روايات

رواية احببت طفلة الفصل الأول 1 بقلم رحمة سامي

رواية احببت طفلة الفصل الأول 1 بقلم رحمة سامي

رواية احببت طفلة الجزء الأول

رواية احببت طفلة البارت الأول

احببت طفلة
احببت طفلة

رواية احببت طفلة الحلقة الأولى

ابطال الروايه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
البطل «موسي محمد الشربيني»
يبلغ من العمر ٣٠ سنه صارم جدا اصغر عقيد شرطه يخاف منه الكبير قبل الصغير من سوهاج و لانه اكبر احفاد الشربيني و هو عمده البلد كلها و لهذه يملك الكثير من الاعداء
البطله «ليلي محمود الشربيني»
تبلغ من العمر ١٩ سنه فتاه جميله اجمل من في البلد كلها من يراها يحب طيبه قلبها و رقتها يتيمه الاب تبقا بنت عم موسي و اصغر حفيده في عائله الشربيني و البنت الوحيده فيها طالبه في جامعة التمريض
اخوه البطل «لؤي محمد الشربيني»
يبلغ من العمر ٢٥ سنه اخوه موسي الصغير ظابط شرطه شاب مرح يحب موسي جدا و يا عتبره مثله الاعلي صديق ليلي المقرب لها منذ صغيرها
ابن عم موسي «معين فرج الشربيني»
يبلغ من العمر ٢٦ سنه صديق موسي جدا منذ الصغر وفي جدا لي صديقه يعمل طبيب وهو مثل اعلي لي ليلي وهو يعتبرها اخته الصغيره المدلله عندها
اخوه معين «عمار فرج الشربيني»
يبلغ من العمر ٢٥ سنه شاب مغرور ولكن طيب القلب يعشق اخواتها جدا اللي هم معين و لؤي و موسي و ليلي يعمل مدرس في جامعه الطب
دول شباب الروايه الاساسية باقي الشخصيات هتظهر حسب ظهور في الحلقات القادمه

 تستيقظ ليلي كا العاده حتا تقوم بي فرضها تجاه الله
بعد اتنهاء الصلاه خرجت حتا تقوم بي النشاط اليومي
• ليلي بحب
— صباح الفل و الياسمين علي احلي حنان في الدنيا كلها
• حنان الام
— صباح النور يا جلبي ♡
• ليلي بحب
— احبك بي اللهجه الصعيدي دي يا جميل
• حنان ♡
— اتحشمي يا بت و بعدين انتي صاحيه متاخر لي كدا
• ليلي بعتاب
— كدا يا حنونه علي اخر الزمن انا يتقالي اتحشمي ماشي ماشي يا ستي صحيت اصلي و هروح الكليه
• حنان بحب ♡
— كبرتي يا ليلي ابوكي كان زمان يقول بصي يا حنان بكره بتي تكبر و تبقا اكبر دكتورة في البلد كلتها يلا ربنا يرحمه اه صوح موسي هيرجع النهارده من مصر و چدك هيتكلم معها و نقراءة الفاتحه بتاعتكم النهارده
• ليلي بحزن
— يا ماما يا ماما موسي مش بيحبني غير ان من زمان وهو بيحب نجلاء بنت خالتو كدا انتو هتغصبوا عليه وانا اللي هتحرج
• حنان
— مش صوح من زمان وانتي و موسي قريبين من بعض فكره وله افوقك يا بنت محمود
شعرت ليلي بي الخجل و تركت امها تضحك علي كسوفها و ركضت الي غرفتها
و اغلقت الباب بسرعه ووضعت يدها علي قلبها وهي تتذكر كيف كان يعملها موسي قبل رحيله الي القاهره حتا يقدم في الشرطه
«فلاش بااك قبل عشر سنوات »
• ليلي بحزن
— لااا عايزه انام جمب ابيه موسي
• حنان بعتاب
— چدك لو عرف هيخرب الدنيا
• موسي بحب
— خلاص يا مرات عمي سبيها تنام جمبي كدا كدا انا همشي هتبقا هي لسه نايمه اصلا و اوعدك يا ستي اول ما اچي امشي هشيلها و اجبهالك
• ليلي بفرح
— هيييييي اه يا ماما والهي ما هعمل صوت اششششش
• حنان بنفاذ صبر
— طيب يا ولدي بس متنساش تجبها قبل ما امك تشوفها
• موسي بحب ♡
— حاضر يا ست الكل
• حنان بحب ♡
— تصبح علي خير يا ولدي
• موسي
— وانتي من اهلوا
• ليلي
— هييي يلا نلعب
• موسي
— نلعب اي ياما يلا عشان ننام الوقت اتاخر وانا لازم امشي بدري
شدها الي حضنه ونام في ثابت عميق وهي ايضا
• استيقظت ليلي وتفرك عينها ببراءة وكان موسي يجهز شنطه السفر
— يلهوي انت ماشي دلوقتي
• موسي بحب ♡
— حقك عليا يا حبيبتي لازم امشي
• ليلي بحزن
— ابيه طب اتجوزني و اسافر معاك
• موسي بضحكه خفيفه امسك يدها ونظر لها بحب
— انتي عندك ٩ سنين وانا عشرين عارفه فرق قد اي فرق ١١ سنه وبعدين انتي لسه صغيره
• ليلي بحزن
— طب اوعدني لما اكبر تتجوزني
• موسي بحب و هيام
— مع انهم هيقولوا بتحرش بي اطفال ههه بس اوعدك اول لما ارجع و انتي تكبري ها تجوزك
• ليلي
— وعد
• موسي
— وعد
باااااااااك
• ليلي ب شرود
— ياااا بوي اتاخرت علي الجامعه
ذهب ليلي حتا تقوم بي تجهيز حالها دعونا نذهب الي بيت كبير البلد كلها بيت الشربيني
تتحدث مروه ام موسي و لؤي الي الهاتف بحب و حنان
• مروه بحب
— اي يا ولدي مش قولت انك راجع الفجر اتاخرت ليي
• من الجهه الاخر بحب
• حديث بين الام و موسي
— حقك عليا يا ست الكل كان ورايا شويه شغل لازم اخلصه قبل ما ارجع
— طيب يا جلب امك هستناك قدام المحطه و معيا مفاجأة كمان
— اي هي ياما
— يوو مالك متسجعل لي يا ولدي يلا انت تعال و هتشكرني بعدها
• ينظر موسي بتفكير و بي تردد يتشجع و يسال
— بقولك ياما هي مرات عمي حنان عمله اي
— ههههه كويسه كويسه يا ولدي
— بتضحكي علي اي ياما
— عليك يا ولدي
— يلا بقا
— لانك فاضح نفسك ما تقول انك بتسال علي ليلي همسك ليك السكينه
ياعني ما انا عارفه كل حاجه
— فيها اي لما اسال علي بنت عمي
— مفهاش يا ولدي مفهاش يلا يابني اقفل و خلص شغلك و تعال بخيرو سلامه و لما ترجع كل حاجه هتتحط في مكانها الاصلي
— مع اني مش فاهم اوي ياما بس طيب هتحرك دلوقتي
• اغلق موسي الخط مع امها و ظل يفكر في ليلي و يتخيل شكلها
— عشر سنين مش شوفتك يا ليلي عشر سنين وانتي بعيدها عني بس خلاص راجع و انتي هتبقي ليا يا تره بقيتي عامله ازاي
«تعريف الشخصيات»
«حنان ام ليلي»
امرأة حنونه جدا طيبه القلب تبلغ من العمر ٥٥ عاما تعتبر كل اولاد العائله اولادها وهم ايضا بسبب حنيتها المفرطه مثل ابنتها تماما
«مروه ام موسي و لؤي»
مثل حنان واكتر لانه تعشق ليلي جدا و بسبب انها تحب البنان ولم ترزق بفتاه تعتبر ليلي مثل بنتها و تريد من زمان ان تاخذ ليلي لي احد من ابنائها تبلغ من العمر ٦٠ عاما

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى