روايات

رواية حياتي في رواية الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد

رواية حياتي في رواية الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد

رواية حياتي في رواية الجزء الحادي عشر

رواية حياتي في رواية البارت الحادي عشر

رواية حياتي في رواية الحلقة الحادية عشر

وعدى الوقت فارس راح شركته ورجع وانا ليسا نايمه وريهام الحيه كمان كانت في اوضتها مخرجتش
وجه الليل كانت الساعه 12
كونت نايمه بحلم بكابوس لاول مره من يوم مااجيت القصر كونت انا وفارس الاول بنلعب ونجري عند البحر وكان شعور جميل جدا وبعد ماقربت من البحر فجئه لقيت موجه كبيره سحبتني على البحر كونت بعرق وانا بنادي على فارس يلحقني وكان فارس بيحاول يوصلى بس كونت ببعد اكتر عنه
فقت من الكابوس ده وانا بستغفر ربنا وبقرأ القرآن وبعدين شربت من الميه الى جنبي وقعدت كده لحد ماحسيت انو في حد موجود بره الاوضه بتاعتي سمعت صوته بيقرب من الاوضه خوفت اوي سعتها وغطيت نفسي بافراش وانا خايفه اوي سمعت باب الاوضه بيتفتح بهدووء الاول وحد بيقرب من السرير بتاعي كونت بترعش تحت الفراش وانا حموت من الخوف حسيت بيه وقف جنب من نحيتي السرير وسعتها كشفت الفراش علشان اشوف مين لقيت شخص ضخم كده اوي ولابس اسود في اسود حتي على وشه كان في قناع اسود كان مرعب اوي اكتر من الرويات الرعب كونت خلاص حصوت علشان حد يلحقني بس لقيته قرب ايده منى وحط منديل على فمي شميته محستش بنفسي بعدها في الدنيا
شالني على كتفه بعدها وخرج من الغرفه وكان في عربيه في الجهه الخلفيه للقصر مستنيه حطني فيها وانطلق لمكان تاني انا معرفوش
حل الصباح في قصر الهواري
استيقظ فارس ونزل لغرفه السفره بعد مااخد شور ولبس بدلته التحفه دي وكان سعيد جدا بعد ماعترف لنفسه انه خلاص حب اخيرا حب حد في حياته قدر يدخل قلبه ويسيطر عليه وكان امبارح طول اليوم في الشركه بيفكر بس في الى اسرت قلبه الى هي انا طبعا (اللهم لا غرور 😁)
دخل غرفه السفره لقى الحيه ريهام دي قاعده بتفطر بهدووء وسعاده عكس حالتها من فتره (علشان عارفه الى حصلى منك لله 🥺)
قعد فارس على السفره بيتناول فطاره
فارس بضيق: صباح الخير ياريهام عامله ايه
ريهام بابتسامه:صباح النور يابيبي الحمد لله كويسه
ثم عاد لتناول طعامه بعد ان انهى طعامه نظر لساعه يده الفضيه اعلى ماركه ليجدها تخطت 9ونص الساعه متاخره لما لم تأتي نور لتلقي على الصباح كمثل كل يوم كان هذا مايفكر به
ثم نادي على الداده لتحضر فورا
فارس بقلق:هي نور لحد دلوقتي مصحيتش ياداداه
اماله له الداده بارفض
فاكمل:طيب روحي صحيها فورا قوليلها فارس بيه عاوزك فورا
بعد عشره دقائق عاده الداده وعلى وجهها علامات لاتبشر بالخير
الداده بقلق:فارس بيه انا دورت عليها في الاوضه بتاعتها كويس مالهاش اثر
فارس بخوف وغضب :ازاي يعني محدش بيخرج او يدخل القصر هنا منغير اذني راحت فين يعني اجمعى الخدم كلهم يدورو عليها في القصر كله فورا
اماله له الداده ثم انصرفت لتفعل ماامرها به وبعد ربع ساعه اخري عاد الخدم باحباط لانهم لم يجدوني في جميع انحاء القصر
فارس بقلق وغضب:اذاي مش قاعده في القصر يعني انتو دورتو كويس عليها
امال له الخدم ليسيطر عليه الرعب فأين قد زهبتي الأن ياحبيبتي نور
زهب على الفور لغرفه كاميرات المراقبه في قصره
ماان دخل حتي نهض كل مافي الغرفه بخوف فهو لم يأتي من قبل لهنا كان يبعث لهم للمجيئ فقط
فارس بغضب:ممكن افهم ياشويه بهايم ازاي حد يختفي من قصري كده منغير ماتبلغوني
نظر له سكيورتي بخوف من صوته الغاضب ليتقدم احدهم:فارس بيه احنا هنا بنراقب اربعه وعشرين ساعه محدش خرج من القصر بدون امر سعتك
نظر له فارس بحده:بس فيه بنت اختفت من القصر النهاردا وعزيزه عليا اوي أقسم بالله لو مارجعتش ماحد فيكم حيشوف ضوء الشمس تاني فاهمين
امال له جميعهم ليتقدم منه بعضب:عاوز تسجيلات النهاردا وامبارح باليل
احضرو له جميع التسجيلات المطلوبه ليتفحصها بتمعن ولكن لم يجد بها شئ مريب اخد بعادها تسجيلات الكاميره المقابله لغرفتي تابعها حتي الساعه 12عشره
ليجد شخص غريب يرتدي زي غريب اسود بنطال جينز اسود ويتشرت اسود وكان ضخم الجثه بقناع مخيف يخفي به وجهه
دخل هذا الرجل غرفتي وبعد قليل خرج وهو يحملني على كتفه العريض ثم اختفى بي من الممر
احتلت الصدمه اصول هذا المسكين فارس شعر بعضه قلبه وخوف كبير عليا
هل خطفت حبيبتي الان من قصري هذا اهانه كبيره لى ولكن من فعل هذا فانا لدي منافسين وليس اعداء فانا لااحب انا اعادي احد وايضا مامصلحته من اختطاف خادمه من قصري فاجميع يعلم انها تعمل لدي خادمه فقط
كانت هذا الافكار تجوب عقل فارس الان كان على الوشك من ان يجن من الخوف ماذا يحدث معاها الأن فانا لن اسامح نفسي ان اصابها القليل من الأزى فقط
صاح فارس في وجههم جميعا:انتو ازاي يابهايم حد يخطف حد من قصري كده وانتو ماتبلغونيش انتو كلكم مرفوضين مش عاوز اشوف حد فيكم قدامي
تصنمو جميعا امامه فهتف احدهم:ياباشا احنا أسفين بس علشان في الوقت ده كان ضلمه مخدناش حذرنا كويس
اخد فارس بيحث في باقي الكاميرات المحيطه بالقصر وعلى البوابه الخلفيه وجد سياره كبيره جيب تقف هناك وهذا الشخص وضعني بها وانطلق بعدها قرب الكاميره للوحه السياره ولحسن الحظ كانت تقف في مكان به اناره التقط صوره لرقم السياره ثم خرج
وفي مكان اخر يبدو مثل مخزن قديم لشركه ما
وفي غرفه داخليه من هذا المخزن كونت اجلس على كرسي ومكبله عليه ولازلت مغمي علي
وبعد القليل من الوقت فتحت عيناي بصعوبه وألم رأسي يكاد ان ينفجر من هذا المخدر اللعين
وجدت نفسي في هذا المكان الغريب لم اعلم انه مخزن في اول الامر لاني لم ارى مثله من قبل
ولكن من الادوات وبعض الكراتين المبعثره به علمت انه مخزن قديم معقول انني خطفت مثل بطلات
..معقول اتخطفت زي الرويات كده يعني انا دلوقتي في رويه وانا البطله وفارس حياجي ينقذني زي البطل كده انا ايه الهبل الى انا بقوله ده ياربي ثم عدت لرشدى بعد قليل لاستوعب الوضع الى انا فيه دلوقتي
..يانهار اسوح دنا مخطوفه لا ياربي شغل الرويات مايحصل معايا دلوقتي انا عارفه البطله بتتبهدل ازاي لا دنا غلبانه ومكسورت الجناح والله يارب استرها معايا الستر الجميل
واخذت ادعى ربنا اني اخرج منها سليمه وربنا يحفظني بحفظه قاطع دعائي هذا دخول واحد كده ضخم كان باين عليه انه كبير في السن بس زي ماهو يبان عليه الشباب والصحه اللهم لا حسد
جلب كرسي واجلسه امامي وجلس عليه وضع قدم فوق اخري، الشغل ده انا عارفاه ابتدينا غرور بقى
الشخص ده بغرور:طبعا انتى متعرفنيش بس انا اعرفك وانتى بتسببي مشاكل لغيريك انتى مش قدهم
هو يقصدني انا!! مين الى سببتلهم مشاكل انا؟ دنا نسمه اقسم بالله وانتو عارفين 😁
..انا ياباشا عملت كده اقسم بالله دنا نسمه مش بهش والا بنش حد
الشخص بضحك:ههههه طيب حعرفك بنفسي الاول علشان تعرفي سببتي في مشاكل لمين ،انا ابقى وليد الدمنهوري صاحب شركات الدمنهوري وشريك فارس الهواري في شركاته وكمان والد ريهام وانتي وكيد عارفها كويس
.. قول كده وانا اقول شامه ريحه الحيه دي في الموضوع ماشي ياريهام الكلب لما ارجع بسلامه بس والله لانتفلك شعرك الاحمر الى فرحانه بيه ده صبرك عليا بس.. همست في سري وبعدين كملت بكذب ليه
..بص ياباشا انا حقولك الحقيقه كلها انا بنت فقيره خالص ووالدي الله يرحمه كان هو الكفيل بالعيله لحد ماتوفي الله يرحمه وانا امي ست مريضه ربنا يشفيها يارب جليسه الفراش وبتحتاج علاج كتير وعندي اخواتي العشره البنات غيري اصل احنا 11 بنت ومعنداش ولد اخ فانا كونت بدور على شغل علشان امي واخواتي فالقيت ست هناك شغاله جابتني اشتغل عند فارس بيه وانا حكيتله وضعى وهو شفق عليا بس علشان كده كان بيديني مبلغ كويس اوي مكفينا بس انت يرضيك امي يحصلها حاجه لاقدر الله واخواتي يتشردو في الشوارع ونضيع كلنا
كلمته وانا عنيا بتشع برائه طبعا يارب سامحني على كذبي ده وبابا وماما يسامحوني كمان واخواتي الى مشفتهمش دول في حياتي 😅
بس متنسوش الضرورات تزيح المحظروات وده شخص باين عليه شراني ومش تمام ربنا يستر بقى
نظر لي بشفقه شوفتها في عنيه مانا في البرأه والتمثيل محدش يقدر عليا ياما كان نفسي ابقى ممثله كده او فشونستا
وليد والد ريهام بابتسامه خبيثه :…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياتي في رواية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى