روايات

رواية الورث الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورا سليمان

رواية الورث الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورا سليمان

رواية الورث البارت الحادي والعشرون

رواية الورث الجزء الحادي والعشرون

رواية الورث
رواية الورث

رواية الورث الحلقة الحادية والعشرون

هدير:انسه نور…….انا حجزت لحضرتك علي طياره الساعه ٨
نور:تمام…….روحي علي شغلك انتي
هدير:انا كنت عايزه اتكلم مع حضرتك في موضوع مهم
نور:مش وقته يا هدير……بعدين مبقي نتكلم
هدير:الموضوع مينفعش يتأجل يا انسه نور
اتنهدت بعصبية…….بدات تتكلم بزعيق
نور:هدير انا قولتلك مش وقت اي كلام نهائي……..انا في مشكله كبيره دلوقتي……ومعنديش اي داعي اني اقعد اسمع اي مشكله جديده تخص حد تاني نهائي
هدير:بس اللي انا عايزه حضرتك فيه يخص كريم بيه ابن عم حضرتك
سابت اللي في ايديها…….بصتلها ب استغراب…….اتكلمت وهي مش فاهمه
نور:انتي تعرفي كريم منين
هدير:كريم بيه هو اللي خلاني اجي هنا واتوظف في الشركه هنا……..انا كنت موظفة في الشركه اللي في مصر……..بس كريم بيه قالي اني هتنقل للشركه دي……وانه عايزني انقله اخبار حضرتك وكل حاجة بتعمليها هنا ابلغه بيها…….بس بعدها اكتشفت انه كان عايزني اشتغل هنا علشان انقله كل اخبار حضرتك وانه
نور:انه ايه…….سكتي ليه يا هدير كملي

 

هدير:هو جابني مكان السكرتيره اللي كانت موجودة قبلي هنا……..اللي اسمها هدير محمد وائل…….علشان كان في تشابه في الاسماء بينا……..علشان انا كمان اسمي هدير محمد وهبي مش وائل
نور:وهدير دي فين دلوقتي
هدير:قتلها
وقفت بصدمه…….بدات تتكلم وهي مش مصدقه
نور:قتلها؟!
هدير:قبل ما اجي علي هنا ولما عرض عليا الشغل وقالي اني لو وافقت هيديني ٢ مليون جنيه…….ساعتها قالي هسيبك تفكري براحتك بين انها توافقي او ترفضي…….كنت عايزه اعرف السبب اللي يخليه يعمل كده……..علشان كده انا روحتله علي القصر بتاعكم……..كنت لسه هدخل للقصر سمعت صوته وهو بيتكلم مع فايز بيه…….سمعته بيقوله
كريم:انا عرضت عليها الشغل في الشركه اللي في ايطاليا وعرضت عليها ٢ مليون جنيه لو وافقت علي عرضي
فايز:وافرض موافقتش يا كريم ولا راحت قالت ل نور علي كل حاجة…….ايه اللي هيحصل ساعتها
كريم:لا متقلقش……انا عامل حسابي …….هي لو رفضت مسيرها هيكون زي هدير اللي كانت شغاله مكانها في الشركه……..هنقتلها بنفس المسدس اللي التانيه اتقتلت بيه وهنحطه في نفس مكانه تاني…….ومفيش اي حد هيحس بحاجة ابدا

 

هدير:ساعتها انا مكنتش عارفه اعمل ايه…….اعمل اللي هو عايزه ولا ارفض ويقتلني زي ما قال…….كنت محتارة اعمل ايه……..اوافق اني اتجسس علي الشركه واللي اتضحلي انهم عايزين يدمروها……..ولا ارفض واكون ساعتها ميته……..لحد ما قررت اني اسمع كلامه واوافق ……..بس صدقيني يا انسه نور والله انا معملتش حاجه ولا اذيت حضرتك في حاجه……..انا كل الاخبار اللي كنت بقولها ليه بتكون غلط……..كان لازم أقول لحضرتك علشان راجعه للقاهره من تاني وممكن يعمل لحضرتك حاجه
رجعت راسها ل ورا بتعب…….حطيت ايديها علي وشها ورفعت راسها لفوق……..بدات تتكلم وهي رافعه راسها ل فوق
نور:خلاص يا هدير…….ارجعي علي شغلك……..ولو كريم كلمك في اي وقت تقوليلي علشان اقولك تقوليله ايه
هدير:حاضر…….بعد اذنك
قفلت التسجيل………حطيته علي المكتب
نور:افتكر كده حضرتك سمعت كل حاجة وعرفت ليه انا بتهم كريم……..يا ريت حضرتك تقبض علي كريم في اسرع وقت…….لانه طول مهو عايش معايا في نفس البيت انا هفضل قلقانه علي الكل منه ومن اللي ممكن يعمله في اي حد فينا
سيف:انا مش عايز حضرتك تقلقي نهائي……..ان هقبض عليه هو وفايز في اسرع وقت ممكن
نور:تمام…….شكرا ل حضرتك……..عن اذنك
سابته وخرجت من المكتب
قاعده قدامه في الكافيه…….بص عليها بعد ما ساب التلفون …….اتكلم وهو علي وشه إبتسامه
جمال:قررتي هتاكلي ايه ولا لسه
داليدا:هو انت ليه بتعمل كده معايا
جمال:بعمل ايه……مش فاهم
داليدا:واقف جمبي وبتساعدني دايما…….رغم اني استاهل كل حاجه بتحصلي
جمال:علشان انا ابن عمك ولازم ادافع عنك وعن بنات العيله كلها
داليدا:طيب ما زياد وفايز وكريم ولاد عمي بردو ومحدش فيهم بيعمل اللي انت بتعمله………..دا حاتم اخويا نفسه عايز يقتلني ب اي تمن ……..اشمعني انت الوحيد اللي خايف عليا وبتساعدني
جمال:اولا انا مش شبه حد فيهم ولا عمري هبقي شبه حد فيهم……..انا غيرهم خالص يا داليدا……..انا لا عمري قتلت ولا فكرت في اذيت حد ولا حتي فكرت في فلوسي…….انا بعدي عن العيله طول الوقت دا مش علشان عايز فلوس من كده وعايز اعتمد علي نفسي وبس غير كده انا كنت بحب جدو الله يرحمه……..علشان كده انا عمري ما هكون شبه حد منهم لانهم طماعين ويعملوا اي حاجه علشان الفلوس اللي عايزين يخدوها من غير ما يتعبوا فيها ……..ثانيا يا داليدا……..انا بعمل كده علشان بحبك

 

داليدا:بتحبني انا؟!
جمال:ايوه بحبك……..بحبك من زمان اوي…….من واحنا صغيرين وانا بحبك…….كل يوم حبي ليكي بيكبر اكتر عن اليوم اللي قبله……..لما كبرنا حبي ليكي فضل في قلبي بردو حتي وانا مش بشوفك نهائي…….وبعد جدو ما مات والحادثة اللي حصلت ل نور وعرفت انك انتي وحاتم وكريم اللي وراها…….مقدرتش اكرهك……..مهتمتش ب اي حاجه غيرك انتي يا داليدا…….انا بحبك رغم اي حاجه وحشه انتي عملتيه بس للاسف…….مبقاش ينفع
داليدا:ليه بتقول كده يا جمال……..والله انا هتغير وهبقي احسن ومش هعمل اي حاجة غلط تاني…….اديني فرصه تانيه والله مش هتندم يا جمال صدقني…….انا مش هلاقي حد يحبني ولا يخاف عليا قدك يا جمال
جمال:مبقاش ينفع يا داليدا…….مش علشان اللي انتي عملتيه……علشان حاجة تانيه يا داليدا
داليدا:حاجة ايه دي…….يمكن نقدر نصلحها مع بعض يا جمال
جمال:لا يا داليدا مش هينفع……..لان انا عندي سرطان يا داليدا
بصتله بصدمه واتكلمت بحزن
داليدا:سرطان ؟!
قاعدين علي الاكل…….كل واحد بيلعب في طبق مش بياكل……..بدا يتكلم بصوت واطي
زياد:متتكلم يا كريم……..هتفضل ساكت لحد امتي
كريم:يعني اعمل ايه انا……..مهي قاعده باصه في الطبق وكل اللي يكلمها مش بترد عليه
فايز:انت مش قولتلنا انها بتحبك ومش هترفضلك طلب…….ولا كنت بتكدب علينا يا كريم
زياد:هو دا وقته انت وهو؟!…….التسليم فاضل عليه ساعه والفلوس لازم تبقي جاهزه بدل ما نتبهدل ولا نروح في داهيه……..هنعمل ايه دلوقتي

 

نور:اعتقد ان الكلام ليه احترام وان كلامكم علي الاكل مينفعش
الباب خبط…….كانت هتقوم تفتح…….مسكت ايديها
نور:خليكي انتي يا دادة انا هفتح
قامت علشان تفتح…….لقيته واقف قدامها ومعاه عساكر…….حاولت تبين انها مش فاهمه حاجة
سيف:مساء الخير يا انسه نور
نور:اهلا يا حضرة الظابط…….خير
بداو يقربوا منهم وهما مش فاهمين حاجه
زياد:خير يا حضرة الظابط
سيف:احنا اتقدملنا بلاغ ضد الانسه نور والاستاذ كريم……..واحنا جايين علشان ناخدهم ونحقق معاهم
نور:بلاغ ضدي انا ؟!……..مين اللي قدامه وعباره عن ايه البلاغ دا؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الورث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى