..
قامت بتجهيز نفسها وبتجهيز حقيبتها وهبطط الي الاسفل وخرجت من القصر دون ان احد يراها.
ركبت سيارتها ورحلت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند مليكه..
كانت تراقب سما بدقه وبعدما رحلت سما ب سيارتها ذهبت ورأها بالسياره تبعها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت مجدي..
كان يجلس في انتظارها وهو واثق من انها ستأتي وكان سعيدا انه واخيرا سينتقم منها اشد انتقام.
بعد دقائق…
قام من مكانه ل يفتح الباب وعندما فتح لها ابتسم بمكر وتحدث بإستفزاز/ اتفضلي يا مدام سما.
سما دخلت وهي بداخلها شر وتريد الانتقام منه علي الفور.
مجدي بإستفزاز/ اقعدي واقفه ليه .
سما بنفاذ صبر/ انت عايز ايه دلوقتي.
مجدي بمكر/ حلو اوي انك سالتيني السؤال ده.. بصي يا ستي انا عايز منك حاجه صغيره قد كده.
سما بنفاذ صبر/ ياريت تقول وتخلصني.
مجدي بإبتسامة خبيثه/ تديني نصيبك من عائله نصران.
سما بحده/ انت اكيد اتجننت ايه اللي انت بتقوله ده.
مجدي بإستفزاز/ والله بقي لو مش موافقه انا ممكن أوري الصور الجميله دي ل شادي بيه جوز سيادتك وساعتها نتفرج بقي هل هتفضلي علي ذمته ولا هو ما هيصدق انه يطلقك عشان يخلص منك ومن قرفك.
سما قامت بفتح حقيبتها وطلعت منها المسدس وتحدثت بإبتسامه شر/ بس احب ابشرك انك مش هتلحق تقوله اي حاجه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند مليكه…
نزلت من سيارتها و وجدت سياره سما مركونه جانبا.. ونظرت علي العماره وتحدثت بتفكير .
/ طب انا هعرف ازاي هي طلعت انهي دور.
مليكه دخلت العماره و وجدت حارس واقف علي باب العماره.
مليكه بتساؤل/ لوسمحت مجدي عز ساكن في الدور الكام.
الحارس بإحترام/ ساكن في الدور الرابع.
مليكه تركته وصعدت الي الدور الرابع.
كان الباب مفتوح وعندما دخلت انصدمت عندما رأت سما موجهه المسدس علي مجدي.
مليكه بحده/ سما انتي بتعملي ايه.
سما بتساؤل/ انتي ايه اللي جابك هنا.
مليكه بحده/ جايه اشوف المصيبه اللي كنتي هتعمليها.
سما بحده/ سيبيني يا مليكه انا لازم اخلص عليه.
مليكه بحده/ لا يا سما مش لازم تخلصي عليه ولا لازم ترتكبي جريمه عشان واحد زي ده.. انتي لو قتلتيه دلوقتي تبقي بتحكمي علي نفسك بالاعدام وانا مش هسمحلك تعملي كده انتي فاااهمه.
سما هدأت بعض الشئ وتركت المسدس جانبا وتحدثت بخوف/ بس انتي متعرفيش هو معه ايه ده معه حاجه ممكن توديني في ستين داهيه.
مليكه بهدوء/ انا مش عايزه اعرف ايه هي الحاجه دي كل اللي عايزاه منك انك تهدي خاالص وكل حاجه هتتحل.. بصي احنا هنمشي دلوقتي وبعد كده نبقي نشوف حل للمشكله دي.
مجدي عندما سمع هذا الحديث من مليكه جن جنونه وقام بمسك المسدس تبع سما و وجهه علي كلا من سما ومليكه وتحدث بضحكه شر وجنون .
/ هو انتو فاكرين دخول الحمام زي خروجه يا حلوه منك ليها.
مليكه بتماسك/ انت عارف انه اللي بتعمله ده هوديك في ستين داهيه.
مجدي بضحكه شر/ ااه عارف وهفضل مكمل ولو مسمعتوش الكلام اناا هقتلكم.
سما كانت مرعوبه ومليكه كانت تحدث نفسها بخوف/ انت فين يا شادي تعالي بسرعه الله يخليك.
𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉 𝒃𝒂𝒌𝒄…
بعدما عرفت مليكه من الحارس في اي دور يسكن مجدي قبل ان تصعد الي الاعلي قامت بمحادثه شادي.
شادي بإبتسامة/ مليكه اخيرا كلمتيني انتي بجد…
مليكه بمقاطعه/ مش وقته الكلام ده يا شادي.. انا عايزه منك حاجه.. بص انا هبعتلك لويكشن دلوقتي تيجي وتجيب معاك البوليس.
شادي بقلق/ في ايه يا مليكه انتي جرالك حاجه وبعدين بوليس ايه اللي اجيبه واجي.
مليكه في سرعه/ يا شادي اسمع الكلام وبلاش مناهده الله يخليك.
شادي بقله حيله/ حاضر يا مليكه انا هاجي بسرعه متقلقيش.
مليكه اغلقت مع شادي وصعدت الي بيت مجدي.
𝒃𝒂𝒌𝒄…
جاء شادي ومعه البوليس وكانت مليكه تاركه الباب مفتوح حتي يستطيعون الدخول.
/ اسـتـنـي عـنـدك.
مجدي فزع عندما رأي البوليس وكان سيهرب ولكن شادي ذهب ورأهُ وامسكه.
شادي بسخريه/ انت فاكر الهروب بالساهل كده يا قمور.
شادي للظابط معتز/ اهو المجرم يا باشا عايزك تخدوا تروقه.
الظابط معتز/ احنا مش بلطجيه يا شادي بيه احنا هناخدوا ونخليه يتعلم حاجات هو عمره ما اتعلمها.
شادي بإبتسامة/ ايوه هو ده كان قصدي بردوا.. يلا ربنا معاكم.
قام البوليس بأخذ مجدي وشادي دخل ل مليكه وسما وتحدث بقلق/ انتو كويسين.
مليكه بتماسك/ ايوه احنا بخير.
سما بإرتباك مبالغ/ لا يا شادي انا مش بخير .
شادي بقلق/ مالك يا سما في ايه.
سما بدموع/ مجدي كان ماسك عليا ذله يا شادي وكان بيهددني بيها لو منفذتش اللي هو عايزه هيوريك الادله اللي معه.. انا عايزاك تسامحني يا شادي عشان خاطري سامحني.
شادي بهدوء ما قبل العاصفه/ وهي فين الادله دي.
مليكه تحول ان تهديه لانها تعرفه جيدا/ بص يا شادي اولا انا عايزاك تهدي ثانيا هي اكيد الحاجه دي في تلفونه.
شادي بشك/ وانتي عرفتي منين.
مليكه بارتباك/ انا بتوقع يعني.
شادي بشك/ مليكه انتي مخبيه حاجه متحوليش تداري.
مليكه بإستسلام/ انا هحكيلك كل حاجه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في قصر نصران…
سعاد بقلق/ يا تري سما فين دلوقتي.
صافيه بهدوء/ اهدي يا سعاد تلاقيها مع صاحبتها ما انتي عارفه بنتك بتحب تخرج كتير.
سعاد بقلق/ يارب استرها انا خايفه عليها اوي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند مليكه وشادي…
مليكه قصت علي شادي كل ما تعرفه ومن ثم تحدثت بتهنيده/ بس كده هو ده كل اللي اعرفه وانا جيت عشان انقذ سما لاني كنت متاكده انه الشخص ده مش هيبقي ناوي علي خير.. ثم نظرت الي سما واكملت.. انا عمري ما فكرت اني انتقم منك يا سما معأني اتغيريت ومبقتش مليكه بتاعت زمان بس في نفس الوقت عمري ما فكرت اني ابقي ازايك واردلك اللي عملتيه فيا.. وانت يا شادي حتي لما انت طلقتني ومدتنيش فرصه اني اثبتلك اني برئيه.. انا بردوا مفكرتش اني انتقم منك عشان مهما كان انت حب عمري وحياتي.. والحاجه الاخيره انا مش عايزاك تزعل من سما حتي لو طلقتها بردوا مش عايزاك تبقي زعلان منها وعايزه منك انك متحكيش اللي حصل ده ل اي حد عشان مهما كان هي بنت خالتك.. انا قولت اللي عندي يلا هستناكوا تحت لحد ما تخلصوا .
شادي نظر الي سما بنظره مرعبه ومن ثم قاموا بالبحث عن الصور و وجدوها وقاموا بالتخلص منها نهائياً .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في قصر نصران…
سعاد بقلق مبالغ/ لااا كده كتير البنت بقالها 3 ساعات بره ولسه مرجعتش سما عمرها ما قعدت الوقت ده كله يا صافيه.
صافيه بقلق/ طب حاولتي تتصلي بيها.
سعاد بخوف/ حاولت طبعا وتلفونها مغلق انا لازم ادور عليها.
صافيه في سرعه/ تدوري عليها فين بس.. اهدي كده و انا هكلم شادي اكيد هي معاه.
صافيه كانت ستقوم بالاتصال ب شادي ولكنها توقفت عندما رأته يدخل ومعه مليكه وسما.
سعاد وهي تحتضن ابنتها بخوف/ كنتي فين يا حبيبتي قلقتيني عليكي.
سما وهي تحتضن والدتها/ متقلقيش يا امي انا بخير.
صافيه بحده/ كنتو فين والعقربه دي كانت بتعمل معاكوا ايه.
سما بحده/ كفاااايه بقي يا خالتو كفاايه.. من ساعت ما رجعت من امريكا و عرفت انه شادي اتجوز زعلت لاني كنت بحبه بجد وانتي استغلتيني و مسكتيش فضلتي تسخنيني لغايه ما خلتيني بقيت زايك.. انا انهارده حصل معايا اكتر موقف بشع شوفته في حياتي واللي انقذتني هي مليكه.. ثم نظرت الي مليكه واكملت.. انا بجد عايزه اعتذر منك يا مليكه علي كل اللي عملته معاكي انا عارفه انك مش هتقبلي اعتذاري بس انا والله مكنتش اتمني اني أذيكي بالشكل ده وانا محظوظه جدا اني عندي بنت خاله زايك.
مليكه بإبتسامة/ انا اكيد هقبل اعتذارك لاني عارفه انك ندمانه بجد وانا اللي محظوظه اني عندي بنت خاله زايك.
جميعهم كانوا واقفين مصدومين ماعدا شادي الذي كان فرحان ان مليكه كما هي ولم تتغير ابدا.
ورد بهمس ل ياسمين/ هو اللي بيحصل ده بجد ولا انا بحلم.
ياسمين بهمس ل ورد/ لا بجد ياختي عقبال ما خالتك صافيه تقتنع وتصدق انع ماما ومليكه طيبين وعلي نياتهم مش زاينا يااوختي.
كريمه كانت سعيده بإبنتها ولكنها كان لديها فضول تعرف ما هي رده فعل صافيه بعد حديث سما.
صافيه كانت واقفه تسمع حديث سما بصدمه وإستغراب وبعد تفكير طويل علمت انها كانت مخطائه في معاملتها ل مليكه وعائلتها ثم تحدثت بندم شديد .
/ انا ولو اول مره في حياتي بعتذر من حد.. انا بجد عايزه اعتزرلك يا مليكه يا بنت اختي و عايزه اعتزرلك يا كريمه يا اختي وعايزه اعتزرلكم يا بنات اختي بجد انا عرفت اني كنت غلطانه ف اللي كنت بعمله معاكم وبالذات انتي يا مليكه.. من يوم ما اتجوزتي شادي وعرفت انك بنت كريمه وانا بحاول انتقم من كريمه علي حسابك انتي.. انا بجد بتمني انك تسامحيني وتقبلي اعتذاري.
مليكه بحب/ انا عمري ما زعلت منك.. انا طول عمري بعتبرك زي امي وانا اللي بتمني تسامحيني لو زعلتك في اي حاجه وكمان بتمني اني اقولك يا خالتو.
صافيه بإبتسامة/ ده انا اللي بتمني اني اسمع كلمه خالتو منك بجد انا بعترف انه انتي احلي بنت اخت في العالم.
مليكه بحب/ وانتي احلي خاله في العالم.
سما بمرح/ لا بقي انا كده ابتديت اغير.
جميعهم ضحكوا بفرح وسعاده واخيرا اجتمعت عائله نصران واصبحت يد واحده.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
بعد عده ايام…
شادي طلق سما وسما قررت العوده الي امريكا لإستكمال عملها هناك.
شادي كان يحاول ان يرجع الي مليكه وهي كانت رافضه ولكنها وافقت لانها لم تتحمل البعاد عنه «فأنه الحب يا ساده».
اما صافيه وسعاد وكريمه اصبحوا اكثر من الاخوات واصبحوا يحبون بعض كثيرا.
وبالنسبه ل التؤامان ورد وياسمين ف استكملوا تعليمهم في احسن جامعات.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في يوم زفاف مليكه وشادي…
في غرفه مليكه..
كانت تجهز حالها وكانت اجمل عروس في العالم كانت مثل الاميرات بالضبط وكان معها شقيقتها الاثنين و والدتها وخالتها.
صافيه بإبتسامة/ قمر يا مرات ابني.
كريمه بغرور/ طبعا لازم تبقي قمر مش بنت كريمه نصران لازم تبقي قمر طبعا.
سعاد بإبتسامة/ ربنا يحميكي ويسعدك يا احلي ملكه في العالم.
مليكه بفرحه/ بجد انا مبسوطه اوي اني بقيت جمبيكوا ومعاكم وكلنا بقينا مع بعض ومفيش حاجه تفرقنا.
ورد في سرعه/ الحقي يا مليكه.
مليكه بفزع/ في ايه.
ورد بإبتسامة/ سما بترن فيديو كول.
مليكه بسعاده/ افتحي بسرررعه.
ورد فتحت المكالمه وتحدثت سما بفرحه/ لوللللللللييييي ايه القمر ده يا عروسه.. والله لولا الشغل اللي عندي قد كده كنت جيت وشوفت الاميره مليكه.
مليكه بإبتسامة/ تسلميلي يا بنت خالتي.. ده انتي اللي قمر يا قلبي.
سما بإبتسامه/ يلا انا قولت ابركلك في السريع كده.. اسيبكم بقي عشان ورايا شغل قد كده.. باااي.
مليكه بإبتسامة/ بااااي.
جميعهم ابتسموا بفرحه ومليكه انتهت من تجهيز نفسها وكانت احلي ملكة زفاف بالعالم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💃🏼💃🏼.
في حديقه القصر…
كان واقف شادي في انتظار العروس.
وعندما رأي مليكه تنزل من علي الدرج انبهر ل جمالها لانها كانت اجمل ما رأه عينيه.
قام بأخذها وجلسوا علي المقاعد وقام الماذون بعقد زواج كلا من مليكه وشادي.
الماذون بإبتسامة/ بارك الله لكما وبارك عليكما في خير 🙂
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💃🏼💃🏼💃🏼.
علي ساحه الرقص💃🏼💃🏼💃🏼.
كانوا يرقصون سويا وهما في قمه سعاده لا توصف.
شادي بحب/ بجد انا مش مصدق انك بقيتي مراتي.
مليكه بمرح/ وللمره التانيه يشهد التاريخ علي زواجنا.
شادي بعشق/ بحبك يا احلي ملكه في العالم.
مليكه بعشق/ وانا بعشقك يا احلي شادي في حياتي.
شادي بعشق/ لااا بصي اهدي عليا بدل ما اسيب الفرح والمعازيم واخطفك علي فوق.
مليكه بضحك/ مجنون وتعملها.
شادي بنظره عشق/ بـحـبـك♥.
مليكه وهي تنظر في عينيه بنظره عشق/ بـعـشـقـك♥.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♥
بعد تسعة اشهر….
في جناح مليكه وشادي..
في السادسه صبااااحاااا…
مليكه بصريخ/ شااااااااادي اصحححححي بسرررررررعه.
شادي بفزع/ في ايه يا مليكه مالك.
مليكه بصريخ/ هيكون مالي يا بنأدم انا بووولد.
شادي بصدمه/ ب ايه بتولدي ده ايه لسه بدري.
مليكه بصريخ/ بدري ده ايه انت عايزني اولد السنه الجايه.
جميع من في القصر استيقظ علي صريخ مليكه وجميعهم ذهبوا الي الجناح.
كريمه بفزع/ في ايه يا مليكه.
مليكه بدموع وصريخ/ بولد يا ماما وشادي عمال يقولي انه لسه بدري مش عايز يوديني المستشفي.
ورد وياسمين انفجروا في الضحك وتحدثت صافيه بغيظ/ انت اهبل يالاه مش عايز تودي مراتك المستشفي.
شادي بضحكه مكتومه/ يا ماما ما هو لسه بدري.. الدكتوره اللي قالت كده.
سعاد بتماسك/ شيلها يا شادي وركبها العربيه براحه وروحوا علي المستشفي واحنا هنيجي وراكم.
شادي ذهب الي مليكه وقام بحملها وتحدث بتماسك/ استعني علي الشيئَا بالله.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♥
في المستشفي…
وصل شادي وقام بحمل مليكه ودخل بيها المستشفي.
الممرضين جائوا واخذوا مليكه علي غرفه العمليات ومليكه قبل ان تدخل تحدثت بصريخ/ بكررررررهك يا شاااااادي.
شادي بضحك/ واناا بعشقك يا قلبي.
مليكه بصريخ/ اعااااااااااا.
بعد دقائق…
جاءت باقي العائله وتحدثت كريمه بقلق/ ها يا شادي ايه اللي حصل.
شادي بخوف/ اهو دخلوها اوضه العمليات.
صافيه بقلق/ يارب تقوم بالسلامه.
جميعهم بدعاء/ ياااارب.
بعد ساعه..
سمعوا جميعهم صوت طفل يبكي جميعهم ابتسموا بفرحه وخرجت الممرضه ومعها الطفل.
الممرضه وهي تعطي الطفل ل شادي/ اتفضل يا شادي بيه يتربي في عزكوا
شادي امسك بالطفل وهي في سعاده لا توصف.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♥
في غرفه مليكه…
دخلوا جميعهم ودخل شادي ورأهم وهو يحمل الطفل بحنان ومن ثم اعطها ل مليكه التي كانت تشتاق ل حمله بين يديها.
مليكه وهي تحمل طفلها وتنظر اليه بحب/ بسم الله ماشاء الله جميل اووي.
ورد بغرور/ شبه خالته هو هيطلع قمر ل مين يعني.
ياسمين بغيظ/ وليه بقي ميبقاش شبهي.
ورد بغرور/ عشان انا خالته القموره.
ياسمين بغيظ/ طب ما انا كمان خالته.
ورد بإستفزاز/ بس مش قموره.
كريمه بزهق/ بسسس كفااايه خلاص.. هو لا شبهك ولا شبهك هو شبه امه حتي عنده نفس مناخرها.
صافيه بغيظ/ يسلااام وليه متقوليش انه شبه ابوه.
كريمه كانت ستتحدث ولكن سعاد تحدثت في سرعه/ والله ما تقولي حاجه.. خلاص يجماعه استهدوا بالله مينفعش كده احنا في المستشفي.. ثم نظرت الي شادي ومليكه وتحدثت بإبتسامة.. ها يا حبايبي ناوين تساموه ايه.
شادي نظر الي مليكه بنظره عشق وتحدث بحب/ الاسم اللي متفقين عليه من اول يوم جواز.
مليكه بفهم وإبتسامة حب/ رحيم شادي نصران.
جميعهم ابتسموا بسعاده ثم نظر شادي ل مليكه بنظره عشق/ بحبك يا ملكة قلبي.
مليكه بنظره عشق/ بعشقگ يا احلي شادي في حياتي.
الـنـهـايـه♥♥♥.
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)