رواية امتلكها عيون الأسد الفصل العاشر 10 بقلم أميرة علي
رواية امتلكها عيون الأسد الجزء العاشر
رواية امتلكها عيون الأسد البارت العاشر
رواية امتلكها عيون الأسد الحلقة العاشرة
اولا. فى بنات بتقول. انهم مش عارفين الشخصيات. عشان كده هاوضح الشخصيات
ادم. البطل. ملك. البطله. حسام. صديق ادم. شمس. صديقه. ملك. امجد.وماجد. ومريم. ابناء. خال. ادم. اسيل. وحمزه. اخوات.
سعاد. والده ادم. عاصم. خال ادم. فريد. جد ملك
دي الشخصيات اللى ظهرت فى الروايه
ثانيا. انا حابه. اشكر. كل الناس. اللى كلمتني. عشان يطمنوا. عليا. امبارح. وشكرا. جدا. انكم. احترمتوا. تعبي
اسيبكم مع الروايه بقي
في صباح يوم جديد
استيقظ الجميع. من النوم. وذهب كلا منهم الى وجهته. فذهب. ادم وامجد. وماجد. الى الشركه. وملك وشمس الى الجامعه. اولا وبعدها سوف يذهبوا الى الشركه
فى الشركه. عند ادم.
كان يجلس ادم. وهو منزعج فملك لم تأتي الى الان. وهو. لا يعلم اين هي. فهى ملتزمه جدا بمواعيدها وهو حتي لا يملك رقم هاتفها.
ادم :اووووف اعمل اى انا دلوقتى.
فى الجامعه.
ذهبوا البنات اللى احدي. صديقاتهم. ليأخذو منها المحاضرات. التى فاتتهم. فأخذوا. المحاضرات. وبعدها. ذهبوا. اللى السياره فصعدوا بها. وذهبوا. الى الشركه.
بعد ساعه.
وصل الفتيات اللى الشركه. وصعدوا. وذهبت كل واحده فى جه. فذهبت. شمس الى مكتب امجد. وذهبت ملك الى مكتب ادم
في مكتب. ادم
دق باب المكتب. فظن ادم. انها السكرتيره. فقال
ادم. بعصبيه :مش عاوز. اشوف حد دلوقتى
فدق. الباب. مره اخري
فقام. ادم من كرسيه. وذهب الى الباب. وفتحه. وهو. يقول
ادم :انتى. مش. بت
بتر. ادم جملته. فور رؤيته. لملك
ادم:ملك. انتى. كنتي. فين. واتاخرتي. كده ليه
ملك. باستغراب:كنت فى الجامعه. عشان. اخد المحاضرات. من. زميلتى
ادم. وهو يزفر:طب اتفضلي. ادخلى
دخلت. ملك. وخلفها. ادم. جلس ادم. على مكتبه. وجلست. امامه. ملك.
ادم :انسه. ملك. ده مكتبك. وشاور. على
مكتب. فى اخر الغرفه.
ملك وهي تنظر الى المكتب :تمام. يا استاذ ادم. عن اذنك
ذهبت ملك وجلست. على مكتبها. وبدأت. تتفحص الاوراق التى امامها.
وكان بين الحين. والاخر. ترفع عيونها. وتنظر الى ادم. الذي. هو ايضا. كان يختلس النظرات. اليها.
فى مكتب. امجد.
دقت. شمس باب. المكتب. فلم يرد. احد عليها. فطرقت. مره اخري. وايضا. لم يرد. احد
شمس:يمكن. مش موجود. جوه.
دخلت. شمس المكتب. ونظرت. فى ارجائه. فلم. تري. احد. فجلست. على الاريكه. الموضوعه. فى احد اركان الغرفه. وفجأة. فتح. باب الحمام. الخاص بالمكتب. وخرج. منه. ماجد
اول. ما رأته. شمس. وقفت. سريعا.
ماجد :انتى ازاى. تدخلى من غير. اذن. انتى مجنونه.
شمس بدموع:انا خبط. كتير بس محدش رد عليا.
كان. ماجد. سوف يرد عليها. ولكن قطع كلامه. دخول. امجد
امجد وهو. ينظر اليهم:شمس. انتى جيتى. امتا. ماجد. انتا بتعمل. اى هنا.
