روايات

رواية احببت طفلتي البريئه الفصل التاسع 9 بقلم شهد هاني

رواية احببت طفلتي البريئه الفصل التاسع 9 بقلم شهد هاني

رواية احببت طفلتي البريئه الجزء التاسع

رواية احببت طفلتي البريئه البارت التاسع

رواية احببت طفلتي البريئه
رواية احببت طفلتي البريئه

رواية احببت طفلتي البريئه الحلقة التاسعة

حازم بتعب:حاول يقوم من علي الارض لحد م قام وفتح باب الشقه وقال حد يساعدني بموت روحي بتطلع.
بنت طالعه علي سلم اسمها حنين:جريت بسرعه وقالت مال حضرتك في اي.
حازم:مش قادر تعبان الحقني انا لازم اوصل لدكتور عشان اختي وحقها وقع من طوله.
حنين:ي استاذ اعمل اي دلوقتي ونادت الجران ونزله في العربيه وحنين خدته ودته المستشفي.
عند براق:شايل ابرار وحطها في العربيه وطلع بيها علي الاقصر بتاعه ومحمد كان معاه.
محمد:هي مالها ي براق البنت دي عندها انهيار عصبي.
براق بحزن:هحكيلك وحكاله كل حاجه والي حصل لابرار بس مقلش علي شكه انها ممكن تكون مغتص”به .
محمد: لا حول ولا قوه الا بالله احنا اصبحنا في اسوء عصر بنمر فيه وانت هتعمل اي.
براق بحزن:علي قد م قدر بحاول اسعدها واختها وجينا هنا وكمان وراها حفله بكره ضمن المواهب ف مش عارف اعمل اي انا الي عاوز اعمله قق’تل الي اسمه امجد دا.
محمد:اهدي كدا بردوا البنت دي انت هتربيها ازاي وانت ليك حياتك مع الوقت وهتحب.
براق:انا قولتلك أن ابرار هي دنيتي هي حياتي زما ما ضحيت بالبلد بتاعتي وجيت هنا عشانها هضحي التاني بردوا عشانها.
محمد:اوعا تكون حبتها اوعاا دي عيله صغير انت عارف انك اكبر منها 15 بحالهم انت فاهم.
براق بحزن:هي زي بنتي مفيش الي انت بتفكر في انا عليه بس اوصلها لبر الامان وانا عرفت انها نفسها تكون دكتوره قلب وانا معاها ان شاء الله لحياه م هي تختار عاوزه اي.

 

 

محمد:هتختارك انت عشان تردلك جميل ي براق انت فاهم وهتكون كدا انت ظلمتها معاك هتردلك الحاجه بحاجه وديها دار ايتام ولسه هيكمل.
براق:زعج وقال انت اتهبلت ولا اي ابرار مش هتروح في حته ابرار مش هتفارق حضني لما تيجي وقتها يبقا ربنا يحلها انت فاهم وراح باصص لابرار وخدها فيحضني واتنهد تنهيده طويله اوي.
محمد:الي تشوفوا ي صاحبي المهم تكون بخير وقلبك مش يوجعك علي فراق.
براق:احنا وصلنا ي محمد ونزل وشال ابرار وطلع.
محمد:انا ماشي ي براق عشان كلامي واضح انه زعلك.
براق:طلع لي ابرار وحطها علي سرير وحاول يفوقها وجاب كوبايه عصير برتقال.
ابرار:,فاقت بتقول انا فين في ثانيه كانت حضنت ابرار وعيطت وقالت ونبي خليك جمبي انا خايفه اوي اوي مش قادره اتعايش انا لما شوفت د’م وسكي’نه افتكرت الي مقدرتش انسا وحضنت براق جامد وقالت انت بي الي مش بخاف منه عشان انت بابا وعمو وكل حاجه في حياتي.
براق:حضن ابرار ودمعه نزلت منه وقال اهدي بكره هتنسي وانا معاكي احنا عاوزين نشد حالنا عشان اشوفك احلا دكتوره قلب وكمان حفلتك بكره وعاوزك تكسبي.
ابرار:ثح ثح وقامت مسحت دموعها بسرعه وقالت يارب اكسب بكره يارب.
براق:هتغني اي بكره.
أبرار بتفكير: مفاجأة ي براق.
براق:اي دا قولتي اسمي حاف.
ابرار:صراحه انت شكلك صغنن ف لو قولت بابا الناس هتكلم كتير ف قدام الناس انت خالي.
براق:مشاء الله علي تفكيرك موافق.
دكتور:المريض مد’من ولازم يتحجز في المصحه دا لو كان لوحده كان ممكن كان ما’ت بسبب التنفس.
حنين بصدمه:مد’من وقالت اعمل الي شايفه ي دكتور وانا موجوده مش هسيبه.
دكتور:حضرتك مراته ولا اخته.
حنين:لا انا جارته الجديده في البيت وشوفته علي الحال دا ف جبته هنا وهو بيقول دكتور ولي اخ ولسه هتكمل.
حازم:بيقول ابرار انا اسفه ي حببتي ي ابرار انا عاوز ابرار.
حنين:اه اخته ابرار وانا مش عارفه هي فين ولا مين دي ف انا هكون معاه.
دكتور:افتكرت ابرار دي اخوها جمبها المستشفى الي جنبنا بتاعت دكتور براق ودكتور ابراق خدها وسافر باين.
حنين بصدمه:دي مستشفي امراض النفسيه.

 

 

عند ابرار لبست فستان جميل جدا من الون الوردي ورفعت شعرها ديل حصان وكانت جميله اوي.
براق:طالع وبيربط الكرافته بيقول هااا ي ابرار جهزتي.
ابرار:اها اي رائيك.
براق :بيرفع عينه وقال مشاء الله اي جمال دا انا علي كدا هلبسك النقاب.
ابرار:نقاب يلا بقا عشان عاوزه اروح علي معاد.
براق:حاضر ي باشا اومرك مطاعه ومسك ايد ابرار وراحه علي حفله بظبط.
ولسن:طلع علي الاستاد وقال معانا الطفله ابرار.
ابرار بخوف:بابا انا خايفه انا هغني قدام الناس دي كلها.
براق:متخافيش انا معاكي غن ي وكأنك لوحدك علي مسرح.
ابرار:حاضر وطلعت علي المسرح ومسكت المايك وبصت لبراق وقالت الاغنيه دي بهديها لا ابويا واخويا وكل حاجه لانه سبب اني اكون هنا.
براق اتصدم:وقام وقف .
ابرار قالت:ولا اي كلمة حب اتقالت في يوم ما بين اثنين
تسوى حلاوة كلمه منك قلتها لي
عيد قلت ايه كدا تاني وثالث .. انا قلبي كله حنين
ولا يطفي ناره حبيبي غير لو عدتها لي ..
عارف بتعمل بيه ايه كلمة حبيبي
زي اللي اول مره بيحس بأمان
خليك معاي .. خليك معاي يا حبيبي مهما كان

 

 

خليك معاي .. يا حلم عمري اللي بخيالي من زمان ونزلت وهي
بتغني مسكت ايد براق وعيطت وقالت دا الي احتواني لما اخويا
رماني دا الشي شوفت معاها حنان دنيا كلها دا الي وخدني عشان
يربني واتقا ربنا فيا ف بقول خليك معايا ي احلا بابا براق في دنيا.
ونقول مع مرور سنين مع الاحداث الي هتبدء ي ترا ابرار هتعرف
انها مخت*صبه هتنجح وهتحب براق ويترا امجد هيبقا كابوس
في حياة ابرار،وحازم هيحب حنين هيجيب حق اخته هنشوف دا كله البارت الجاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على :  ( رواية احببت طفلتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى