روايات

رواية عريس على ما تفرج الفصل السابع 7 بقلم سحر سمير نصار

رواية عريس على ما تفرج الفصل السابع 7 بقلم سحر سمير نصار

رواية عريس على ما تفرج الجزء السابع

رواية عريس على ما تفرج البارت السابع

رواية عريس على ما تفرج الحلقة السابعة

سحر بحده : لااااا بابااااا
قاطعها صوت ضرب النار
سحر بانهيار : لاااااااااا
‏و كانت بتزق اسلام لكن اسلام كان ماسكها بجبروت و بيضحك بكل شر
‏سحر حاست أن روحها بتتسحب و مش قادره تصدق اللي بيحصل للحظه حست انها مش حاسه بأي حاجه حواليها
‏و خارت قواتها
‏ليمسكها اسلام وهو بيضحك و بيقول : هموتك هههههه
ليقاطعهم رعد : دول هربوا يا بيه
‏سحر وقد بدأت باستعاده روحها : ايه بتقول ايه
‏رعد : هربوا يا هانم
‏سحر بفرحه : بجد احلف
‏رعد : ااه و الله
‏اسلام بحده : ازاي هربوا منكم

 

‏سحر بفرحه و بقت بتنتطط من الفرحه زي الاطفال : حالوتك هيه هيه هربوا يعني عايشين هيه هيه
‏و حور و علي و اياد انضموا لها
‏اسلام بحده ل رعد : بتبص علي ايه براااا
‏رعد : حاضر حاضر يا بيه
اسلام بيبص لها بغضب
‏سحر بفرحه : انا مش هقولك غير كلمه واحده
‏اسلام بحده و غضب : ايه
‏سحر بحده و هي بتشاور في وشه بايدها : انتوا عالم رمه
‏اسلام بحده و عينه بتشطر من الغضب مسكها من رقبتها : قولتي اييييه
‏سحر بخوف : أنتوا عالم زمه عندكم زمه يعني و ضمير
‏و بتخافو من ربنا اووي
‏سحر بحده معقبه : انا هروح العب من العيال كداهيه تاخدك
‏اسلااام بعصبيه : بتبرطمي تقولي ايه
‏سحر : انا قولت حاجه يالا يا حلوين
‏و خدت العيال و طلعت تجري

 

‏في مكان آخر
‏احمد بنهجان : أجري يا عمي ل يكون حد ورانا
‏الاب بنهجان : مش قادر يا بني خلاص
‏احمد : دا مجنون هنعمل ايه دلوقتي دا كان هيقتلنا
‏الاب : بنتي كدا في خطر لازم ننقذها
‏احمد : انا عارف هعمل ايه
‏عند سحر
‏كان قلبها واجعها علي العيال بعد ما عرفت أن اسلام قتل امهم حست أنهم يتاما و محتاجين يحسوا بالحنان مش مهم اللي بيحصل من ابوهم أو اللي بيعمله بس هي لازم تكون قد المسؤليه اللي هي اختارتها و تساعدهم علشان دا أهم وقت محتاجين يحسوا بيه بحنان الاهل
‏كانت بتلعب معاهم و بتتفرج معاهم علي الكرتون و تجري وراهم و تلعب معاهم ل حد ملقت اللي في وشها
‏اسلام بعصبيه : بتعملي ايه
‏سحر : بنلعب اي خدمه تجي تلعب معانا
‏اسلام : أنتي اتجننتي
‏سحر بصت للاطفال : يا حلوين اطلعوا فوق العبوا بليستشن علي ما اجي معاهم يا خاله ساميه
‏ساميه : ماشي يا بنتي

 

‏و خدتهم و طلعت
‏سحر : بص يا ابن الناس انا اتربيت و عارفه الاصول كويس و عندي اخلاق و عارفه الصح من الغلط و اللي انت بتعمله في حقي دا غلط ميرديش ربنا ولادك علي عيني و علي راسي هراعيهم و هعتبرهم اكتر من ولادي بس انت ملكشي دعوه بيا و لا تهني و لا تضربني و انا و انت عارفين أن جوازنا كان علي الورق مش اكتر و لا اقل
‏اسلام بحده : انتي مجرد خدامه افعصها في رجلي
‏قاطعته سحر : لا نتلم لأن انا ممكن اعمل فيك عاميل تخليك تكره اليوم اللي قابلتني فيه ااه كلام الروايات و اني هبقي مزلوله ليك لغايه ما تحبني كدا انت بتحلم
‏انا عارفه انك معلق علي الروايات و بتحب الاستعباد بتحب تحس أن حد بيشتغل عندك و بينفذ كل كلامك و بيعارضك بس انا لا يا حبيبي و هتشوف
‏اسلام ضحك بخبث : نشوف
‏و زقها بحده في الحيطه و مشي وهو بيضحك ضحكته الشريره ههههههههه
‏قامت بتوعد : اقسم بالله هندمك علي اليوم اللي شوقتني فيه
‏في المساء
‏كان بيتكلم في التليفون

 

‏اسلام : لقيتها
‏مرفت : زي ما طلبت بالظبط و انا بعتلك صورها
‏اسلام : تمام هظبط نفسي و جاي حالا
‏بيدخل الغرفه و بيشوف الصدمه
‏……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عريس على ما تفرج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!