رواية احببت عشقه الفصل الأول 1 بقلم كوين
رواية احببت عشقه الجزء الأول
رواية احببت عشقه البارت الأول

رواية احببت عشقه الحلقة الأولى
في بيت في حي من الأحياء الشعبية حيث توجد أبطالتنا
وهما ليا احمد و بتول محمد و هما اولاد عم حيث يعيش ابي ليا و بتول مع بعض في نفس البيت و في أحدي الغرف و خصوصيا غرفة ليا و بتول
ليا بغضب : قومي ي زفته هتأخريني علي الجامعه
بتول بنعاس : حاضر اديني قايمه
ليا: راحت على الخزانه تتطلع ملابسها و راحت الحمام اخذت دوش و طلعت شافت بتول لسه نايمه
ليا:حدفت المخده على بتول انتى لسه نايمه ي كلب البحر بتول : اهو صاحيه خلاص
ذهبت بتول إلى الحمام
وكملت ليا لابس حيث كانت لبسة بنطلون اسود واسع و بلوزه بيبي بلوه و طرحه سوده و كوتش ابيض و كانت ف غايه الجمال
وبتول كانت لابسه بنطلون ابيض واسع وبلوزه سوده وطرحه سوده كوتش ابيض وكانت تحفه
تعالوا نتعرف على ابطالنا
بتول سنه ١٩ سنه وفى أوله جامعة حقوق وهى متوسطة الطول وشعرها الحرير النارى وعيونه خضره وبشره بيضاء
ليا: ١٩سنه وفى اولى جامعه كليه حسابات ومعلومات وهى متوسطة الطول وشعرها حرير لونه بنى عبونه بنى تشبه القهوة وبشره بيضاء
تحت حيث يوجد ف غرفة السفره اهالى ابطالنا
فوزيه ام ليا: البنات اتخروا كدا ليه
شاديه.ام بتول: معرفش يمكن لسه نايمين
احمد: روحى ي شهد نادمى عليهم
شهد اخت ليا: حاضر
شهد لسه هتروح شافت بتول وليا نازلين على السلالم وقالت بعفويه وهتفت قاائله: اهو شرفوا
فوزيه: اتاخرتوا ليه ي بنات
ليا بغضب: كلو بسبب بتول ي ماما
بتول: انا ي كدابه
ليا: ايوا
محمد: خلاص انتى وهيا تعالوا كلوا عشان متتاخروش على الجامعه
روحوا قعدوا على سفره
عمار اخو بتول: هاتى ي بت القشطه
شهد: خد اهو ي اخويا
احمد: يبقا عمار خد بتول وليا معاك الجامعه
عمار: حاضر
معلومه عمار سنو 21 ف تالته جامعة طب طويل وعريض وعيونو عسليه وبشره بيضاء
شهد: ف ثالثه ثانوى عيونها بني فاتح شعرها اسود قصيره طول بشره بيضاء
فى فيلا من اروع الفيلالل ف غرفة نوم حيث يوجد بطلنا نايم على السرير الفون رن
ادم بنعاس: الو
باسم بغضب: ي نهار اسود انت لسه نايم ي ادم
ادم: مالك يعم هدى شويه
باسم: الوفد الايطالي ساعه وهيجى ي ادم
ادم: نص ساعه وهكون عندك
باسم: تمام بس بسرعه وقفل الفون
ادم قام من السرير ذهب اللى الحمام ياخد دش وبعد كدا طلع من الحمام لبس بدله انيقه وساعه وحط برفانه الخاص وبص على نفسوا ف المرايه اتفخر بجماله
نزل على السلالم ي داده ي داده
الداده نعم ي ادم بيه
ادم: ستين مره اقولك ادم بس ي داده
داده: مينفعش يبنى
ادم: لا ي داده ينفع
الداده: حاضر يبنى هااا كنت عايز اى
ادم: حضريلى قهوه
الداده والفطور مش هتفطر
ادم: لا
شرب ادم القهو وذهب اللى الشركه
تعالوا نتعرف على ابطالنا
ادم الجارحي شخصيه عصبيه وطويل وعريض وعيونوا رماديه وبشره قمحويه وهو من اشهر العملاء ف شرق الوسط ويكون شريك باسم ف كل اعمالوا
باسم: شخصيه جاده بس عصبيه وطويل وعريض وعيونوا عسليه وبشره بيضاء
عند الجامعه
بتول هاا ي ليا هنستنا اسيل ولا نروح المحاضره
ليا: تعالى نستناها ف الكافتريا
بتول: تمام
تلفون بتول رن
ليا: اسيل دى
بتول: لا ده كريم
ليا: ايو يعم يبختك
بتول: انقرى عليا ي ففر
ليا: ردى ي اختاااه
بتول: الو
كريم: الو ي حبيبتي فينك
بتول بكسوف: ف الكافتريا مع ليا مستنين اسيل
كريم: نفس الكافتريا اللى بنقعد فيها
بتول: ايوا
كريم: جيلكم ي عمرى
بتول: ماشى
ليا: مالك ي اختى وشك بقى زى طماطم كدا قالك اى
بتول: بس بقاااا
كريم يكون من طبقه المخمليه ويكون مع بتول ف حقوق واتعجب بيها وقررر ان يتجوزها ويكون طويل وعريض وعيونوا سوده
ف حاره شعبية توجد بطلتنا الثالثه اسيل
ي ماما انا جهزت الاكل اهو عشان انا هروح الكليه اتاخرت
سميره: حاضر ي بنتى ربنا معاكي
اسيل: يارب
اسيل شخصية فرفوشه اوى بتحب الضحك وهى وامها بس عايشين مع بعض وهى مسئوله مصاريف نفسها بعد موت ابوها
وهى متوسطة الطول شعره طويل ولونو اسود ف بنى لون عيونه عسليه وبشره بيضاء نفس كلية بتول حقوق عمرها 19 سنه
اسيل وهى ماشيه رايحه تركب اتوبيس الكتاب وقع منها رايحه اتميل تجيبوا ف عربيه عدت من جبيها خبطتها
ف شركه خصوصا مكتب ادم
باسم عند السكرتيرة ادم منى
باسم هو ادم وصل
منى: ايوا ي افندم جوه
باسم: حاضر
باسم دخل من غير مايخبط على الباب
ادم بعصبيه: مفكره نفسوا مين ده اللى عايز ياخده مننا الصفقه وبيتنافس معانا
باسم: ادم اهدى وهنشوف حل مع ابن الشرقاوى ده
ادم: مسك الفون واتصل بشخص عايز تجبلى كل حاجه عن كريم الشرقاوي
ي ترا ادم وباسم هيعملوا اى مع كريم
ويترا مين خبط اسيل وحصل معاها اى
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عشقه)