روايات

رواية انقذني من هدوئي الفصل الرابع 4 بقلم رنا عمرو

رواية انقذني من هدوئي الفصل الرابع 4 بقلم رنا عمرو

رواية انقذني من هدوئي الجزء الرابع

رواية انقذني من هدوئي البارت الرابع

انقذني من هدوئي
انقذني من هدوئي

رواية انقذني من هدوئي الحلقة الرابعة

زياد في ايه
انس بسرعه مفيش حاجه
مهند بص لأنس بصدمه
زياد بهدوء عامة لو فيه حاجه رزان خط احمر
فهد انت تعرفها منين
زياد قاله
مهند يعني ذي اختك
زياد بسرعه بس هي مش اختي
جه له رساله من رزان
رزان زياد عايزه اقولك حاجه
زياد جاي يا رزان
فهد طب خد الاسامي يلا
زياد خرج
مهند بغضب لأنس انت مقولتش ليه أنها اختنا
انس انت عايزه تستغل أنها اختنا
فهد ازاي يعني انت حمار بيقولك دي الأولي علي كليتها هتستغلكم ايه
مهند احنا مفروض نروح نكلمها قبل ما تسافر
فهد عندك حق
انس بص بحقد و متكلمش
عند رزان كانت قاعده قدام زياد
رزان زياد انا عايزه اعرف مين بابا
زياد بحيره ليه
رزان عايزه اعرف هو ليه ساب ماما خالتو شيماء مش بتقول حاجه وانه كان يعرف بوجودي ولا لسه عارف من سنتين
وليه مع انو ماما كانت بتقول أنهم بيحبو بعض اوي
زياد بحنان رزان انت عايزه كدا بجد
رزان اه
زياد طب انا هدور علي ابوكي
رزان بضحك شكرا ليك انت اقرب حد ليا في العالم دا
زياد حس بفرحه بس سكت
مهند من وراه دكتور زياد
بص ليه هو ورزان
رزان كانت لسه هتقوم بعيد
فهد بسرعه استني يا بشمهندسه
رزان بصتله بهدوء و بصت لزياد
زياد في حاجه
مهند احم احم بتوتر انت بنت محمد حسن الباشا
رزان فتحت عينها بصدمه ومسكت في هدوم زياد
انس حس ببعض الغيره علي أخته أنها ماسكه في واحد غريب وخايفه من اخواتها
مهند ينفع تقعدي
رزان قعدت جنب زياد
مهند قعد و حكي لها كل حاجه من اول لما ابوها اتجوز مريم
رزان احتقرت ابوها اكتر ازاي وليه اصلا يعمل كدا
رزان كتبت وانت عايز ايه دلوقتي
مهند بتوتر بابا عايز يشوفك
رزان كتبت وانا مش موافقه
فهد يا رزان بصت ليه رزان
وهي لسه خايفه
( رزان نادر اوي لما بتتعامل مع ناس )
زياد تدخل بهدوء و هو بيهمس للرزان
زياد متخافيش انا معاكي
رزان مسكت فيه جامد من الخوف ملحظتش أنها مسكت ايده
فهد انا عندي اقتراح انت تقابلي عمي دلوقتي وترجعي اسكندريه بكرا
بس يشوفك وانت تسألي علي الا انت عايزاه يشوفك بس انا مش بقولك عيشي معاه
رزان ماشي
بعدين بصت علي ايديها الي ماسكه ايد زياد و بعدت بسرعه الكل لاحظ كدا بس محدش اتكلم
بعد مده
زياد انا هرن علي خالتو شيماء
زياد رن
شيماء الو يا زياد عامل ايه
زياد الحمدلله بقولك يا خالتو انا ورزان مش هنرجع انهارده
شيماء ليه
زياد بتوتر عشان النتائج هتتطلع بكرا
الجامعه قررت تاخد فندق للطلاب يقعدوا في لحد بكره
شيماء تمام رزان جمبك
زياد اه
شيماء طب افتح الاسبيكر
زياد تمام
شيماء رزان يا حبيبتي كلتي خدتي العلاج
رزان و زياد بصوا لبعض
زياد بسرعه اه خدتو
شيماء عارف يا زياد لو مطلعتش خدته ولا كلت هعمل فيك ايه
زياد بمرح عيب عليك يا شوشو دا انا الا بفكرها
رزان ضحكت عليه
بهدوء بس متكلمتش
انس بص ليها بهدوء
هو مش عارف هي صعبانه عليه ولا بيكرها
قفل زياد مع شيماء
وانطلقوا الي قصر الباشا
في العربيه
مهند وهو بيحاول يرطب الجو
مهند بصي يا رزان
انا اخوكي انا وانس وشاور علي انس
انت الصغيره ضحكت له رزان ضحكه بسيطه
ودا فهد ابن عمنا يحيي ومراته هند وعنده اخ الدكتور فارس
و جده حسن كبير العيله
و بابا وماما مريم
ضحكت له رزان ضحكه بسيطه بس
زياد كان قاعد قدمها
فتح شنطتها طلع الدواء
والانش بوكس وادهمالها
زياد خدي كلي مانت محدش قدك
بتاكلي من ايد خالتو شيماء خدت رزان وكلت وكان انس قاعد في النص بينها وبين فهد ومهند بيسوق و زياد جنبه
وصلو لبيت الباشا
دخلو البيت
محمد اول ما شاف رزان وقف بصدمه
محمد نور
……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انقذني من هدوئي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى