روايات

رواية اوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 بقلم فاتن جمال

رواية اوقعتني في عشقها الفصل السادس 6 بقلم فاتن جمال

رواية اوقعتني في عشقها الجزء السادس

رواية اوقعتني في عشقها البارت السادس

اوقعتني في عشقها
اوقعتني في عشقها

رواية اوقعتني في عشقها الحلقة السادسة

مازن بصدمه: اكيد في حاجه غلط
يوسف : مازن لو سمحت ابعد عن العمليه دي
دخل اللواء هاشم فجاء
الكل قام قد التحيه
هاشم : مازن كويس انك هنا انا كنت عايزك
مازن : نعم يا فندم
هاشم : كنت عايزك تطلع ماموريه في شرم الشيخ في هناك شباب بيتاجرو في الاثار
مازن بإصرار : انا اسف يا فندم
هاشم : لي يا مازن
مازن : انا مش اهبل علشان حضرتك تضحك عليا بشغل العيال دا
هاشم : مازن انا خايف عليك
مازن : وانا العقيد مازن السويسري والعمليه بتاعت الصعيد محدش هيمسكها غيري
هاشم : متنساش يا مازن أن دول اهلك
مازن : اسف يا فندم بس دا شغلي يوسف اعمل حسابك قدام تالت ساعات تكون حجزت لينا في مكان قريب من الجبل وكما كلامه
مازن : اسف يا فندم بس معتش عندي وقت غير اربع ايام بس
ساهر : الشحنه هتتسلم يوم الخميس ساعة الفجر
مازن : كويس جدا
هاشم : عارف انك عنيد بس خد بالك من نفسك متنساش انك في مقام ابني قبل اي حاجه
مازن : حاضر يا فندم وكمل يوسف جهز الفريق انا عايز اجتماع بعد ربع ساعه
زمرد : ماما وحشتيني اوي
ساميه : وانتي كمان يا حببتي
زمرد : فين بابا
ساميه : في الشغل ليس مجاش
زمرد : طب كويس علشان نجهز كل حاجه
ساميه باستغراب : نجهز اي
زمرد بابتسامه: النهارده عيد ميلاد بابا يا ست ماما انتي نسيتي
ساميه : والله يا بتي راح عن بالي
زمرد : يا ماما ما كنا كويسين لي بق نقلب صعيدي
ساميه بضحك : خلاص يا بنتي كدا كويس
زمرد : ايو كدا
وبدأت زمرد ومامتها تجهز الشقه من زينه والبلالين
بعد وقت كانت الساعه داخله علي عشره بالليل
نورا : كدا خلاص كل حاجه تمام
زمرد بجوع : ماما انا جعانه
ساميه : بجهز العشا علشان جوزك كمان
زمرد : يا نهار ابيض دانا نسيت اني متجوزه
ساميه ونورا فضلو يضحكوا عليها
زمرد بزعل مصطنع : والله بق كدا يا ماما
ساميه بحب : لا يا حبيبتي متزعليش وانتي يا نورا اسكتي
نورا بحماس: بابا طالع علي السلم
زمرد كانت لابسه ترنج وفرده شعرها وحطه توكه علي شكل فراشه
زمرد: طب أطفئ النور
نورا طفت النور وزمرد أوقفت قدام الباب واول ما انفتح الباب حضنت الا فتحه وقالت : بابا حبيبي كل سنه وانت بالف خير يارب يا حبيبي
مازن : كان نفسي اقولك وانتي طيبه بس النهارده مش عيد ميلادي
زمرد بصدمه وفجاء بعدت عنه وقالت بكسوف : انا اسفه بس كنت فكرا بابا إلا فتح الباب لأن نورا شافته طالع
مازن بهدوء : ولا يهمك
ساميه شغلت النور وقالت : اتفضل يا حبيبي دا بيتك وبعدين دي مراتك
مازن : ازيك يا طنط
ساميه قربت من مازن و مسكته من ودنه وقالت : اسمي ماما ساميه الخاله والده يا بابن اختي
مازن : حاضر يا ماما
ساميه : ايو كدا انا رايحه احط العشا وكملت وقالت فين عمك صحيح
مازن : عمي كان طالع معايا بس نسي يجيب طلب من تحت فداني المفتاح وقالي افتح
زمرد مكنتش واخده بالها أنها بشعرها كانت ليس هتجري علي الاوضه لكن وقفه مازن وهو بيقرب من ودنها وقال : شكلك من غير الطرحه يجنن خليك كدا
زمرد بصت عليه بكسوف ومازن كمل برجاء : ممكن
زمرد ابتسمت وهزت رأسها بمعني ماشي
فضلو يضحكوا ويتكلمه وزمرد فضلت قاعده في حضن باباها
مازن بحمحمه : بعد اذنك يا ماما كنت عايزك في موضوع
ساميه : خير يا ابني
مازن : مفيش حاجه بس كنت عايز اسالك علي حاجه ممكن
زمرد بفضول : حاجه اي
مازن : خليك في حالك
زمرد : سامع يا بابا بيقول اي
كمال ضحك : بس يا مازن متقولش كدا
زمرد بزعل مصطنع: والله بق كدا يا بابا
مازن : خلاص اسكتي هي مش امي زي ماهي امك انا عايز امي في موضوع
زمرد : ايو بق اي الموضوع
مازن : عايز اشوف عروسه حلوه
نورا : عندي صحبتي
زمرد بعدم فهم : عروسه لمين
مازن : ليا
ساميه بضحك : الله يهديكم تعال يا مازن
ساميه : خير يا ابني
مازن : ماما انا كنت عايز اعرف لي بابا وعمي رفضين اني اعرف عائلة امي
ساميه بقلق : بتسال لي
مازن : بصي يا امي انا هقولك حاجه تبع شغلي مينفعش اصلا اقولها لحد بس انا مش عارف اعمل اي
ساميه : خير يا ابني
مازن بدأ يقص عليها كل حاجه
ساميه : انا هقولك يا ابني كل حاجه كنا مخبينها عليك وبدأت ساميه تفتح في جراح الماضي بعد وقت خرج مازن وهو ماسك دموعه بالعافيه
مازن : بعد اذنك يا عمي انا لازم امشي
كمال بقلق : في اي يا ابني
مازن : مفيش بس انا لازم أمشي
زمرد : انا عايزه افضل هنا النهارده
مازن : برحتك بعد اذنك يا عمي
كمال : مع السلامه يا ابني
مازن نزل من الشقه وهو مش طايق نفسه
زمرد : بابا انا هقوم اعمل شاي
كمال : ماشي يا حببتي
نورا : بابا ماما في الاوضه بتعيط
كمال بقلق : طب روحي انتي اوضتك
نورا دخلت لزمرد المطبخ وقالت : زمرد ماما بتعيط
زمرد بخوف وقلق: لي
نورا : مش عارفه
زمرد بعصبيه: اكيد مازن السبب
نورا : انا داخله اوضتي بابا قالي ادخل اوضتي
زمرد : ماشي يا حبيبتي تصبحي علي خير
زمرد خرجت من المطبخ وراحت علي اوضتة والدها وليس هتدخل سمعت ساميه وهي بتقول ******
مازن كان سايق العربيه بسرعه كبيره اوي مش شايف قدامه لحد ما وصل للبيت
زمرد : ماما انا رايحه لجوزي
ساميه بدموع: خليكي جانبه يا بنتي
زمرد : بعد اذنكم
زمرد مكنتش عارفه هي لي قالت كلمة جوزها ولي قرارت تبق جانبه ولي يهمها أمره
مازن كان قاعد في اوضته مش عارف يعيط كسر كل حاجه حوليه
زمرد بعد وقت كانت وصلت البيت و لاول مره تواجه خوفها وركبت الاسانسير لوحدها وفضلت تدعي ربنا لحد ما وصلت لباب الشقه افتكرت أن مفتاح الشقه معاها من امبارح لما مازن اده ليها علشان كانت خايفه تركب الاسانسير طلعته وفتحت باب الشقه لقت هدوء في الشقه
زمرد : مازن مازن انت فين
مكنش في صوت فضلت تقرب من باب اوضته لحد ما فتحت الباب لقته قاعد علي الارض أيده بتجيب دم وقاعد ساكت
زمرد قربت منه وقالت بخوف : مازن انت كويس مازن رد عليا
مازن بص عليها بسكوت وفضل ساكت
زمرد : مازن رد عليا
مكنش فيه اي رد منه مسكت أيده وبدأت تحط عليها مناديل علشان تكتم الدم بس مكنش في فائده لحد ما قامت وجابت ميه دافيه وبدأت تنضف الجرح ومازن ساكت مستسلم ليها
زمرد : مازن ممكن ترد عليا
زمرد طب عيط اعمل اي حاجه
مازن فضل ساكت لحد ما قاعدة زمرد قدامه وقالت : طب احكيلك حدوته
عارف كان في بنت جميله بتحب دراستها اوي و في يوم قرار والدها أنه يجوزها علشان خايف عليها وبدأت حياتها تتغير من انسه في كلية الطب لازوجه مش عارفه ازاي بقت زوجه وكملت بمرح بس متجوزه عيل بارد اوي وقليل الادب وبعدين كملت وهي بتحط أيدها علي وشه بس هو طيب اوي وعنده حنيه حلوه اوي
مازن بص ليها وبدأت دموعه تنزل منه زمرد حضنته كأنها بتحضن ابنها الا خايفه عليه
مازن فضل يعيط من غير اي كلمه
زمرد : ممكن نتكلم
مازن كان ماسك فيها كأنه كان محتاج لحضنها
زمرد : مازن
مازن بدأ يتكلم : ماتت بسببهم
زمرد : الله يرحمها
مازن بعصبية مكتوبه: مش هرحم ولا مخلوق فيهم
زمرد بهدوء : طب ممكن تهدي
مازن بدأ يتعصب عليها وقام من حضنها مره واحده وقال : وانتي مالك اصلا اوعي كدا
زمرد بهدوء : طب انا اسفه
مازن بصوت عالي وبدأ يمكس اي حاجه قدامه يكسرها اخرجي برا انتي سامعه
زمرد بخوف : مش هسيبك
مازن : بقولك اخرجي برا
زمرد : مش هسيبك يا مازن
مازن بعصبية مسكها من ايديها وخارجها من الاوضه وليس هيقفل الباب زمرد حطت ايديها لكن مازن قفل عليها وفجاء سمع صوتها وهي بتعيط من الباب المقفول علي ايديها
مازن بخوف عليها : حصلك حاجه
زمرد بدموع : ايدي بتوجعني اوي
مازن : انا بجد اسف مكنش قصدي
زمرد عملت نفسها مغمي عليها وبدأت تقع مازن مسكها وشالها حطها علي السرير
مازن : زمرد فوقي زمرد مكنش فيه فايده فقام جاب ازازة ميه وبدأ يرش عليها شويه
زمرد : مش بحب الميه علي وشي
مازن غصب عنه ضحك عليها
زمرد بفرح : اي دا اول مره اشوف الشمس تظهر بالليل
مازن عقد حواجبه ليها
زمرد بدلع : اي بهزر معاك
مازن : انتي مكنتش مغمي عليكي صح
زمرد : اقول الحقيقه بس متزعقش ليا
مازن : قولي
زمرد : بصراحه اه
مازن : ولي عملتي كدا
زمرد : علشان مكنتش عايزه اسيبك لوحدك بس والله ايدي بتوجعني اوي
مازن باسف : انا بجد اسف
زمرد : ولا يهمك بس عقابنا ليك قوم اعملي اكل
مازن بابتسامه : انتي عايزه العقيد مازن السويسري بعمل اكل
زمرد بصدمه : احلف بالله انك عقيد
مازن باستغراب: انتي متعرفيش انتي متجوزه مين
زمرد : تصدق انا كنت فكرك موظف حكومي عادي الا هو بتروح الشغل الساعه سبعه ترجع الساعه اتنين الضهر
مازن بضحك : دا شكل واحد موظف
زمرد : وانا اقول الشقه دي كلها منين والعربيه والبواب وهو بيقولك يا باشا
والعضلات الحلوه دي
مازن باستغراب وضحك : انتي فهمه انتي بتقولي اي
زمرد : ها هو انا قولت حاجه
مازن : لا ابدا
زمرد بجد : ممكن اطلب منك طلب
مازن : اتفضلي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوقعتني في عشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى