روايات

رواية الحب لا يعرف المنطق الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية الحب لا يعرف المنطق الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم

رواية الحب لا يعرف المنطق الجزء الثاني

رواية الحب لا يعرف المنطق البارت الثاني

الحب لا يعرف المنطق
الحب لا يعرف المنطق

رواية الحب لا يعرف المنطق الحلقة الثانية

اول ما يحي شاف كيان اتصدم
وقالها : كيااااان !
كيان بصدمه : دكتور يحي انت بتعمل ايه هنا و كمان ايه دا
ياسين زق البودي جارد وراح ناحيتهم وقال بغضب : هو انتم تعرفوا بعض منين
كيان حست بضيقه و مكانتش عارفه السبب
كارما أدخلت وقالت بدموع : يا يحي ارجوك انا بحب ياسين والله احنا بنحب بعض لازم تفهم
يحي قال بغموض : كيان انتي تعرفي ياسين منين
ياسين بغضب : و انت مالك ومال كيان متنطقش اسمها. انت فاهم وابعد أنها لأنه ماحدش هيرحمك من ايدي
يحي ماردش عليه وقال ل كيان : انتطقي يا كيان ايه علاقتك ب ياسين
كيان : ياسين ابن خالتي
ممكن تخلي رجالتك دول ينزلوا السلا’ح من علي خالتي لأنها تعبانه
يحي هزلهم رأسه عشان ينزلوا السلا’خ و بالفعل نفذه أمره
يحي مسك ايد كيان وقاله
؛ عشان اسيبكم في حالكم انت و كارما انا لازم كمان اخد بدل و اتجوز كيااان.
كيان اتصدمت
لكن قرب من ياسين ونزل في ضرب. بكل عصبيه و هو بيصرخ فيه
دا بعينك. يا بن الكلب. دا انا هقتلك و اوعي تفكر مجرد تفكير انك تقرب منها
البتيجارد كانوا مسكوا ياسين من علي يحي
كيان حست بغضب ياسين فا حبت تردله الي عمله وقالت
بس انا مواقفه و كنت اصلا هقولك أنه دا الشخص الي انا بحبه و كان جاي يتقدملي. بكره
مش كدا يا يا حبيبي وراحت مسكت أيده
ياسين كان هيتجنن : انتتتي بتقولي ايه اقسم بالله انا مارجعت هنا تاني يا كيان ل اكون معاقبك زي زمان
كيان قالت بعند : لااا انا قولت يا ياسين مش هرجع و انا مش صغيره عشان تعاقبني فااهم
و يحي هيحميني منك صح يا يحي
يحي نظر اليها وضحك علي طريقتها وجاريها في حديثها
طبعاً يا حبيبتي هو بس يفكر يقرب منك وحط أيده علي كتفها وضمها. وهي كانت مصدومه ولكن سكتت عشان ياسين
ياسين : انت هتمثل عليها انا عارف انك بتكذب عليها منين بتحبها و منين كنت هتتجوز كارما غضب عشان كدا انا اتجوزتها قبل ما تاخدها مني انت مفكر انك هتضحك عليا
يحي بصدمه : انا كنت هتجوز كارما لأ طبعاً كارما اختي في الرضاعه ازاي اتجوزها وفهم أنه كارما ضحكت علي ياسين
ياسين نظر علي كارما الي اتوترت وقالتله : ياسين انا هفهمك. بس ااا و سكتت
ياسين كان رايح ياخد كيان من يحي راح لقي زينب مسكت أيده وقالت
في ايه ياسين هو انت مش عامل اعتبار لوقفتي و انت يابني هات اهلك و تعالي اطلبها زي عادتنا
يحي هو رأسه وقال : اولا اسف علي الي حصل لكن انا مجرد ما عرفت أنه بنتي عمي المحترمه هربت وأبوها دخل العنايه من وراها عصبيتي اتحمكت فيا. انا اسف
زينب : صح يا بني رد فعلك طبيعيه و انا مسمحاك.
يحي ممكن اخد معايا كيان عايزها في موضوع دا بعد اذنك يا طنط
ياسين بندفاع : انت مفكرها سايبه و لا ايه لأ طبعاً و انا مش موافق علي المسخرة دي و سابهم و طلع فوق علي غرفته
كارما لحقته و هي مش عارفه تجمع اي جمله تقولها
أما يحي فا زينب سمحتله أنه كيان تطلع معاه
وكيان كانت متوتره مش عارفه تقوله ايه
عند يحي : ممكن افهم ليه عملتي كدا يا كيان
كيان : انا اسفه. بس انا ما كنتش عارفه هعمل ايه بعد مالقيت حبي الوحيد جلي و معاه بنت عمك كنت حابه اردله من الي عمله فيا و كمان انا كنت عايزه افهم انه مش فارق معايا و اني اكمل حياتي من غيره عادي .
ضحك يحي وقالها و انا هساهدك و انتي كمان هتساعديني في اني انتقم من البنت الي خانتني
برقت كيان بصدمه ؛ انت حبيت دكتور يحي الصياد بحاله بيحب و كمان اتخان بقلم ياسمين سالم
حط أيده علي بوقها وقال : اسكتي ايه خلاص البت هورهالكي معاكي في الجامعه بكره المحاضره الساعه. ٣ انتظريني. عشان هنعلن علاقتنا
كيان : انا مش حابه دلوقتي لما تخطبني رسمي بعدين نعلن و متفقناش عن الخطه الي هنعملها ايه هي
يحي : هخطب ٣ شهور لحد ما كل واحد ينتقم
كيان قالت تمام و سألته و مشيت
يحي لبس نظارته وقال : انا هوريكي يا كيان ازاي تخونيني
بقي قاعد مستنيكي و انتي تحبي غيري و بعدها ضحك
في غرفه كارما
كارما : ياسين اهدي في ايه مي علي اساس بتحبني ايه الغيره الي انا شيفاها علي الست كيان دي انا شيفاك مش طايق نفسك مش عشان الي انا عملته انت مدايق عشان هي هتتجوز من يحي
ياسين ضربها بالكف : اسكتتتتي هو مش هيتجوزها و اياك تتكلمي علي كيان مره تانيه انتي فاهمه
بقلم ياسمين سالم
كارما بصدمه حطت أيدها علي وشها وقالت : بقي انا كراما الصياد تضربني بالكف انت ما كنتش بتحبني و لا حاجه وتضح اد ايه يا ياسين بتحبني وسألته ودخلت الحمام
كان ياسين طالع من غرفته شاف كيان و هي داخله غرفتها راح زق الباب وقال بعصبيه لو يعرف سببها
انت هتتجوزي من الي اسمه يحي دا
كيان ببرود : ايوه يا ياسين في حاجه عايز تقولها تاني
ياسين : كيان متختبريش صبري يا كيان انتي مابتحبش هو انتي بتحبيني انا يا كيان ابعدي عنه انا هتجوزك علي كارما
كيان بصدمه ضربته بالكف و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب لا يعرف المنطق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى