Uncategorized

رواية عشقني من عالم آخر الفصل الثامن 8 والأخير بقلم مونيكا هاني

 رواية عشقني من عالم آخر الفصل الثامن 8 والأخير بقلم مونيكا هاني

رواية عشقني من عالم آخر الفصل الثامن 8 والأخير بقلم مونيكا هاني

رواية عشقني من عالم آخر الفصل الثامن 8 والأخير بقلم مونيكا هاني

…ويقطع حديث مي صوت من اخر الغرفه وهو يبكي: كفايه يا مي متحكيش تااني…..
فيجدوا الجميع عمر هو الذي يبكي 
مي ببكاء: لاء ياعمر انا هحكي كفايه اللي حصل 
عمر ببكاء: عشان خاطري يامي كفايه كفايه..
الشيخ مصطفي: احمد هات الكتاب ده بسرعه واقف جنبه وهو مش هيقدر يتحرك وهيفقد السيطره
فيقموا بفعل ما امر به الشيخ 
الشيخ مصطفي: كملي يا مي متخافيش 
مي: وفجأه في الليله دي حسيت ان عمر قاعد جنبي علي السرير وفجأه لقيته ظهر قدامي علي السرير قولت اكيد انا بتخيل وانه مش حقيقي فلقيته فعلا بيتكلم ويقولي انا عمر ومكنتش مصدقه نفسي من الفرحه بس كنت خايفه وسالته انت ازاي ظهرتلي فجأه كده قالي هي دي الحقيقه اللي عيزك تعرفيها اني جن مش بني ادم كنت مفكراه بيهزر الاول بس جه في بالي علطول كلام الناس انه مش موجود فخوفت وبعدت وكنت عماله اصوت بس محدش سمعني قالي متخفيش انا مش هأذيكي وانا عشان بحبك جيت اصرحك بالحقيقه وانا بحبك يا مي ولازم نتجوز انا كنت معترضه
وقولت مستحيل يحصل بس انا كنت بحبه ومكنش في حد بيفهمني غيره وبعد تفكير طويل وإلحاحه ليا وفقت وعمالنا عهد بينا وفعلا اتجوزنا وبعد ماتجوزنا لقيته جاي يصرحني بإنه من عشيرة الجن المؤذي اتصدمت ولقيته بيإذي ناس كتير منهم اهلي اعترضت وقولتله لازم ننقض العهد اللي بينا رفض وقالي انتي لو حولتي تعملي حاجه هقتلك سعتها ناويت اني اروح لشيخ واتعالج هو عرف وقالي انتي ملكي ومحدش يقدر ياخدك مني ومن ساعتها وهو ممتلك تفكيري وتصرفاتي وانا غايبه عن الوعي ومعرفش اي اللي بيحصل وحاسه اني بتعذب وانتوا جيتوا ليا امل ولازم تخلصوني منه 
عمر ببكاء: مي انا بحبك انا مش عايز اخسرك انتي اكتر حد في الوجود حبيته اتحديت عشرتي وقوانينا عشانك حربت عشانك بطلت أذيت ناس كتير عشانك متسبنيش… ارجوكي متسبنيش..
مي ببكاء: انا بتعذب يا عمر ومش هقدر اسيب اهلي ومش مستحملها اذيتهم 
عمر: اهلك!!  مش دول اللي كانوا بيأذوكي مش دول اللي كانوا بيخلوكي تعيطي بالسعات وانا عهدت علي نفسي اني اخليهم يدوقوا نفس اللي دوقتيه واكتر 
مي ببكاء: بس دول اهلي يا عمر ورغم كل ده بحبهم ومقدرش اخسرهم 
عمر ببكاء: يعني يا مي خلاص مش عيزاني تاني….
مي ببكاء هستيري: انا عمري ماحبيت ولا هحب غيرك بس لازم تمشي يا عمر…
عمر وهو ينظر للشيخ مصطفي: طب ممكن اطلب طلب عيزك تحرقني خالص علشان حب مي بالنسبالي كان حياه دلوقتي من غيرها مش هيبقي ليا وجود ولو سمحت ممكن تخليه يبعد عني الكتاب احضن مي قبل ماامشي 
مي ببكاء: ابعد الكتاب يا شيخ مصطفي ابعده..
فيفك الشيخ مصطفي مي وعمر فعمر يعانق مي وهو يبكي 
مي ببكاء: مش هنساك يا عمر مش هنساك…
عمر ببكاء: ولا انا يا مي بس انا ليا طلب عندك ابني اللي في بطنك ااوعي تضحي بيه هو خلاص دلوقتي بقي انسان عادي هو ده الوحيد اللي هيفضل رمز حبنا 
فيأتي الشيخ مصطفي ويمسك بيده ويجلسه علي الكرسي ويقرأ بعض الايات علي عمر  ويظلان عمر ومي ينظران الي بعضهما ببكاء حتي يختفي عمر 
الشيخ مصطفي: هو دلوقتي خلاص اتحرق وبنتكم بقت كويسه 
محمد: طب واللي في بطنها ده هنعمل فيه اي 
الشيخ مصطفي: هو دلوقتي بقا طفل عادي زي مااقال بس حاجه ترجعلكم عيزين تخلوه او تنزلوه 
اميره: اكيد طبعا هتنزله 
مي ببكاء: لاء مش هنزله هيفضل وهيتولد وانا هربيه ومحدش هيبقي ليه دعوه بيه 
محمد: خلاص ياابنتي خليه علي الاقل نقدر نعوضك بحاجه بسيطه عن كل اللي خسرتيه 
 
بعد مرور سبع شهور 
مي داخل غرفه بالمستشفى 
الدكتور : الف مبروك يا مدام جالك ولد زي القمر 
مي: اللي يبارك فيك يا دوكتور بس حضرتك انت تعرفني
الدوكتور: بتسألي ليه 
مي: اصل حاسه اني اعرفك 
الدكتور وهو يضحك: نستيني يا مي نسيتي عمر حبيبك 
مي بصدمه وفرح: عمر…عمر ازااي ازااي..
الدكتور: متخفيش يااست مي انا دلوقتي مبقتش مؤذي وكمان يا مي انتوا كنتوا مسترخصين جيبين شيخ اي كلام انا قولتله احرقني صرفني بس 
مي وهي تضحك: طب قولي يااخ عمر انت جيت هنا ازاي 
عمر: انتي عايزه اشوفك بتولدي ومكنش موجود وكمان اشوف ابني ومتقلقيش انا قاعد معاكم علطول 
مي بإستغراب: اي ده ازاي 
عمر: بصي يااستي انا عملت شبه مستحيل عشان اقدر ابقي معاكي انا بعد مالشيخ صرفني رجعت لعشرتي وعرفوا اللي حصل انا طلبت منهم ابقي من الجن الطيب  عشان اقدر اوصلك تاني لكن ابويا رفض وامي كانت موافقه لما شافت اني بحبك قد اي وانا اتحديت ابويا وقالي لو خرجت من العشيره دي انسانا ومش هبقي راضي عنك وفعلا خرجت وهو غضبان عليا بس كفايا رضي امي عني ومع الوقت هقدر اصلحه بس اهم حاجه اني هبقي معاكي وخلاص بقيت كويس وبعدين قعدت الفتره دي ادرس هرجع حياتك ازاي تاني وعن طريق مين وملقتش غير الدكتور ده مقطوع من شجره وحياته بايظه فقولت اجي اعدلهاله انا 
… 
فيدق باب الغرفه ويدخل اهل مي ليطمنوا علي سلامتها
الدكتور: مساء الخير هي دلوقتي بنتكم والبيبي كويسين جدا وكنت عايز اطلب منك حاجه ياعمي 
محمد: اتفضل ياابني 
الدكتور: معاك الدكتور عمر الجرحي دكتور امراض نسا وعايز اطلب منك ايد بنتك وياريت يكون كتب كتاب علطول والعروسه موفقه 
محمد باستغراب: انا مش فاهم حاجه 
مي: يابابا بيقولك العروسه خلاص بقا 
عمر: كتب الكتاب يوم سبوع البيبي ان شاء الله يااعمي 
محمد: انتوا بتقولوا اي ???? علي العموم انا موافق 
فتتعالي صوت زغاريط اميره????❤️
بعد مرور اسبوع 
 
يأتي المأذون مع عمر ويتم كتب كتاب مي وسبوع البيبي 
عمر وهو ينظر لمي: بحبك…❤️
مي وهي كاد تكون تطير من الفرحه: وانا كمان..❤️
تمت….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!