روايات

رواية القلب المكسور الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية القلب المكسور الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية القلب المكسور الجزء الثاني

رواية القلب المكسور البارت الثاني

القلب المكسور
القلب المكسور

رواية القلب المكسور الحلقة الثانية

بصوت جحيمى ازاى تفكرى تقتلى ابنى وهو ف بطن أمه
سحر. بقا انت ي ابن ال *****لترفع يدها كى تضربه كفا انتى ازاى تتجرئي ترفعى ايدك على فهد الاسيوطي
سحر. واي يعنى فهد زفت انت دمرت حياة بنتى
فهد. كله كان برضاها محدش غصبها على حاجة
لتنظر له سحر بصدمه يعنى اي انت بتقول اي ليبدأ صوتها يتعالى
_ وطى صوتك احسنلك هى مش ناقصه لينظر إلى زينه نظرة ويصمت قليلا ومن ثم يتكلم ……. وانتى ي زينه هانم ابنى لو حصله اي مكروه هتموتى على أيدى مفهوم
زينه بلعت ريقها بخوف ممم….مفهوم
ليذهب فهد مع خوف زينه ونظرة سحر وعدم فهم اي شئ ….._ سحر . انتى ي بت لتمسك زينه من يديها هو الزفت ده بيقول اي وانتى خايفه منه ليه تنطقى واي اللى كان برضاكى انتى ي بت تحكيلى كل حاجة احسن ما اقتلك فى ايدى قبل ما ابوكى يقتلك
زينه بخوف من نظرة امها أنا …..أنا والله أنا …….الدكتورة بتقطعهم ي مدام مينفعش الكلام ده هنا خدى بنت حضرتك وفى مكان تانى هيكون احسن
سحر بدموع …تمام ي بنتى
زينه بتقوم بوجع ف قلبها اقولك ازاى ي ماما اقولك ازاى …….بتكون سحر مسكاها من ايديها جامد تعالى معايا عشان حسابك معايا النهاردة
زينه بإنهيار مع صوت شهاقتها اهدئ ي ماما عشان خاطرى أنا …….أنا هحكيلك كل حاجة
سحر . انتى مجبورة تحكيلى يختى وبتشدها جامد اتجرى قدامى ي بت
🥀🥀🥀🥀🥀
فهد . متخليهاش تغيب عن عينك مفهوم ولو حاولت تعمل ل ابنى حاجة امسكها واياك تفلت من ايديك أو تغيب عن عنيك لحظه مفهوم ولا ينتظر رد ويغلق المكالمه
عمرو . الله ي فهد يعنى عشان نشوفك لازم اجيلك ام الشغل
فهد . معلش ي عمرو انت عارف بقا مشغول بس الفترة دى
عمرو .طب أنا كنت جاي اقولك انى جاي اقعد معاكم شويه بليل …..اختى عامله اي ي رب تكون كويسه
فهد . كويسه يقلب اخوك تعالى بس انت هى هتفرح اوووى لما تشوفك
عمرو .تمام
أنا همشي ورايا مشوار كدا وهاجيلك على طول
فهد . خد راحتك
عمرو . يملك من العمر 28 عاما فإنه يعمل لدى شركه انتاج ………… متالق دائما بهدوء ورجولته واعينه الجميله لونهما لا يضاهى اي جمال ف أنهما يسرقا كل من ينظر إليهما
أخته تكون زوجه فهد فهى جميله أيضا ف أنها اخته التوأم ولديهم نفس العيون
فهد. يملك من العمر 30 عاما يتميز بطول القامه
يخافه الجميع ويهابه لا يقوم بعمل حساب لأحد
فقد وقعت زينه بين أيدى لا يرحمون
سحر وزينه واقفين
سحر بتمسح دموعها احكيلى ي بنتى اي المصيبه دى ازاى قدرتى تعمليها ووطتى راسي ورأس ابوكى انتى عارفه انتى عملتى اي
زينه بدموع حادة أنا ي ماما والله العظيم مظلومه ومكنتش فاكره انه ده كله هيحصل
سحر بقلة حيله بتزقها متلمسنيش أنا مش امك وبتصفعها كف لتقع زينه أرضا
زينه بدموع مع صوت شهاقتها والله العظيم ي ماما ده كله حصل بسبب خداع بسبب فقرنا بسبب حاجات كتيرة
سحر . عشان الفقر تبيعى نفسك بالرخيص ي بت انتى
انتى ليه مش مستوعبه مدى المصيبه اللى نيلتيها أنا هاين عليا اقتلك ف أيدى
زينه بكسر من جواها والله العظيم ما بعت نفسي ي ماما أنا اتخدعت أنا أنا ……لتقع أرضا
سحر .. مثلى يختى بت انتى قومى كدا احسنلك انتى تفهمينى احسن ما اقتلك ف أيدى
زينه . ح حااا …حاضر
أميرة بدلع فى اي بقا ي فهودى اتاخرت عليا كدا ينفع تتأخر على قلبك
فهد . طب قلبي مش قادر يصبر شويه اخلص الشغل
أميرة . تؤتؤ أنا عايزاك تيجى بسرعه بقا وحشتنى
فهد . تمام يقلبي أنا جاي اهو
عمرو جيه ولا لسه
أميرة . لسه يحبيبي
فهد . تمام يقلبي اقفلى بقا عشان مشغول أول ما افضى هكلمك معلش
أميرة بحنيه تمام ربنا يعينك ي رب
فهد. حبيبتى
أميرة . بحبك ي فهودى
فهد. وانا كمان وبيقفل المكالمه
أميرة . بقا كدا قال وانا كمان بارد …..بس بحبك
عمرو بيكون ماشي ع الطريق ليجد فتاة واقعه أرضا من دموع والدتها ليقف فورا ويعرض المساعدة
عمرو . محتاجين اي مساعدة ي امى
سحر بتمسح دموعها لا ي ابنى روح لحال طريقك
عمرو . طب أنا ممكن اوصلكم الجو اتاخر والطريق ده مينفعش تمشو فى كدا لوحدكم
سحر. لا ي ابنى معلش
عمرو . متخافيش ي مدام اعتبرينى زى ابنك
سحر بتحاول تدارى دموعها ف عيونها مااشي ي ابنى بس متخافش أنا بيتنا هناك اهو قريب يعنى
عمرو . تمام ي امى
طب اتفضلى رقمى اهو لو احتجتى حاجة أنا قريب من هنا
بنتك دى
سحر. …ايوا ايوا بنتى
عمرو. ربنا يخليهالك شكلها تعبانه خلى بالك عليها
أنا آسف انى بدخل …..عن اذن حضرتك
سحر . عن اذنك ي ابنى
لتقف سحر ليست مدركه ماذا تفعل ف أن زوجها لو علم سيقتل ابنتها
سحر ضعيفه الشخصيه وعلمت ابنتها هذا الضعف وهذا حتما ليس جيدا
لتمسك سحر زينه يلا نروح قومى اتجرى قدامى لتسمع صوت رنين هاتفها ليتقطع قلبها خوفا ف أنه خالد اكيد عرف أنهم بره البيت
لتجيب ع المكالمه ولم تعطى اي اهتمام لابنتها خلال المكالمه وبعد انتهاء المكالمه تدير وفجأة لتجد ………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القلب المكسور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى