روايات

رواية اوقعتني في عشقها الفصل السابع 7 بقلم فاتن جمال

رواية اوقعتني في عشقها الفصل السابع 7 بقلم فاتن جمال

رواية اوقعتني في عشقها الجزء السابع

رواية اوقعتني في عشقها البارت السابع

اوقعتني في عشقها
اوقعتني في عشقها

رواية اوقعتني في عشقها الحلقة السابعة

زمرد : ينفع نبق اصدقاء
مازن : ممكن
زمرد : يبق من هنا ورايح اقولك يا زوز وانت تقولي يا دكتوره زمرد
مازن بصدمه : نعم يا ختي
زمرد : اهو قلبت هركليز
مازن : بقولك اي قومي من هنا احسلك
زمرد : طب براحه يا عم انا اصلا مبحبش انام في اوضتة حد وليس هتكمل كلامهاالنور قطع
زمرد بخوف : مازن
مازن : ثواني هشوف الفون فين
زمرد قربت منه ومسكت من قميصه وقالت بخوف : لا والنبي خليك جانبي
مازن : انتي بتخافي من الضلمه
زمرد : لا طبعا بس مش بحب اقعد لوحدي
مازن بضحكه : متاكده
زمرد بكدب : ايو طبعا
مازن : طب فين فونك
زمرد : مش عارفه كان لازم يعني تسيب فونك
مازن : معلشي مكنش اعرف ان حضرتك بتخافي من الضلمه
زمرد بقلق: طب وبعدين
مازن : بصراحه النور هنا لما بيقطع لصبح
زمرد : نعم انت بتقول اي
مازن : بجد مش بهزر ف قومي روحي ياله اوضتك
زمرد : لا مانا مش هعرف امشي علي الارض علشان عليها ازاز وكمان كل حاجه متكسره مش هعرف امشي
مازن : تعالي انا هوديكي اوضتك
زمرد بعصبيه طفوليه: لا بق انا مش عايزه انام في اوضتي النهارده اصلا مش بحب الاوضه الا فيها بلكونه
مازن : تقريبا كدا شفت اوضتك فيها بلكونه
زمرد بتوتر : لا دي مش اوضتي
مازن : طب يعني هتنامي هنا
زمرد : ايو
مازن : خلاص هروح انام هناك
زمرد بسرعه : لا انت رايح فين
مازن : سيبي بس الاول قميصي الا انتي مسكه فيه دا
زمرد : يعني أنا غلطانه علشان خايفه عليك
مازن : خايفه عليا من اي بق
زمرد : انت متعرفش أن في عفريت
مازن بضحك : والله مين قالك
زمرد بخوف : اسكت علشان دول بيجو علي السيره
مازن : لا خلاص اسكتي
زمرد : طب انا عايزه اكل مكلتش من الصبح
مازن : طب ثواني هجبلك اكل
زمرد بسرعه : لا خلاص شبعت
مازن بضحك: طب تعالي معايا نجيب حاجه من المطبخ
زمرد : ماشي
زمرد قامت من علي السرير وهي ماسكه في مازن أو بالأصح وهي في حضنه
مازن : حسبي في ازاز
زمرد : مش شايفه
مازن شالها من علي الارض علشان الازاز
مازن : عارف عايزه تقولي قليل الادب
زمرد بضحكه بسيطه : لا كنت هقولك شكرا
مازن : العفو يا
زمرد بحب : يا اي
مازن بتوهان : ها ولا حاجه
زمرد بحمحمه : طب نزلني بق بس خليك جانبي
مازن فضل ماسك ايديها ودخلوا المطبخ
زمرد : مفيش شمع
مازن : تقريب في استني هشوفه
ليس بيتحرك وبيسيب ايديها
زمرد : قولتلك متسبش ايدي
مازن : والله حاسس اني ماسك بنت اختي
زمرد : وانت تطول اصلا
مازن : رجعنا للسان الطويل
زمرد : مش قصدي بس هو كلامي كدا
مازن : خلاص اسكتي خالص
زمرد بصوت هادئ: بارد
مازن : ولما اسيب ايديك دلوقتي
زمرد بسرعه : اسفه خلاص والنبي
مازن : طب استني اشوف الشمع
ليس بيفتح بيرفع أيده علشان يجيب الشمع وقع عليه كيس الدقيق
زمرد فضلت تضحك عليه
مازن بعصبية: انتي الا عملتي كدا
زمرد : بصراحه اه الصبح حطيته هنا علشان لو دخلت المطبخ يقع عليك بس بجد شكلك يضحك موت وليس هتتكلم النور جه
زمرد بفرح : اخيرااااا النور جه وبصت علي مازن وهو وشه غرقان دقيق وشكله يضحك موت فصلت تضحك عليه
مازن فضل سارح فيها وفي براءتها
زمرد حست بعيون مازن فنكسفت: بطل تبصلي كدا
مازن : اقولك حاجه
زمرد بهدوء : طبعا
مازن : مش عارف لي بتوه فيكي
زمرد بكسوف : اااانا رايحه اقعد برا وانت اعمل اي حاجه نأكلها
مازن مسك ايديها : استني انا هروح اغير هدومي وانتي معلشي حاولي تعملي بأيديك التانيه اي حاجه
زمرد هزت راسها بمعني حاضر
بعد وقت كانت عامله سندوتشات جبنه رومي وشاي
زمرد : مازن انا لي في البلكونه
مازن وهو جو : هغير واجي
زمرد قاعدت مستني مازن
مازن : معلشي كنت بغير
زمرد : ولا يهمك
مازن : احكيلك عنك
زمرد بدأت تحكي لمازن قد اي هي شاطره وبتحب دراستها وأنها هتكون دكتوره شطوره
مازن بفرحه : أن شاء الله تحققي كل احلامك وكمل بحمحمه انتي بتحبي
زمرد : زمرد مش عارفه بس هقولك هو شعور غريب عليا اوي يعني اول مره احس بحاجه حلوه مش عارفه دا اي وعلي فكرا اول مره احس بيه النهارده ويمكن من ساعتين بس
مازن بفرح : يعني والنور قاطع
زمرد بكسوف : لا من قبلها بشويه
مازن : ساعة الحضن
زمرد بعصبيه مكتوبه: انت قليل الادب
مازن بضحكه : مش مهم بس بجد اول مره تحسي بكدا
زمرد هزت راسها بمعني ايو
مازن : لا انا عايز اسمعها
زمرد : انا بقول اقوم انام
مازن مسك ايديها وهي قيمه وقال بحب : علي فكرا انا حاسس نفس الاحساس من يوم كتب الكتاب بس انا عرفت احدد دا اي
زمرد سحبت ايديها من أيده بهدوء وقالت بابتسامه : تصبح على خير
مازن بابتسامه : وانتي من اهل الخير وكمل زمرد ثانيه واحده
زمرد : نعم
مازن : انا مسافر الصعيد يوم الاربع
زمرد بقلق: لي ؟
مازن : متخافيش انا عندي شغل هناك
زمرد : وانا كمان عندي شغل هناك
مازن باستغراب : شغل اي
زمرد : هروح مستشفي في حته اسمها *****
مازن بخوف : مستحيل
زمرد : لي بق
مازن : لا وخلاص
زمرد : لا هروح
مازن بعصبية: زمرد بلاش عند
زمرد بعصبيه: انا مش بعاند
مازن : امال بتعملي اي
زمرد : ولا حاجه كل الموضوع اني مش هسيبك تروح هناك لوحدك
مازن بابتسامه: يعني بتحطيني قدام الأمر الواقع
زمرد بضحكه : بالظبط
مازن : بس انا خايف عليكي
زمرد بخوف : وانا خايفه عليك
مازن بخبث : دا لي
زمرد بتوتر : هااا مش ابن عمي وابن خالتوا وكملت بضحكه واخويا
مازن بعصبية مكتوبه: نعم يا اختي اخوكي ازاي !!!!
زمرد : اي مش انت بتقول لماما يا ماما يبق اخويا
مازن بعصبية مكتوبه وبصوت عالي : امشي من وشي يا بت احسلك
زمرد : اعمل حسابك انا جايه معاك
مازن بعصبية: لا
زمرد : ماااازن
مازن : امشي قولتلك
زمرد بدلع : طب علشان خاطر مراتك حببتك
مازن باستغراب : انتي هبله يا بت انتي مش ليس بتقولي اني اخوكي
زمرد : يالهوي عليك دائما واخد كلامي جد
مازن : يارب صبرني عليها
زمرد : انا بجد هنام باي
مازن بضحكه : مجنونه
زمرد : شكرا بس بردو جايه معاك
مازن كلم يوسف
يوسف : حاضر يا مازن هحجز ليكم جناح في فندق
مازن : مش عايز حد يعرف اني في الفندق
يوسف بضحكه : عيب عليك يوم الاربع أن شاء الله هينزل رجل الأعمال المشهور سامي الجيار وحرمه فندق ال****
مازن بضحكه : اشوفك بكر
في بيت كمال
ساميه بدموع: انا خايفه علي مازن يا كمال
كمال : متخافيش زمرد معا اهي زمرد بترن
كمال : الو يا حبيتي مازن عامل اي
زمرد بتنهيده : الحمدالله يا بابا كويس
ساميه : زمرد خليكي معانا يا بنتي
زمرد بهدوء : حاضر يا ماما
كمال : زمرد انا عارف انك معتبره مازن حد غريب عنك بس يا بنتي هو دلوقتي محتاجه ليكي خليكي معا
زمرد حاسة بوجع في قلبها لأنها حبته بجد ايو كانوا كام يوم بس حبته
كمال : سمعاني يا بنتي
زمرد بحب : سمعاك يا بابا بس مازن طيب اوي وانا وهو بقينا أصحاب
كمال في نفسه يارب دعوتي تتحقق وتكوني من نصيبه يارب
زمرد : بابا انا هقفل دلوقتي
كمال : ماشي يا حببتي
كمال : اهدي بق يا ساميه
ساميه بدموع: انا السبب
كمال : كان هيجي وقت ويعرف
ياترى الا عرفه مازن

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوقعتني في عشقها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى