روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم حبيبة محمد

موقع كتابك في سطور

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الثامن والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الثامن والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الثامنة والثلاثون

يزن: بص وراه بسرعه وراحلها روح انتي كويسه
روح:…
يزن: متدخلش يرعد واخد روح جوه الاوضه
روح: هما رجعو تاني لي بقي انا معتش عوزاهم هو لي ييزن لما نكون مبسوطين بعيد عن الي بنحبهم بيرجعو تاني ويبوظو فرحتنا وعيطت
يزن: متعيطيش واهدي واطلعي افهمي منهم هي عملت كدا لي
روح: لا ييزن انا مصدقت انسي شويه بس واتبسط
يزن: وانا بوعدك هفرحك وهبسطك وكدا كدا هنمشي بكره ف مش هيحصل حاجه لو سمعتيهم
روح: طيب وطلعو(ملحوظه القميص كان لغايت الركبه لعند روح)
رعد فضل واقف هو وريتال قدام الباب
يزن: تعالو
دخلو
ريتال: جريت علي روح بقلق روح انتي كويسه صح

 

روح: بصت ليزن
رعد: بص ليزن هو وريتال
يزن: عملها برقبتو انها تطمن وتسمعهم
روح: الحمدلله
بقلم حبيبه محمد
ريتال: روح ولله العظيم انا مبعدتش عنك بس ولله رعد كان تعبان زي ما انتي شايفه وكان لازم ابقي جمبو
روح: عيطت طيب لي مقلتليش انك قلتي لرعد وخلاص معتيش عاوزه روح فحياتك لي مقلتيلهوش ياخدني معاكو انا كنت قاعده مستنياكي ولله وعارفه ولله حاولت اعمل نجرسكو عشان انتي بتحبيها بس انتي حتي مكلتيش ولله لو كنتي قعدتي معايا خمس دقايق مكنش حاجه حصلت رعد مكنش عاوزني عشان انا زنانه وعشان جدو محمد مش جدي بس جدو ما*ت ودا مش ذنبي انا بحبك اووي يريتال بس رعد بعد العمر دا كلو سوا جه خدت نفس جه وخدك مني ومشيتي وانتي متمسكتيش بيا طيب انا زعلتك او عملت اي انا حسيت اني كنت وسيله ليكي تطمني بيها نفسك علي ما تقابلي رعد طب طب عارفه يريتال لما كنت بدعي زمان كنت دايما بقول ان ربنا ميبعدناش عن بعض ونتجوز تؤام عشان انا بحبك ونكون سوا طيب فاكره لما قعدنا وقلنا هنعيش فبيت واحد وهتخلي جوزي يبقي صاحب جوزك ونقعد سوا فاكره وكانت بتعيط بقهر طيب انا عملت فيك اي يرعد عشان تعمل كدا انا معتش هكلمك تاني يريتال وعارفه هصاحب بنات جديده وهحبهم اكتر منك وفضلت تعيط (في ناس قالت ان زعل روح مبالغ فيه هو اوڤر شويه صغيرين بس عشان هي بتحبها بجد وخلاص م هأڤور تاني) بقلم حبيبه محمد
ريتال: دمعت انا اسفه ولله بس مكنتش اقصد احسسك بكل دا وحضنتها
روح: اوعي وسابتها وراحت ليزن

 

يزن: حضنها اهدي معلش
روح: بعياط وكسره انا بحبها اووي ييزن دي صحبت عمري
يزن: وهي بتحبك ولله وبص لريتال
ريتال: راحتلها وبعدتها عنو طيب مش انا ريتااا حبيبتك اسمعيني وافهمي ولله
روح: لي كل حاجه حلوه مش بتدوم للاخر لي الي بنحبهم مش بيحبونا وبيسيبونا بعد مبيعلقونا بيهم حتي لو مسابوناش بيمو*تو
يزن: عشان دة قدر ربنا وربنا لما بيحب حد بيبتليه
ريتال: ولله العظيم انا بحبك اووي بس رعد كان تعبان وانتي مش زنانه ولله انتي روح قلبي وانا عمري مستغلتك وخليتك وسيله اطمن نفسي بيها وجدي هو جدك ولله بس رعد كان عاوز يقعد معايا لوحدنا احنا فكرنا ان يزن هصالحك وخلاص بس انتي فكرتي غلط ولله
روح: بصتلها لا رعد انا*ني وطما*ع وفا*شل وعمرو مهينجح فأنو يخلي حد يحبو حتي فارس يرعد مكنتش سايبو
يزن: حط ايدو علي بوقها روح كدا عيب وملكيش دعوه بحوار فارس لو سمحتي
روح: شالت ايدو ومش عيب وحرام اني اترجاه يخليني اقعد مع اختي وميوافقش مش عيب يبعدها عني كل دا ومش عيب انو يحسسني كل دا ومش عيب اني كنت ممكن امو*ت بسبيو او حاجه تانيه مش عيب ييزن لما يعاملني كأني مش موجوده كل دا مش عيب وحرام عليه
يزن: بص لرعد حقك عليا انا بس هما مكنوش يقصدو هما فكرو بطريقه تانيه
بقلم حبيبه محمد

 

ريتال: ولله العظيم يروح رعد بيحب….
روح: بعصبيه وعياط مش عوزاه يحبني انا بكر*هو
ريتال:…
رعد: ولله مفكرتش ممكن يحصل كدا
روح: ازاي يرعد دا انت رعد الي بيفهم وقبل مبيعمل حاجه يفكر فيها مره واتنين وعشره
رعد: تفكيري مش زي تفكيرك مش زي تفكير ريتال مش زي تفكير يزن مش زي تفكير الناس او الي بيقرأو كل شخص تفكيرو بيختلف عن التاني لو تفكيرنا كان زي بعض ف هيكون فين التميز والاختلاف ف الرأي والشخصيه
روح: حتي يرعد المفروض تقول اي حاجه مش تسيبني وتمشي
رعد: روح انا اسف ولله انا فعلا فشلت اني احسس فيروز ف الامان او اخليكي تحبيني فشلت فكل حاجه بس صدقيني انتي زيك زي ريتال بظبط عمري مهفكر اجرحك اوأاذيكي لو بكلمه وانتي مش زنانه ولله بس كنت عاوز اقعد مع ريتال لوحدنا لاني عارف انكو بتحبو بعض وهي بتحبك اكتر مني ومش هتسيبينا ف مرضتش عشان كدا وبقولك تاني انا اسف ولله
بقلم حبيبه محمد
روح: كانت بتعيط
ريتال: حضنتها ولله هي دي الحكايه لكن انا مقدرش اعيش من غيرك يروح
روح: بعياط المشكله اني بحبك اووي يريتال انا بحبكم اووي ومش عاوزه اصاحب حد. تاني بس انتو مش عاوزني انتي هتشوفي حياتك.
ريتال: لا يروح انا فكل وقت ببقي عوزاكي وهكون عوزاكي
روح: انتي مش هتسبيني صح
ريتال: حتي لو حصل اي ولله مهسيبك

 

روح: انا بحبك اووي بجد
ريتال: انا اكتر ولله
روح: رعد مش هياخدك مني
رعد: مش هاخدها
روح: احلف
رعد: ولله بس متزعليش بقي
روح: مش زعلانه
يزن: راح لروح وقال فودنها صالحي رعد بقي عشان قلتيلو كلام وحش اووي
روح: حاضر انا اسفه يرعد
رعد: علي اي يروح متتاسفيش
روح: علشان قلتلك كلام وحش وجرحتك
رعد: ابتسم انا عارف انك كنتي متعصبه متقلقيش
روح: شكرا بجد وانا ولله بحبكم بس انت الي..
رعد: انا فاهم ولله خلاص سيبك وانسي وانت ييزن متزعلش مني
بقلم حبيبه محمد
يزن: مش زعلان كنت مدايق بس
رعد: خلاص بقي وانسو ويلا نرجع الصعيد بقي
روح: لا
ريتال: بستغراب لي انتي لسه زعلانه

 

روح: لا هنسافر
ريتال: مسمعتش بتقولي اي
روح: هسافر
ريتال: ودا لي بقي ومين سمحلك اصلا وازاي ومعرفتناش لي ودا منك لنفسك ومن دماغك بقي ولا اي
يزن: اهدي يريتال انا وروح هنسافر دبي
رعد: انتو اتجننتو رسمي
يزن: لا هنقعد اسبوع هناك بدل منروح شرم
رعد: ودا لي بقي دا انا وانت كنا متفقين علي كل حاجه
يزن: كدا يرعد عشان تبقي مع ريتال براحتكو وانا وروح نبقي مع بعض
ريتال: انت بتخرف تقول اي ييزن انا وروح مش هنسيب بعض ولو كنا هنسافر فهنسافر سوا
يزن: بس السفريه دي ليا انا وروح بس يريتال وانتي ورعد هتروحو شرم انا لغيت كل حاجه وظبطت الدنيا هنسافر بس
رعد: مش فاهم يعني انت جاي دلوقت تقولي انكم هتسافرو وبنسبه لام روح اي وبنسبه ليا كأخوك اي متعرفنيش
يزن: يجماعه هو اسبوع وانتو هتبقو فشرم وخلاص
رعد: متعصبنيش ييزن انت عارف اننا كنا متفقين علي حجات كتير ومخططين سوا لكل حاجه تيجي انت تلغي من ورايا ودا لي

 

يزن: عشان هغير جو انا وروح وغير كل دا انا كدا كدا كنت هسافر لان ليا شغل هناك هظبطو واجي
رعد: والشغل دا بقي بيظهر لوحدو
يزن: رعد انا خلصت كل حاجه الطياره بكره يعني هنتكلم علي الفاضي
رعد: بعصبيه انت جايب البرود دا منين وشدو ودخل اوضه يزن
روح: هما رايحين فين
بقلم حبيبه محمد
ريتال: رعد هيتكلم معاه المهم انتي هتسافري لي يروح متسبنيش ومش انتي بتحبيني
روح: ريتال انا ويزن اعترفنا لبعض بحبنا وهو عملي كدا ك مفجاه ليا وانا بصراحه عاوزه اسافر(ملحوظه يزن قال لروح وحذرها من انها تضعف قدام ريتال وتوافق انهم ميسافروش)
ريتال: بجد الف مبروك بجد ولله فرحت بس ونبي يروح متسافري وولله هفضل معاكي وهعملك كل الي عوزاه
روح: بجد
ريتال: ولله يروح بس متسافريش
روح: طيب خلاص مش هسافر بس بشرط
ريتال: موافقه من غير متقولي
روح: لا لازم تعرفي مش هتسبيني ومش هتفضلي مع رعد زي ما كنتي بتعملي وهتسهري وهتنامي معايا
ريتال: بس
روح: بس اي يريتال
ريتال: هنام جنب رعد عشان بكون مطمنه ولله
روح: بصتلها تمام يريتال
ريتال: متزعليش خلاص ولله هنام جمبك بس متسافريش
روح: ابتسمت بفرح حاضر تعالي كدا ودخلو المطبخ
عند رعد ويزن
رعد: قفل الباب بعصبيه
بقلم حبيبه محمد
يزن: في اي يرعد
رعد: مش هتسافر

 

يزن: مش فاهم يعني انت جاي تقولي حالن مش هتسافر ودا لي بقي واي هيمنعني اساسا
رعد: بعصبيه بطل برودك دا وانا عارف ييزن انك زعلان عشان روح بس فعلا انا مفكرتش انها هتفكر بطريقة دي
يزن: ببرود واهي فكرت يرعد
رعد: قلتلك بطل البرود الي بتتكلم بيه دا وانت مفكر يعني لما هتسفر روح كدا روح هتنسي ريتال لا تبقي غلطان روح كل شويه هتقولك انا وريتال كنا بنعمل كذا وكنا هنسافر ومش هتنساها ف الي فدماغك متفكرش انو هيحصل
يزن: بعصبيه طيب سيبك بقي هما اتصالحو وتمام بس انا عمري مهخلي روح تجري ورا ريتال تاني عشان انا متأكد انك عمرك يرعد مهتسيبهم سوا انت مشوفتش شكلك وريتال بتحضن روح انا مش عبيط يرعد
رعد: ولله مالو شكلي
يزن: مسك وش رعد وخلاه يبص ف المرايه ابقي بص لعينك ولوشك لما ريتال تكلم حد او تقرب من حد غيرك بتبقي عاوز تقت*ل الي ريتال مقربه منو حتي لو من مين يرعد
رعد: زقو انت بتقول اي
يزن: بقولك اي انت بتكدب نفسك بس انسي يرعد انسي اني اخلي روح ترجع لريتال تاني انا مش هخسرها زي مخسرت فارس يرعد
رعد: وانا الي بقولك انت انسي انهم يبعدو عن بعض وانت مشيلني ذنب اني انا الي بعدك عن فارس انا معملتلكش حاجه
بقلم حبيبه محمد
يزن: ضحك بسخريه اي دا نسيت طب هفكرك انا فاكر يرعد لما كنت تتخانق معايا عشان بقعد معاه وكنا قريبين لبعض اكتر من روح وريتال انت كنت بتغير منو لاني بحبو ولا نسيت لما ضربتني عشان مرضتش اسمع كلامك وابعد عنو ولا نسيت يرعد لما ما*ت قدام عيني وانت مرضتش تخليني افضل ال 3 ايام بتوع العزا وانت كنت شايف انا عامل ازاي انا مش هخسر روح زي مخسرت فارس انت مكنتش موجود امبارح بس اول مقفلت معاك روح تعبت انا حسيت كأن السينارسو بيتعاد لتاني مره وكل دا تقولي مش هتبعدهم طب عارف اقسم بالله لو علي مو*تي بس مش هخلي روح تتعلق بريتال للدرجه دي انا مش هستني لما حضرتك كل شويه تغير منها وتزعلها وكل دا عشان ست ريتال بتاعتك
رعد: اسكت ييزن
يزن: بعصبيه لا مش هسكت مش انت عاوز تشوف شكلك لما حد يقرب من ريتال انا هوريك بتبقي عامل ازاي ومسك ايدو وخرجو برا
بقلم حبيبه محمد
روح+ريتال: كانو قاعدين ياكلو النجرسكو وبيضحكو
يزن: ريتال
ريتال: نعم ييزن
يزن: اي رأيك ف النجرسكو انا الي عاملها

 

ريتال: بتلذذ تحفه ييزن دي تاني مره اكل منها ابقي اعمل تاني
رعد: بص ليزن بغضب
يزن: ابتسم ببرود شوفت ولا تحب اوريك استني ريتال
ريتال: اممم
يزن: بتحبيني ولا بتحبي روح
ريتال: بصتلو والاكل فبوقها بستغراب
يزن: تختاري مين
بقلم حبيبه محمد
ريتال: بلعت انتو الاتنين
يزن: لا شخص واحد بس
ريتال: روح ييزن طبعاً بس انا بحبك اووي برضو
رعد: بتحبي مين
ريتال: اكلت الواد يزن هو في اي وهي باصه للاكل
يزن: اي رأيك (ممكن اكون زودت بس يزن بيتستفز رعد مش اكتر)
رعد: بعصبيه ضرب يزن ب البوكس
ريتال+روح: 😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى