روايات

رواية انهيار الفصل السادس 6 بقلم نجلاء محمد

موقع كتابك في سطور

رواية انهيار الفصل السادس 6 بقلم نجلاء محمد

رواية انهيار الجزء السادس

رواية انهيار البارت السادس

رواية انهيار الحلقة السادسة

مكنتش حاسه بنفسي ولا ب الدنيا مش شايفه اي حاجه بس سامعه صوت ماما بتعيط

صابرين: حرام عليك حرام عليك البت هتموت هتموت بسببك سيبها سيبها

رد بابا بعصبيه وهو مش شايف: اتصلي ب دكتور يجي هنا وع الله ع الله تقولي ان انا اللي ضربتها والا هكون قاتلها

بعد نص الساعه الدكتور جيه

بعد شويه كشوفات وتركيزه على أماكن الكدمات بصلنا بصه غريبه وبعدين اتنهد

الدكتور:بعد اذنكوا بنت حضرتك محتاجه تتحجز ف المستشفى

رد بابا وهو بيصطنع كعادته: انا قادر اوفرلها الحمايه ف بيتنا قولي بس المطلوب

الدكتور قال كل حاجه انا محتاجاها وبصلي بصه اخيره انا وماما وهو ماشي وفجأه

وقع ف الارض الدكتور واعتذر

الدكتور: اسف بس رجلي اتلوت

عن اذنكم

بصتله وانا عايزه افهم اي وقعه كدا معقول صعبت عليه؟ من الصدمه وقع؟ طب اشمعنا مش بصعب على بابا لي بيعمل فيا كدا

عدا اسبوع وانا بحاول افوق من اللي انا فيه

محدش جيه زارني رغم ان الاخبار كلها بتتكلم عني صاحبتي او اللي كانت صاحبتي شافت الاخبار ومهانش عليها تبصلي من الشباك رغم انها ساكنه ف الفيلا اللي جمبي

فضلت اعيط بس ساعتها اتأكدت ان مفيش حاجه اسمها أصحاب

قررت اروح جامعتي قومت لبست وكالعاده بداري كل حاجه بالمكياج وبلبس بكم

خدت مفتاح العربيه الجديده..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اه نسيت اقول ان بابا جابلي عربيه جديده علشان الناس متتكلمش عنه ويقولوا بنته مش معاها عربيه

العربيه كانت جديده وحلوه اوي وكانت أحدث موديل نزل كنت تقريبا اول واحده اجيب العربيه دي ركبتها وطبعا لابسه اسود

لبست بنطلون اسود مقطع من الركبه وتيشيرت اسود بكم قصير وكوتش ابيض

ركبت عربيتي ووصلت الجامعه

كل الانظار كانت عليا وعلى عربيتي وهدومي الجديدة مكنتش مستغربه

لقيت نور جاي عليا: افتحي موبايلك كدا

بصتله بقرف وجيت امشي شدني من ايدي

سحبت ايدي بسرعه: انت مجنون ولا اي اوعى تفكر تلمسني تاني

نور بصوت عالي: افتحي موبايلك ي هانم انا مش جاي اضايقك انا بس جيت اقولك انك تستاهلي تكوني لوحدك

سابني ومشي معرفش لي عايزني افتح موبايلي

فتحت موبايلي ولقيت باعت فوق الالف رساله؟؟؟ معقول هو بس اللي سأل عليا من يوم الحادثه؟ مش كفايه اللي اتسبب فيه

قفلت موبايلي تاني ودخلت الجامعه

شوفت ريما واقفه بتضحك مع اصحابها واول م شافتني ودت وشها بعيد

قررت معيطش دي حتى مسألتنيش انا بقيت كويسه ولا لا

مشيت ودخلت حضرت المحاضرات

وجيه وقت الاستراحه روحت الكافيه وطلبت قهوه

قعدت سرحت كتير ف كل حاجه

فجأه لقيت فهد قدامي

بصتله وسكتت

فهد: عامله اي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رؤى:__________

فهد: انتي كويسه

رؤى:__________

فهد: انا عارف انك اكيد زعلانه علشان مسألتش عليكي الفتره اللي فاتت بس بجد

قاطعته: اولا احنا مفيش بينا كلام علشان ازعل انك سألت او مسألتش

ثانيا مين سمحلك تيجي تقعد معايا على ترابيزه واحده والكافيه مليان أماكن فاضيه

فهد: انا انا كنت فاكر

قاطعته تاني: مش عايزه اعرف كنت فاكر اي انا يهمني انك تقوم تمشي لاني عايزه اشرب قهوتي واكمل المحاضرات

قام فهد وهو متضايق

بس دا حقي دا واحد مسألش عليا رغم انه شاف جاي دلوقتي يسأل؟ اعمل بسؤاله اي اللي مكانش معايا وقت شدتي يغور بعدين

شربت القهوه وقومت اكمل المحاضرات كنت ماشيه بسرعه ف خبطت ف ريما

مبصتلهاش بس مشيت

اليوم خلص والمحاضرات خلصت

جيت اركب عربيتي لقيت ريما واقفه بتتصور قدامها وشافتني بصت بقرف

روحت عديت من جمبها كانت فكراني هتصور واتعايق زيها بس اتصدمت لما لقتني بفتح الباب وقعدت وبدأت ادور العربيه

فضلت بصالي مشيت وسبتها وقعدت افكر ازاي مكنتش شايفه وشها دا

طلعت ماديه ومقرفه كويس انها بانت على حقيقتها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وصلت البيت لقيت ماما جت حضنتني

فضلت شويه بعدين قالتلي: ياللا اطلعي غيري هدومك

رديت: لي في ضيوف؟

ماما: اه ابوكي عازم اصحابه ف الشغل ف انا وانتي هنخرج نتعشى برا واهو نغير جو بصيت ل ماما وانا مبسوطه اوي وطلعت علشان اغير زي م ماما قالت

دخلت اوضتي ولسه بفتح النور

اتصدمت….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انهيار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى