روايات

رواية الجواز مرفوض الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية الجواز مرفوض الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية الجواز مرفوض الجزء الرابع

رواية الجواز مرفوض البارت الرابع

رواية الجواز مرفوض الحلقة الرابعة

هدير بصت لاخوها وقالت ليه

هدير

الحلوه اللي انت عايز تتجوزها كانت ماشيه

مع واحد وضحك عليها وكمان كانت حامل منه

وانا انصدمت وتعبت اكتر لما حسام قالها

حسام

انتي كدابه لايمكن أنها تعمل كده ردي

يا منار الكلام ده حقيقي ولا اي وبعدها أنا

مشيت وكنت عامله اعيط وبعدها هي قالت

هدير

أنا اقف جنبها علشان صحبتي اه انما

تتجوز اخويا لا الله يسامحها بقي نكدت

عليا يوم خطوبتي وبعدها دخل حسام الاوضه

وماما دخلت ورا وفضل مروان واقف بصصلها

وهي قالت ليه

هدير

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اي مالك فيه اي اخويا برضه وكان لازم اخاف

عليه وانصحه زي ما نصحتك ولا ناسي

مروان

بس مش بالطريقه دي انا حاسس ان

فيه حاجه غلط في الموضوع ده لايمكن هي

تعمل كده

هدير

لا والله طيب يا استاذ فاكر موضوع 5000جنيه

كانت عايزه تعمل العمليه وتنزل الجنين

مروان

خلاص بقي مش عايز كلام كتير أنا

ماشي اه خدي دبتلك اهي ابقي ألبيسها

 بقي ومشي مروان وروح بيته وافتكر

يوم ما دخلت عليه هدير وقالت

هدير

حضرتك كان عندك شغل كتير وانا طلبت

ليك اكل علشان تعرف تكمل شغل

مروان

ياه مش عارف اشكرك ازاي والله فعلا أنا جعان

اوي صحيح تعرفي حاجه عن منار وهي قالت

بخبث

هدير

لا مرات ابوها قالت لها خليكي قاعده

معايا احسن وهي صممت تعيش لوحدها

معرفش ليه

مروان

يمكن كانت بتعملها وحش انتي عارفه

مرات الاب بتكون عامله اي

هدير

انت متعرفش مرات ابوها دي كانت طيبه

اوي بس منار اتغيرت اوي

مروان

تمام ماشي وفضلت هدير تقرب ليه لحد

ما وقعته في حبها وراح اتقدم ليها

                         #رجوع

مروان

مش عارف ازاي اتسرعت وعملت كده وخطبت

هدير دي وبعدها قال لنفسه ما تفوق لنفسك

مالها هدير مش كفايه أنها كشفت ليك

حقيقه الانسانه اللي كنت بتحبها

الحمد لله وانا كنت في شقه وعامله اعيط

جامد وبعدها لقيت الباب بيخبط وفتحت

ام احمد

ازيك يا بنتي ياخرابي السلم بتاعك وحش

اوي متعرفيش تعبت ازاي عقبال ما عرفت

العنوان عندك اي مالك يا بنتي ساكته ليه كده

منار

ابدا مافيش اتفضلي ادخلي ، وفعلا دخلت وقالت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ليا

ام احمد

أنا يا بنتي مش عارفه اعمل اي ابني

احمد هيموت عليكي وبرضه مصمم يتجوزك

بعد ما عرف انك رفضتي

منار

بس اصل انا مش هينفع اتجوز اقصد يعني

مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي

ام احمد

اسمعي بقي يا بنتي انا ابني مش عايز

يتجوز غيرك قوليلي بس يا بنتي هو انتي

مش عايزه تتجوزي ليه وانا بدأت أفكر

وقولت هبيع الشقه واعمل العمليه وارجع

بنت تاني

منار

خالص انا موافقه بس مش هينفع دلوقتي

يعني يكون فيه خطوبه وبعدين الجواز

ام احمد

لولوللوي الف الف مبروك المهم انك

توافقي واشوف ابني فرحان خالص أنا همشي

واجيبه ونيجي ليكي سلام بقي ، وبعدها

مشيت وانا اقعد في الشقه عامله

اعيط مش عارفه ليه قولت كده بس لازم

بقي يكون ليا حياتي وفعلا عملت كده وكنت

فاكره أن خالص بقيت في راحه معرفش

أن العاذب ابتدا ويوم فرحانه دخلنا الاوضه

أنا واحمد

منار

مبروك يا احمد مالك ساكت كده ليه

احمد

ابدا عادي يعني بس محتاج ادخل عند

ماما بس شويه واجيلك علي طول

منار

ماما دلوقتي ازاي يعني المفروض يا حبيبي

انك عريس طيب عايز اي حاجه اعملها ليك

أنا

احمد

ماما عايز ماما وبعدها خرج وانا ساعه قاعده

مستنياه وبعدها لقيت حماتي فتحت

الشقه ودخلت وقالت

حماتي

معلش يا منار بقي نامي انتي اصل انا عامله

اتحايل علي احمد يجي ينام هنا مش راضي

لسه مخدتش يا حبيبتي أنه يسبني وانا

انصدمت لما سمعت كلامها وقولت

منار

يعني اي مش فاهمه مش انتي اللي قايله

أنه هيموت ويتجوزني ازاي يعني مش عايز

ينام هنا

حماتي

بصراحه بقي ابني مش بيعرف يختار أنا

اللي اخترتك ليه نفسي اشوفه عريس علشان

كلام الناس يقل بيقولوا عليه ابن أمه

منار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اه ابن أمه ماشي يا حماتي خلي عندك

حماتي

وانتي بقي تيجي بكره تعملي لينا الفطار بدري

مفهوم أنا ست كبيره يا حبيبتي ومقدرش

اعمل حاجه كتير

منار

امال كنتي بتعملي اي قبل ما اجي

حماتي

كنت بجيب واحده بالفلوس بس اجيب دلوقتي

ليه وانتي موجوده يلا يا حبيبتي ادخلي

نامي وراكي شغل كتير بكره ،وبعدها خرجت

وأنا قولت

منار

شكل عقابك في الدنيا هيكون كبير اوي

يا منار وفعلا نمت وتاني يوم دخلت

عليا حماتي

حماتي

ما تقومي يا حلوه بنت اختي جايه هي وجوزها

يباركوا ولازم الشقه تتروق وانا صحيت من النوم. قولت

منار

شقه اي العفش كله جديد هو احنا عملنا

حاجه فيها وهي قالت

حماتي

شقتي يا حبيبي المقابله هتكون عندي أنا

في شقتي يا حبيبتي يلا وفعلا دخلت شقتها

وروقت الشقه كلها وكنت في المطبخ ودخلت

حماتي وقالت

حماتي

يلا العصير وتعالي ورايا وطول ما انتي

قاعده عايزكي تدلعي جوزك اه علشان

هي تتحسر

منار

هي مين

حماتي

بنت اختي أصلها وبعدها زعقت فيا وقالت

وانتي مالك انتي يلا وخرجت بالصنيه

وكانت الصدمه لما لقيت امل وعثمان

امل

الف الف مبروك يا عروسه وانا كنت متنحه

وبعدها عثمان قال

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الجواز مرفوض

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!