شمس:انا. لسه واصله. حالا
ماجد: انا كنت عاوزك. فى موضوع. ودخلت الحمام. خمس دقايق. طلعت. لقيت الهانم. قاعده هنا ممكن اعرف مين دي
امجد:اعرفك. دي الانسه. شمس. بتدرب معانا. هنا فى الشركه. وده. الاستاذ. ماجد. يبقي. اخويا
شمس فى سرها:ماجد. نفس الاسم ؟؟؟؟؟
ماجد. وهو يتجه. للخارج:سلام انا بقي
امجد:مش كنت عاوزني. فى موضوع
ماجد:بعدين بقي
خرج ماجد. من المكتب. واغلق الباب خلفه
امجد وهو يجلس على كرسيه :اتفضلي ي شمس. اقعدي
شمس:مرسي يا استاذ امجد
امجد:تانى استاذ مش احنا اتفقنا. اننا هانبقي اصدقاء. يعنى نشيل الالقاب دي
شمس:حاضر يا امجد
امجد:مكتبك. اهو. وشاور. على مكتب فى الغرفه. تقدري. تبدأي شغلك من النهارده. واى حاجه. تقف فى وشك. عرفيني.
شمس:متشكره. جدا
ذهبت. شمس الى مكتبها. وجلست. عليه. وبدأت. فى شغلها.
مر اليوم. سريعا.
وذهب كل شخص الى منزله.
تسريع فى الاحداث.
مر. اسبوع.
اصبح. كلا من امجد. وشمس. اصدقاء. وحكي. امجد. لشمس. عن حبيبته. وحكت. شمس. له ايضا. عن حياتها. وعن معامله. اهلها. لها. ولكنها. لم تخبره. انهم ليسوا. اهلها. الحقيقيون.
لم. تري. شمس. ماجد. مره. اخري. فهو. سافر. فرنسا. لشغل. مهم.
لم يلتقي. امجد واسيل. مره اخري. ولكن. اسيل. اصبحت. تأتي. لامجد. فى تفكيره. كثيرا.
حمزه. اسس شركته. الخاصه.
اسيل. قضت اسبوعها. ما بين. خروج وتسوق. والذهاب للنادي. وايضا. يأتى. امجد على تفكيرها.
فريد. مازال. يصارع المرض. ولم يخبر. ملك. اى شي
اعتادت. ملك. الوجود. مع ادم. فى مكان واحد. واصبحت. لا تخافه. ولاحظ ادم. هذا. وكان سعيدا. جدا.
ادم. سعيد. جدا. لانه. فاضل. ثلاث ايام. وينفذ. مخططه
اليوم. يوم. الجمعه. وهو عطله.
استيقظت. ملك بنشاط. وفعلت. روتينها. اليومي. واتصلت. بشمس
ملك:الووووو
شمس:اهلا ملك
ملك:شمس انا زهقانه. اوى. اي رئيك. نروح النادي
شمس :طب مفيش مشكله. عادي
ملك:طب انا هالبس واعدي عليكى
شمس:وانا مستنياكى
ارتدت. ملك ملابسها. ونزلت الى الاسفل. فلم تري جدها. فسألت الخادمه عليه. فأخبرتها انه ذهب فى مشوار مهم
اتجهت ملك للخارج. واستلقت سيارتها. وذهبت الى. بيت شمس. واخذتها. وذهبوا الى النادي
في. قصر الدمنهوري
على السفره.
يجلس الجميع. ماعدا ماجد(فهو لم يعد من السفر)
ادم. وهو يوجه حديثه لامجد:اى رئيك. نروح النادي. نلعب رياضه شويه
امجد:انا معنديش مشكله. يلا
مريم :ادم. ممكن اجي معاكم. انا زهقت من قعده البيت
ادم:اكيد اطلعي البسي. وتعالي
مريم:هوا
ركضت مريم للاعلى. لكي تبدل ملابسها
امجد:مجنونه
ادم:سبها. هي اكيد زهقت من قعده البيت. دي اهي تغير جو
امجد:تمام. بقولك. ما تكلم. حسام. ييجي معانا
ادم:والله فكره. ثوانى
اخرج ادم هاتفه. واتصل. بحسام. فرد حسام
ادم:الووو
حسام:ازيك. يا صقر
ادم:بقولك جهز نفسك عشان نروح النادي
حسام:مع مين
ادم. وهو يفهم ما يرمي. عليه :انا وامجد. وانتا
(ادم عارف ان حسام بيحب مريم. بس هو مش مصدق ان مريم. خانت. حسام)
حسام:تمام. نتقابل. هناك
ادم:تمام
اغلق. ادم. الهاتف
ادم:تمام. هاييجي
امجد:تمام
اتت مريم
مريم:انا جاهزه
ادم:طب يلا بينا
خرج الجميع. من الفيلا. وصعدوا. الى السياره فركب ادم مكان السائق. وبجانبه. امجد. وجلست مريم فى الخلف. واتجهوا. الى النادي. وخلفهم الحرس
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكها عيون الأسد)