رواية احببت طفلة الفصل الثاني 2 بقلم رحمة سامي
رواية احببت طفلة الجزء الثاني
رواية احببت طفلة البارت الثاني

رواية احببت طفلة الحلقة الثانية
تجهزت ليلي وكانت مثل الحورية ارتدت جيبه زرقاء وضحت مفاتن جسد*ها مع بلوزه سوده و طرحتها المفضله سوده مع شوز ابيض ثم وضعت قليل من برفانها المفضل الخفيف ثم نظرت في المرأه نظره رضا
وخرجت •♡
• حنان بحب
— بسم الله ماشاء الله ربنا يحميكي يا بنتي من عين الحسدين
• ليلي بطريقه مضحكه
— ايوا ايوا يا حنونه مش عارفه اعمل اي الناس مبهوره بي جمالي
• تمسك حنان ودنها بخفها
— ها يحسدوكي علي اي يا قزعه يا ام شبر وقطع
• ليلي بغيظ
— مامااااااااا انتي عارفه اني بكره الكلمه دي مش انتي و موس
حنان
— و موسي صح
• ليلي بكسوف
— انا انا اتاخرت علي الكليه سلام يا ماما
• حنان بضحكه خفيفه
— عدي بوسي ايد جدك الاول
خرجت ليلي مسرعه متجهه الي بيت جدها
وهناك كان يجلس الثلاث شباب في انتظار موسي اخوهم
• لؤي بمرح
— بقول اي ما تيجوا نعمل مقلب في موسي و نقوله ان ليلي اتجوزت او اتخطبت لي حد فينا كدا كدا هو ميعرفش انها النهارده هتبقي لي
• شعر عمار ببعض الحزن ولكن لم يظهر لاحد
— هو جدك قال النهارد كتب الكتاب
• لؤي
— معرفش بس تقريبا ممكن بس جدك قلقان شويه ان يكون موسي معجب بحد و بجد مش عارف لما ياخد ليلي همسك نفسي ازاي كدا هخسر اخويا
• معين بضحكه خفيفه
— لي يا خويا بقا
• لؤي
— لاني دائماً هقف مع ليلي فا بي كدا هخسر موسي
• معين بنفاذ صبر
— يا معين اعني
• دخلت ليلي بحب تلقي التحيه علي اخواتها
— سلام عليكم
— وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
• لؤي بحب
— كنا لسه في سيرتك
• ليلي بحب
— ياريت يكون في الخير
• عمار بتوهان
— رايحه الجامعة
ليلي
— اه يا ابيه هعدي علي چدي الاول
• نزلت مروه علي صوت ليلي مسرعه بسبب غياب ليلي عنها ثلاث ايام بسبب دراستها
— كدا يا بتي تلات ايام مشوفكيش فيهم
• ليلي بحب
— حقك عليا يا ست الكل كان عندي تدريب في المستشفى و لسه راجعه امبارح حتا ابيه عمار كان معيا
مروه
— ربنا يعينك يا بتي يلا يا روحي اطلعي لي چدك و تعالي عملتلك الاكل اللي بتحبي
لؤي
— اهههه حظوظظظ
مروه
— اتحشم يا ولد و اياك تتريق علي بتي احسنلك
• ليلي بحب.
— معلش يا عمري لازم اروح الجامعة اتاخرت
مروه بتسرع
— لااا ما هو مفيش جامعة النهارده
ليلي بعدم فهم
— لي يا مرات عمي في حاچه لا سمح الله
مروه بحنان
— لا سمح الله يا بتي بس انتي عارفه موسي ولدي راچع النهارده و عايزه االبلد كلها تكون مستنيها وانتي بنت عمو لازم تكوني اول واحده
شعر عمار بي الحزن الشديد و الغيره الحارقه ثم هب واقف بدون سابق انذار ما جعل معين اخوه يشعر بشيء غريب تجاه نظرات عمار لي ليلي
ولكن كان يكدب نفسها دائما لان من سنوات و الجميع يقول ان ليلي من نصيب موسي ولم يجري احد علي التقدم لها مع انها اجمل الفتيات في البلد
بجسدها المشدود و عنيه الخضراء و ذكائها كل من في البلد بتمنا ان تصبح زوجتها هل يعقل ان يكون عمار يحب ليلي مستحيل •
لؤي بفزعه
— الله يخربيتك يا اخي قطعت لي الخلف انا ناقص مالك وقفت زي النخله لي كدا
مروه بقلق
— مالك يا ولدي وشك اصفر
عمار بحزن
— مفيش يا مرات عمي بس تعبان شويه هروح اغير هدومي موسي علي وصول
ذهب عمار الي غرفته وكان معين يتابعه بي عيونه و القلق ظاهر عليه يخاف ان يملا الغضب قلب اخوه الصغير و يكون الشر هو من يسيطر عليه و الاخوات يصبحوا اعداء وهذه سوف تكون نهائية عائله الشربيني
مروه
— يلا يا بتي روحي بوسي ايد چدك لحد ما اغير انا كمان هدومي وهبعت لؤي يجيب حنان يلا يا بتي
ليلي بي استسلام
— حاضر يا مرات عمي
ذهبت ليلي الي غرفه جدها بدا في خبط الباب بحنيه و رقه سمعت صوت جدها يسمح ليها بي الدخول
— السلام عليكم يا چدي
الجد
— وعليكم يا بتي كيف حالك
ليلي
— الحمدلله چيا اعتذر منك يا چدي اني بت في المستشفى بس ابيه عمار كان معيا
الجد
— عارف يا بتي تعالي اعوضي بدي احكي معاكي في موضوع
جلست ليلي بطاعه ونظرها علي الارض بي احترام
— انت تؤمر يا چدي
الجد
— الامر الله يا بتي بصي انا قولت لي امك انها تيچي تعيش معنا مش حلوه في حقنا نسيب بنت ابني هي و مراته يعيشوا لي حالهم كدا مش حلوه في حقنا انتو اتنين ستات ميصحش
ليلي بقلق
— ايوا يا چدي بس
الجد
— من غير بس ليلي النهارده موسي راچع كبير البلد راجع و كتب كتابك عليه النهارده
ليلي بخوف
— ايوا يا جدي بس امي قالت خطوبه
الجد
— هتفيد بي اي الخطوبه بتبقا تعارف وانتو عرفين بعض كويس قوي كمان
ليلي
— چدي انت عارف اني مش بخبي عليك حاجه بس انا مش عايزه موسي يخدني غصب عنه اكيد في السنين اللي فاتت دي كلها حب واحده او معجب بي واحده
الجد
— سيبي الموضوع ده عليا انا وعدت ابوكي قبل ما يموت اني اجوزك احسن شاب في البلد كلها و لو زي ما بتقولي كدا موسي بيحب واحده و عايز يتجوزها هجبلك احسن واحسن منه انتي بنت الغالي يا جلبي
ليلي بحزن
— ربنا يخليك ليا يا جدي بعد اذنك اروح عند مرات عمي عشان اجهز نفسي
الجد بحب
— اتفضلي يا بنتي
خرجت ليلي و تركت الجد ينظر لي صوره ابنه ولد ليلي بحزن شديد و تانيب الضمير
— انا السبب انا السبب
مر الوقت بسرعه ولان البلد كلها في انتظار كبير البلد كانت ليلي تقف جمب مروه بقلق و خوف و تدعي من قلبها ان يكون موسي لها و خلفها عمار و معين و لؤي منتظرين موسي بي فرح و شوق طال سنين
وحين وصول القطار اصبحت ليلي في قلق اكبر لاحظ مروه و حنان هذه و ظلوا يضحكوا عليها
نزل موسي علي لهفه من القطار وكانت الصدمه لي جميع الفتيات و ليلي في الخصوص كيف اصبح موسي في هذه الجمال
ليلي بصوت مسموع
— يا بويييي
حنان وهي تحاول كتم الضحك
— اتحشمي يا بت
ركض الشباب تجاه موسي وهو استقبلهم بقلب رحب و لكن عنيه لم تفارق ليلي في الاول لم يتعرف عليها ولكن قلبه قال لها انها هيي بنفس جمالها و عينها الساحره
مروه ببكاء
— ولدي ولدي اتوحشتك قوي يا ولدي
موسي بحب
— من كتر مني يياما
حنان
— سبيلي شويه يا مروه
موسي بحب
— كلي ليكي يا قمر
حنان
— اتلم يا واد
مروه بخبث
— سلم علي بنت عم يا واد ليلي
موسي بتوهان
— ازيك يا ليلي
نظرت لها ببراء جعلت قلبه يسيح
— الله يسلمك يا ابيه حمدلله علي السلامه
موسي بسرحان
— اوووووف يخربيتك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلة)